Formula 1 – kausi 2011

  • 98 800
  • 515

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä olen kerrankin Salon kanssa samaa mieltä, tuomaristo rokotti mielestäni Di Restaakin turhaan Loewsissa tapahtuneesta mällistä.

No tuo Di Restan töppi oli kyllä niin selkeä että rangaistus oli siitä ehdottomasti oikea ratkaisu. Kaverihan veti korokkeiden yli toisen päälle eikä jättänyt vastapuolelle mitään mahdollisuutta väistää. Hamiltonin tilanne ei ihan niin paha mutta kyllä tuossakin turhan aggressiivisesti Hamilton työnsi nenänsä väliin kun Massa oli jo kääntänyt mutkaan sisään.

Se on hyvä juttu jos joku yrittää ohitella ja ajaa tosissaan kilpaa mutta järki pitäisi pitää päässä noissa ohitustilanteissakin, Hamilton vetää välillä ihan yliaggressiivisesti ja kouhottaa vailla järkeä pilaten muiden kilpailun.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Vähän oli ennen kilpailua sellainen tunne, että normaali tapahtuma köyhä kilpailu on edessä, mutta taas kävi toisin. Nämä uudet rengasseokset ovat kyllä oiva lisä näihin kisoihin ja vaikka ohitukset eivät radikaalisti lisääntyneetkään monacossa (yllätys yllätys), niin silti kisa pysyi erinäisten tapahtumien takia mielenkiintoisena loppuun asti. Jospa sitä vähän jotain kommenttia laittaisi muutaman kuskin otteista.

Vettel: On se vaan huikeassa tikissä. Huippu kierros aika-ajoissa ja kisan alussa heti muutamassa kierroksessa karkuun muilta. Tallin varikko sähläyksen takia tippui kärkipaikalta, mutta kuittasi lopulta paikkansa takaisin aika rohkealla yhden pysähdyksen taktiikalla. Lopun joukkokolari tuli kyllä sopivaan paikkaan hänen kannaltaan, mutta aika vaikeaa olisi muilla ollut mennä hänestä ohitse ennen tuota punaistalippua ilman osumaa. Loistava suoritus taas kerran ja kyllähän tuo saldo ensimmäisestä kuudesta kisasta ( 5 voittoa, yksi 2. sija) on jo todella kovaa luokkaa.

Alonso: Ajoi tasapainoisen kisan alusta lähtien ja oli tuossa lopussa hetken jopa vahvin ehdokas voittajaksi. Vettelin taktiikka pilasi kuitenkin "kulta kypärän" voitto haaveet. Toiseen sijaan lienee kuitenkin syytä olla ihan tyytyväinen.

Button: Ajeli ihan kelpo kisan, vaikka tippukin yhden sijan aika-ajo sijoitukseen nähden. Nappulan kannalta kisa eteni Red Bullien varikko sähläyksien jälkeen varsin mallikkaasti hetken aikaa, kunnes ensimmäinen turva-auto episodi muutti kisan kulun hänen kannalta epäedulliseen suuntaan. Palkintokoroke sija kuitenkin ja peittosi mm tallikaverinsa.

Webber: Otti jälleen huonon lähdön tippuen heti neljänneksi. Kaiken huipuksi oma talli sähläsi oikein kunnolla hänen ensimmäisellä varikko pysähdyksellä ja tämän takia tippui kauas kärjestä. Erilaisien kolarien ja muiden tapahtumien ansiosta onnistui kutenkin nousemaan lopulta neljänneksi, joka oli ihan hyvä suoritus, kun ottaa huomioon noin puolessa välissä kisaa olleen sijoituksen. Näyttipä lopussa vielä suorittavan mallikkaan ohituksenkin ilman osumaa tunnelin jälkeen.

Kobayashi: Oli yksi suurimmista onnistujista kilpailussa. Lähti liikkeelle ruudusta 12, mutta pikku hiljaa nousi sieltä kaikenlaisten tapahtumien jälkeen hienosti sijalle viisi. Tässä kilpailussa oli mahdollista ottaa jopa top 5 sija ja japanilainen käytti sen heti hyödyksi. Hienosti häneltäkin on kausi alkanut.

Hamilton: Oli tänä viikonloppuna suorastaan häpeällinen tapaus. Viikonloppuun lähdetään hirveällä uhoamisella ja sitten tulokseksi saadaan oikomisia aika-ajossa, sekä kaksi päälle ajoa kisassa, joista toisessa onnistui vielä vierittämään syyn täysin toiselle osapuolelle. Tällaisia ihmeellisiä viime hetken syöksyjä Hämäläinen on tehnyt uransa alusta lähtien, mutta on tähän asti välttynyt kolareilta lähinnä muiden väistämisien ansiosta. Ilmeisesti edelleen luulee, että hänellä on eri säännöt, kuin muilla ja sen takia purnaa lähes jokaisesta tuomiostaan. Pilasi tänään mm Maldonadon kisan ihan lopussa käsittämättömällä tavalla. Mikäli asenne ei kilpa-autoilun suhteen muutu yhtään tulevaisuudessa, on tiedossa paljon ongelmia ja rangaistuksia. Kuudes sija oli jopa liian hyvä tällaisilla suorituksilla.

Rosberg & Schumacher: Mercedes GP:n pojilla tuntuu homma menneen metsään jo tässä väiheessa kautta, eikä se ole kuskien syy. Tänäänkin uskomattoman nopeasti alkoivat renkaat rakoilla/loppua molemmilla jo ennen ensimmäistäkään varikko pysädystä. Schumilla oli vielä ilmeisesti teknisiä ongelmia startissa ja lopulta kisa päättyi aika tuttuun ja turvalliseen parkkipaikkaan :). Nicolla taas meni hyvän startin jälkeen kaikki päin vittua (onko se muuten koskaan onnistunut kotikaduillaan?). Taitaa olla toiveajattelua saada tämä talli vielä tällä kaudella mukaan voitto kamppailuihin.

Kovalainen: Ajoi ihan suhteellisen hyvän kisan ollen 14. Startti meni ilmeisesti pieleen ja se esti paremman sijoituksen, kun joutui ajelemaan muiden hitaampien perässä.

Mustakari & Osku: Oli ihan pakko laittaa tämä, kun meinaa ainakin Eki oli hirveässä iskussa tänä viikonloppuna. Aika-ajoissa ollaan ensin ihan hukassa, että kuka oikoo shikaanin ja lopulta onnistutaan mäihällä osumaan oikeaan. Kisassa on vaikeuksia laskea montako kierrosta on jäljellä, joten päädytään toteamaan, että paljon :D ja kun Petrovin ulosajo tapahtui, niin sitten ihmetellään, että oliko ensimmäisenä paikalle ehtinyt auto ambulanssi vai tarvikeauto? Tämä dynaaminen duo osaa hämmentää joka kisassa, mutta tänään tuli kyllä naurettua useampaan kertaan heidän ansiosta.

Eipä tässä muuta, toivottavasti Perezille ja Petroville ei käynyt pahemmin ja osallistuisivat jo seuraavaan kisaan. Seuraavaksi on vuorossa Montrealin rata, joka ei ainakaan Red Bullille liene kovin hyvä rata, joten tilanne saattaa tasoittua.
 

trap

Jäsen
Suorastaan surullista katsella Schumacherin sukeltamista. Toivoin tänään hyvää kisaa kohtuullisen aika-ajon jälkeen, mutta kisasuoritus olikin sitten vähemmän tyylikäs. Startti aivan pipariksi ja myöhemmin lähinnä toimi tulppana sen verran kuin pystyi, toki tultiin sieltä myös ainakin Hamiltonin toimesta ohi.

Hamiltonin Massa-kilkkauksesta Loewsissa tuli mieleen Irvinen vastaava 1998 Frentzeniin. Tyylikästä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mitä siellä oikein tapahtui sen uusintastartin jälkeen? Kolme ensimmäistä tuli maaliin ihan järkeenkäyvin eroin, mutta seuraaviin olikin eroa jo ihan kunnolla. Menikö kärkikolmikko muilta karkuun monta sekuntia per kierros, vai mitä?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mitä siellä oikein tapahtui sen uusintastartin jälkeen? Kolme ensimmäistä tuli maaliin ihan järkeenkäyvin eroin, mutta seuraaviin olikin eroa jo ihan kunnolla. Menikö kärkikolmikko muilta karkuun monta sekuntia per kierros, vai mitä?

Uusintalähtöön lähdettiin siinä järjestyksessä, missä autot olivat ennen sitä eli kierroksella jääneet olivat siinä välissä. Neljä viimeistä johtokierroksella ollutta olivat lähestulkoon neljä viimeisintä jonossa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mustakari & Osku: Oli ihan pakko laittaa tämä, kun meinaa ainakin Eki oli hirveässä iskussa tänä viikonloppuna. Aika-ajoissa ollaan ensin ihan hukassa, että kuka oikoo shikaanin ja lopulta onnistutaan mäihällä osumaan oikeaan. Kisassa on vaikeuksia laskea montako kierrosta on jäljellä, joten päädytään toteamaan, että paljon :D ja kun Petrovin ulosajo tapahtui, niin sitten ihmetellään, että oliko ensimmäisenä paikalle ehtinyt auto ambulanssi vai tarvikeauto? Tämä dynaaminen duo osaa hämmentää joka kisassa, mutta tänään tuli kyllä naurettua useampaan kertaan heidän ansiosta.

Tuli mahdollisuus kuunnella kaksikon otteita ja samalla koko maikkarin tiimin touhuja, pakko avautua.

Uskomatonta. Pulkkisen äänet tulivat varmaan jostain 1800-luvun lopun lähettimestä. Selostus on aivan kassalla koko ajan. Ratatapahtumat huomataan vasta uusinnasta (jos silloinkaan), varikkostopeissa, ulosajoissa, äkillisissä tapahtumissa jne. menee lähes aina kuskit sekaisin (Vettel... eiku Webber). Kummallakaan ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä autourheilusta tai siitä kuinka kilpa-autot toimivat. Jos kuvissa näkyvä auto tekee ajovirheen tai auto esim. luistaa tai muuten käyttäytyy huonosti niin aivan turha odotella kaksikon reaktioita tähän. Sitten vasta kun kelloista näkyy kierroksen jälkeen että pataan tuli 1,5sekuntia, alkaa miettiminen selostuskopissa ja sekin kuitataan lopulta mitäänsanomattomalla kommentilla tyyliin "nyt ei oikein ole rehtorin (tai joku muu lempinimi) päivä". Esim. Hamiltonin aika-ajokierros oli juuri tällainen. En tiedä selostavatko he samaa kuvaa mitä telkkariin lähetetään. Numeroiden ja sijoitusten kertaaminen livetiming-monitorista kyllä onnistuu. Kyllähän tuo toiminta vaatii jonkun kisakuskin kommentoimaan, jotta selostuksesta tulisi edes jotain lisäarvoa ja puhuttaisiin siitä mitä radalla tapahtuu ja mitä vaikutuksia niillä on kuhunkin tilanteeseen. Lisäksi yksi ärsyttävyyden multihuipentuma on se, kun selostajat puhuvat tallien radioklippien päälle. Siellä tulisi sitä tärkeää infoa. Jos kuitenkin sen huomaavat niin suomennus on usein aivan väärä tai radioteksti tulkitaan väärin.

Tämä kaikki maksullisella kanavalla.

Parasta oli kuitenkin Oskun heitto Hamiltonista kisan alla. Sanoi tyyliin "Hamilton on värikäs kuljettaja...". Sitten pieni tauko ja Ekin välispiikki ja sitten Osku alkaa paikkailemaan että "niin tarkoitin siiskö eiku että ööh aina tapahtuu kun Hamilton ajaa ja tuo tällä tavalla värikkyyttä kisatapahtumiin...".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suorastaan surullista katsella Schumacherin sukeltamista. Toivoin tänään hyvää kisaa kohtuullisen aika-ajon jälkeen, mutta kisasuoritus olikin sitten vähemmän tyylikäs. Startti aivan pipariksi ja myöhemmin lähinnä toimi tulppana sen verran kuin pystyi, toki tultiin sieltä myös ainakin Hamiltonin toimesta ohi.

Toisaalta tässä on pakko vähän puolustella myös Schumia sillä autossa taisi olla jo starttihetkellä tekninen vika ja lopulta sitten hajosi. Taisi varikkostopii olla autolle liikaa. Toki myös renkaat kului tallin autossa aika paljon joten ihan huippusijaan ei olisi ollut mahdollisuuksia, mutta koko viikonloppu oli vauhdillisesti jopa yllätävän hyvää ja aika-ajoissa 5 tila. Starttijärjestelmä jos olisi toiminut kuten yleensä niin olisi startissa ollut mahdollisuus kolmen joukkoon..

Mutta onhan tuo kyllä melkoista konttaamista tallilta. Saapa nähdä kauanko 7 kertainen maailmanmestarilla riittää motivaatiota olla mukana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kummallakaan ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä autourheilusta tai siitä kuinka kilpa-autot toimivat. Jos kuvissa näkyvä auto tekee ajovirheen tai auto esim. luistaa tai muuten käyttäytyy huonosti niin aivan turha odotella kaksikon reaktioita tähän. Sitten vasta kun kelloista näkyy kierroksen jälkeen että pataan tuli 1,5sekuntia, alkaa miettiminen selostuskopissa ja sekin kuitataan lopulta mitäänsanomattomalla kommentilla tyyliin "nyt ei oikein ole rehtorin (tai joku muu lempinimi) päivä". Esim. Hamiltonin aika-ajokierros oli juuri tällainen. En tiedä selostavatko he samaa kuvaa mitä telkkariin lähetetään. Numeroiden ja sijoitusten kertaaminen livetiming-monitorista kyllä onnistuu.

Vaikka tuo verbaalinen anti livenä onkin aika ontuvaa, on Mustakari muuten suht pätevä mies F1-toimittajana, kunhan vain tekee kirjallisia raportteja tms. Käsitykseni mukaan nuo tuolla selostamossa näkevät saman kuvan mitä pusketaan TV:stä ulos, mutta seuraavat siinä samalla myös ilmeisesti läppärin kautta reaaliaikaista ajanottoa(sekä ilmeisesti Twitteriä) sekä tietysti sitten radan tapahtumia suoraan omilla silmillään selostamon ikkunasta.

Kyllähän tuo Maikkarin tiimi suorastaan huutaa kyllä sitä (kilpailija)asiantuntijakommentaattoria tuonne, JJ vaan taitaa olla banaanissa niin kauan kunnes tuo venetörmäily ollaan saatu käsiteltyä(ja luultavasti tuomion napsahtaessa JJ:tä tuskin enää kuullaan), Keke saa luultavasti paremmat korvaukset saksalaisilta, Salolla on kiireitä omien ajohommiensa kanssa ja mies oli tuossa Turkin GP:ssä vieraillessaan kohtuu kujalla siitä missä F1:ssä muutenkin tällähetkellä mennään.

Suorastaan surullista katsella Schumacherin sukeltamista. Toivoin tänään hyvää kisaa kohtuullisen aika-ajon jälkeen, mutta kisasuoritus olikin sitten vähemmän tyylikäs. Startti aivan pipariksi ja myöhemmin lähinnä toimi tulppana sen verran kuin pystyi, toki tultiin sieltä myös ainakin Hamiltonin toimesta ohi.

Eipä tuo pelkkään Schumiin rajoitu, Mersun suoritus kisassa oli muutenkin lähes naurettava, Nicokin onnistui lähdössä kohtuullisesti, mutta toimi itsekin sitten myöhemmin tulppana muille ja tulihan jopa Schumikin Nicosta ohi heittämällä myöhemmin. Omaan silmääni näytti siltä että Mersut kuluttivat takarenkaansa loppuun aivan käsittämättömän nopeasti verrattuna muihin, mikä osaltaan selitti sitä että sakemanneja vedettiin Saubereiden ja Voima Intioidenkin toimesta kuivana kakkoseen.
 
Viimeksi muokattu:

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielestäni Mustakarilla on vain kaksi ongelmaa: ajoitus ja reaktionopeus. Jopa hänkin ymmärtää välillä Saarta nopeammin joitakin tilanteita.

Saaren selostuksesta aivan kohtuuton määrä on jotain varikkoanekdootteja - kun tapasimme Lotus-tallin senjasen tyypin, niin piru että sanoi hauskasti ja sitten se vielä, kun Pärnäsen ja Vettelin kanssa oltiin dokattu koko ilta, niin kaksikko sanoi kuin yhdestä suusta aivan selvän "perkeleen". Että kyllä me niin vedet silmissä Ekin kanssa naurettiin.

Ja jos tosiaan välillä katsoo sitä ohjattua kuvaa Twitterin ja tulosmonitorin ohella, niin voi vaikka nähdä jonkun ohituksen. Joka täytyy tietysti varmistaa tulosmonitorista, ennen kuin uskaltaa sanoa.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Mielestäni Mustakarilla on vain kaksi ongelmaa: ajoitus ja reaktionopeus. Jopa hänkin ymmärtää välillä Saarta nopeammin joitakin tilanteita.

Jep kyllähän se Eki tuntuu ne jotkut tilanteet, jotka hahmotaa oikein, ilmaisevan sen verran myöhässä, että tarkkasilmäinen katsoja on jo perillä siitä, mitä kisassa on hetki sitten tapahtunut. Se, mikä kaikista eniten ihmetyttää, on tuo kyky, miten hän onnistuu oivaltamaan radan tilanteen niin väärin kuin sen vaan voi oivaltaa. Esim aika-ajoissa, kun Vettel oli lämmittelykierroksella ennen varsinaista nopeaa kierrosta ja päästi jonkun peräpään tallin kuskin ohitseen, niin Eki kommentoi, että "Nyt meni Vettelin kierros pilalle, kun siihen tielle ilmestyi hitaampia" :). On tosin Oskarillakin välillä omat mustat hetkensä tyyliin: "Kobayashi karkaa horisonttiin", mutta pääasiassa joutuu korjailemaan Mustakarin oivalluksia.


Ja jos tosiaan välillä katsoo sitä ohjattua kuvaa Twitterin ja tulosmonitorin ohella, niin voi vaikka nähdä jonkun ohituksen. Joka täytyy tietysti varmistaa tulosmonitorista, ennen kuin uskaltaa sanoa.

Tätä olen kyllä ihmetellyt, että onko se tulosmonitorin jatkuva kyttääminen ihan tarpeellista, kun normi kuvan alareunasta näkee ne erot muihin ihan jatkuvasti muuttuvina lukuina. Varmistaa voisi sitten siitä virallisesta, jos tarve vaatii. Tällä systeemillä selostukseen eksyy sen verran virheitä, että välillä kyllä hävettää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hamiltonin itku vaan jatkuu anteeksipyyntöjen jälkeen. Kuulemma lopettaa uransa jos hänet pakotetaan säännöillä muuttamaan tyyliään, haluaa ajaa kilpaa eikä kiertää pelkästään ympyrää. Kyllähän tuo Hamilton periaatteessa ihan oikeassakin on siinä että F1:ssä on nähty jo liikaa jonossa-ajoa ja on hyvä että joku yrittää ohituksia. Mutta kyllä Hamiltonin pitää ymmärtää sekin että ihan mitä tahansa ei voi tehdä "kilvanajon" nimissä vaan noissa ohitusyrityksissäkin pitää olla järki mukana. On mahdollista olla aggressiivinen olematta silti typerä, hyvänä esimerkkinä esim. Kamui Kobayashi joka on todella aggressiivisesti ajava kuljettaja, ja tekee varmaan enemmän ohituksia kuin muut kuljettajat yhteensä, mutta ei silti kolaroi jatkuvasti kuten Hamilton. Esim. tuo Hamiltonin ohitusyritys Maldonadosta oli täysin epätoivoinen ja typerä, ei tuolla tavalla vaan yksinkertaisesti voi toimia ja sitten piiloutua sen taakse että "yritti ajaa kilpaa".


EDIT: Sen verran vielä tuosta Mustakarista ja Maikkarin selostajista että Ekihän oli parhaimmillaan silloin kun oli varikkotoimittajan roolissa ja selostajina oli Kyllönen kommentaattorinaan Keke tai JJ. Eki oli ainakin silloin hyvin perillä asioista ja toimi hyvänä lisänä selostukseen kertoen aina jotain inside-juttuja varikolta ja pieniä faktoja lajista. Kommentaattoriksi ei vaan sitten taida Ekin tilannenopeus riittää.

Muutenkin tuo Maikkarin selostustiimi on kyllä niin ala-arvoinen että en kyllä maksaisi latin latia tuollaisesta. Onneksi BBC:n lähetyksiä pystyy seuraamaan pienen kikkailun kautta, siellä Martin Brundle ja David Coulthard tekevät todella hyvää työtä selostuskopissa ja ovat koko ajan ajan tasalla kilpailun tapahtumista ja myös taustatiedot on molemmilla kohdillaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hamilton on kyllä siinä oikeassa, että nykyisin penalttia tulee melko helpolla. Selkeät puusilmätoilaulut pois tyyliin di Restan suoritukset Monacossa, mutta välillä jää harmittamaan kun vedetään rintarinnan pari mutkaa ja sitten toinen ajaa ulos tai hieman "pleksit lentävät", seurauksena on rangaistus.

Ihan samaa mieltä Brundle&DC-kaksikosta. Kiinan GP:n katsoin viimeksi heidän selostamana ja olipahan nautinto (toki kisa muutenkin oli yksi viihdyttävimpiä kuivankelin kisoja koskaan). Varsinkin DC on vielä hajulla mitä tapahtuu kisan aikana esimerkiksi kun balanssi muuttuu renkaiden kuluessa ja bensan kulutuksen myötä, hän osaa heti reagoida tähän (kun onboard-kuvissa kuski säätää tasauspyörästöä ja jarrubalanssia) kertomalla mitä siinä kuski teki ja miksi. Lisäksi DC:llä taitaa olla vielä aika hyvä kontaktit tiimeihin (tai lähinnä Red Bulliin) koska kertoo paljon teknisiä juttuja näistä viime kausien uudistuksista, eihän ne tiimit kaikkia viimeisimpiä kikkoja kerro mutta nämä perusjutut Kersseistä ja muista laitteista mitkä on jo tiimien kannalta "vanhaa" tietoa, jonka voi julkaista.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Suurin itkukone pitkään aikaan on tuo Hamilton. En ole formuloita juurikaan seurannut, mutta Hamiltonin itkut ja toilailut on tullut nähtyä. Lopettais niin olis palvelus koko lajille.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Vettel aloitti sitten Kanadan viikonlopun tyylillä: mestareiden seinään ekassa harjoituksessa.

Mersut hyvässä vauhdissa: Nico nopein ja Schumi kolmas.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Perez ei pysty ajamaan, joten 10 minuuttia ennen toisten treenien alkua McLarenin testikuski Pedro De La Rosa haettiin lounaspöydästä varakuskiksi.

Sattuiko kukaan näkemään toisia vapaita harjoituksia? Ajoiko De La Rosa McLaren-ajohaalareissa?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
En nähnyt sellaista kuvaa de la Rosasta, jossa ajohaalarit olisivat näkyneet. Eli käytännössä vain autossa istuvaa kuljettajaa satuin näkemään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetken näytti jo siltä, että tänään ottaa paalupaikan joku muu kuin Red Bull, mutta yllätys yllätys. Siirrytään kolmanteen osioon, pitää täräyttää kova aika tauluun ja sieltähän se Saksan Sebu tuli taas sellasta kyytiä, että Ferrarin miesten naamat oli ihan norsun vitulla. Ihan karmeaa ylivoimaa Vetteliltä ja nyt alkaa näyttämään vaan entistä todennäköisemmältä se, että tämä mies on maailmanmestari jo joskus elokuussa.

Sebu on sympaattinen jätkä ja itse diggaan kovasti, mutta en nyt tiedä olisiko se niin pahitteeksi, jos huomenna sattuisi joku pienonen ongelma ja joku muu korjaisi potin? Joskin tuskinpa tätä MM-taistoa käännetään enää mihinkään suuntaan.

Käsittämätön ukko joka rikkoo tätä menoa Schumin ennätykset aivan pirstaleiksi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kamui Kobayashi on kyllä mieletön kuski. Yrittää aina sata lasissa ja uskaltaa kokeilla ohituksia kun sellaiseen on pienikin mahdollisuus.
Tänään aika-ajoissa nähtiin taas Kamuin yritteliäisyys. Kaveri ajaa koko ajan riskirajoilla reunoja hipoen, mutta auto pysyi kuin pysyikin ehjänä. Kaiken lisäksi hän on sympaattinen kaveri.

Vielä joskus kun iljettävä Fernando lähtee Ferrarilta ja voin taas alkaa kannustamaan Maranellon punaisia niin toivottavasti Oviedeon kyrvän korvaa Amagasakin keisari.

Go Kamui Go!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kelin kannalta näyttää huonolta eli kisan kannalta näyttää siis hyvältä. Montrealissa siis sataa ja samanlaista ilmaa on luvattu ihan koko päiväksi. On siis erittäin todennäköistä että kisa ajetaan sadekelillä. Tämä voi muuttaa hyvinkin tuloslistaa täysin toisennäköiseksi kuin mitä kuivalla kelillä nähtäisiin, tällä kaudella ei olla vielä oikein kunnolla nähty miten mikäkin auto toimii sadekelillä.

Ja samaa mieltä edellisen kanssa Kamui Kobaysashista. Tämä japanin poika on noussut ykkössuosikikseni koska vetää koko ajan tuttuun japanilaiseen tyyliin ihan täysillä ja yrittää kaikkensa, mutta ilman että sählää ihan vitusti kuten japanilaiset yleensä (ja Hamilton...). Toivottavasti saisi pian allensa nopeamman auton että pääsisi mukaan kärkitaisteluun.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jos vedonlyöntiä on harkinnut illan kisasta, "sadekelispesialisti" Massa kannattanee jättää pois lapuilta. Onko tuo koskaan onnistunut sadekelillä, omissa muistoissa on Massalta vaan surkeita sadekelin kisoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos vedonlyöntiä on harkinnut illan kisasta, "sadekelispesialisti" Massa kannattanee jättää pois lapuilta. Onko tuo koskaan onnistunut sadekelillä, omissa muistoissa on Massalta vaan surkeita sadekelin kisoja.

Joo, ei ole kyllä Massa sateella vakuuttanut. Mutta jos tuo sade toteutuu niin uskoisin että Jenson Button saattaa olla aika vahvoilla. McLarenhan otti eilen riskin ja lähti aika-ajoon sadekelin säädöillä, ja se saattaa kantaa hedelmää tänään. Ja Button on ollut yleensä aina sateella todella nopea. Eikä Hamiltonkaan mitenkään hidas ole sateella mutta hänellä on ollut tapana sählätä vähän liikaa sadekisoissa. Mutta jos saa pidettyä paketin kasassa ja auton ladulla niin on aika vahva voittajasuosikki hänkin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ja Button on ollut yleensä aina sateella todella nopea. Eikä Hamiltonkaan mitenkään hidas ole sateella mutta hänellä on ollut tapana sählätä vähän liikaa sadekisoissa. Mutta jos saa pidettyä paketin kasassa ja auton ladulla niin on aika vahva voittajasuosikki hänkin.

Vanha sadekelin kettu, Schumi, voi olla kova luu tänään. Vauhdit ei ole niin kovia kuin kuivalla kelillä ja tämä sankari jos kuka hallitsee sadekelin metkut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vanha sadekelin kettu, Schumi, voi olla kova luu tänään. Vauhdit ei ole niin kovia kuin kuivalla kelillä ja tämä sankari jos kuka hallitsee sadekelin metkut.

Vaan eipä ole kyllä tämä comebackin jälkeen vakuuttanut Schumikaan sen enempää sateella kuin kuivallakaan. Oli kyllä parhaina päivinään jäätävän kova sadekelin kuski ja ennen kaikkea parhaimmillaan silloin jos keli vaihteli paljon kisan aikana.

Vaan Mersu kyllä saattaa sikäli hyötyä tästä sadekelistä että tämä heidän ongelmansa renkaiden liiallisen kulumisen kanssa ei välttämättä sateella vaivaa. Mutta eipä tosin ole sateella niin suurta hyötyä myöskään siitä minkä piti olla Mersun suurin vahvuus Kanadassa, eli suoranopeudesta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Alkaa myötähäpeämittari nousta jo liian korkeisiin lukemiin maikkarin F1-tiimin kanssa. Kaikenlaista säätöä ja tuomioita jaellaan ilman pätevää syystä. Sitten jotain omaa twitter profiilia mainostetaan lähetyksessä ja kaikkea muuta paskaa. Toista se oli silloin kuin Tomi Tuominen oli selostamassa. Hänellä sentään oli kompetenssia puhua lajiin liittyvistä jutuista ja muutenkin asiantuntemusta ihan eri tavalla kuin tällä nykyisellä "paratiisi-Oskarilla".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olipa heikon näköisen alun jälkeen uskomaton show. Button ajoi uransa hienoimman kisan, kaveri oli vielä muutama kymmenen kierrosta ennen kisan loppua viimeisenä ja niputti lopulta Vettelin, Schumin ja Webberin. Schumiltakin ensimmäinen hyvä kisa paluun jälkeen.

Vaikka sinänsä epäonnea kenellekään ei saisi toivoa, olisi kyllä suotavaa että Vettel putoaisi nyt pari kertaa pois pisteiltä seuraavissa kisoissa jotta McLaren-duo saisi hänet kiinni ja MM-taistelu heräisi eloon. Ferrari näytti tänä viikonloppuna vahvalta, mutta kisa sitten meni vituiksi hyvin pitkälti kuskien omien virheiden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös