Formula 1 – kausi 2014

  • 330 498
  • 1 769

N^Miksu

Jäsen
Harjoitusten perusteella Räikkösellä on jonkin verran toivoa, sen verran hyvältä hänen kisavauhtinsa näytti (lähde Autosport Plus):

1. Mercedes (Rosberg) 1m22.778s
2. Red Bull (Ricciardo) +0.156s
3. Ferrari (Raikkonen) +0.460s
4. McLaren (Magnussen) +1.058s
5. Williams (Bottas) +1.228s

Mutta vaikeahan tuolta sijalta 12. on lähteä tavoittelemaan hyviä pisteitä, etenkin kun tietää, että Hamilton porskuttaa ohi varmaankin jo kisan alkuvaiheessa. Pari kärkipään keskeytystä ja ohitus Kvyatista ja kotiintuomisina sija 10?

Hamilton muuten taitaa startata varikolta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Räikkönen oli nyt kertoillut noista ongelmistaan sellaista että auto ei käyttäydy millään tavalla johdonmukaisesti ja sen kanssa mennään koko ajan niin äärirajoilla että koskaan ei tiedä mitä seuraavalla kierroksella tapahtuu. Sanoi että juuri kun luulee saaneensa auton jotenkin balanssiin ja saa ajettua onnistuneen kierroksen niin seuraavalla kierroksella tai seuraavalla ajojaksolla se tekee jotain täysin yllättävää, perä lähtee irti ilman mitään järkevää syytä tms., ja sitten on taas kierros pilalla.

Kyllä noista Räikkösen kommenteista paistaa se että tällä hetkellä hänellä ei ole vaan minkäänlaista luottoa tuohon autoon ja se ei voi olla näkymättä suorituksissa. Kun mennään noin äärirajoilla noissa nopeuksissa ja haetaan kymmenysten ja sadaosien eroja niin kuljettajan pitää pystyä luottamaan autoonsa täydellisesti että saa itsestään parhaan irti.

En tiedä olisiko Räikkösen potkut Ferrarille mikään ratkaisu jos tuolle autolle ei tehdä jotain merkittävää, todennäköisesti se uusi kuljettajakin törmäisi vaan tismalleen samoihin ongelmiin kuin mihin Räikkönenkin, ja Massa sitä ennen. Tai sitten Ferrarin pitäisi löytää toinen kuljettaja joka ajaa samankaltaisella ajotyylillä kuin Alonso ja pystyy sopeutumaan noin kauhealla tavalla käyttäytyvään autooon.

Mutta käsittääkseni Allison ei ole ollut yhtään tyytyväinen tuohon Ferrarin autoon ja toimintaan ja on laittamassa siellä palikoita aika lailla uusiksi, joten ehkä ensi kaudella Räikkönenkin saisi alleen auton joka toimisi edes lähelle sitä mitä hän toivoo.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy kyllä toivoa, ettei näin surkea kausi jää Räikkösen viimeiseksi. Mies ansaitsisi paljon parempaa. Ideaaliratkaisu olisi nyt vaan sinnitellä puolin ja toisin tämä kausi loppuun ja ensi kaudella sitten puhtaalta pöydältä haastamaan muita. Etenkin Alonson antama selkäsauna olisi kiva kääntää edes jokseenkin tasaveroiseksi tilanteeksi ennenkuin toinen kuskeista lähtee Ferrarilta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta vaikeahan tuolta sijalta 12. on lähteä tavoittelemaan hyviä pisteitä, etenkin kun tietää, että Hamilton porskuttaa ohi varmaankin jo kisan alkuvaiheessa. Pari kärkipään keskeytystä ja ohitus Kvyatista ja kotiintuomisina sija 10?

Samanlainen startti vaan kuin Silverstonessa, mutta tällä kertaa ilman sitä ulosajoa, niin ainahan mahdollisuuksia on jos saa kisavauhdin edes jotenkin kohdilleen.

Hamilton muuten taitaa startata varikolta.

Vaihtoivat ilmeisesti nuo jarrulevyt toisenmerkkisiin niin sen takia joutuvat starttaamaan varikolta. Mutta Mersun vauhdilla ja Hamiltonin ohitustaidoilla ei mene varmaan kauan kun on jo kärkiviisikossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näyttäisi tällä hetkellä satavan vettä tuolla Hockenheimissa. GP2 kisaa tässä seuraan sivusilmällä ja vettä on paljon radalla. Saas nähdä miten keli muuttuu iltapäivän F1-kisaan, kyllähän tuo vesisade toisi väriä siihenkin kisaan.

EDIT:

Korjataan sen verran, että sade tainnut jo lakata mutta rata kuitenkin märkä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2015 - Pastor Confirmed and More to Come : Lotus F1 Team

Pastor Maldonado tehnyt siis jatkosopimuksen Lotuksen kanssa. Jos sillä ei olisi noin kovia rahantuojia mukana, niin ei olisi varmasti saanut jatkosopparia. Maldonado on ollut hävettävän surkea koko kauden ajan ja saanut aivan 100-0 pataan Grosjeanilta. Eikös Pastori ole muuten MM-sarjassakin viimeisenä? Ainakin jokin aika sitten oli.

E: No on se nyt noussut MM-sarjan 19, vaikka ei pisteitä ole kerännytkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmeisesti vallan vaihtuminen Venezuelassa ei sitten laittanut rahahanoja kiinni kun Pastori edelleen saa jatkaa räpeltämistään. On tuo tämän kauden räpeltäminen ollut kyllä lähes säälittävällä tasolla jatkuvine kolarointeineen ja lipsahduksineen. Maldonado on kyllä parhaimmillaan hyvinkin nopea kuljettaja mutta vaikuttaa siltä että pää ei ole F1:n vaatimalla tasolla, ja mitä heikompi kalusto hänellä on allaan niin sen enemmän se johtaa typeriin virheisiin ja sekoiluun radalla. En minä usko että Maldonado noin paljon Grosjeania heikompi ajajana on kuin mitä tuo ero tällä kaudella on ollut, Grosjean on vaan pystynyt pitämään päänsä paremmin kasassa ja pystynyt suorittamaan omalla tasollaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Maldonado on kyllä parhaimmillaan hyvinkin nopea kuljettaja mutta vaikuttaa siltä että pää ei ole F1:n vaatimalla tasolla, ja mitä heikompi kalusto hänellä on allaan niin sen enemmän se johtaa typeriin virheisiin ja sekoiluun radalla.
Maldonadossa on mielestäni jonkin verran samaa kuin Juan Pablo Montoyalla aikanaan. Parhaimmillaan todella nopea ja hyvä kuski. Nopeudessa itse asiassa varmasti ihan kärkipäätä, mutta tosiaan sitten joitain ihme sekoilua kovassa painetilassa, ihan kuten Pastorilla nykyään.

Muistan kun Montoya ajeli tulokkaana kauden 2001 Williamsilla, niin muistaakseni kauden kolmannessa kisassa veti ihan unelmaohituksen Michael Schumacherista. Hieman riskilläkin painoi sinne sisäkaistalle, mutta ei mitenkään röyhkeästi tai rumasti, mutta kuitenkin kovaa. Hieno ohitus juu, mutta paria kierrosta myöhemmin sitten keskeytti ajovirheen seurauksena.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Alonso näyttää osaamistaan. Neljä vuotta mentiin niin että Red Bull oli ylivoimainen auto ja vain Alonso pystyi siihen vastaamaan, joinain vuosina paremmin, toisina heikommin, kun Ferrarin kakkosautoa kuljettanut Massan tasoinen kaveri sijoilla ynnämuut.

Nyt Red Bullin paikan on ottanut Mersu ja Kimin tasoinen kuski on todistamassa miten paska Ferrari on ja silti taas Alonso keikkuu heti terävimmän kärjen takana.
On se kova kaveri.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alonso näyttää osaamistaan. Neljä vuotta mentiin niin että Red Bull oli ylivoimainen auto ja vain Alonso pystyi siihen vastaamaan, joinain vuosina paremmin, toisina heikommin, kun Ferrarin kakkosautoa kuljettanut Massan tasoinen kaveri sijoilla ynnämuut.

Nyt Red Bullin paikan on ottanut Mersu ja Kimin tasoinen kuski on todistamassa miten paska Ferrari on ja silti taas Alonso keikkuu heti terävimmän kärjen takana.
On se kova kaveri.

Olisipa ollut mielenkiintoista nähdä Alonso ajamassa Kimille suunniteltua autoa. En väitä että jäisi välttämättä yhtä selkeästi jalkoihin, mutta kyllä Kimi veisi tuossa tapauksessa. Niin on kuskien ajotyylit ja autovaatimukset erilaisia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olisipa ollut mielenkiintoista nähdä Alonso ajamassa Kimille suunniteltua autoa. En väitä että jäisi välttämättä yhtä selkeästi jalkoihin, mutta kyllä Kimi veisi tuossa tapauksessa. Niin on kuskien ajotyylit ja autovaatimukset erilaisia.

Näinkin voi olla. Ketjun Kimifaneista piittaamatta pakko edelleen jatkaa Räikkösen arvostelemista. Viime kisassa huomasi jälleen kuinka vaikeaa kommunikointi Räikkösen ja tallin välillä oli. Alonsollahan oli sama ongelma, mutta hän ratkaisi sen opettelemalla italian kielen. Räikkönen on ajanut yhteensä useamman vuoden Ferrarilla, mutta ei ole motiovoitunut sen vertaa parantamaan tallin ja itsensä välisiä työskentelyolosuhteita, että olisi opetellut italian kielen. Aika uskomatonta laiskuutta ja motivaation puutetta kun jossain "siviilipuolella" tavallinen duunarikin olisi ongelman havaitessaan ratkaissut sen vuodessa tai parissa.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Näinkin voi olla. Ketjun Kimifaneista piittaamatta pakko edelleen jatkaa Räikkösen arvostelemista. Viime kisassa huomasi jälleen kuinka vaikeaa kommunikointi Räikkösen ja tallin välillä oli. Alonsollahan oli sama ongelma, mutta hän ratkaisi sen opettelemalla italian kielen. Räikkönen on ajanut yhteensä useamman vuoden Ferrarilla, mutta ei ole motiovoitunut sen vertaa parantamaan tallin ja itsensä välisiä työskentelyolosuhteita, että olisi opetellut italian kielen. Aika uskomatonta laiskuutta ja motivaation puutetta kun jossain "siviilipuolella" tavallinen duunarikin olisi ongelman havaitessaan ratkaissut sen vuodessa tai parissa.

Toisaalta voisi tehdä Ferrarillekkin ihan hyvää jos kaikki alkaisivat puhumaan englantia, niin ei tarvitsisi pelkkiä italiaanoja palkata.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Aika uskomatonta laiskuutta ja motivaation puutetta kun jossain "siviilipuolella" tavallinen duunarikin olisi ongelman havaitessaan ratkaissut sen vuodessa tai parissa.

Itse kun olen joutunut opettelemaan/opiskelemaan suomenkielen jotta pärjäisin, niin tulee mieleen: kuinka moni Suomessa asuva ulkomaalaisjääkiekkoilija on opetellut suomenkielen?

Alonson kohdalla tietenkin helpottaa se, että hänen äidinkielenä toimii espanja mutta kieltämättä onhan tuo herra Räikkösenkin asenne hieman junttia, kun ilmoitti vuonna 2007 että "hän tuli ajamaan autoa - ei opettelemaan italiaa". Mutta mitä se toisaalta kertoo Ferrarista (tai tämän italiankielen osaamisen merkityksestä ko puljussa ja/tai Kimin taidoista plus "motivaatiosta"), kun tästä huolimatta palkkasivat hänet uudelleen?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Toisaalta voisi tehdä Ferrarillekkin ihan hyvää jos kaikki alkaisivat puhumaan englantia, niin ei tarvitsisi pelkkiä italiaanoja palkata.

Mutta tärkeintä että tallissa on latinomeininkiä vaikka menestyksen kannalta se ei ole viisain ratkaisu. Ei siinä sopassa yksi viittomakieltä ymmärtämätön suomalainen paljon tunnu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toisaalta voisi tehdä Ferrarillekkin ihan hyvää jos kaikki alkaisivat puhumaan englantia, niin ei tarvitsisi pelkkiä italiaanoja palkata.

Ferrari on aina ollut korostetusti italialainen talli. Aina. Jos menisin sinne duuniin pitemmäksi ajaksi kuin vuosi, opettelisin italian kielen. Tosin osaan sitä jonkin verran muutenkin.

Mutta tämä nyt vaan on pieni ihmettelyn aihe. Vaikka Räikkönen puhuisi sujuvasti italiaa, tulokset tuskin olisivat nykyistä parempia. Kommunikointi sen sijaan helpottuisi talliin päin ja ehkä se poikisi jatkossa aiempaa parempaa kehitystyötä ja vähemmän italialaismedian vittuilua motivaation puutteesta.

Ai niin. Totta. Mitä vitun väliä medialla on. Eihän ne aja autoa Räikkösen kanssa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan Räikkösen asenne todellista junttiutta, sitä ei kai kukaan kyseenalaista, mutta kyllä Ferrarilla on tiedetty minkälainen tyyppi on palkattu kun Räikkösen toista kertaa mukaan kelpuuttivat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä kun laskee alustavia arviota ensi viikonlopun Hungaroringin aika-ajoihin niin Alonso lyö Räikkösen aika-ajoissa 87 prosentin todennäköisyydellä ennen P1. Siinä on kuitenkin kaksi maailmanmestaria... Mutta se tästä.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tuokin on sinällään aika jännä juttu tuon kielen kanssa. Onko kukaan muu pistänyt merkille miten italialaisten työntekijöiden määrä Ferrarilla on näkynyt menestyksessä, pidemmälläkin aikavälillä tarkasteltuna?

Sen verran voin vihjata, että enemmän italiaanoja ei ole tarkoittanut parempaa tulosta radalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ferrari on aina ollut korostetusti italialainen talli. Aina. Jos menisin sinne duuniin pitemmäksi ajaksi kuin vuosi, opettelisin italian kielen. Tosin osaan sitä jonkin verran muutenkin.

Tästä tuleekin mieleen että minä olen ollut miettinyt paljon että yksi syy Ferrarin kyntämiseen saattaa hyvinkin tuo korostettu italialaisuus. Autourheilun "piilaakso" sijaitsee Englannissa ja siellä asustelee hyvin suuri osa osaavimmista insinööreistä ja suunnittelijoista, ja välttämättä heillä ei ole kovinkaan suurta halua lähteä muuttamaan esim. perheen kanssa jonnekin Italiaan kun hyviä työpaikkoja löytyy läheltä kotoakin. Tämähän on ollut suurimpia syitä siihen miksi Ferrari ei ole onnistunut saamaan Adrian Neweyta talliinsa vaikka on tehnyt hänelle jo monta kertaa varsin rahakkaita tarjouksia, vaimo ei vaan ole halunnut lähteä Italiaan joten isot rahatukutkaan eivät ole auttaneet. Ferrarin kannattaisikin ehkä seurata Mersun mallia ja perustaa toinen tukikohta englantiin, jolloin he saattaisivat saada helpommin osaavampaa väkeä talliin ja saisivat ehkä tuota italialaista piirileikkiä vähän hajotettua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä tuleekin mieleen että minä olen ollut miettinyt paljon että yksi syy Ferrarin kyntämiseen saattaa hyvinkin tuo korostettu italialaisuus. Autourheilun "piilaakso" sijaitsee Englannissa ja siellä asustelee hyvin suuri osa osaavimmista insinööreistä ja suunnittelijoista, ja välttämättä heillä ei ole kovinkaan suurta halua lähteä muuttamaan esim. perheen kanssa jonnekin Italiaan kun hyviä työpaikkoja löytyy läheltä kotoakin. Tämähän on ollut suurimpia syitä siihen miksi Ferrari ei ole onnistunut saamaan Adrian Neweyta talliinsa vaikka on tehnyt hänelle jo monta kertaa varsin rahakkaita tarjouksia, vaimo ei vaan ole halunnut lähteä Italiaan joten isot rahatukutkaan eivät ole auttaneet. Ferrarin kannattaisikin ehkä seurata Mersun mallia ja perustaa toinen tukikohta englantiin, jolloin he saattaisivat saada helpommin osaavampaa väkeä talliin ja saisivat ehkä tuota italialaista piirileikkiä vähän hajotettua.

Hyvä näkemys ja todennäköisesti asia on juuri näin pl. Neweyn vaimo, joka lienee käännösvirhe jos suomeksi olet tuon löytänyt. Kyse kaiketi on siitä, että Newey ei halunnut lähteä Brawnin rakentaman organisaation johtajaksi koska hänen tapansa tehdä duunia on erilainen.

Brawnin ja Schumin yhteistyö oli nykyisen Ferrarin kulta-aikaa. Ja kylllä, ainakin italialainen media kirjoitteli aikanaan että Schumi puhui lähes täydellistä italiaa ja Brawn hyvää italiaa. Tiedä sitten.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Brawnin ja Schumin yhteistyö oli nykyisen Ferrarin kulta-aikaa. Ja kylllä, ainakin italialainen media kirjoitteli aikanaan että Schumi puhui lähes täydellistä italiaa ja Brawn hyvää italiaa. Tiedä sitten.

Tuolloin taisi kuskina olla saksalainen, pääinssinä britti, pomona ranskalainen, autonsuunnittelijoina brittiä, kreikkalaista jne. Sitten viimeisin mestaruusvuosi meni tuon porukan jälkihöyryissä. Sen jälkeen latinoporukan vallattua tallin kuskeja ja johtoa myöten alkoi tulokset heikkenemään.

Edelleen olen sitä mieltä, että tämä kausi on Ferrarin osalta ohi, ja kannattaa keskittyä ensi vuoteen. Turha jauhaa oikeastaan kuskien kielitaidosta tai vaikka lempiruoasta. Fakta, on että kukaan ei tuota auto+power unit -komboa aja ykköskorokkeelle (ilman mitään muiden keskeytyksiä tms. poikkeusolosuhteita) tai kehitä sitä nykysäännöin kauden aikana voittaja-autoksi. Nykyiset kuskit pystyvät voittamaan mestaruuden, joten on tallista kiinni tuleeko mestaruudet Maranelloon. Vaikka huippuvuosien Schumi yksinään iskettäisiin Kimin tai Alonson tilalle niin tulokset olisi samoja kuin nyt. Seuraava mahdollisuus parantaa otteita on ensi kauden alku ja uuden auton on onnistuttava. Siispä kannattaa tehdä Mersut ja luovuttaa tämä kausi ja 100% panostus ensi kauteen mm. täysin uuden power unitin osalta. Tallissa varmasti on katsottu jo tulevaan ja mm. Alonso on sanonut, että aletaan testaamaan perjantaisin jo ensi kauden osia. Uskoisin, että katseet käännetään ensi vuoteen viimeistään kesätauon jälkeen.

Jännä nähdä mitkä ensi kauden suunnitelmat ovat. Toimittaja Leo Turrinin (hyvä Ferrari-insider) mielestä Alonso ei ole kiinnostunut jatkamaan tallissa. Kimi on ja tallilla ei ole aikomusta esim. potkia Kimia ulos kesken sopimuksen. Vaikka Alonso on osoittanut taitonsa Ferrarilla niin varmasti nakertaa, koska talli sössi tarjoamalla heikon kaluston (tai joku muu aina oli vain niin paljon parempi) aikana jolloin mestaruus piti voittaa. Alonsollakaan ei ole montaa vuotta jäljellä, joten uskon, että katselee nyt kortit tarkkaan minne menisi sen kolmannen tittelin hakemaan. Siksi ehkä pihtaa vielä sitoutumista Ferrariin, koska talli on nyt kriisitilanteessa ja johdossa paikat vaihtuu.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kimi ei menesty joten sen on oltava auton vika, talli ei menesty niin se johtuu siitä että siellä on liikaa italialaisia. Selittely jatkoajassa on aina osattu ja se saa välillä naurettavia muotoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kimi ei menesty joten sen on oltava auton vika, talli ei menesty niin se johtuu siitä että siellä on liikaa italialaisia. Selittely jatkoajassa on aina osattu ja se saa välillä naurettavia muotoja.

OK, sovitaan näin että Ferrarilla ei tehdä mitään virheitä ja Alonso on supermies. Todisteena tästä on mestar... eikun niin, se viimeinen mestaruushan tulikin umpipaskan Räikkösen ajamana ja autolla joka oli vielä tämän ei-niin-italialaisen köörin käsialaa.

Jotenkin ihme juttu tämäkin tällä palstalla että aina kun yrittää ajatella asiaa ei-niin-mustavalkoisesti eikä vaan dumaa että "Vittu se Räikkönen on paska" niin leimataan täysin sokeaksi Kimifaniksi. Ja kaikki syiden etsiminen ja esittäminen on pelkkää selittelyä ja ne eivät voi pitää paikkansa, koska Räikkönen on vaan paska eikä sille ole mitään selitystä.

EDIT: Selitetään vielä että minä en ottanut tätä italialaisuus-asiaa esille sen takia että Räikkönen ei ole menestynyt tällä kaudella, vaan siksi että Ferrari yleensäkin on epäonnistunut autonsa kanssa viime kausilla. Minä olen miettinyt tuota asiaa useammalla kaudella, kun tuo Ferrarin alamäki alkoi välittömästi Todtin lähdön jälkeen tallin jälleen italialaistuessa ja se ei ole sieltä pystynyt takaisin vanhaan loistoon nousemaan. Jotainhan siellä koko ajan tehdään väärin, vai voitko sanoa että Ferrarilla oltaisiin onnistuttu?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika reippaasti tylyttää kyllä tekninen johtaja James Allisonkin Ferrarin tämän kauden autoa: "We have no downforce, downforce who lies before us. We do not have the power of the engine who stands before us. But in addition, we have a car difficult to drive, which tends to lose control of the rear axle. And this, even with two riders sensitive and "gentle" with the tires like ours, leads to excessive tire wear and premature."

Saas nähdä miten radikaalisti Allison laittaa auton uusiksi kun pääsee nyt ihan alusta asti johtamaan suunnittelua. Ja veikkaanpa että myös moottoripuolella voi mennä palikat aika lailla uusiksi, sen verran epäonnistuneelta on vaikuttanut tuo Ferrarin moottorikin, ja Marmorinihan taisi jo saada potkut sen osaston johdosta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En ole enää selittelevää tyyppiä joten tyydyn toteamaan että 2000-luvun alussa Ferrari oli ylivoimainen kun teki asiat paljon paremmin kuin kukaan muu, ei sen takia että muut olisivat tehneet virheitä.

Sitten parin värikkään kauden jälkeen alkoi Red Bullin aikakausi jonka aikana Red Bull teki asiat paljon paremmin kuin muut. Ferrari yritti taistella vastaan ja oli parina vuonna todella lähellä.

Nyt on Mersun aikakausi alkamassa tai ainakin nyt menossa ja ainakin toinen Ferrareista taistelee hyvin siinä normaalikuolevaisten sarjassa joka tulee mersun perässä.

Voit pitää tätä kaikkea Ferrarin "alamäkenä" jos se kirkastaa Räikkösen kuvaa silmmissäsi ihan sama mulle. Ei se ole aina jonkun virhe että muut tekee asiat paremmin.

Se että Ferrari ei ole noussut niin kirkkaaksi tähdeksi kuin se oli Schumin aikana voi johtua mielestäsi siitä että siellä on liikaa Italialaisia. Jos laitan selittelymoodin päälle niin sanon että jos palataan säännöissä 2000-luvun alun aikoihin jolloin tallit saivat testata ja hioa autonsa niin täydellisiksi kuin pystyivät kesken kaudenkin joka oli Ferrarin kulta-aikaa niin sittenhän Ferrari olisi taas paras.

edit. Ja tämän kauden autosta tosiaan voi sanoa että vaikuttaa aika surkealta mutta mielestäni se on aina jollain tasolla arpapeliä kuin tulee näin paljon uudistuksia kausien välissä että mikä toimii ja mikä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös