Formula 1 – kausi 2015

  • 151 695
  • 880

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse en rakennetekniikan diplomi-insinöörinä pysty ostamaan ajatusta että Mersun ratkaisu, jossa turbo on halkaistu eri puolille moottoria toisi massiivisen suorituskykyedun.

Ehkä se tuo enemmän johdannaisetuja: kompakti koko, vähemmän ahtoputkea jne. joka auttaa auton takaosan muotoilussa, tai antaa siihen enemmän vapauksia. Samoin välijäähdytyksen ei tarvitse olla niin iso kun kompressori saa olla "kylmässä ympäristössä" (ei lämpene pakokaasuista) , mikä taas auttaa aerodynamiikassa. Muistelen lukeneeni, että isoin haaste oli saada tästä turbon puolikkaiden välisestä akselista ja sen laakeroinnista toimiva ja kestävä kun se piti viedä moottorilohkojen välistä, jossa muutenkin tilaa niukasti.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ehkä se tuo enemmän johdannaisetuja: kompakti koko, vähemmän ahtoputkea jne. joka auttaa auton takaosan muotoilussa, tai antaa siihen enemmän vapauksia. Samoin välijäähdytyksen ei tarvitse olla niin iso kun kompressori saa olla "kylmässä ympäristössä" (ei lämpene pakokaasuista) , mikä taas auttaa aerodynamiikassa. Muistelen lukeneeni, että isoin haaste oli saada tästä turbon puolikkaiden välisestä akselista ja sen laakeroinnista toimiva ja kestävä kun se piti viedä moottorilohkojen välistä, jossa muutenkin tilaa niukasti.

Siksi sitä ei ole muut toteuttaneet koska tuo pitkä akseli on niin haastava. Se väkisin lisää dramaattisesti turbon liikkuvien osien massaa joka puolestaan lisää turboviivettä. Mersu on onnistunut taidokkaasti kompensoimaan tuon hyvällä MGU-H:n hyväksikäytöllä.

Itse en usko niin tuohon lämpöjuttuun. Suurin lämmön nosto tulee kuitenkin ilman paineen lisäämisestä. Jos tuo pitäisi paikkansa, niin on vaikea nähdä miksi Ferrari luopuisi ratkaisusta.

Mielestäni mediassa ollaan kyllä oltu aika jälkiviisaita tuon kanssa. Ennen kauden alkua todella moni taho piti Ferrarin paketointia parhaana. Mutta aika hankala on kuitenkin arvioida johtuuku erot tuosta Mersun konseptuaalisesta erosta vai siistä että ovat tehneet asiat vain paremmin. Huomattavaa on ollut että kuvien perusteella Mersu on käyttänyt dramaattisesti isompaa ahdinta kuin Rellu ja Ferrari.

Itse sanoisin että suurin ero tulee nimen omaan tuosta suuresta ahtimesta ja siitä kuinka taidokkaasti Mersu on pystynyt MGU-H yksikön avulla kompensoimaan puutteita kaasuvasteessa. Mm. siitä on ollut huhua että Mersu olisi käyttänyt niin paljon isompaa turboa, että he ovat keränneet tuota MGU-H eneriaa koko ajan.

Vaikea tässä kuitenkaan on mitään varmaksi sanoa kun mitään tarkkaa dataa ei ole luonnollisesti tarjolla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikea tässä kuitenkaan on mitään varmaksi sanoa kun mitään tarkkaa dataa ei ole luonnollisesti tarjolla.

Niinpä. Lisäksi kun ei tiedetä varmuudella miten kaikkea sähkömoottoreita ja energiankeräyslaitteita käytetään (esim. parin vuoden takainen Red Bull-case, jossa heidän epäiltiin käyttävän energiankeräystä luistoneston tavoin). F1-insseillä on aika mahtavia ideoita tällaisissa asioissa ja kun ympätään useampi kokonaisuus yhteen niin siitä saadaan pakettina etua. Varmasti nuo Mersun ratkaisut ei yksinään ole toimivia, mutta kun laajempi kokonaisuus on suunniteltu toimimaan yhteen niin saadaan jotain etua. Ja pienikin etu riittää tuolla tasolla.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Niinpä. Lisäksi kun ei tiedetä varmuudella miten kaikkea sähkömoottoreita ja energiankeräyslaitteita käytetään (esim. parin vuoden takainen Red Bull-case, jossa heidän epäiltiin käyttävän energiankeräystä luistoneston tavoin). F1-insseillä on aika mahtavia ideoita tällaisissa asioissa ja kun ympätään useampi kokonaisuus yhteen niin siitä saadaan pakettina etua. Varmasti nuo Mersun ratkaisut ei yksinään ole toimivia, mutta kun laajempi kokonaisuus on suunniteltu toimimaan yhteen niin saadaan jotain etua. Ja pienikin etu riittää tuolla tasolla.

Totta. Kyllähän se oli viime kaudella aika huikea tilanne kun Mersulla oli ekoissa testeissä käytännössä valmis paketti ja Rellu alkoi tehdä vasta moottorikarttoja. Siinä missä Rellu hinkasi esim moottorikarttoja keskittyi Mersu hinkaamaan eri järjestelmien yhteentoimivuutta koska kartat jne olivat jo suurelta osin valmiita. Mersu suunnitteli uutta moottoriaan huhujen mukaan vuoden kauemmin kuin esim. Rellu ja tuo ei voi tietenkään olla näkymättä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
T Mersu suunnitteli uutta moottoriaan huhujen mukaan vuoden kauemmin kuin esim. Rellu ja tuo ei voi tietenkään olla näkymättä.
Jostain muistelen lukeneeni, että Mersu uhkasi jättää koko Formulatouhun, jos näihin V6-motteihin ei oltaisi siirrytty. Eli onhan siellä ollut, kuten totesitkin, moottorit valmiina, kun viime kauteen lähdettiin.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Räikkösen testit lähteneet liikkeelle ihan mukavasti, vaikkakin alkuun kunnon aikoja ei ajanutkaan vaan pikemminkin tutustui autoon ja säätöihin. Rata Jerezissä oli myös aamupäivästä kosteahko, mutta on päivän edetessä kuivunut ja siten kierrosajat on pienentyneet reilulla kymmenellä sekunnilla niistä päivän ensimmäisistä 1:30:00-1:45:00 kierrosajoista. Rosberg ahminut asfalttia ja kierroksia hurjalla tahdilla ollen samalla nopea. Räikkönen ajanut alle puolet Rosbergin ajomäärästä, mutta aikavertailussa molemmat ovat olleet tasaisia. Räikkönen pitää tällä hetkellä päivän nopeinta kierrosaikaa hallussaan ajalla 1:24:357, eli yhä ollaan eilisistä huippuajoista hieman perässä, mutta eiköhän sinne tauluun jompikumpi herroista vielä kirjauta huippuaikaa.

Muita huomioita, McLarenilla ollut vaikea alku, mutta tänään on Alonso päässyt kiertämään radan lähes yhtä monesti kuin Kimi. Sauberin Nasr ajoi ulos, mutta ei ilmeisesti romuttanut autoaan. Saman teki myös Nico. Sainz Jr. ollut ihan hyvässä kyydissä Toro Rossollaan. RBR on ollut taas vaikeuksissa, ajettuja kierroksia ei montaa. Lotuksella on ollut vaikeuksia telemetriatietojen siirtämisessä. Williamsin Massa ei myöskään montaa kierrosta ole ajanut.

Yhteenvetona: ihan mielenkiintoinen harjoituspäivä ollut, vieläkään ei voida päätellä yhtikäs mitään kenenkään nopeimmista kierroksista, Rosbergin kierrosmäärä toisaalta on ollut huimaa taas. Siellä ollaan odotetusti kaikkein valmiimpia uuteen kauteen, samalla Mersu-rivalry sai kivasti pientä kipinää kun Hamiltonin autosta hajosi jokin osa eilen ja kierrokset jäivät Lewiksen osalta vähemmälle mitä MM kakkosen Rosbergin kierrokset ovat olleet Jerezin harkoissa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Onhan tuo tämänhetkinen väritys Red Bullilla käytössä myös koko kauden? Onhan? Se on nimittäin aivan mainio.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
McLaren tiedotti Twitterissä, että heidänkin värityksensä tulee kokemaan kauden aikana jotain, todennäköisesti isoja muutoksia. Eli tämä Häkkinen-pastissi taisi olla lähinnä siirtymäväritys ennen kuin uusi väritys(uusi pääsponsori) otetaan käyttöön.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi oli kuulemma yhtä hymyä päivän jälkeen. Auto on hirmuisesti parempi kuin viime vuonna ja sanoi myös, että kyllä sen tietää samantien onko käsissä hyvä vai huono auto.

Kuulostaa hyvältä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimi oli kuulemma yhtä hymyä päivän jälkeen. Auto on hirmuisesti parempi kuin viime vuonna ja sanoi myös, että kyllä sen tietää samantien onko käsissä hyvä vai huono auto.

Kuulostaa hyvältä.

Erittäin hyvältä kuulostanut kaikki lausunnot, mitkä olen Kimiltä nähnyt netissä tänään. Auto on jo nyt parempi kuin viime kaudella yhdessäkään vaiheessa, vaikka ollaan vasta talven ensimmäisissä testeissä. Mahdotonta ennustaa tarkemmin, kuinka hyvä tuo Ferrari-auto on, mutta erittäin luottavaisin mielin voinee tällä hetkellä olla. Mercedes on varmasti edellä, mutta seuraavassa katraassa Ferrari on hyvin todennäköisesti. Tämä on erittäin hyvin verrattuna niihin odotusarvoihin, jossa Ferrarin pelättiin kyntävän todella pahasti jo toista kautta putkeen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika moni talli tuntuisi kopioineen ja kehittäneen McLarenin viimekauden takatukivarsien siipisysteemiä. Siitähän oli pientä kohua viime kauden alla, että tuosta saisi paljonkin apua. Mäkin tulokset oli aika heikkoja, mutta kai se on kehityksen arvioinen idea koska se nyt muillakin on. Sitähän ei viime kaudella oikein saanut rakennettua kesken kauden, koska se vaatii niin radikaalit muutokset auton takaripustuksen toteutukseen, ettei ole ihan bolt on-tyylinen modaus.

Red Bull ajoi yhtenä päivänä ilman etusiipeä (pelkkä keulatötterö paikoillaan) kun tallilla oli vain yksi siipi siihen mennessä mukana ja Kvyat rikkoi sen. Huhun mukaan Horner lähetti Jerezistä oman yksityiskoneen hakemaan uuden etusiiven Englannista tallin tehtaalta.

Sauberilla on diffuusorissa jännä putki tai ulostulo, jota ei ole muilla. Siitä on pientä kohinaa twitterissä (mm. ScarbsF1 analysoi sitä).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sauberilla on diffuusorissa jännä putki tai ulostulo, jota ei ole muilla. Siitä on pientä kohinaa twitterissä (mm. ScarbsF1 analysoi sitä).

Epäilen kuitenkin että Sauber on tiukan taloustilanteensa vuoksi ajatellut kuskeillaan taas testeissä tuollaisia sponsorineuvotteluita helpottavia "glory-kierroksia" tyhjillä tankeilla(ainakin olivat tehneet parhaat kierroksensa pehmeillä renkailla, kun muut ajelivat mediumeilla). Saa nähdä onko tuo Ferrarin vauhti aitoa(Räikkönen pisti juuri viikon nopeimman kierrosajan) mitä se viime kaudella avaustesteissä ei sitten ollut.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Epäilen kuitenkin että Sauber on tiukan taloustilanteensa vuoksi ajatellut kuskeillaan taas testeissä tuollaisia sponsorineuvotteluita helpottavia "glory-kierroksia" tyhjillä tankeilla(ainakin olivat tehneet parhaat kierroksensa pehmeillä renkailla, kun muut ajelivat mediumeilla). Saa nähdä onko tuo Ferrarin vauhti aitoa(Räikkönen pisti juuri viikon nopeimman kierrosajan) mitä se viime kaudella avaustesteissä ei sitten ollut.
Näin minäkin epäilen. Ilmiöhän on varsin perinteinen, ainakin Prost-talli käytti "mainoskierroksia" vuosituhannen alkupuolella saadakseen uusia sponsseja. Ja itse Sauber on ennenkin ollut talvitesteissä nopeampi kuin sitten itse kisakaudella. Oikeastaan kausi 2012 taisi olla poikkeus Sauberilta tuon testivauhdin suhteen.

Mäkki on kärsinyt koko ajan ongelmista, aika huolestuttavaa. Talli kuitenkin vaikuttaa suhteellisen luottavaiselta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mäkki on kärsinyt koko ajan ongelmista, aika huolestuttavaa. Talli kuitenkin vaikuttaa suhteellisen luottavaiselta.

Eivätkä kierroksetkaan mitään huippuluokkaa vielä olleet, vaikka niitä n 80 saivatkin kasaan. Ilmeisesti eivät kuitenkaan ottaneet täysiä tehoja Hondan pannusta tietenkään irti, vaan testailivat tuon yleistä toimivuutta ja korjailivat lastentauteja. Iso työ kuitenkin McLarenilla edessä, koska ainoana tallina ajavat Hondalla. Esimerkiksi moottorikartat on kehitettävä ja paljon muutakin pohjatyötä jonka jo vuoden noilla koneilla ajaneet ovat jo tehneet.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näin minäkin epäilen. Ilmiöhän on varsin perinteinen, ainakin Prost-talli käytti "mainoskierroksia" vuosituhannen alkupuolella saadakseen uusia sponsseja. Ja itse Sauber on ennenkin ollut talvitesteissä nopeampi kuin sitten itse kisakaudella. Oikeastaan kausi 2012 taisi olla poikkeus Sauberilta tuon testivauhdin suhteen.
Mika Salo joskus avautui siitä että joko Tyrrellin tai Arrowsin (en nyt muista kumpi) tallin toimesta käskettiin talvitesteissä oikaista jotta aika näyttäisi hyvältä. Tämäkin tehtiin siitä syystä jotta talli saisi paremmin sponsorirahaa sisään.

Mclarenin ongelmat ovat aika yleinen vaiva kun uutta moottoria testataan toimivaksi muun kokonaisuuden kanssa, mutta Hondalla on resursseja ja osaavaa henkilökuntaa. Ensimmäinen kisa luonnollisesti kertoo nopeudesta kaiken mutta epäilen luotettavuuden olevan ongelma ainakin alkukaudella.

Ferrarin vauhti on lupaava mutta kuten testeissä yleensäkin, ei ole tietoa millä asetuksilla siellä on testailtu ja millä bensamäärillä. Kimin kommentit kyllä lupaavat parempaa kautta kuin edellinen oli ja vaikka siellä ei niin isoa kehitystä moottorin/turbon suhteen olisikaan tapahtunut, etupään muuttuminen herkemmäksi kyllä varmasti parantaa Kimin tuloksia jos luotettavuuden kanssa ei tule ongelmia. Ihan pelkästään sen takia että Kimi tuntee auton paremmin reagoivan ohjausliikkeisiinsä. Kun tuntuma on parempi, luottamus autoon kasvaa ja samalla itseluottamus omaan tekemiseen.
 

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei kyllä vakuuta uusi Ferrari kuvien perusteella. Saa olla todellista timantti pellin alla jotta tuolla mihinkään pääsee.

No täähän on helppoa. Toiset ne testailee puolikin vuotta, mutta toiset vaan kuvista kattelee että paskahan tää on. Eivät tainneet Italiassa ymmärtää rakennetekniikaninsinööriäjamuutenkinkaikentietävää palkata ollenkaan, vaikka budjetissakin oli tilaa.

