Tuleeko ensi kaudella kuitenkin vain kahden ehkä jopa yhden stopin taktiikoita?
Toivoisin näkevän enemmän riskinottoja renkaiden suhteen, miten tähän palettiin sopii uudet pehmeämmät seokset?
Itse jo aiemmin täällä sitä pohdiskelin. En ole tarkemmin perehtynyt tämän vuoden sääntöihin mutta mikä on perimmäinen tarkoitus näillä ultra-softeilla ja super-softeilla, jos niillä lähdetään kisaan niin varmasti tulee enemmän pysähdyksiä koska nuo pakottaa jo aikaisemmalle stopille.
Eli uudet pehmeämmät seokset plus uusi knockout systeemi, ajaako se talleja käyttämään aika-ajoissa. Nyt kun yritän tulkita tätä niin kyllähän tämä jotain uusia mahdollisuuksia luo:
VIDEO: The 2016 F1 tyre regulations explained
Tuolla näkyy myös kuljettajien valinnat Melbourneen, esim Hamilton lähtee eri rengastaktiikalla kuin muut oletetusta kärkinelikosta, vain yksi medium kun muilla kaksi ja siten yksi soft enemmän kuin muilla. Eroja löytyy myös nelikon takaa missä Bottaksesta eteenpäin moni on valinnut yhden supersoftin enemmän Melbourneen kuin kärkinelikko.
Sitten on tämä sääntö, jonka avulla Q3:sta tippuneet saavat heittää vaikka starttiin sen pehmeimmän seoksen ja yrittää hyökätä.
- Drivers who make it through to Q3 must hand back the set of the softer compound tyres nominated for Q3, and start the race on the tyres with which they set their fastest time in Q2. All other drivers will be able to use the set that is saved for Q3 during the race
Eli perimmäiseen kysymyksee tuleeko enemmän pysähdyksiä on vaikea ennustaa mutta kyllä tuolla uudella systeemillä hiukan tätä pakkaa sekoitetaan ja annetaan mahdollisuuksia yllätyksiin.
_