Isossa kuvassa tämä on mulle isompi asia kuin RB:n menestys. Olen Keken ajoista lähtien seurannut ykkösiä ja Honda kuuluu ykkösiin, kannukset niin sanotusti hankittu. Kun vielä mietitään Alonson itkut "GP2 engine GP2 engine...!" niin onhan tuo huikea tarina että RB:n kanssa saadaan paketti siihen kuntoon että ollaan toistuvasti podiumilla.vai onko Honda jälleen kolmantena?
Samoin on hienoa nähdä että Rellukin on löytänyt tehdastallina vauhtia. Ensi vuonna vielä yllä mainittu Alonso puikkoihin, Dream team? Saa nähdä kuinka sekaisin saa tuon tallin, tiedetään jo että vaatimukset auton ja setupin suhteen on hyvin poikkeuksellisia.
Pahoin pelkään Alonson kanssa että kaikki munat samassa korissa ja siten riskit suuret. Tämä riskinotto tiedostetaan Rellulla ja nyt ollaan tähän valmiita, Alonso on sen tason kuski että kun auto rakennetaan hänelle niin voi haastaa Maxin tavoin kärkeä, tehdä pesäeroa tallikaveriin ja saada autosta poikkeuksellisen paljon irti.tosin aina sitten se toinenkin vaihtoehto jos kaikki lasketaan yhden kortin varaan.
Ei tule ei. Mutta olisikohan nyt sitten aika kokeilla rengastaktiikoita. Jos Hamilton ottaa mediumit aika-ajon toisessa osiossa voisi Vale kokeilla pehmeintä. Näin saataisiin pientä jännitystä starttiin, kun Mersut olisi eri renkailla liikenteessä. Kokeilemisen arvoinen taktiikka ja tässä MM-tilanteessa riskejä kannattaa jo kokeilla, jos sitä taistelua vielä havittelee. Eri asia sitten antaako Mersu näin tehdä, mutta nyt Valen olisi mielestäni tälläistä vaadittava.Auton setupin avulla Bottas ei tule tätä kisaa voittamaan.
Odotan vesi kielellä, että käy samalla tapaa kuin viime kaudella Q3:ssa. Voi sitä Juuselan itkua, kun on ollut muutenkin niin herkillä tämän ruuhkan kanssa viimeaikoina.Aika-ajosta saattaa tosiaan tulla melkosta säätöä imuavun kanssa. Tältä näytti F3:sissa. Loppupeleissä yhdeksälle kuskille penaltya hidastelusta, niin että neljänneksi ajanut Lawson starttaa paalulta.
Christian Horner lateli eilen vähän syytöksiä Mersun suuntaan. Talli ei anna Valtteri Bottakselle mitään mahdollisuuksia voittaa, vaan kaikki pelataan Lewis Hamiltonin pussiin ja tehdään hänestä keinolla millä hyvänsä kaikkien aikojen paras.
Eka mutka ratkaisee kyllä paljon tässä kisassa. Ei muuta kuin kyynärpäät esiin ja Vale sisäkurviin ja pakottaa Lewiksen leveäksi ja sitten kärkeen ja karkuun ja toivoo, että Hämiksen eteen pääsisi vielä pari muutakin autoa. No näin ei varmaan tapahdu, mutta olisihan se mahtavaa nähdä.
Jännä homma. Onkohan imagokysymys ettei Renault suoraan halua olla moottoriurheilussa mukana. Vastaavia tapauksia useampiakin kun ollaan mukana urheilujaoksen nimellä. Seuraavaksi AMG.Renault vaihtaa ensi kaudeksi nimensä. Uusi nimi on Alpine F1 Team. Alpine rakentaa Ranskalaisia urheiluautoja. Renault omistaa lafkan.
Tästä ei voi oikein tykätä. Renault on kuitenkin tuttu nimi kaikille. Melkein samanlainen fiilis kuin Ferrari vaihtaisi nimensä FIAT:iksi. Toisaalta kun Alonso sinne siirtyy, niin voisi olla mahdollista, että Renault joka tapauksessa olisi menny antipatia listalle.Renault vaihtaa ensi kaudeksi nimensä. Uusi nimi on Alpine F1 Team. Alpine rakentaa Ranskalaisia urheiluautoja. Renault omistaa lafkan.
Joo sama homma. Ei nappaa nyt oikein yhtään tämä, enkä oikein ymmärrä että miksi tällainen vaihdos? Liittyykö jotenkin siihen, että Renaultit enemmän katuautoja ja Alpine urheiluauto, kuten Ferrarit, McLarenit, Mersut ja muut?Tästä ei voi oikein tykätä. Renault on kuitenkin tuttu nimi kaikille. Melkein samanlainen fiilis kuin Ferrari vaihtaisi nimensä FIAT:iksi.
Ennemminkin toisin päin, jos siellä olisi Fiat joka vaihtaisi nimen Ferrariksi. :)Tästä ei voi oikein tykätä. Renault on kuitenkin tuttu nimi kaikille. Melkein samanlainen fiilis kuin Ferrari vaihtaisi nimensä FIAT:iksi. Toisaalta kun Alonso sinne siirtyy, niin voisi olla mahdollista, että Renault joka tapauksessa olisi menny antipatia listalle.
Varmaan lienee Rellun tapana brändätä tuota Alpinea. F1 on siihen luonnollisesti oiva vaihtoehto. Kyllähän tuo Alfa Romeokin häviää nimenä Sauberilta, jos joskus vaihtavat moottoria.Joo sama homma. Ei nappaa nyt oikein yhtään tämä, enkä oikein ymmärrä että miksi tällainen vaihdos? Liittyykö jotenkin siihen, että Renaultit enemmän katuautoja ja Alpine urheiluauto, kuten Ferrarit, McLarenit, Mersut ja muut?
Tää rupeaa näyttämään todennäköiseltä. Näkisin että ainoat mahikset jatkaa Mersulla kaudella -22 on Hämiksen lopettaminen, Russellin floppaus tai maailmanmestaruus. Vale on loistava kuski, mutta Hamilton nyt vain on sen piirun verran kovempi kaveri. Ihan ei riitä. Kaukana Vale ei missään nimessä ole, mutta Hamiltonin käyrä ei vielä näytä hiipumisen merkkejä niin vaikeaa tulee olemaan. Totta kai Mersu on ainoa tiimi missä sen mestaruuden voi voittaa, niin kannattaahan siellä olla jos vain pystyy. Näkisin kuitenkin, että ensi kauden jälkeen Vale vaihtaa tiimiä. Mclaren tai Renault voisivat hyviä vaihtoehtoja silloin olla. Mene ja tiedä, mutta eihän näitä vielä kannata spekuloida.Vale näyttää hauista seuraavan kerran jossain toisessa tallissa.
Ei tule ikinä tapahtumaan. Valtteri on aivan liian kiltti tallikaveriaan kohtaan, pelkää varmasti Wolffia. Josko ensi kaudella ymmärtäisi, että ura Mersulla loppuu -22 ja näyttäisi hauistakin.