Onko nyt tosiaan niin, että hiekka-alueita ei tehdä siksi, että autoja voi jäädä sinne kiinni, jolloin täytyy raahata nosturi paikalle ja turva-auto radalle? En nyt ymmärrä, että mikä siinä on niin paha asia, koska turva-auto on osa lajia ja se voi tehdä joskus kilpailulle ihan hyvää. Se että kahdesta neljään kierrosta menee turva-auton takana ei ole mikään karastrofi kisan kanssa. Se saattaa tehdä kisoista vaan jännittävämpiä.
Joissain paikoissa turva-alueet ovat ihan ymmärrettäviä, mutta nykyisellään monet radat ovat pelkkää turva-aluetta. Nykyään tosiaan voi syöksyä miten vaan minne vaan, koska vaikka tila radalta loppuu, niin sitä voi vaan mennä radan ulkopuolelta hakemaan vauhtia
Itse olisin lätkinyt Hamiltonille viiden sekunnin rangaistuksen oikaisemisesta ja hyödyn saamisesta siitä teosta. Lähtöruutuun ilmeisesti Hamiltonin ei tarvinnut osua ja sitä oltiin varmasti tuomaristolta kysytty etukäteen, koska muutoinhan tuo olisi automaattinen rangaistus. Ei sitä autoa nyt ihan miten vain voi sinne ruudukkoon ajaa.
Kisan lopusta Verstappenille isompi rangaistus kuin Vettelille ihan siitä syystä, että jos Verstappen olisi ajanut kuten olisi pitänyt, olisi Vettel mennyt ohi. Tämän seurauksena Vettelin ei olisi koskaan tarvinnut blokata Ricciardoa. Vettelille toki olisi lätkäisty rangaistus, mutta oikeudellisempi ratkaisu olisi ollut se, että Vettel olisi ollut Verstappenin edellä lopputuloksissa, koska tosiaan uskon, että Vettel olisi ilman Verstappenin oikomisia ohi mennyt.
Mutta tosiaan mitään tällaista ei olisi ikinä tapahtunut, jos radoilla kuljettajat joutuisivat edes vähän miettimään, että miten tulevat mihinkin mutkaan.
Edit. Ja mielestäni ihan paskaa, että kisan lopun tapahtumat olivat jotenkin vahingollisia lajille tai Vettelin "Fuck off Charlie" ei olisi pitänyt lähettää kv-signaaliin. Itse olen eri mieltä. Kaikki julkisuus on hyvää tässä tapauksessa, kun monet ovat sitä mieltä että laji on hajuton, mauton ja väritön. Nyt Formulat saivat varmasti hiukan palstatilaa paikoissa, joissa ymmärretään moottoriurheilun päälle, mutta Formulat ovat muiden moottoriurheilulajien puristuksessa.