Formula 1 – kausi 2015

  • 150 565
  • 880
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettel näytti taas miksi hän on voittanut mestaruuksia useasti. Tarpeeksi röyhkeästi vain letkan kärkeen ja puhtaaseen ilmaan. Vituttaa taas niin ettei veri kierrä, koska mahdollisuudet oli sinne kolmen joukkoon vauhdillisesti. Nyt taas rämmitään kympin ulkopuolelta...

Ei taas yhtään yllättäisi jos sieltä joku puhkoo jonkun renkaan ja Kimi jää pisteittä. Vettel podiumilla ja hupsista heijaa piste-ero 40-0 Vettelin eduksi. Yritä siinä nyt sitten pitää tiimi myös omalla puolellasi.

Pidempään kyllä sitä miettinyt, että ei tuo Kimikään taktisesti se terävin kaveri tuolla ole. Jos verrataan näihin kärkikavereihin kuten Vettel ja Alonso.
 

Outsider

Jäsen
Taisi kuitenkin Kimin ajo mennä pilalle lämmittelykierroksen viimeisessä mutkassa, näytti siltä että Räikkönen yritti jättää Ericsoniin isomman välin ja sitten Hamilton yritti mennä ohi jolloin Kimi joutui kiihdyttämään liian lähelle Sauberia. Hamiltonia ei voinut kuitenkaan päästää edelle koska olisi joutunut hiljentämään ja näin olisi lähtösuoran kiihdytys kärsinyt.

Tältä se mustakin vaikutti. Kimiä on paljon kehuttu siitä miten hän ei ota tyhmiä riskejä ja hänen kanssa uskaltaa ajaa rengas rengasta vasten ilman pelkoa kolaroimisesta, mutta toinen puoli tähän on mielestäni se, että joissain tilanteissa pitäisi olla paljon röyhkeämpi. Nyt vaikutti siltä, että Kimille olisi sopinut hyvin että jokainen pysyy kiltisti jonossa ja jättää itselleen riittävästi rakoa edessä menevään, mutta toiset kuskit, esim. Hamilton, ajattelivat taas hakea niitä parempia asetelmia edestä päinkin. Sama se oli Australiassakin, että menemällä rohkeammin ensimmäiseen mutkaan olisi todennäköisesti selvinnyt ensimmäisestä kierroksesta ilman kolhuja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kimi on liian herrasmieskuljettaja, jos näin voi sanoa. Ja onhan se miljoona kertaa nähty, että jäämiehen kanssa voi kisailla tasapäin mutkissa tai missä vaan, niin kolaria ei Kimin takia tule. Ainahan sitä voi miettiä, pitäisikö olla hivenen röyhkeämpi.

Noh, auto on kuitenkin hyvä, joten kyllä paikalta 11 voi päästä hyville pistesijoille, kunhan vaan selvittää ne ekat mutkat ilman kolarointia.

Tässä kohtaa kautta voi jo sanoa, että Ferrarista on tullut Mercedeksen ykköshaastaja. Williams on systemaattisesti hieman punaisia hitaampi kaikissa muissa osissa, paitsi maksiminopeudessa.
 

Byvajet

Jäsen
Fykkösten nykytila on siitä surkea, että huomisen kolmen kärki kuivalla kelillä ilman ongelmia on jo selvillä. Se on Hamilton, Rosberg, Vettel.

Tähän on tultu. Jännitystä pitää yllä vain mahdollinen sade, kolaroinnit ja tekniset keskeyttämiset.

Täytyy nyt vain toivoa sadetta, mieluiten vaihtelevaa. Muutenhan taistelu kärjen osalta on tylsääkin tylsempi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kimi on liian herrasmieskuljettaja, jos näin voi sanoa. Ja onhan se miljoona kertaa nähty, että jäämiehen kanssa voi kisailla tasapäin mutkissa tai missä vaan, niin kolaria ei Kimin takia tule. Ainahan sitä voi miettiä, pitäisikö olla hivenen röyhkeämpi.

Eikä pahaksi olisi sekään, jos omaisi hieman taktista osaamista. Jos tuossa tilanteessa ei osaa sanoa tallille että heti ulos kuten Vettel tai jos se ei teknisistä syistä ole mahdollista samaan aikaan (tuskin ongelma), sitten jättää tilaa eteensä niin kauan että tilaa myös tulee. Vaikka sitten letkan viimeiseksi koska silloin pystyy kontrolloimaan ajamistaan. Jos Räikkönen lähtee Ericssonin takaa ja vielä lähes perseessä kiinni kun Hamilton ja muut puskevat itseään ylös, eihän siinä kovin hirveästi mahdollisuuksia Kimin ajotyylillä jää päästä edes viimeiseen osioon.

En haluaisi kertaakaan kirjoittaa tällä kaudella enää, että Räikkönen epäonnistui, mutta olihan tämä Räikköseltä taas jäätävän heikko suoritus. Miinusta myös tallille vaikka luulen, että Vettel on itse vaatinut päästä mahdollisimman kärjessä ulos ja hoitanut sen jälkeen sen, että on kärjessä kun aika-ajo alkaa. Näissä hommissa pitää olla hereillä - kuten Vettel ja moni muu on aina.
 
Viimeksi muokattu:

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Vettel tulee takuuvarmasti taistelemaan voitosta huomenna, Ferrari ei häviä vauhdissa Mercille enään kovin paljoa, siihen kun lisätään se että Ferrari näkyy pitävän renkaista parempaa huolta vapaiden harjoitusten perusteella on hyvinkin mahdollista että punaiset pysähtyvät kahdesti muiden kolmea vastaan. Jos se onnistuu on Kimilläkin mahdollisuudet taistella podiumista mikäli saa startissa muutaman sijan poimittua.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vaikka sitten letkan viimeiseksi koska silloin pystyy kontrolloimaan ajamistaan.
Tätä vaihtoehtoa mietin itsekin jo lämmittelykierroksen aikana, kun näki että ruuhkaan jää. Ehkä talli kertoi, että sade alkaa ihan juuri, joten on parempi lähteä nopealle kierrokselle niin aikaisin kuin se vain on mahdollista.
punaiset pysähtyvät kahdesti muiden kolmea vastaan.
Niin, kisa ajetaan Malesian iltapäivässä, jolloin sade on oikeastaan aina suuri uhka. Ja säätiedotus lupaa runsaita sateita kisa-alueelle kisan ajaksi, joten varikkopysähdyksiä tuskin pystyy kukaan miettimään kovinkaan tarkasti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eikä pahaksi olisi sekään, jos omaisi hieman taktista osaamista. Jos tuossa tilanteessa ei osaa sanoa tallille että heti ulos kuten Vettel tai jos se ei teknisistä syistä ole mahdollista samaan aikaan (tuskin ongelma), sitten jättää tilaa eteensä niin kauan että tilaa myös tulee. Vaikka sitten letkan viimeiseksi koska silloin pystyy kontrolloimaan ajamistaan. Jos Räikkönen lähtee Ericssonin takaa ja vielä lähes perseessä kiinni kun Hamilton ja muut puskevat itseään ylös, eihän siinä kovin hirveästi mahdollisuuksia Kimin ajotyylillä jää päästä edes viimeiseen osioon.

Tuossa tietysti täytyy muistaa se että viimeiseksi jättäytymisessä olisi ollut myös aika kova riski jos sade olisi alkanut vaikka 30 sekuntia aiemmin, tämän vuoksi nähtiin tuo Ericsson-Räikkönen-Hamilton-Jokumuu paketti siinä yhdessä vaiheessa kun kaikki ajoivat sadetta vastaan kilpaa.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Niin, kisa ajetaan Malesian iltapäivässä, jolloin sade on oikeastaan aina suuri uhka. Ja säätiedotus lupaa runsaita sateita kisa-alueelle kisan ajaksi, joten varikkopysähdyksiä tuskin pystyy kukaan miettimään kovinkaan tarkasti.

Hyvä että meillä on selvänäkijä täällä niin tietää tehdä supertriplan siihen malliin että vettä sataa kilpailussa. Mistäs muuten katsot säätiedotuksesi vai keksitkö tuon omasta päästä?
Formula One Weather Forecast for Sepang, Malaysia - F1 - Netweather.tv Tämä säätiedotus oli ainakin oikeassa aikajoissa ja sen mukaan ei sada huomenna. Tottakai siellä voi sää muuttua ja alkaa sataa mutta forecast sanoo ainakin tässä vaiheessa toista. Kisahan alkaa 3pm paikallista aikaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuossa tietysti täytyy muistaa se että viimeiseksi jättäytymisessä olisi ollut myös aika kova riski jos sade olisi alkanut vaikka 30 sekuntia aiemmin, tämän vuoksi nähtiin tuo Ericsson-Räikkönen-Hamilton-Jokumuu paketti siinä yhdessä vaiheessa kun kaikki ajoivat sadetta vastaan kilpaa.

Totta. Kysymys kuuluukin, jos ja kun talli tiesi sateen tulevan jopa kesken ratkaisevan aika-ajon alun, miksi vain Vettel pyrki kärkeen. Veikkaan edelleen, että Vettel katsoi keliä ja vaati heti lähtöä ulos kun mahdollista, Räikkönen hieman myöhästyi.

Silti Räikkönen pääsi neljäntenä ulos, mutta moki Ericssonin edelleen jos on uskominen Ferrarin tallipäällikköön:

Arrivabene puolestaan on vahvasti sitä mieltä, että virheen teki Räikkönen, joka juuttui Sauberin ruotsalaiskuskin Marcus Ericssonin taakse ja jäi sen takia aika-ajoissa 11:nneksi.

- Se ei ollut taktinen virhe tallilta. Hän lähti varikolta neljäntenä kuljettajana, ja sitten Ericsson ohitti hänet. Fakta on se, että Ericsson ja Hamilton ohittivat hänet, Arrivabene väitti Sky-kanavalla.

- Olen aina ollut sitä mieltä, että hyvällä autolla Kimi pystyy menestymään hyvin. Hänen pitäisi vain keskittyä vähän paremmin, tallipäällikkö jatkoi.


Lainaus Ilta-Sanomista ja alla koko juttu linkissä:

Ferrarin tallipomo väittää: Kimi Räikkönen mokasi itse - Formula 1 - Ilta-Sanomat


Minusta hyvä koko tallin kannalta että Räikkösen kytkin-moka joka päätti käytännössä edelliskisan ja nyt tämä tilanne nostetaan tallipäällikön toimesta mediaan. Uutta ja avoimempaa toimintaa Alonson jälkeen. Uskon että Räikkönen saa myös yhtä selvästi kiitoksia kun niiden aika on.

Toisaalta tässä tuli ikävästi esille se, että Räikkönen odottaa lapsenuskonsa mukaisesti kaikkien pysyvän jonossa paikallaan ja tekevän tilaa toisilleen. Lajissa, jossa kuski on valmis lähes "murhaamaan" toisen kuljettajan, jos se on esteenä voitolle tai tallipaikalle.

***

Yksi ikävä piirre tuli jälleen esille. Suomalaiset F1-toimittajat pistivät kaiken käsittämättömän epäonnen piikkiin jota saavat jatkossa haastatteluja. Jopa Mika Salo pyörsi syystä tai toisesta suorassa lähetyksessä puheitaan Kimin mokasta.

Hemmetti kun sitä toivoo että Räikkönen ja Bottas pärjäisivät (auto)urheilun kuninkuusluokassa. Vaikeasti kausi on käynnistynyt, mutta ehkä se siitä jo huomisessa kisassa. Ei iso mahdollisuus, mutta on silti ainakin toisen podiumiin.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Arrivabene puolestaan on vahvasti sitä mieltä, että virheen teki Räikkönen, joka juuttui Sauberin ruotsalaiskuskin Marcus Ericssonin taakse ja jäi sen takia aika-ajoissa 11:nneksi.

- Se ei ollut taktinen virhe tallilta. Hän lähti varikolta neljäntenä kuljettajana, ja sitten Ericsson ohitti hänet. Fakta on se, että Ericsson ja Hamilton ohittivat hänet, Arrivabene väitti Sky-kanavalla.

- Olen aina ollut sitä mieltä, että hyvällä autolla Kimi pystyy menestymään hyvin. Hänen pitäisi vain keskittyä vähän paremmin, tallipäällikkö jatkoi.

Eikö Ericson muka ollut heti varikolta Räikkösen edellä? Hamilton ainakin pysyi Räikkösen takana koko kierroksen, joten nyt ei jollain ole ihan faktat hallussa.

Muutenkin on tietysti hyvä muistaa, että tuossa tilanteessa jokainen olisi halunnut ajaa ensimmäisenä ja se ei luonnollisesti ole mahdollista, vaikka olisi miten hyvin hereillä. Muuten hyvin pitkälti samaa mieltä ja nyt Kimillä tosiaan on se hyvä auto millä pitäisi tulla tulosta.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö Ericson muka ollut heti varikolta Räikkösen edellä? Hamilton ainakin pysyi Räikkösen takana koko kierroksen, joten nyt ei jollain ole ihan faktat hallussa.

Itsekin olin tässä käsityksessä ja piti ihan Katsomosta tarkistaa. En tiedä mitä lähtöä Arrivabene on katsellut, mutta Ericsson tosiaan lähti Räikkösen edeltä. Kimin takaa lähti yksi Williams (en tiedä kumpi) ja seuraavana Hamilton, joka kuitenkin (ilmeisesti heti lähtösuoralla) ohitti edellä olleen Williams-kuskin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eikö Ericson muka ollut heti varikolta Räikkösen edellä? Hamilton ainakin pysyi Räikkösen takana koko kierroksen, joten nyt ei jollain ole ihan faktat hallussa.

Kyllä Räikkönen Ericssonin perässä lähti. Oletan että Arrivabenella on dataa jonka perusteella Räikkönen oli esimerkiksi jossain vaiheessa Ericssonin edellä, mutta ei pystynyt pitämään paikkaansa. Esimerkiksi ohitusyrityksessä edellä, mutta veti sitten takaisin (enemmän kuin tv-kuvasta näkyi, jossa teki oikein). Mulla ei ole mahdollisuutta tsekata dataa sekunti sekunnilta ja kuva kuvalta Räikkönen vs Ericsson koko radalta, mutta Arrivabenella on. Ellei sitten puhunut lämpimäkseen mikä olisi vittumaista ja todella paskamaista kun edes kauden toista kisaa ei ole ajettu. Toistaiseksi uskon että Arrivabene tietää mitä puhuu. Muuten koko Ferrarin toiminta asettuu aika outoon valoon.

e: nyt kun tsekkasin italiankielisiltä F1 sivuilta niin Arrivabene puhuu Räikkösen olleen neljäntenä (tuli neljäntenä ulos), mikä ei pidä paikkaansa. Joten ihan taattua paskanjauhamista alusta asti.

 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Eli en mä sitten ihan omiani nähnyt, kun en nyt päässyt itse asiaa mistään tarkistamaan. Omituiselta kyllä kuulostaa, jos Arrivabene on tosiaan tuollaista asiaa laukonut FAKTANA, kun väite ei pidä kummankaan kuskin kohdalla paikkaansa. Toimittajan omaa tulkintaa(?).

Mutta oli miten oli, niin kirjoitetaan nyt vielä varmuuden vuoksi yhden kerran lisää, että kaikesta huolimatta on hienoa, että nyt Ferrari kulkee ja istuu Kimin hanskaan, joten pakkohan niitä onnistumisiakin on jossain vaiheessa tulla.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hyvä että meillä on selvänäkijä täällä niin tietää tehdä supertriplan siihen malliin että vettä sataa kilpailussa. Mistäs muuten katsot säätiedotuksesi vai keksitkö tuon omasta päästä?
En ole mikään selvännäkijä. Maikkarin lähetyksessä Saari puhui sateesta ja itse katsoin Accu Weatherin kautta, mitä Kuala Lumpuriin on luvattu. Näiden perusteella puhuin sadekisasta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Hieno kisa Ferrarilta ja etenkin Vetteliltä. Kimistä on nyt näkynyt avauskisoissa se että elämässä on muutakin kun kilvanajo. Aiempaakin varovaisempi on ollut.
Vettel ajanee mestaruudesta ja Kimi tallimestaruudesta ja yksittäisistä kisojen voitoista.

Kyllä tämä viimeiseltä kaudelta vaikuttaa ja mikäs siinä jos Kimille tämä riittää, Spassa sitten vielä voitto ja merkkimestaruus Maranelloon.
Siitä on hyvä sitten eläkepäiville lähteä.
 

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katotaan kun kautta on pari kisaa ajettu. Mielelläni myönnän olevani väärässä. Tosin Ferrarilta mitä todennäköisimmin tulee uusi nenä ens testeihin ja myös muusta uudesta aerosta on huhuttu. Tuo auto voi muuttua vielä paljonkin kauden alkuun.

Nyt olis se pari kisaa ajettuna. Ihan kivasti toi Ferrari tuntuis kulkevan kummankin kuskin käsissä. Räikkönen ei ole vielä näyttänyt parastaan, mutta kyllä tästäkin jo vähän tukea tulee sille teorialle, että viime vuoden auto ei vaan sopinut Kimille lainkaan. Ja Vettelinkin näytöt saanee jopa Alonson pitämään suunsa kiinni? Ei tuo tiimi Alonson lähdöstä näytä ainakaan huonontuneen.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Ferrarilta hyvä kisa. Molempien autojen taktiikat osuivat hyvin ja autokin näytti kulkevan. Räikkösen rengasrikko tuli kyllä niin huonoon paikkaan kuin voi vain tulla, mutta hyvin nosti itsensä neljänneksi turva-auton auttaessa. Rengaskulutus näyttää olevan Ferrarin etu, joten pitää toivoa kuumia kisoja kaudelle. Eiköhän se Kimikin vielä voiton tällä kaudella nappaa, kunhan on aika-ajossa hereillä eikä joudu lähtemään joukon keskeltä, meinaan jäi lähdössä aika pahasti pussiin ja autoja tuli ympäriltä ohi.

Tuomariston jakamat 10 sekunnin rangaistukset olivat ainakin omasta mielestä hieman rajut Force Indian kuskeille tilanteisiin nähden. Eihän siellä kohta ketään yritä ajaa kilpaa limitillä, jos koko ajan saa pelätä rangaistusta pienestäkin osumasta. Verstappenilta muuten todella hyvää ajoa, kuten myös Sainzilta. Saa nähdä haukkuko Red Bull taas moottorin vai olisikohan siellä peiliin katsomisen paikka, kun kerta Toro Rosso painelee rellun koneilla ohi.

Mutta kyllä tuli hyvä fiilis, kun kuuli Saksan ja Italian kansallislaulut palkintokorokkeella. Tietenkin myös Maamme olisi mukava kuulla vielä tällä kaudella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos Malesian GP:n osalta katsotaan Kimin ajoa, lähtö oli erittäin heikko ja johti siihen, että osumaa tuli alusta asti ja myöhemmin sitten Nasrilta takarenkaan siisti leikkaus. Uudelleen katsottuna Räikkönen jää lähes paikoilleen ja joutuu sen jälkeen huonon vauhdin vuoksi lähinnä väistelemään muita autoja. Mikä ei tietenkään onnistu mm. vauhtieroista ja parista viereisestä kuskista johtuen. Hyvää tsäkää että kisa ei päättynyt siihen. Sitten turva-auton myötä hieno nousu ja hyvällä, uusitulla rengastaktiikalla lopputuloksissa neljäs. Täydellinen suoritus niin tiimiltä kuin Kimiltä Nasrin osumasta kisan loppuun, mutta sitä ennen Räikköseltä ei. Tosin neljättä sijaa parempaan ei olisi ollut mahdollisuuksia 11 ruudusta ilman vielä suurempaa tuuria eli Mersujen ja Vettelin keskeytyksiä.

Vettelistä on kuitenkin tullut Hamiltonin ykköshaastaja ja on mielenkiintoista seurata, onnistuuko se myös Kiinan varsin erilaisissa olosuhteissa. Sanoisin kuitenkin, että F1-kausi on ehkä jo pelastettu eli kisa GP:n voitoista ei enää rajoitus Mersun sisäisiin muiden päästessä jaolle vain Mersun molempien ajajien epäonnen myötä.

Bottaksen ajoa en seurannut, mutta lähinnä tuloksista ja lopun hienosta ohituksesta päätellen ei lainkaan heikko.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Epäilen että loppukausi sitten jännätäänkin sitä mitä seoksia Pirelli tuo kisoihin, kovemmat=Mersut voittaa, pehmeämmät=Ferrari voittaa. Täytyy kyllä kehua James Allisonia, mies ilmeisesti ymmärtää auton tasapainoisesta suunnittelusta jotain mitä muut suunnittelijat eivät ymmärrä, taas kerran Allisonin autot hellivät renkaita
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kimistä on nyt näkynyt avauskisoissa se että elämässä on muutakin kun kilvanajo. Aiempaakin varovaisempi on ollut.
No jaa. Vaikea on nähdä, että isäksi tuleminen olisi jotenkin muuttanut Kimiä. Lähtisin vieläkin sillä ajatuksella liikkeelle, että Kimi ei ole se, joka haluaa ajaa kolarin. Se tekee varovaiseksi, mutta ei hitaaksi.

4. sija oli Kimille maksimi tuolta paikalta sen rengasrikon jälkeen. Ajallisesti Kimi jäi n. 52 sekunttia Vettelille, joka on tietysti paljon. Tosin siitä on vähennettävä n.½ minuuttia, jotka ajoi tyhjällä renkaalla.

Mutta Kimin saavutettua neljännen paikan, autosta oli sen jälkeen aivan turha ottaa maksimitehoja irti, koska Mersua vastaan ei kilpa-ajoa enää voinut suorittaa. Näin neljännen sijan sai "repimättäkin", ja autoa säästyi jatkoa ajatellen.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
4. sija oli Kimille maksimi tuolta paikalta sen rengasrikon jälkeen. Ajallisesti Kimi jäi n. 52 sekunttia Vettelille, joka on tietysti paljon. Tosin siitä on vähennettävä n.½ minuuttia, jotka ajoi tyhjällä renkaalla.
Missäs vaiheessa muuten Kimi sen renkaan puhkaisi? Oliko peräti varikon sisääntulon jälkeisessä mutkassa tms, eli joutui melkein kierroksen körötellä puhjenneella kumilla?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Missäs vaiheessa muuten Kimi sen renkaan puhkaisi? Oliko peräti varikon sisääntulon jälkeisessä mutkassa tms, eli joutui melkein kierroksen körötellä puhjenneella kumilla?
Rengas puhkesi juurikin siinä lähtösuoralla, eli tosiaan joutuu ensin ajelemaan jonkin aikaa puhjennella renkaalla, ja sen jälkeen pelkän vanteen varassa kun kaikki muutkin rämmäleet olivat lentäneet pois. Eli takapakkia tuli ns. helvetisti.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
4. sija oli Kimille maksimi tuolta paikalta sen rengasrikon jälkeen. Ajallisesti Kimi jäi n. 52 sekunttia Vettelille, joka on tietysti paljon. Tosin siitä on vähennettävä n.½ minuuttia, jotka ajoi tyhjällä renkaalla.

Ja kun turva-auto lähti veks, niin Kimi oli noin 10 sekuntia perässä letkaa, koska ei saanut ohittaa edellä ajavaa autoa joka oli jostain kumman syystä jäänyt noin kauas letkasta ja hidasteli,
 
Olipa viihdyttävä kisa, paljon parempi kuin Australian GP. Suomalaisittain paljon tapahtumia ja kirsikkana kakun päälle Bottaksen ohitus Massasta. Mielestäni Massalta varsin roistomaista ajamista, kun kääntää suoraan päin keskellä mutkaa. Räikköseltä hieno kisa alun vaikeuksien jälkeen ja Ferrarilta muutenkin napakymppi. Mielenkiintoista seurata, miten voimasuhteet muuttuvat Kiinassa.

Ja kun turva-auto lähti veks, niin Kimi oli noin 10 sekuntia perässä letkaa, koska ei saanut ohittaa edellä ajavaa autoa joka oli jostain kumman syystä jäänyt noin kauas letkasta ja hidasteli,

Taisipa hidastelija olla Nasr, joka myös sen renkaan puhkeamisen aiheutti. Jotenkin Räikkönen löytää itselleen aina jonkun nemesiksen kenen kanssa sattuu ja tapahtuu vrt. viime kaudella Magnussen. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös