Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 277 830
  • 2 260

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Briatore, Abiteboul ja Alonso Renaultille. Olisko vielä joku nuori lupaava tulokaskuski tiimikaveriksi (Hamilton 2007). Saataisiin kunnon sirkus pyörimään ja jos kisoissa ei oo viihdettä nii Rellulla tapahtuu. Pat Symonds vielä insinööriksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Bottas on ajanut Kovalaista paremmin kärkitallissa, mutta ei Heikkikään koskaan ollut mikään huono kuski McLarenin ulkopuolella. Ensimmäinen kausi Renaultilla oli hyvä ja kolme Caterham kautta mies oli ihan kuningas peräpäässä.
Joo en minä missään nimessä Kovalaista huonoksi kuskiksi sanokaan. Ihan kelpo uran tuo teki ja onhan siellä se GP-voittokin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo en minä missään nimessä Kovalaista huonoksi kuskiksi sanokaan. Ihan kelpo uran tuo teki ja onhan siellä se GP-voittokin.

Mikä on toki hieno saavutus sinänsä, mutta kyllähän tapa jolla sekin tuli kertoo paljon. Ei Kovalaista ja Bottasta voi edes verrata toisiinsa: F1:ssä kaikki ovat lähtökohtaisesti hyviä kuskeja, mutta erot tulevat pään sisällä ja se puoli korostuu etenkin kun olet huipputallissa valokeilassa kisasta toiseen. Silloin jäätymistä ei katsella ja pitää onnistua jatkuvasti. Bottas on tässä enemmän tai vähemmän onnistunut ja jos tallikaverina ei sattuisi olemaan lajin ehkä paras (tai parhaita) kuskeja uransa huippuvuosina niin Bottas näyttäytyisi selkeästi kovempana kuskina vielä.

Kovalainen oli F1:ssä juuri perus-midfielderi. Näyttää hyvältä kunnes joutuu todelliselle estradille. Silti hienon uran Heikkikin teki, en halua dissata. Ei tonne kuka tahansa pääse edes kokeilemaan.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Tuo on jonkun nettisankarin keksimä väärä tieto joka ei suostu millään kuolemaan. Myös vuosina 1991-99 ja 1981-89 Ferrarilla ei mitään mestareita istuskellut ohjaamossa.

70- ja 60-lukuja en jaksa perata, mutta on sielläkin monta tilannetta kun Fefellä ei mestareita ole ollut(Villeneuve-Schekter eka kausi ja Lauda-Regazoni eka kausi tulevat mieleen).

97,98 ja 99 siellä kyllä yksi kaikista legendaarisimmasta kuskeista taisi istua?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Joku F1-toimittaja tietää kertoa, että Alonson soppari Rellulle olisi sinettiä vaille valmis. Ei voi muuta kuin onnitella ranskalaistallia tämän sainauksen johdosta, jos Oviedon ihmisohjus tuonne päätyy. Kukaan ei kiistä ajotaitoja, mutta jotenkin näen räjähdysherkkänä tuon tilanteen, kun muistaa vielä Oconin sekoilut Perezin kanssa.

Linkki F1 Insider -sivustolle.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Joku F1-toimittaja tietää kertoa, että Alonson soppari Rellulle olisi sinettiä vaille valmis. Ei voi muuta kuin onnitella ranskalaistallia tämän sainauksen johdosta, jos Oviedon ihmisohjus tuonne päätyy. Kukaan ei kiistä ajotaitoja, mutta jotenkin näen räjähdysherkkänä tuon tilanteen, kun muistaa vielä Oconin sekoilut Perezin kanssa.

Linkki F1 Insider -sivustolle.
Ei hyvää päivää. Viihdettä ei tule ainakaan puuttumaan, mikäli pitää paikkansa. "These guys are impossible to race with!"
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
97,98 ja 99 siellä kyllä yksi kaikista legendaarisimmasta kuskeista taisi istua?
Ja vielä jos ruvetaan pilkkua raiskaamaan, (ehkä) kaikkien aikojen ratakuski Mario Andretti ajoi jokusen kisan Ferrarilla 82, kun Pironi ja Villeneuve olivat sattuneista syistä pois laskuista. Lisäksi 1991 Prost oli vielä Ferrarin miehiä.
 

Hawks91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
Jos Alonso tosissaan siirtyy Renaultille 2021, olisi ainakin mahtavaa viihdettä luvassa. Jos sääntömuutokset olisivat tulleet jo ensi vuonna, olisi kyseisestä kaudesta tullut kyllä jännittävin vuosikausiin. Nyt pakan sekoittumista saadaan ehkä hieman odottaa, vuoteen 2022 asti. Tosin ensi kaudesta alkaenhan tulee tuo budjettikatto, eli sitä kautta voi vähän tasoittua. Heitetääs tähän loppuun vielä omat veikkaukset 2021 tallipaikoista:

Mercedes: Hamilton & Bottas
Ferrari: Leclerc & Sainz
Red Bull: Verstappen & Albon
Mclaren: Ricciardo & Norris
Renault: Alonso & Ocon
Alpha Tauri: Gasly & Kvyat
Aston Martin: Stroll & Perez
Alfa Romeo: Räikkönen & Giovinazzi (one more year)
Haas: Magnussen & Deletraz
Williams: Russel & Latifi

Vettel siis todennäköisesti eläkkeelle, tosin pieni villi kortti-mahdollisuus olisi siirtyä Aston Martinille, eli nykyiselle Racing Pointille Perezin tilalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vettel siis todennäköisesti eläkkeelle, tosin pieni villi kortti-mahdollisuus olisi siirtyä Aston Martinille, eli nykyiselle Racing Pointille Perezin tilalle.
Eikös Perezillä ole soppari kaudesta 2021. Ei toki sinänsä mitään tarkoita.
 

Hawks91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
Eikös Perezillä ole soppari kaudesta 2021. Ei toki sinänsä mitään tarkoita.
Joo en oikeestaan usko, että Perez mihinkään on lähdössä, toki aika nopeaan nuo sopimukset saadan ostettua ulos jos sieltä on nelinkertainen maailmanmestari tulossa talliin.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Joo en oikeestaan usko, että Perez mihinkään on lähdössä, toki aika nopeaan nuo sopimukset saadan ostettua ulos jos sieltä on nelinkertainen maailmanmestari tulossa talliin.
Taitaa olla Perezillä 2022 asti. Mutta onhan noita ennenkin ostettu ulos. Aston Martin kyllä mielenkiintoinen case. Paljon on huhuiltu Toto Wolfia johtamaan hommaa. Jos sieltä rupeaa löytymään vauhtia, niin tuskin kaksikolla Stroll & Perez meinataan lähteä taisteluun. Stroll nyt saa ajaa niin kauan kun iskä maksaa, eli Checo olisi tulilinjalla siinä kohtaa. Hänelläkin isot sponsorit takana, mutta siinä kohtaa jos maailmanmestari tarjolla, niin ei paljon paina siinä kohtaa pesetat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aston Martin voi saada johtajuutta ja tekijöitä muualta mukaan mutta vaikea uskoa että yht'äkkiä olisivat monta sijaa ylempänä, mistä se vauhti sinne siirtyisi.
2021 auto olisi ihan sama kuin kuin Racing Point, ja 2022 vuodesta ei voi sanoa oikein mitään, vaikea uskoa että kelkka kääntyisi jotenkin tälläisten tallien eduksi.
Ihmeitä pitää tapahtua että tuleva Aston Martin ajaisi edes 6 joukkoon kisoissa toistuvasti, tietyt lainalaisuudet pätee jatkosakin ykkösiin, jotta harppaus tasossa nähtäisiin tulisi löytyä jotain poikkeuksellista x-factoria mitä nähtiin Red Bullilla Vettelin mestaruusautoissa tai Buttonin Brawn -autoissa.
Voimalinjan muutokset /kehitykset voi tuoda pientä extraa, onhan siellä nytkin se "paras" Mersun voimalinja eikä niiltä paljon tasaisuutta/menestystä nähty.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eikös Perezillä ole soppari kaudesta 2021. Ei toki sinänsä mitään tarkoita.

Perez taitaa vielä tuoda mukanaan kivasti Meksikosta sponsorirahaa(tosin rahasta tuolla ei liene puute) ja haluaako isä-Stroll tiimiin miestä joka potentiaalisesti kuivapesee pojan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perez taitaa vielä tuoda mukanaan kivasti Meksikosta sponsorirahaa(tosin rahasta tuolla ei liene puute) ja haluaako isä-Stroll tiimiin miestä joka potentiaalisesti kuivapesee pojan?
Eikös tuo nykyinen aika vahvasti kylvetä Lancea. Perez on aikalailla täydellinen tuon kokoluokan tallin kuski, eli on sekä rattimies että massimies.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Perez taitaa vielä tuoda mukanaan kivasti Meksikosta sponsorirahaa(tosin rahasta tuolla ei liene puute) ja haluaako isä-Stroll tiimiin miestä joka potentiaalisesti kuivapesee pojan?
Ei siitä Strollille ole mitään haittaa jos Joku Vettel hänet päihittäisi. Kovin kolaus Strollille olisi joku tulokas tai nuori lupaus, kuten Ocon. Tuo on sponsoreiden lisäksi yksi syy miksi Perez sai jatkaa tallissa Oconin sijasta. Samaa oli havaittavissa aikoinaan Williamsilla kun Bottas siirtyi Mersulle. Piti saada Massa sinne tallikaveriksi Strollille, ettei häviäminen tallikaverille olisi niin iso kolaus.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Strollhan ajaa niin kauan kun isää vaan huvittaa maksaa pojan harrastuksia. Ja miksipä ei huvittaisi, Lawrence Stroll on autohullu itsekin ja pojun ura on tuonut hänelle oman F1-tallin ja nokkamiehen roolin legendaarisen Aston Martinin toiminnassa. Mahtaa olla myös isille melkoista unelmassa elämistä.

Lance Strollista ei koskaan tule huippukuljettajaa ja hänen tilanteensa on urheilullisesti katsoen harvinaisen kieroutunut, mutta ei Stroll läheskään ainoa maksukuski ole ja hän osaa oikeasti ajaa. Stroll on erinomainen lähtijä ja hyvä sadekelin kuski sekä ollut kerran jopa palkintopallilla, nämä asiat kertovat jonkinlaisesta talentista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt taitaa olla isoin jännitys että mitä tekee Renault, Alonso, Vettel vai joku muu? Sarjalle voisi Alonson paluu tehdä hyvää, Vettel voisi siirtyä sitten Hamiltonin tallikaveriksi. Suomalaisittain toki ei sitten niin hyvää olisikaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Onhan tässä iso vaara, että Valtterille jää luu kouraan. Mikäli Alonso palaa Rellulle ja Vettel menee Mersulle niin ei oikein mitään järkevää paikkaa ole tarjolla. Haas? Williams? Saattaa käydä hyvinkin niin, että 2021 Räikkönen on ainoa suomalainen sarjassa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onhan tässä iso vaara, että Valtterille jää luu kouraan. Mikäli Alonso palaa Rellulle ja Vettel menee Mersulle niin ei oikein mitään järkevää paikkaa ole tarjolla. Haas? Williams? Saattaa käydä hyvinkin niin, että 2021 Räikkönen on ainoa suomalainen sarjassa.
Kyllä Bottas varmaan otettaisiin ilomielin vastaan HAAS:ille Grosjeanin tilalle, tai mikseipä myöskin Magnusseninkin tilalle, jos sinne joku muukin uusi kuski siirtyisi. En tiedä onko heillä tosin todellasia vaihtoehtoja tällä hetkellä edes korvaamaan nykykaksikkoa, paitsi ehkä Giovinazzi korkeintaan. Huonokin tallipaikka on aina parempi vaihtoehto kuin kokonaan sarjasta ulos jääminen.
Oma unelma on Vettelin siirto Alfa Romeolle Kimin rinnalle, vaikka epätodennäköistä onkin. Eipä toisaalta moni uskonut Kiminkään sinne menevän, joten miksei Sebu voisi seurata perässä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Kyllä Bottas varmaan otettaisiin ilomielin vastaan HAAS:ille Grosjeanin tilalle, tai mikseipä myöskin Magnusseninkin tilalle, jos sinne joku muukin uusi kuski siirtyisi. En tiedä onko heillä tosin todellasia vaihtoehtoja tällä hetkellä edes korvaamaan nykykaksikkoa, paitsi ehkä Giovinazzi korkeintaan. Huonokin tallipaikka on aina parempi vaihtoehto kuin kokonaan sarjasta ulos jääminen.
Oma unelma on Vettelin siirto Alfa Romeolle Kimin rinnalle, vaikka epätodennäköistä onkin. Eipä toisaalta moni uskonut Kiminkään sinne menevän, joten miksei Sebu voisi seurata perässä.
Olisihan tuolla sähköformulatkin. Itse toisinaan olen Eurosportilta kisoja katsellut ja ihan mukavaa kisailua sekin on.
Bottas voisi tuoda mukavasti mielenkiintoa näin suomailaisittain. F1 sarjaa tulee seurattua vaikka gridillä ei suomalaista olisikaan
Formula E melkein vaatisi juuri Bottaksen tai Kovalaisen tasoisen suomikuskin herättääkseen isomman mielenkiinnon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Formula E tulee myös seuraavan vuosikymmenen aikana ohittamaan F1:n suosiossa kun valmistajatallit siirtyvät käytännössä kaikki sinne. Mitäs siellä jo on, Mersu, Audi, Porsche, Renault, Jaguar...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös