Formula 1 – kausi 2013

  • 591 368
  • 1 881

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Razia nyt sentään ei ole ihan kädetön jätkä, mutta esim. Van der Gardesta en sitten tiedä. Tosiaan HRT saattaa sittenkin saada ostajan, mutta ensikaudeksi se ei taida sarjaan enään saada lupaa osallistua. Tuohon asiaan pitäisi tulla vahvistus muutaman päivän sisään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/ferrari-f138-2013.jpg

Tässä ensimmäinen kuva Ferrari F138:sta. Voittaja-auto, sen näkee heti.
Bella Macchina!

Kun Ferrari on lisännyt valkoista punaisen sekaan näissä viime vuoden autoissa niin tulee väistämättä ensimmäisenä mieleen Scuderia Italian autot millä JJ:kin ajoi. Muuten ihan ok näköinen.

Maikkari väittää tietävänsä että Heikki on ulkona:
Kovalaisen kohtalo sinet Caterham valitsi F1-kuskinsa - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset


_
 

Liitteet

  • scuderia_italia.jpg
    scuderia_italia.jpg
    24,3 KB · kertaa luettu: 489

magno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, FC Barcelona
En seuraa juuri autourheilua, joten kysyisin, mitkä ovat Kovalaisen vaihtoehdot, jos ja kun paikka F1 -kilpa-ajajana jää saamatta? Monissa lajeissa on useita sarjatasoja, mutta formuloissa käsittääkseni alemmat luokat ovat käytännössä nuorille/juniorikuskeille...?

Käykö Kovalaisen tie testikuskiksi, DTM:ään, ralliin, IndyCar- tai NASCAR -sarjoihin?
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
En seuraa juuri autourheilua, joten kysyisin, mitkä ovat Kovalaisen vaihtoehdot, jos ja kun paikka F1 -kilpa-ajajana jää saamatta? Monissa lajeissa on useita sarjatasoja, mutta formuloissa käsittääkseni alemmat luokat ovat käytännössä nuorille/juniorikuskeille...?

Käykö Kovalaisen tie testikuskiksi, DTM:ään, ralliin, IndyCar- tai NASCAR -sarjoihin?

Taitaa olla ihan heikistä kiinni. Onhan mies kuitenkin hyvä ajamaan, siitä ei pääse mihinkään. Pirellin testaajankin paikka on yksi mahdollisuus, vaikka se pesti taisi nyt ohi mennä. DTM on aika paljon vetänyt formuloista kuskeja, mutta kyllä myöskin toiseen suuntaan, mm. Di Resta.

3. kuski, välivuosi tai sarjan vaihto DTM/Ralli, muita zäänssejä en kyllä näkisi Heikin kohdalla tällä hetkellä. Tai Mtv3:n asiantuntijaksi. ;)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Caterham vahvisti juuri Giedo van der Garden kuljettajapestin. Näin ollen F1:ssä on enää yksi paikka vapaana ja se on Force Indian toisen kuskin paikka. Siitä taitavat enää taistella Adrian Sutil ja Jules Bianchi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
No, kyllähän tuolla on nyt niin paljon potentiaalisia hasardikuskeja ensi kaudella, että en pitäisi mahdottomana vaikka Heikki "joutuisi" jonkun noista korvaamaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
No, kyllähän tuolla on nyt niin paljon potentiaalisia hasardikuskeja ensi kaudella, että en pitäisi mahdottomana vaikka Heikki "joutuisi" jonkun noista korvaamaan.

Tuota vähän itsekin mietin. Saattaapi tapahtua, mutta kannattanee ottaa joku testikuskin paikka jos sellainen jossain on tarjolla, jotta voidaan sieltä noukkia kisakuskiksi.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Tuota vähän itsekin mietin. Saattaapi tapahtua, mutta kannattanee ottaa joku testikuskin paikka jos sellainen jossain on tarjolla, jotta voidaan sieltä noukkia kisakuskiksi.

No kuten tuossa aijemmin sanoin, se on Heikistä kiinni. Välillä kuulosti, ettei lähde mistään hinnasta testikuskin hommiin ja kun tähän ynnätään halu olla palkattu kuski, on tässä aika monta muuttujaa.

Onhan tietenkin ennenkin poimittu kuskeja markkinoilta kesken kauden, vaikkeivat he olisi tallin listoilla ollenkaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli semmoset kuutisen viikkoa vielä ja sitten moottorit jyrähtää. Kyllähän tätä jo odottaa kalu jäykkänä tai oikeastaan semi-jäykkänä kun vielä on maileja kisakauden alkuun. Alkais jo!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Perus Fiiu. Vähän tuollainen tyttömäinen punainen.

Onhan tuo muotoilultaan paljon onnistuneempi kuin edeltäjänsä. Siihen riittää pyllymäestä eroon pääseminen. McLarenin ja Ferrarin autoissa keulan kaaret muistuttavat aika paljon toisiaan, kun taas Lotuksen ratkaisu näyttää aika paljon erilaiselta.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuo muotoilultaan paljon onnistuneempi kuin edeltäjänsä. Siihen riittää pyllymäestä eroon pääseminen. McLarenin ja Ferrarin autoissa keulan kaaret muistuttavat aika paljon toisiaan, kun taas Lotuksen ratkaisu näyttää aika paljon erilaiselta.

Suurena Ferrari-fanina tallin viime vuosien kuviot ovat menneet autojen suhteen vähän alaspäin. Aiemmin autot olivat oikeasti porukan kauneimpia, mutta Santanderin myötä valkoisen määrä on lisääntynyt, eikä se näytä hyvältä. Omaan silmään saa näkymään tuon punaisenkin aiempaa vaaleampana, mitä se ei toki taida olla.

