Mainos

Formula 1 – kausi 2016

  • 214 565
  • 1 426

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nico voittaa mestaruuden luultavasti kuten isänsäkin. Hamilton olisi ansainnut sen tänä vuonnakin, mutta tällaista on autourheilu.
Miksi Hamilton olisi sen ansainnut ja Nico ei? Ja miten tuo Nicon mahdollinen mestaruus on mitenkään verrattavissa Keken vastaavaan?
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja miten tuo Nicon mahdollinen mestaruus on mitenkään verrattavissa Keken vastaavaan?

Molemmat keskinkertaisia kuljettajia helvetin hyvällä autolla, + päävastustajan epäonni.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miksi Hamilton olisi sen ansainnut ja Nico ei? Ja miten tuo Nicon mahdollinen mestaruus on mitenkään verrattavissa Keken vastaavaan?

Nico on periaatteessa omasta mielestäni ollut jopa tällä kaudella edellisiä enemmän jäljessä Lewisiä. Ainoastaan Lewisin tekniikkamurheet ovat mahdollistaneet Nicon mestaruuden. Todennäköisesti turhin mestari sitten Buttonin.
 
Onhan tuo Verstappenin julli lahjakas kuski, tänään oli ehdottomasti kisan paras kuski ajosuorituksellaan.

Kyllä. Paljon olen haukkunut Maxia vaikka ja mistä, mutta nyt poika löi kaikkien "sadekelien spesialistien" ja "kokeneiden konnien" keskellä sellaiset näytöt tauluun, ettei koko kaudella ole todennäköisesti nähty yhtä dominoivaa ajoa. Siis jos otetaan kalusto huomioon. Toki RB toimi loistavasti märällä ja sai etua renkaista, mutta silti jos ajat kolmanneksi kolmella stopilla, kun muu kärkinelikko ajaa käymättä ollenkaan renkaiden vaihdossa, niin onhan se aivan käsittämättömän kova suoritus, vaikka otetaan turva-autotkin huomioon. Lukuisia röyhkeitä, mutta kuitenkin ihan turvallisia ohituksia. Tilanne Vettelin kanssakin oli rehellistä kilvanajoa, mutta jos siinä olisi kolissut, niin saattaisinpa olla täällä itsekin taivastelemassa kauhukakaran touhuja.

Erityispisteet vielä tuosta ralliliirron korjaamisesta. Ei siinä vielä mitään, että tuossa vauhdissa korjaa auton lähes 90 asteen kulmasta suoraksi, mutta seuraavaan mutkaan veti tippaakaan arkailematta. Väittäisin, että kohtalaisen monella kaverilla tuossa alitajunta ohjaisi vetämään vähän rauhallisemmin, mutta Max löi nilkan suoraksi ja piti Rosbergin takanaan. Harmittavasti sitten tuo kakkospaikka tötöiltiin, olisihan se ollut hienoa nähdä mahdollisimman pieni ero viimeiseen osakilpailuun kärkikamppailussa, mutta nyt kävi näin.
 
Todennäköisesti turhin mestari sitten Buttonin.

Voitko perustella? Vain sen takia, että Brawn löysi porsaanreiän, jonka avulla pystyi rakentamaan muita selvästi nopeamman auton vai jostain muusta syystä? Mitä jos Brawnin ylivoima olisi jatkunut useamman kauden, olisiko Button edelleen ollut turha mestari?

Tuli vain mieleen, että Buttonin ajovauhtia + tasaisuutta on vähän aliarvostettu ja tuota yhtä mestaruutta pidetty jonain tuurimestaruutena. Laitan tähän pari pointtia, miksi Button on oikeasti helvetin kova kuski:

