Ensi vuonna sitten on enää neljä tallia joissa molemmat kuskit saavat palkkaa. Vai onko niin jo tälläkin kaudella? Tästä puuttuisi enää se että joku Qatarin Sheikki Ali-Hassan saisi päähänsä tulla ajelemaan vähän formuloita viikonloppuisin kun rahaa kerran löytyy.. Asfalttiset turva-alueet, turva-auto normaalisateessa, maksukuskit ja kisat kaiken maailman Intioissa ja Abu Dhabeissa.. Eiköhän tämä sarja ole kuoleman partaalla. Kiinnostuksen on pakko loppua jossain vaiheessa.
Siirretäänpä tämä nyt vaikka tänne uuteen ketjuun. Korjatkaa nyt toki jos olen väärässä, mutta eikös näille ns. maksukuskeille jää jotain itselleen myös tuosta käteen, vaikka tuokin tallille sponssien kautta paljon rahaa?
Myös tuo sheikki esimerkki on huono, koska kaikki nämä ns. maksukuskit ovat kuitenkin esittäneet hyviä otteita alemmissa luokissa. Karthikeyan on toki oma lukunsa. Maldonado mm. GP2 mestari ja niin pois päin. Nytkin huhuhut maksukuskit ovat kuitenkin osoittaneet taitonsa GP2 sarjassa. Razia ja Chilton kummatkin ollut ihan hyviä GP2 sarjassa. Varsinkin Razia ajoi tosi hyvin viimekaudella ja voi melkein sanoa, että ansaitsee näytönpaikan ykkösissä. Tää maksukuski käsite vääristää kyllä aika paljon monen kohdalla asioita. Ei kukaan nouse kuitenkaan ykkösiin pelkän lompakkonsa avulla.
Ensikaudella Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Williams, Force India, Sauber, Toro Rosso, Marussia maksaa ainakin toiselle kuskille ihan kunnolla palkkaa, eikä heiltä vähintää toinen kuski tuo sponsori apua. Caterham saattaa olla ainut kellä ovat kummatkin näitä maksukuskeja. En oikein tiedä mistä tuon neljän tallin lukemat sait.