Ai niin, mediassa on kehuskeltu Ferrarin nykyistä meininkiä noin tunnelman kannalta. Kunhan se Kimi vielä selviää varpajaiskänneistä, ja Vettel opettelee ajamaan ilman autopilottia, niin tästähän voi seurata hyvää. Tuskin vielä tällä kaudella mestaruudesta ajetaan kuitenkaan, joten eiköhän mennä Mersun merkeissä ainakin alkukausi.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
No täähän on helppoa. Toiset ne testailee puolikin vuotta, mutta toiset vaan kuvista kattelee että paskahan tää on. Eivät tainneet Italiassa ymmärtää rakennetekniikaninsinööriäjamuutenkinkaikentietävää palkata ollenkaan, vaikka budjetissakin oli tilaa.

Ai niin, mediassa on kehuskeltu Ferrarin nykyistä meininkiä noin tunnelman kannalta. Kunhan se Kimi vielä selviää varpajaiskänneistä, ja Vettel opettelee ajamaan ilman autopilottia, niin tästähän voi seurata hyvää. Tuskin vielä tällä kaudella mestaruudesta ajetaan kuitenkaan, joten eiköhän mennä Mersun merkeissä ainakin alkukausi.

Katotaan kun kautta on pari kisaa ajettu. Mielelläni myönnän olevani väärässä. Tosin Ferrarilta mitä todennäköisimmin tulee uusi nenä ens testeihin ja myös muusta uudesta aerosta on huhuttu. Tuo auto voi muuttua vielä paljonkin kauden alkuun.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Katotaan kun kautta on pari kisaa ajettu. Mielelläni myönnän olevani väärässä. Tosin Ferrarilta mitä todennäköisimmin tulee uusi nenä ens testeihin ja myös muusta uudesta aerosta on huhuttu. Tuo auto voi muuttua vielä paljonkin kauden alkuun.

Joo eikös nuo pitkät nokat ole käytössä koska varsinainen kärsä ei ole läpäissyt vielä törmäystestejä.

Tuli kyllä hörähdeltyä itsekin mr. Liuzkan kommentille, tuollahan voi napata jo itse Adrian Neweyn työpaikan kun internetissä olevasta kuvasta osaa kertoa kuinka nopea auto on. Kerrotko vielä minkälainen tausta sinulla on formula-autojen suunnittelusta?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Joo eikös nuo pitkät nokat ole käytössä koska varsinainen kärsä ei ole läpäissyt vielä törmäystestejä.
Näinhän se alunperin oli mutta nyt vihjailevat että menevät tuolla pidemmällä mallilla koska se on toiminut niin hyvin. Sekin voi muuttua tässä monta kertaa ja vasta ensimmäisellä viikonloppuna voi sanoa varmasti miten Ferrari kautensa aloittaa, noin niin kuin kalustollisesti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Force India on kohdannut jälleen ongelmia autonkehittämisessä. Ensiviikkoisissa Barcelonan testeissä talli ajattaa viimevuotista autoa, eikä ole varmuutta siitäkään, ketkä ajavat tallin kuskeina Espanjan moottoriurheilun kehdossa. On jopa mahdollista, että talli ei saa uutta autoa edes Melbourneen.

Harmi homma, aina olen sympatiseerannut Forcea, toivottavasti saavat auton kasaan. Testimäärät toki jäävät huomattavan vähäisiksi, jopa olemattomiksi.

http://yle.fi/urheilu/force_indian_f1-auto_myohastyy_jalleen/7803336(YLE:n uutinen Force Indian testipulmista)
 

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katotaan kun kautta on pari kisaa ajettu. Mielelläni myönnän olevani väärässä. Tosin Ferrarilta mitä todennäköisimmin tulee uusi nenä ens testeihin ja myös muusta uudesta aerosta on huhuttu. Tuo auto voi muuttua vielä paljonkin kauden alkuun.
Tottakai, silloinhan on helppo arvostella, kun hommaa todella testataan. Silloinhan siitä muutkin tietää, ja vauhti on toki kiinni monista jutuista. Hieman vaan hauskuutti tuo tyrmäävä kommentti Ferrarista, ennen kuin testimetriäkään oli ajettu. Toki itsekin sorrun joskus tuomitsemaan kamppailevia urheilijoita, ja osallistujiat on ylipäätään syytä teloittaa ennen epäonnistumista.

No, voit olla oikeassakin, eikä oikeastaan ollut tarkoitus hyökätä edes asiantuntemustasi vastaan. Hieman vaan pisti silmään tietty yksinäköisyys, kun helppoja kohteita oli tarjolla. Toivottavasti kisa tulee ensi kaudelle kiristymään, eikä minua ainakaan haittaa vaikka siellä on joku suomalainenkin mukana kamppailussa. Ei se toki se tärkein asia ole.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tottakai, silloinhan on helppo arvostella, kun hommaa todella testataan. Silloinhan siitä muutkin tietää, ja vauhti on toki kiinni monista jutuista. Hieman vaan hauskuutti tuo tyrmäävä kommentti Ferrarista, ennen kuin testimetriäkään oli ajettu. Toki itsekin sorrun joskus tuomitsemaan kamppailevia urheilijoita, ja osallistujiat on ylipäätään syytä teloittaa ennen epäonnistumista.

No, voit olla oikeassakin, eikä oikeastaan ollut tarkoitus hyökätä edes asiantuntemustasi vastaan. Hieman vaan pisti silmään tietty yksinäköisyys, kun helppoja kohteita oli tarjolla. Toivottavasti kisa tulee ensi kaudelle kiristymään, eikä minua ainakaan haittaa vaikka siellä on joku suomalainenkin mukana kamppailussa. Ei se toki se tärkein asia ole.

Jeah. Oma näkemykseni perustui lähinnä siihen, että diffusorin yläpuolelle halutaan johtaa mahdollisimman paljon puhdasta ilmaa, koska tämä parantaa diffusorin toimintaa. Diffusorista puolestaan saadaan ns. ilmasta downforcea siten ettei ilmanvastus juuri kasva, ainakaan verrattaessa siipiin. On aika selvää että jokainen talli haluaa paketoida tuon peräpään mahdollisimman tiiviiksi tästä syystä. Tietysti pellin alla oleva tavara ja sen lämpökuorma aiheuttaa haasteita paketoinnille. Tässä Ferrari ei ole vielä mielestäni RB:n, Mersu jne. tasolla.

Toisaalta ovat saaneet muutamia tärkeitä osa-alueita parannettua. Ferrari on itse todennut että noin 60% erosta tuli moottorista ja loput rungosta ja aerosta. Nyt ainakin tuota moottoriosastoa on saatu parannettua. Nyt Ferrari on tuonut takaisin autonsuunnitteluun mm. Rory Byrnen jonka vahvuuksia ovat nimenomaan auton ajettavuus ja käytettävsyy. Ei niinkään parhaan mahdollisen maximi downforcen saavuttaminen tuulitunnelissa. Tämä on erittäin positiivinen juttu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Barcelonan tetsit käynnissä, ensimmäinen päivä.

Tällä hetkellä Räikkönen lupauksia herättävässä vauhdissa Ferrarilla kun muistaa että 4 päivän sessiota vasta vajaa kaksi tuntia takana.

09:05 Raikkonen goes quickest on a 1m27.523s. That's quicker than last year's fastest race lap and not at all far off the pole lap of 1m25.232s.

1 Kimi Raikkonen (Ferrari), 1m27.523s – 17 laps
2 Jenson Button (McLaren), 1m28.182s – 12 laps
3 Felipe Nasr (Sauber), 1m29.276s – 17 laps
4 Pascal Wehrlein (Force India), 1m29.510s – 10 laps
5 Lewis Hamilton (Mercedes), 1m30.429s – 11 laps
6 Susie Wolff (Williams), 1m32.600s – 12 laps
7 Max Verstappen (Toro Rosso), 1m46.118s – 12 laps
8 Pastor Maldonado (Lotus), 1m51.454s – 6 laps
9 Daniel Ricciardo (Red Bull), no time – 2 laps


Tuolta Autosportin sivuilta on hyvä seurailla kierrosaikoja ja kommentteja.
AUTOSPORT Live - the authority on live Formula One, F1, motorsport, minute-by-minute text commentary

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös