Sanoisin, että se turva-auton jälkeinen kolarisuman laittoi alulle tuomaristo (Salo mukana) kun päättivät antaa tiedon turva-auton poistumisesta kierroksen loppupuolella ja valot sammui katolta siinä kun turva-auto kurvasi viimeiseen mutkaan. Tässä vaiheessa kärki oli siis vikassa mutkassa, mutta häntäpää jossain 4-5 mutkaa taaempana, eivät edes nähneet turva-autoa. Tiimit sanoo tietty radioihin että SC ending ja sitten pitäisi saada letka kiinni. No nehän yritti ja sitten tilanne se, että kärki ajaa satasta maalisuoraa kuin keskikasti tulee reilua kahta sataa päälle. Minusta tuo ideana oli hyvä, että se turva-autoviiva on vasta maalisuoralla puolivälissä, tulee vähän jenkkityylinen uusintalähtö, mutta toteutus nyt kusi pahasti kun liian myöhään tuli tieto että kisa jatkuu, jolloin peräpää joutui ajamaan liian kiireesti kärkeä kiinni. Jos olisi vaikka kierrosta aiemmin annettu tieto truva-auton poistumisesta, tai edes reilu puolikin kierrosta aiemmin, niin kaikki olisivat ehtineet ajaa letkan kiinni ja tiiviimmäksi jolloin lähtökin olisi tapahtunut paremmin nipussa ja samoilla vauhdeilla.
Kieltämättä kyllä nauratti miten hommat aina kääntyy Hamiltonille jos tulee hankaluuksia, tai kuinka omien mokailujen jälkeen saa vaan uusia mahdollisuuksia korjata tilanne. Ensin Bottas ottaa hyvän lähdön, tai aika normaalin, Hamilton vain sössi siinä. Sitten saa uuden mahdollisuuden SC:n jälkeen, jonka Bottas taas hoitaa. No eipä siinä, vielä kolmas kerta niin kyllähän sen tietää miten siinä lopulta käy. Olihan siinä Bottaksellakin revanssin paikka mutta ei vaan riitä tasaisesti olemaan koko ajan parempi, yksittäisiä onnistumisia tulee mutta pitkässä juoksussa ei riitä.
Kimi ajoi hyvin koko viikonlopun ja on nyt Spasta lähtien ollut selkeästi parempi Afla-kuski. Onneksi tuli pisteitä vihdoin.
Mikähän Verstappenille aiheutti väärän ERS-asetuksen? Oliko oma vika vai autossa syy?
Rata tarjosi kyllä hyvää skabailua minusta etukäteisarvoihin nähden. Monessa mutkassa on mahdollisuuksia ajaa eri linjoilla ja pystyi ohittamaan ihan kohtalaisesti. Mutta on varmasti makea rata ajaa ja virheistä rangaistaan. Mutta eihän tuo ihan optimi ole nykyformuloille kun ei autot mahdu turvakaiteiden välistä kunnolla ulos, paria turva-aluetta voisi laajentaa jne. Tullut vain aika ja autojen kehitys vastaan, mutta pikkufiksillä saisi varsin turvallisen ja modernin radan vakikäyttöön ykkösille.