Viime vuotinen malli oli todellakin rumin koskaan johtuen tuosta portaasta, mutta sama karmean iso aukko keulassa pistää tossakin mallissa silmään esteettisenä haittana. McLarenilla on onnistuttu tässä nykysääntöjen mukaan parhaiten, josta esimerkkinä on kautta aikain top3-auto mitä näiden ulkonäköön tulee. Siis viime vuoden jälkimmäinen malli MP4-27:stä. Bodiumin jakavat vuoden 2008 Renaultin R28 ja Ferrarin F2008. Oli nuo autot niin silmiä hiveleviä ennen tätä suurta sääntöuudistusta 2009..
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Onhan tuo muotoilultaan paljon onnistuneempi kuin edeltäjänsä. Siihen riittää pyllymäestä eroon pääseminen. McLarenin ja Ferrarin autoissa keulan kaaret muistuttavat aika paljon toisiaan, kun taas Lotuksen ratkaisu näyttää aika paljon erilaiselta.

Eikös ne Lotuksella sanoneet, että tuo keularatkaisu saattaa vielä muuttua?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuskin on samanlaista keulaa, enää Melbournessa. Ensi viikolla pärähtää käyntiin sitten ensimmäiset testit Jerezissä. Toivottavasti tällä kertaa ihmiset eivät vedä liian suuria johtopäätöksiä talvitestien perusteella. Esim. viime vuoden Ferrari oli muka koko kauden täysi romu, kun talvitesteissä ei kulkenut ja Alonson toinen sija MM:ssä oli suorastaan sensaatiomainen suoritus. Kaikesta naurettavin väite oli se, kun McLaren oli testeissä koko joukon hitaimpia ja sitten rakensivat muka viikossa voittaja-auton kauden avaukseen. Tätä naurettavampaa juttua ei olekaan hetkeen F1-maailmasta kuullut.
 

-RVL-

Jäsen
Muistaakseni viime talvenakin täällä lähes kaikki jaksoivat muistuttaa viesteissään, että "ei pidä vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä testeistä". Mediakin toistaa tuota samaa lausetta ja onhan siinä perää. Mutta kyllä nyt jonkinlaisia ennustuksiakin saa tehdä, jos nyt ei sentään kovin kauas ja täysin talvitestien kanssa käsi kädessä.

Miten sitten kävikään. Lotus oli vahva testeissä, Ferrari surkea. Nämä olivatkin ne suurimmat puheenaiheet ja paikkansa pitivät kauden alussa. Kausi on niin pitkä, että kukaan nyt ei voi tehdä mitään koko kauden johtopäätöksiä näistä helmikuun ajeluista, mutta aika paljon nämä testit ovat kyllä kertoneet alkukauden vauhdista. Joku Melbourne nyt on vielä vähän erilainen rata, että siellä nyt voi olla ongelmia itse kullakin.

Tässä näitä vuoden takaisten testien tuloksia. Mercedes olisi kyllä ollut kauden alussa erittäin vahva mikäli renkaat olisivat kestäneet. Tästä huolimatta napsahti yksi voitto tilille.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaas kuvat uusista autoista tännekin, vaikka kaikki varmaan ovatkin bonganneet kuvat muuallakin.

Force India - keulaporras on tuostakin häipynyt, muuten aika samanlainen kuin edellisen vuoden versio.

Sauber - keulaporras löytyy yhä. Suurin muutos edelliseen värityksen lisäksi on sivuponttoonien muoto. Tyylikkämpi kuin edeltäjänsä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Eikös ne Lotuksella sanoneet, että tuo keularatkaisu saattaa vielä muuttua?

En tiedä. Tuskin mitään isoa muutosta enää tulee julkaisun ja kauden alun välillä. Lotuksella tuo reunojen kohoaminen mukavasti pehmentää tuota laskevaa kohtaa keulalla.

En muuten Ferrarin autossa ole juuri koskaan kiinnittänyt huomiota auton väritykseen, siis punaisen ja valkoisen suhteeseen, vaan pelkästään muotoiluun. Siinä Ferrari on yleensä ollut toiseksi paras, McLarenin jälkeen. McLaren on yhä edelleen sekä muotoilussa että värimaailmassa selvä ykkönen.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
En muuten Ferrarin autossa ole juuri koskaan kiinnittänyt huomiota auton väritykseen, siis punaisen ja valkoisen suhteeseen, vaan pelkästään muotoiluun. Siinä Ferrari on yleensä ollut toiseksi paras, McLarenin jälkeen. McLaren on yhä edelleen sekä muotoilussa että värimaailmassa selvä ykkönen.

No se on tietenkin ihan makuasia, mutta jotenkin alkaa jo tympia ainainen hopeisuus, toivoisi jotain muutosta. Toki muotoilu on aina top 3, mutta se on yksi osa tallin kurinalaisuutta ja virtaviivaisuutta, joka johtuu aina ulkonakoon asti.

Joudun sanomaan, Fiiu on kerrankin komea. Pisteet Italiaan, vaikka joutuu hampaita muuten kiristelemaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En minä nyt kovin kauheana pitäisi, nätimpi kuin ne ensimmäiset Red Bullit. Ja tuohon Ferrarin kauneuteen, minä en pidä tuollaista kirveellä veistetyn oloista muotoilua kovinkaan kauniina, tuo McLarenin virtaviivaisuus on enemmän mieleeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös