Mitäpä tuosta, meni jo paljastamaan adrenaliinihöyryissään mitä Valtterista todellisuudessa ajattelee. Hyvin nämä anteeksipyynnöt somekanavissa toki palvelevat suurta massaa, mutta omissa silmissäni Russell vaikuttaa melko mulkulta edelleen. Ei toki poista sitä faktaa, että on kova talentti ja tulee satavarmasti ajamaan toista Mersua ensi kaudella ellei sitten jostain syystä kolaroi enemmänkin Jeesuksen tai tämän opetuslapsen (VB77) kanssa. Toto Wolff vaikuttaa sen verran jämptiltä kaverilta, ettei anna kenellekään tallipaikkaa kultatarjottimella. Kysykää vaikka Pascal Wehrleinilta tai Esteban Oconilta.Nyt on Russell ottanut kolarin omaan piikkiinsä.
Niin kyllä se varmaan Georgea vituttaa kun Valtteri kruisailee Mersulla sijalla ynnä muut ja itsellä hirveä palo päästä näyttämään omat taitonsa samaan autoon. Oli kyllä tuollainen tulistuminen aika yliampuva, mutta toisaalta hyvä että vähän kipinöi.Mitäpä tuosta, meni jo paljastamaan adrenaliinihöyryissään mitä Valtterista todellisuudessa ajattelee. Hyvin nämä anteeksipyynnöt somekanavissa toki palvelevat suurta massaa, mutta omissa silmissäni Russell vaikuttaa melko mulkulta edelleen. Ei toki poista sitä faktaa, että on kova talentti ja tulee satavarmasti ajamaan toista Mersua ensi kaudella ellei sitten jostain syystä kolaroi enemmänkin Jeesuksen tai tämän opetuslapsen (VB77) kanssa. Toto Wolff vaikuttaa sen verran jämptiltä kaverilta, ettei anna kenellekään tallipaikkaa kultatarjottimella. Kysykää vaikka Pascal Wehrleinilta tai Esteban Oconilta.
Toki, kyllähän se ärsyttää Williamsilla ajaa kolmatta kautta putkeen, kun on jo kerran saanut maistaa parempaa AMG:tä kisassakin. Ja persoonia tämä laji tarvitseekin, joten George pysyköön puolestani jatkossakin mulkkuna.Niin kyllä se varmaan Georgea vituttaa kun Valtteri kruisailee Mersulla sijalla ynnä muut ja itsellä hirveä palo päästä näyttämään omat taitonsa samaan autoon. Oli kyllä tuollainen tulostaminen aika yliampuva, mutta toisaalta hyvä että vähän kipinöi.
Kimin jutustelua tiimiradiossa uusintastartin aikana. Tiimi neuvoi ensin ottamaan paikan takaisin mutta veti sitten sanansa takaisin.
Tuossa pari jo kommentoinut että tulee hyvä kausi ja Hamiltonilla on nyt pitkästä aikaa todellinen haastaja. Samaa mieltä ja Imolan eka mutka jo sen osoitti mitä on tulossa. On kai viime vuosina pariin kertaan noin haastettu Lewistä, mutta silloin Lewis sai ajaa safetya niissä, koska kalustoetu pitkässä juoksussa oli iso. Ajoittain joo pystyi joku yksittäisessä kisassa uhkaamaan, mutta MM-taistolle sillä ei ollut merkitystä. Nyt on ja Hamiltoninkin on oltava agressiivisempi ja voitettava noita tilanteita, koska ei voi laskea sen varaan että no voitan seuraavat viisi kisaa pystyyn joten kakkospaikka tästä on ok. Tulee olemaan myös tärkeä kuinka kakkoskuskit Perez ja Bottas ajaa, koska heitä varmasti käytetään ainakin kisataktiikassa eduksi tilanteissa, joissa kärjessä ajaa Max ja 2 Mersua, tai Lewis ja 2 Red Bullia.
Toisaalta nyt on Maxillekin ensimmäinen ihan oikea painepaikka kun auto on nyt ok ajaa mestaruudesta. Ennen puuttui joko luotettavuutta tai vauhtia. Eli eiköhän sielläkin suunnalla tule pari happotestiä ja purkautumista jossain vaiheessa kun panokset kovenee ja tulee pientä säätöä kisatilanteissa.
Nyt on Russell ottanut kolarin omaan piikkiinsä.
Luin jostain Autosportin jutusta joskus että Russell ja Verstappen olisi menossa MersulleMillainen soppari Russellilla mahtaa olla, kun lähtökohtaisesti ensi kaudeksi tulee kuitenkin isoja muutoksia. Ensi kaudella potentiaalisia paikkoja, jos Mersu jätetään pois, taitaa olla vain Red Bullilla Maxin rinnalla tai keikka AlphaTaurilla (kummatkin paikat vapaana) ja Alpinella olisi Alonson rinnalla paikka vapaana. Jatkoon Williamsilla on vaikea uskoa, eikä siirto Aston Martinille ole kauhean todennäköistä, vaikka Strollilla ei vielä sinne taida virallisesti sopimusta ollakkaan, eikä Alfa Romeon paikkakaan varmaan houkuttele (vaikka kummatkin kuskipositiot taitavat olla tyhjinä). Ferrarilla, Mclarenilla ja Haassilla on kuitenkin paikat lukittu.
Kun tuota pohdiskelmaa jatkaa, niin ei olisi mitenkään ihmeellistä että Alpine koittaisi Russellin kaapata, jos ei Mersu sopparia tarjoa. Jos Perez rupeaa suorittamaan sillä tasolla mitä odotetaan, niin ei RB:n kannata hänestä luopua ja vaikka luopuisi, niin Gasly voisi ansaita toisen mahdollisuuden. Toki Alpine voi koittaa saada Gaslyn tiimiin ja unohtaa Russellin kokonaan. AlphaTauri voisi olla Russellille taas yhden kauden välipesti, jonka jälkeen RB:n puikkoihin. Toki kaikki tämä lähtee epätodennäköisestä ajatuksesta että Russell ei Mersulla ensi kaudella ajaisi. Alpinella on kuitenkin pieni yllätyksen mahdollisuus ensi kaudeksi, kun säännöt muuttuvat.
Millainen soppari Russellilla mahtaa olla, kun lähtökohtaisesti ensi kaudeksi tulee kuitenkin isoja muutoksia. Ensi kaudella potentiaalisia paikkoja, jos Mersu jätetään pois, taitaa olla vain Red Bullilla Maxin rinnalla tai keikka AlphaTaurilla (kummatkin paikat vapaana) ja Alpinella olisi Alonson rinnalla paikka vapaana. Jatkoon Williamsilla on vaikea uskoa, eikä siirto Aston Martinille ole kauhean todennäköistä, vaikka Strollilla ei vielä sinne taida virallisesti sopimusta ollakkaan, eikä Alfa Romeon paikkakaan varmaan houkuttele (vaikka kummatkin kuskipositiot taitavat olla tyhjinä). Ferrarilla, Mclarenilla ja Haassilla on kuitenkin paikat lukittu.
Kun tuota pohdiskelmaa jatkaa, niin ei olisi mitenkään ihmeellistä että Alpine koittaisi Russellin kaapata, jos ei Mersu sopparia tarjoa. Jos Perez rupeaa suorittamaan sillä tasolla mitä odotetaan, niin ei RB:n kannata hänestä luopua ja vaikka luopuisi, niin Gasly voisi ansaita toisen mahdollisuuden. Toki Alpine voi koittaa saada Gaslyn tiimiin ja unohtaa Russellin kokonaan. AlphaTauri voisi olla Russellille taas yhden kauden välipesti, jonka jälkeen RB:n puikkoihin. Toki kaikki tämä lähtee epätodennäköisestä ajatuksesta että Russell ei Mersulla ensi kaudella ajaisi. Alpinella on kuitenkin pieni yllätyksen mahdollisuus ensi kaudeksi, kun säännöt muuttuvat.
Sitä juuri koitin itselleni jollain tavalla todistella, että mitään muuta mahdollisuutta ei oikeastaan ole. Aika paljon vapaita paikkoja (julkisuudessa) vielä ensi kaudeksi. Kolme tallia ilman yhtään kiinnitystä (julkisuuteen) ja neljässä tallissa paikka tyhjänä. Eli vasta 50% paikoista on (julkisesti) täytetty.Russell on 99 % varmasti Mersun kuski ensi kaudella.
Formuloissa jatkon kannalta valitettavasti Bottaksen vaihtoehdot alkavat olemaan lähinnä Russellin penkki Williamsilla tai sitten Vettelin penkki Aston Martinilla, mikäli saksalainen ei tuosta enää verry.
Osittain samaa mieltä Bottaksesta, mutta en ole samaa mieltä siitä, että pitäisi vain luovuttaa ja hyväksyä ettei voi pärjätä. En pysty arvostamaan yhtäkään kuskia, joka alentuu selkeään kakkoskuskin asemaan, eikä edes yritä pärjätä tallin toiselle kuskille.Nyt on Villeneuven vuoro suolata Bottas.
Nyt tuli todella tylyä tekstiä Valtteri Bottaksesta - entinen F1-mestari sanoi suorat sanat
Formula ykkösten vuoden 1997 maailmanmestari Jacques Villeneuve on avannut jälleen tunnetusti sanaisen arkkunsa. Villeneuven armottoman tylytyksen kohteena on nyt vuorostaan Valtteri Bottas.sportti.com
F1-maailmanmestarilta tylyä tekstiä Valtteri Bottaksesta – jakaa kyseenalaisia syytöksiä suomalaisen niskaan
F1:ssä Mercedeksen suomalaiskuskin Valtteri Bottaksen kausi on alkanut takkuillen. Bottas koki syväsukelluksen Italian Imolassa, kun hän epäonnistui lauantain aika-ajossa. Sunnuntain kisassa Bottas oli mukana kolarissa, joka on herättänyt monenlaisia mielipiteitä. Nyt oman näkökulmansa soppaan...www.mtvuutiset.fi
Hän väittää, että Perez on jo nyt parin kisan jälkeen parempi kuin Bottas. Lisäksi Villeneuve kertoo Bottaksen olevan liian hidas. Bottas ei kuulemma pysty auttamaan tallitoveriaan yhtä hyvin kuin Perez.
Itse komppaan Villeneuven kommentteja. Bottaksen olisi nyt parasta hyväksyä nykyinen tilanne ja ymmärtää olevansa hitaampi ja huonompi kuin Hamilton ja Verstappen. Toki tuulimyllyjä vastaan voi taistella, mutta sitä taistelua on aika vaikea voittaa. Bottaksen etsikkoaika oli ja meni. Jos Bottas olisi asennoitunut olevansa kakkoskuski heti kun saapui Mersulle, niin hänellä olisi ollut paljon helpompaa ja paineettomampaa.
Otan tähän vertauksen historiasta. Eddie Irvine ymmärsi melko pian, että hän ei tule Schumia voittamaan.
Joskus pidin Irvineä täytenä luuserina, mutta itse asiassa hän taitaakin olla melko fiksu kaveri. Hän on luonut yli 100 miljoonan dollarin omaisuuden uskallettuaan myöntää, ettei pysty Schumacherin vauhtiin. Ilman Ferraria Irvine olisi todennäköisesti tippunut samaan kategoriaan kuin aikalaisensa Wurz, Panis tai Verstappen: pätevä kaveri keskikastiin vailla toivoa paremmasta. Ferrarilla Irvine jäi kahden pisteen päähän mestaruudesta, siihen ei kovin moni tule ikinä pääsemään.Irvine tosiaan on hyvä esimerkki kuskista, joka alentui asemaansa kakkoskuskina. Juuri tästä syystä en ole koskaan kyennyt arvostamaan Irvineä erityisesti.
Taitaa suurin syy Irvinen omaisuuteen olla ne kiintöistökaupat mitä tehnyt, kuitenkin oli jo miljonääri ennen F1-uraansa. Toki ihan hyvät rahat saanut varmasti F1-uraltaan, ja näitä käyttänyt noihin omiin bisneksiinsä kasvattaen omaisuuttaan. Ei yllättäisi, jos Irvine olisi tienannut Jaguar ajaltaan enemmän kuin koko Ferrari ajalta.Joskus pidin Irvineä täytenä luuserina, mutta itse asiassa hän taitaakin olla melko fiksu kaveri. Hän on luonut yli 100 miljoonan dollarin omaisuuden uskallettuaan myöntää, ettei pysty Schumacherin vauhtiin. Ilman Ferraria Irvine olisi todennäköisesti tippunut samaan kategoriaan kuin aikalaisensa Wurz, Panis tai Verstappen: pätevä kaveri keskikastiin vailla toivoa paremmasta. Ferrarilla Irvine jäi kahden pisteen päähän mestaruudesta, siihen ei kovin moni tule ikinä pääsemään.
Fiksu kaveri kyllä ja hyvä kuljettajakin oli aikanaan, mutta ei silti ansainnut minulta kunnioitusta. Saattaahan se olla tietyissä tilanteissa fiksu ratkaisu alentua selkeään kakkoskuskin rooliin, mutta eipä siinä paljon kunnioitusta ulkopuolisilta kerää.Joskus pidin Irvineä täytenä luuserina, mutta itse asiassa hän taitaakin olla melko fiksu kaveri. Hän on luonut yli 100 miljoonan dollarin omaisuuden uskallettuaan myöntää, ettei pysty Schumacherin vauhtiin. Ilman Ferraria Irvine olisi todennäköisesti tippunut samaan kategoriaan kuin aikalaisensa Wurz, Panis tai Verstappen: pätevä kaveri keskikastiin vailla toivoa paremmasta. Ferrarilla Irvine jäi kahden pisteen päähän mestaruudesta, siihen ei kovin moni tule ikinä pääsemään.
No ihan takuuvarmasti Bottas ymmärtääkin olevansa kakkoskuski, mutta tämä ei tarkoita, että hän olisi alentunut siihen rooliin. Jos tallikaveri pärjää paremmin, niin ei sille kakkoskuskin asemaan joutumiselle voi mitään. Kyse on kuitenkin siitä, että luovuttaako vai pyrkiikö edelleen aktiivisesti voittamaan tallikaverinsa.Niin no. Tuossa on tosiaan merkitsevää se hetki, jolloin ymmärtää olevansa kakkoskuski. Itse olen sitä mieltä, että 2 kautta voi uskoa olevansa ykköskuski, mutta jos noiden kahden kauden aikana tulee lähes koko ajan turpiin tallitoverilta, niin silloin on aika vetää johtopäätökset ja ymmärtää olevansa kakkoskuski. Tuskin David Coulthard uskoi koko ajan olevansa ykköskuski Mika Häkkistä vastaan.