Taktisesti tuo meni kuten aina ennenkin. Hamilton kärjessä selvästi paremmalla vauhdilla, RedBull yrittää hakea kaikki taktiset kikat rohkeasti nopeilla päätöksillä. Mersu ajattelee ratapositiota ja konservatiisesti mennään safetyä. Mutta eipä tuossa mersulla muuta voitu:
- oletus että kisaa tuskin ehditään saamaan enää käyntiin koska ensin pitäisi kerätä letka sc:n taakse, sitten kierroksella ohitetut samalle kiekalle ja letka kasaan. Normaalisti tämä sen puolen tusinaa kiekkaa. Eli miksi antaisivat varikkostopilla rataposition pois koska Max tekee takana eri tavoin Lewis. Ei siinä Max pysymällä radalla olisi mitään hävinnyt. Joko voitto sc:n takana tai Lewis tuoreilla kumeilla ohi jos kisaa ehditään ajaa.
- Mersu oli vielä korostetun varovainen rataposition takia, koska kolarilla ja molempien keskeytyksellä Max voittaa. Joten kaikin tavoin halutaan välttää heidän välistä ohituskamppailua, eli ei haluta lähteä haastamaan Maxin takaa paremmilla renkailla.
Red Bullilla helppo taas takana tehdä päätökset kun eivät niissä mitään häviä jos epäonnistuvat jostain syystä.
Mutta olisi punaiset liput ja viiden kiekan sprinttikisa ollut se urheilullisin tapa. Toisaalta lajiin kuuluu kaikki odottamaton. Ehkä ne pahimmat/parhaimmat härökisat voisi osua sinne keskelle kautta johonkin keskikastin kuskin tuurivoittoon, aika brutaali tapa ratkoa mestaruus.
Hamiltonilla ollut nyt muutama näitä viimeisen kierroksen mestaruustaistoja. Erilaisilla pompuilla mitä sillä olisi, jotain kuudesta yhdeksään mestaruutta?