- Tärkeimpänä: Kolme vuotta samassa tallissa Hamiltonin kanssa. Kokonaispisteet Buttonille. Mun korvaan kohtalaisen kova suoritus
- Jätti (myös) mestaruuskaudella saman tallin autolla Barrichellon kuin tikun paskaan. Mun korvaan kohtalaisen kova suoritus
- Sijoittui "ylivoimaisen Red Bullin" -aikakaudella Mark Webberin edelle mm-sarjan pisteissä, ollen koko mm-sarjan kakkonen
- Tätä en pidä niin järin suurena meriittinä, mutta viime kaudella jätti Alonson taakseen pisteissä samalla autolla. Itku-Fernando tosin keskittyi johonkin aivan muuhun kuin ajamiseen, mutta kyllä mun mielestä tietty ammatillinen ylpeys pitää olla. Jos häviät turhautumisen takia tai jätät leikit kesken, se on hävettävää
- Alonson ja Hamiltonin lisäksi myös ex-maailmanmestari Villeneuve jäi täysin jalkoihin saman tallin autolla. Samaten pieni arvostus tulee myös Perezin ja esimerkiksi Trullin päihittämisestä saman tallin autoilla.
- Kaudella 2004 Button oli täysin ylivoimaisen Ferrarin takana mm-sarjan kolmas. Tallikaverina nyt oli kamikaze Takuma Sato, joten valtavia meriittejä en tuolla kaudella anna tallikaverin päihittämisestä, mutta kyllä palkintopallisijoitukset 10-1 ja pisteet 85-34 (Sato oli pisteissä vasta kahdeksas) kertovat siitä, että vauhtia on ollut, eikä mestaruus ollut mikään "turha" tai varsinaisesti tuurilla hankittu. Sattui edes kerran urallaan olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, eikä kalusto rikkoutunut kesken kaiken.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan kisa kyllä. Kaikki sanottava on oikeastaan jo liveseurantaan jätetty.

Harmittavasti kyllä Red Bull mokasi taktiikat etenkin Verstappenin kanssa, mutta toisaalta saatiin upea ajonäytös junnulta. On se vaan kova kaveri! Kaikki tulevaisuuden maailmanmestarin ainekset on olemassa ja luonteeltaankin sellainen vähän ylimielisen itsevarma, josta tuskin haittaakaan on niissä taistoissa.
Yksi parhaista asioista, joita formuloille on viime vuosina tapahtunut.

Harmittavasti Nico sitten sai vähän helposti tuon kakkostilan, kun Red Bull lähti hakemaan riskitaktiikoita välikelinrenkailla. Sitten vielä turva-autokin sopivaan väliin, niin meni vähän hukkaan se taktiikka siinä ensimmäisessä stopissa.

12 pistettä siis Nicon kaula Lewikseen ja Hamiltonin voittaessa riittää Nicolle kolmostilakin mestaruuteen ja kun mietitään Abu Dhabin olosuhteita, niin vesisateesta tai kelistä tuskin on mitään lottoa tuomaan ja ratakin on pitkine suorineen luultavasti Mersulle hyvin sopiva(kuten kaikki oikeastaan), joten tuskin kovin lähellä puhtaassa vauhdissa mikään muu talli on. Nicolla on siis aika hyvä paikka ajella suht varmasti ja jos sattuisi työtapaturma käymään ja joku pääsisi edelle, niin siltikin homma vielä omissa käsissä.

Tasapisteisiin jos päätyvät niin mahdollisuuksia on sitten aika monta. Jos Hamilton voittaa ja päätyvät tasapisteisiin, niin Hamilton on mestari voittojen perusteella. Jos Hamilton on toinen ja päätyisivät tasapisteisiin, Hamilton olisi mestari kolmossijojen perusteella, koska voitot ja kakkostilat olisivat siinä tapauksessa tasan.

Lähellä on siis Nico mestaruutta, mutta eipä sitä ikinä tiedä jos vaikka auto leviääkin kesken kaiken tai muuta, joten vielä saa jännittää.
Itse toivoisin, että Lewis nousisi mestaruuteen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Kimin kohtalo ei kyllä taas yllättänyt, tavallaan toivoi jotain muuta mutta toisaalta olihan tuo varmaan ihan hyväkin Kimin kannalta niin ei tarvitse jossitella kun sieltä olisi muita kavereita tullut todennäköisesti ohi ja joku 5-6 tila lopulta.

Olipahan lopulta ihan jännittävä kisa, mutta sen vain sanoisin että joko pistetään peli kokonaan poikki vaarallisen kelin takia tai sitten ajetaan kilpaa mutta ei turva-auton takana kun korkeintaan se pari kierosta että saa isoimmat vedet pois. Nytkin meni varmaan puolet kisasta turva-auton takana.

Sitäkin tässä voisi ajatella että alkaako tää kostautua vähän kun ajetaan vain testejä simulaattorissa ja on yksi rengasvalmistaja, nytkin jos siellä olisi pari valmistajaa mukana ja ajettaisiin testiä niin tänään ei olisi renkaiden kanssa todennäköisesti ollut mitään hätää. Toki ulosajoja olisi sattunut mutta ei välttämättä olisi tarvittu tämmöisiä turva-auto pelleilyjä.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voitko perustella? Vain sen takia, että Brawn löysi porsaanreiän, jonka avulla pystyi rakentamaan muita selvästi nopeamman auton vai jostain muusta syystä? Mitä jos Brawnin ylivoima olisi jatkunut useamman kauden, olisiko Button edelleen ollut turha mestari?

Tuli vain mieleen, että Buttonin ajovauhtia + tasaisuutta on vähän aliarvostettu ja tuota yhtä mestaruutta pidetty jonain tuurimestaruutena. Laitan tähän pari pointtia, miksi Button on oikeasti helvetin kova kuski:

Paljon hyviä pointteja, lisäisin vielä pari:

- Muuttuvissa oloissa Button on ollut ehkä 2000-luvun kovin kuski. Kuivaa - hieman märkää - täysin märkää, jos keli on vaihdellut näiden välillä, niin Button on kovin usein haistellut oikein ajankohdan vaihtaa renkaita ja toisaalta ajanut riittävän nopeasti ilman turhia riskejä.

Okei tietysti juuri tänään kisa meni Buttonilta aivan reisille, eikä auto toiminut vähää alusta millään rengasseoksella, mutta noita onnistuneita suorituksia on kunnioitettava määrä suhteessa aika lailla kaikkiin muihin. Älykäs kuljettaja muuttuvissa sääoloissa, ei varmasti absoluuttisesti nopein sateella, mutta puhdas nopeus ei todellakaan ole ainoa tarvittava ominaisuus F1:ssä.

- Button on Kimin kanssa yksi harvoja herrasmiehiä radalla. Ovat vielä sen ajan kasvatteja, kun oli hiekkaa ja nurmea ja radalla tuli pystyä ajamaan rinta rinnan mutkayhdistelmien läpi niin, että myös vastustajalla on mahdollisuus selviytä mutkista asvaltilla pysyen ilman että himmaa täysin vauhdin tai ajaa radalta pakotettuna ulos. Arvostan Buttonin ajotaidot ja käytöksen korkealle. Tämä toki on makuasia ja joidenkin mielestä Kimi ja Button saattavat olla vain pehmeitä ja tavallaan nykyajan F1-sarjaan valitettavasti ehkä ovatkin.

Verstappenilta uskomatonta ajoa tänään, olen aiemminkin jo myöntänyt, että erittäin lahjakas kaveri kyseessä ja tänään varmaankin häneltä kauden kovin suoritus. Toki samalla oli tavoilleen uskollisesti pari kertaa lähellä myös kolarointia eli hiuksen hienolla rajalla mennään edelleen hänen kohdallaan. Kunhan jatkossa sen verran rauhoittuisi, että pahimmat törttöilyt ohitustilanteissa karsisi repertuaaristaan niin todella hieno asiahan hänen mukanaolonsa sarjassa on. Samalla toki kun ikää tulee ja rauhoittuu kokemuksen karttuessa niin viihdyttävyys pakosti myös kärsii.

Massan jäähyväiset olivat hieno hetki, kuten joku live-seurannassa totesi niin yksi vuoden parhaista hetkistä F1:ssä. Eipä ole varmaan koskaan noin hienoa vastaanottoa saanut auton romuttaminen, eikä tule saamaan. Käväisi jopa mielessä olisiko Felipe tahallaan lipsauttanut pihalle, jotta saa antaa hienot jäähyväiset brasilialaisille, koska eihän Williamsista tänäänkään ollut oikein mihinkään sateella, eikä Massankaan suurin vahvuus sadekeli ole. No vitsi vitsinä, varmasti yritti kaikkensa ja olihan tuo koko ylämäki ja pitkä kaartava oikea radan pahin paikka koko kisan ajan ja todella monella kuskilla oli siellä omat liukasteluhetkensä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Williamsion kyllä aina ollut viimevuosina yllättävän heikko sateella, nyt vielä taktikointikin meni pieleen, ensin otettiin kuskit samaan aikaan vaihtamaan renkaat jolloin Massa joutui hetken odottamaan ja sitten vielä taidettiin sama renkaiden vaihto uusia myöhemmin, molemmilla kerroilla käynti oli käytännössä turhaa. Muutaman pisteen olisi sentään Bottas saanut jos edes toinen stoppi olisi jätetty tekemättä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aikamoinen sirkus oli kyllä. Verstappen loisti, Nasr nosti Sauberin valmistajien sarjan kymppisijalle eikä mestaruustaistelukaan vielä ratkennut. Toki Nicolla on hyvä johto lähdettäessä Abu Dhabiin (12 pistettä), ja ilman isompaa dramatiikkaa Rosberg tulee sen ensimmäisen mestaruutensa ottamaan.

Suomalaisittain oli sitä samaa, mitä ennenkin sateella, eli pettymykseen se sitten päättyi. Turhaa toki ruoskia kumpaakaan finskiä eilisestä.

Buttonista: Pidän Jensonia jonkin sortin (joskin hieman parempana) damonhillinä eli suotta parjattuna kuljettajana. Button on kuitenkin ajanut useita loistavia kilpailuja urallaan (Kanada 2011 nevöföget), on yksi kautta aikain parhaimmista kuljettajista ns. lottokeleissä ja kautta aikain viidenneksi eniten GP-voittoja kerännyt britti. Hyvät jatkot vaan Jensonille.

Molemmat keskinkertaisia kuljettajia helvetin hyvällä autolla, + päävastustajan epäonni.
Kekelläkö helvetin hyvä auto mestaruusvuonna? Ei se kyllä noin ollut, kun Williamsilta puuttui turbokoneet ja kun muilla kärkitalleilla ne olivat. Enkä nyt tiedä, että oliko Rosberg senior keskinkertainen, sillä itsensä Frank Williams sanoi noin vuosikymmen sitten, että Keke on nopein koskaan Williamsia ajanut kuljettaja. Haastattelussa Williams kävi lyhyehkösti läpi Williamsilla ajaneita kuskeja Alan Jonesista Sennaan. Eikä muuten ollut suomalaisen TV-yhtiön haastattelu.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain pientä huhua oli saksalaislehdistössä, että Manorilla saattaa nyt leikit loppua kun Sauber kiilasi pisteissä edelle. Rahallisesti olisi tulossa joku 30 miljoonaa ainakin takkiin. Sauber olisi kestänyt tämän tappion, mutta Manorin kohdalla näyttää vähän huonolta.

Noch drei Plätze frei: Nasr oder Wehrlein bei Sauber 2017? - AUTO MOTOR UND SPORT

Toivottavasti ei pidä kutiinsa, olisi aika surkeaa jos Wehrleinilta esim menisi tallipaikka hyvin ajetun kauden jälkeen.

E: Paska tuli väärään ketjuun. Modet viittitekö siirtää tämän viestin tuonne F1 2017 otsikon alle?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yhdestä säännöstä voisi luopua ja sen on aika-ajon jälkeinen parc ferme sadekisoissa. Jos on kuivaa, niin nykysääntö on ok. Mutta jos sataa ja aika-ajo oli kuivalla niin auton kuivankelin säädöissä. Sitten näissä rankkasadekisoissa auto on ajokelvoton kun ajokorkeus on liian matala, alusta liian jäykkä jne. Jos tiimit saisivat muuttaa autot sadekelin säätöihin niin ei tarvittaisi näitä keskeytyksiä ja turva-autoja jokaisessa sadekisassa. Samalla renkaatkin voisi tehdä, tai ainakin yhden seoksen, täysin sadekelille.

Maxilta hienoa ajoa. Aivan suvereenia suorittamista. Huhhuh.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nico on periaatteessa omasta mielestäni ollut jopa tällä kaudella edellisiä enemmän jäljessä Lewisiä. Ainoastaan Lewisin tekniikkamurheet ovat mahdollistaneet Nicon mestaruuden. Todennäköisesti turhin mestari sitten Buttonin.
On kyllä älytöntä huudella mistään "turhasta mestarista" ja mestaruuden "ansaitsemisesta". Nico on ajanut erinomaisen kauden ja voimasuhteet tallikaverusten välillä ovat vaihdelleet. Kausi on pitkä ja pienistä asioista mestaruus on lopulta kiinni.

Toki FIA:lle voi tehdä aloitteetn, että pistelasku muuttuisi taitoluistelun suuntaan, jolloin ehkä vältyttäisiin paljolta mielipahalta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ne tekniikkamurheet on osa autourheilua. Rosberg on ollut tällä kaudella perusvarma ja alkukaudesta jopa ylivoimainen, nyt loppu kausi on mennyt ajamalla varman päälle kohti mestaruutta ja jos auto kestää Abu Dabissa niin kaiken järjen mukaan Nico kruunataan ansaitusti tän kauden mestariksi. Mutta se viimeinen kisa pitää tietenkin vielä ajaa ja mitä vain voi sattua vaikka lähtökohtaisesti Mersu onkin ennakkosuosikki myös sinne. Ja turha sanoa että Hamiltonin vahva loppu kausi jotenkin löisi varjoa Rosbergin mahdollisen mestaruuden päälle, Nico on ajanut itsensä tilanteeseen jossa on voinut varmistella ilman että on ollut pakko pistää kaikkea peliin, varmasti sieltä olisi pystytty haastamaan Hamiltonia kovemmin jos olisi ollut tarvetta mutta kun ei ole niin on voinut ajaa oman varman suorituksensa ja se riittää edelleen myös Abu Dabissa.

Jos FIAn kultapoika omine sääntöinen, Hamilton siis, vie mestaruuden niin kausi päättyy jälleen isoon vitutukseen. En varsinaisesti ole Rosbergin puolella mutta täysin Hamiltonia vastaan. Pahempaa itkijää saa tuolta etsiä, eikä siltikään löydä joten ei kiitos Hamiltonin mestaruusputken jatkolle ja onneksi sen mestaruuden suhteen kaikki on Nicon omissa käsissä ei tarvita apuja mistään vaan oma varma ajo ja auton pysyminen ehjänä pitäisi riittää.

Ei RB mitään taktiikkaa mokannut Verstappenin kohdalla, se otti tietoisen riskin kun ajettiin voitosta ei palkintopallisijasta. Verstappenin ulosajo teki sen että Hamilton karkasi joten ainoa tapa yrittää kiriä eroa ilman turva-autoa oli tuo renkaiden vaihto varsinkin kun Ricciardo veti 1,5s nopeampia kierroksia niillä välikelin renkailla. No turva-auto sitten teki Red Bullin taktiikasta epäonnistuneen vaikka Verstappen huikealla ajolla vielä pystyi nousemaan 3.sijalle. Eilisestä suorituksesta nostan hattua Verstappenille ja on se kauhukakara selvästi rattimies. Tosin väittäisin että RB oli eilen lähtöruudukon paras auto sadekeliin, sen verran sieltä molempien kuskien suunnalta tuota sadekarusellia toivottiin.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisihan sitä sanoa että Hamiltonkin on ihan turha mestari kun on voittanut pari mestaruutta täysin ylivoimaisella autolla. Ja oikeastaan aika monikin mestari on tällä logiikalla täysin turha. Mutta se vaan on niin että pisteet ratkaisee ja se kenellä on kauden lopussa eniten pisteitä on ansainnut mestaruutensa. F1 on osittain välineurheilua, osittain miesten välistä taistelua paremmuudesta, osittain ratkaisee tuuri. Aina ei voita se nopein, koska suoritusvarmuus ja tasaisuus on toinen puoli kilpa-autoilua.

Hamiltonilla on kyllä ollut tällä kaudella selvästi enemmän teknisiä ongelmia kuin Rosbergilla, mutta kyllä hän on tehnyt myös itse paljon virheitä (monta totaalisesti epäonnistunutta starttia, pari kolarointia jne.), eli ei voi kyllä sanoa että Rosberg olisi ykkösenä pelkästään noiden teknisten ongelmien takia. Rosbergilla oli tuossa kauden keskivaiheilla vaikea jakso mutta muuten on ajanut erittäin hyvin, tasaisesti ja virheettömästi koko kauden. Välillä on ollut Hamiltonia hitaampi mutta välillä on ollut nopeampi, minusta tällä kaudella ei ole ollut mitään valtavaa eroa näiden kahden välillä nopeudessa. Näiden viimeisen kolmen kisan perusteella ei kannata minusta hirveästi Rosbergin nopeutta arvioida (suhteessa Hamiltoniin) koska Hamilton on koko ajan ollut pakkovoittojen edessä kun taas Rosbergille riittää varmistelu ja maaliin ajaminen kakkosena. Rosberg on pyrkinyt ajamaan koko ajan täysin ilman riskejä ja samalla pyrkinyt säästämään kalustoa niin paljon kuin mahdollista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Voisihan sitä sanoa että Hamiltonkin on ihan turha mestari kun on voittanut pari mestaruutta täysin ylivoimaisella autolla. Ja oikeastaan aika monikin mestari on tällä logiikalla täysin turha.
Juuri näin. Schumi voitti viisi mestaruutta putkeen täysin ylivoimaisellla autolla (tai no 2000 ja 2003 oli ehkä vähän tasaisempaa joo), ja pari mestaruutta vähän kyseenalaisesti kusettamalla. Turha mestari tämä 7-kertainen maailmanmestari.

Näiden viimeisen kolmen kisan perusteella ei kannata minusta hirveästi Rosbergin nopeutta arvioida (suhteessa Hamiltoniin) koska Hamilton on koko ajan ollut pakkovoittojen edessä kun taas Rosbergille riittää varmistelu ja maaliin ajaminen kakkosena. Rosberg on pyrkinyt ajamaan koko ajan täysin ilman riskejä ja samalla pyrkinyt säästämään kalustoa niin paljon kuin mahdollista.
Tämä on totta, kyllä sen eilenkin näki että kun Verstappen alkoi tulla sieltä Nicosta ohi, niin ei siinä kyllä hanttiin laitettu yhtään. Nicolle kun riitti se että olisi eilen ollut kolmas ja parin viikon päästä toinen niin mestaruus tulee. Verstappenin historian tietäen päästi aivan varmasti "suosiolla" ohi, ja itse asiassa mistäs sen tietää jos vähän jopa laski siinäkin toivossa ohi että Verstappenin ja Hamiltonin välillä olisi voinut sattua jotain jännää kun Hamiltonilla kuitenkin pakko niitä voittoja saada.

Kyllä se Nicon tilanne on tosiaan nyt vähän sellainen että jos lähdet lätkämatsissa viimeiseen erään 2-0 johdossa. Onnistuneella varmistelulla ja "jäädyttämisellä" ei noin lähtökohtaisesti ole mitään hätää, mutta kerran kun helähtää omissa niin voi tullakin pieni paniikki. Vertaisin tätä vaikka siihen jos esim. Hamilton johtaa, Nico on toisena ja kolmantena ollut Ricciardo ohittaa Nicon. Nico siis kolmantena ja se vielä riittää, mutta neljäntenä on sitten esim. Verstappen...
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Niin jos Hamilton voittaa Abu Dhabissa, niin Nicon pitäisi jäädä podiumin ulkopuolelle jotta Lewis veisi mestaruuden. Normi kisassa noin tuskin käy. Kyllösen sanoin: voi kun pelit kestäis!
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Räikköstä on paljon suomalaismediassa taas hehkutettu viime aikoina, mutta tosiasiallisesti tästä tulee taas kerran kausi, kun Kimi häviää tallikaverilleen MM-pisteissä. Ja itse asiassa MM-taulukon kuudes sija on kyllä oikeastaan huonoin mahdollinen sijoitus, mitä noin hyvällä autolla voi saavuttaa. Eli eipä tämäkään kausi kovin ruusuinen ole tuloksellisessa katsannossa.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Räikköstä on paljon suomalaismediassa taas hehkutettu viime aikoina, mutta tosiasiallisesti tästä tulee taas kerran kausi, kun Kimi häviää tallikaverilleen MM-pisteissä. Ja itse asiassa MM-taulukon kuudes sija on kyllä oikeastaan huonoin mahdollinen sijoitus, mitä noin hyvällä autolla voi saavuttaa. Eli eipä tämäkään kausi kovin ruusuinen ole tuloksellisessa katsannossa.

Oletko katsonut muutakin kuin tuloksia? Hyvin on ajanut Vetteliä vastaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen. Eilenkin Räikkönen veteli päin seiniä, kun oli mahdollisuus taistella podiumsijasta.
Näin se on nähtävä. Viime kaudella Räikkönen oli muuten MM-sarjan neljäs, nyt kuudes. Ja jotkut kehtaa vielä kehua, täys farssi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sinänsä huvittava tuossa Räikkösen seiniin ajelussa pointti että aikaisemmassa vaiheessa kisaa valitettiin kun ei ollut hereillä uusintastartissa, otti ilmeisesti varovasti ylämäkeä suoralle tultaessa missä vesiliirtovaarat varsinkin kylmillä sadekelinrenkailla. Tässä kyseisessä uusintastartissa oli hereillä ja Red Bullit jäi kuin tikku paskaan. Taisi muutenkin valitella että tuossa säässä noille renkaille on mahdotonta ottaa lämpöä SC:n perässä joten oli ehkä perusteltua olla ottamatta niitä riskejä.
Maxilta loistava kisa ja mitään pois ottamatta hienoista muuveista niin miksi Max oli liki ainoa joka ajoi sadekelin linjoilla hakien pitoa ajolinjan ulkopuolelta, ihan peruskauraa esimerkiksi kartingin puolella. Voi olla ettei ykkösillä ole itsestäänselvyys, ei voi sanoa koska en ole niillä ajanut. :) Mutta kartingissahan kunnon sadekelinlinjat on juuri tuota ja kaikkea muuta kuin se lyhin reitti mutkasta läpi.

_
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eikö riitä että trollaat paskaa jääkiekkopuolella, nytkö pitää tulla jo saastuttamaan muun urheilun puolikin?

Mikähän tuossa lainaamassasi oli trollausta? Minun ymmärtääkseni tuossa viestissä oli kaksi aika lailla kiistatonta faktaa. Se on kylmä fakta, että Räikkönen veteli päin seiniä ja sekin on kylmä fakta, että Räikkönen oli taistelemassa podiumsijasta. Oletko joku Räikkös-fanaatikko, joka ei kestä Kimiin kohdistuvaa arvostelua ja rupeat syyttelemään täysin kestämättömistä syistä trollauksesta?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisen pyörähtelijät ja pihalle ajajat olivat muuten kaikki melkein tätä sarjan kokeneinta kaartia. Vettel, Alonso, Räikkönen, Massa, Grosjean. Vettelillä ja Alonsolla kävi hyvä tuuri ettei seinä kolissut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös