Uusi kalenteri pistää kyllä kaiken uusiksi. Ennen Melbournea Hamilton oli selvä ennakkosuosikki, mutta nyt en ole ollenkaan varma. Kolme ensimmäistä kisaa luulisi sopivan Red Bullille ja etenkin Verstappenille. Muutenkin Red Bull on ollut aina alkukautta vahvempi kesän jälkeen, joten näkisin että siellä on hyvät saumat taistella mestaruudesta.
Leclerc voisi periaatteessa olla vahvin mestarisuosikki, jos auto olisi samalla tasolla kuin viime vuonna loppukaudesta. Kuitenkin Ferrarin heikko preseason, lannistaa odotuksia ainakin tällä hetkellä. Jos taasen Mersu on edelleen vahvin niin saumat on Valtterillakin kunhan saisi onnistumisia heti alkuun ja kausi jäisi vaikkapa 15 kisan mittaiseksi.
Mielenkiintoista on myös nähdä mitä Racing Point tekee. Vahva preseason "mersukopiolla" ja joidenkin puheiden perusteella halusivat auton joka on vahva alkukaudesta, ettei kehitystyötä tarvitse tehdä, vaan voitaisiin keskittyä sääntömuutosten jälkeiseen autoon. Nyt kun ne siirtyivät vuodella niin olisiko panostusta tulossa kuitenkin enemmän myös tähän nykyiseen autoon, joka ilmeisesti on jo melko hyvä. Lopuksi toki toivotaan onnistumisia myös Kimille ja Alfalle. Ainoa pelko ensi kautta kohtaan on, että Mersun DAS systeemi olisi ylivoimainen keksintö. Toivottavasti ei.
Samalla Meksikon kisan järjestäminen varmistui ja liput tulivat myyntiin. Näinköhän olisi että loppukaudesta päästäisiin ajamaan yleisön kanssa. Brasilian järjestäjät sanoivat, että yleisö on heidän kisassa paikalla mutta saa nähdä, puututaanko tuohon, vai onko vastuu sitten järjestäjillä, kun tuo Brasilia voi olla melkein huonoin paikka järjestää kisa yleisölle.
Vaikka olenkin perinteisen aika-ajon kannalla, niin olisi todella sääli jos tuo ehdotettu idea sprintti aika-ajosta näihin tuplakisojen jälkimmäiseen viikonloppuun ei toteudu Mersun vikinän vuoksi. Lauantaina olisi siis 30 minuutin sprintti mm-sarjan käännetyssä järjestyksessä, joka sitten ratkaisee gridin itse pääkisaan. Noita tuplakisoja lienee korkeintaan kolme, eli Itävalta, Britannia ja ehkä Bahrain, joten olisi ollut hyvä systeemi testata tosiaan jälkimmäisessä kisassa. Varsinkin kun Mersun ja Red Bullin takia 2013 kausi meni periaatteessa pilalle, kun renkaat piti muokata heille mieluisaksi niin olisi tietynlainen takaisinmaksun paikka faneille. FIA saisi sanoa, että poikkeuskautena poikkeusjärjestelyt ja piste. Varsinkin kun kaikki muut tallit olivat tuon kokeilun puolella. Mutta eihän se Totolle kelpaa kun pitää päästä ajamaan kärjestä karkuun, kuten kuutena edellisenä kautena.