En ole jaksanut selvittää mitä renkaita siellä oli jäljellä, mutta outohan tuo ratkaisu oli jos siellä olisi ollut vaihtoehtoja. Eikös kuitenkin monesti lyödä alle aikaisemmin viikonloppuna korkattu rengaskerta josta joku tuntuma jo parilta kierrokselta miten toimii, siten tuntuu oudolta nämä että tulee yllätyksenä pito-ongelmat kisassa. Ehkä siellä oli sitten tuulta vähän eri suunnasta ja pari astetta eri lämpötila kun ei taas Kimillä mikään toiminut.
Kimillä oli kolme käytettyä settiä supersofteja ja perjantain avaustreenissä installaatiokierrokset ajetut mediumit (jotka nyt laittoivat). En tiedä miten käytettyjä nuo supersoftit olivat, mutta ihan päätön taktiikka oli tuo nykyinen joka tapauksessa. Kisan aikana nähtiin aika monta kertaa, että ohi ei pääse helposti, oli sitten kuinka paljon nopeampi auto hyvänsä. Siihen päälle se, että Force India on hyvä suoravauhdissa niin täysin turha riski oli Kimin pysähdys. Onneksi Kimi onnistui sen ohituksen tekemään, koska muuten olisi menetetty ainakin yksi sija täysin turhaan.
Sitten voidaan myös miettiä sitä tilannetta, että Kimi saavutti Ricciardoa medium-setillä. Ero oli muutamassa kierroksessa pudonnut 6-7 sekunnista alle neljään, niin vedetään varikolle. Joko Ricciardo olisi pysähtynyt tai sitten Ferrarit olisivat saaneet kiinni ja voineet yrittää ohitusta. Jos Ricciardo olisi varikolle tullut, niin Kimi olisi vähintäänkin toiminut hyvänä tulppana kierroksen-pari, jolloin Ricciardo ei olisi edes päässyt Vettelin ja Verstappenin kantaan.
Ihan älyvapaa veto Ferrarin taktiikkaosastolta joka tapauksessa. Haluaisin todellakin kattavat perustelut tuolle touhulle ja kuulla, mitä sillä haettiin takaa. Kimin kuviteltiin paahtavan yli sekunnin nopeampia kierrosaikoja, jolloin olisi ollut juuri ja juuri saanut sen varikkostopilla kärsityn aikaeron umpeen?
Lähinnä mietin sitä, että mikä logiikka oli ylipäätänsä pysäyttää Kimi. Palmer (?) taisi ajaa 61 kierrosta mediumeilla, Kimillä oli alla 25 kierrosta ja eikun varikolle. Vettel meni softeilla sen parikymmentä kierrosta jne.
Marcus Ericsson veti vielä tuotakin paremmin, kun pysähtyi turva-auton takana ensimmäisellä kierroksella ja ajeli siitä maaliin. Ja Vettelin soft-stinttikin oli muistaakseni rapiat 30 kierrosta.
Edelleen, täysin älyvapaa taktiikka.