Joskus 2005 molemmin puolin Räikkönen ryyppäsi Nykäsen kanssa ja Mervi raportoi. Ei siinä mitään mutta kun pojat kehuivat muistin menneen ja Räikkösellä olleen kisaan eri mantereella vajaa viikko aikaa niin eihän tuo viisainta touhua ollut. Suomessa toki tällaista "valmistautumista" kunnioitetaan ja maine vaan nousee fanipoikien keskuudessa, mutta jotain siinä jää samalla saavuttamatta. Minä pistän edelleen kaikki nämä motivaation puutteen piikkiin samalla tavalla kuin Karalahdella. Hänelläkin oli 110 prosenttinen motivaatio pelata kuten Kimilla ajaa, mutta korkeintaan 50 prosenttia siihen muuhun. Ja silti hienoja urheilijoita kaikki.
Tästä olen samaa mieltä. Vaikea tietysti sanoa kuinka paljon noilla on tekemistä itse ajamisen kanssa, mutta varmasti olisi voinut hoitaa tuon homman paremmin.
Jos nyt Kimin uraa jossitellaan, niin vähän luotettavammalla McLarenilla Kimillä olisi mestaruudet vuonna 03 & 05. Yksi parhaimpia mieleen painuneita kisoja on 2005 Monaco, jossa Räikkönen dominoi totaalisesti. Joten sinällään pidän 2007 mestaruutta varsin oikeutettuna, vaikka siihen onnea tarvittiinkin.
Mutta kuten sanoin, toivottavasti autot saadaan molemmille kuskille sopiviksi. Mitä Onboard kamerasta välillä seurailee, niin onhan tuo melkoista luistelua jatkuvasti, niin Kimillä kuin Alonsollakin. Tuskin mikään helpoin auto ajaa.