Minä olen vähän kahta mieltä tuosta DRS:stä ja KERS:istä. Toisaalta on hyvä jos ohittaminen vähän helpottuu ja joku apuväline rohkaisee kuljettajia yrittämään edes ohituksia, ettei homma mene ihan pelkäksi jonossa ajamiseksi ilman mitään ohitusyrityksiä edes. Mutta toisaalta tuo ohittaminen ei taas saisi olla liian helppoa koska minun mielestäni moottoriurheilun A ja O eivät ole varsinaisesti ohitukset vaan se miten ne syntyvät. Kun sijoitukset vaihtelee yhtä helposti kuin jossain Amerikan ovaalikisoissa niin tavallaan ne ohitukset alkavat menettää merkitystään. Mutta kun ohitus tapahtuu kunnon taistelun jälkeen ja ajetaan monta mutkaa rengas renkaassa kiinnin taistellen niin se tuntuu ihan erilaiselta. Ei ohittaminen saa sellaiseksi mennä että suoralla mennään heittäen ohi niin kuin toinen ajaisi jollain onnettomalla nuhapumpulla vaan se pitäisi tapahtua mieluummin siten että jarrutuksissa otetaan miehestä mittaa.
On tällä kaudella onneksi nähty paljon sellaisiakin ohituksia jotka on tulleet DRS:stä ja KERS:istä huolimatta kunnon taistelun kautta, ja nähtiin niitä eilisessäkin kisassa, mutta edelleen minun mielestäni lajia pitäisi kehittää siihen suuntaan että nähtäisiin kunnon mies-miestä vastaan taistelua ilman "turbonappeja" jolla ohitukset tapahtuu liiankin helposti. Ikävä on niitä aikoja kun esim. joku Keke tai Piquet veti nelipyöräluisussa kaverin ohi ulkokautta. (Esimerkkinä vaikkapa Piquet'n taidonnäyte Sennaa vastaan: http://youtu.be/z6HixXpf9Ns
Mutta en valita, tällä kaudella on menty monessa asiassa oikeaan suuntaan ja kisoissa on ollut paljon enemmän mielenkiintoa kuin lajin tylsimpinä vuosina. Suunta on ihan oikea joten toivotaan että lajin kehittämistä yhäkin parempaan suuntaan jatketaan.
On tällä kaudella onneksi nähty paljon sellaisiakin ohituksia jotka on tulleet DRS:stä ja KERS:istä huolimatta kunnon taistelun kautta, ja nähtiin niitä eilisessäkin kisassa, mutta edelleen minun mielestäni lajia pitäisi kehittää siihen suuntaan että nähtäisiin kunnon mies-miestä vastaan taistelua ilman "turbonappeja" jolla ohitukset tapahtuu liiankin helposti. Ikävä on niitä aikoja kun esim. joku Keke tai Piquet veti nelipyöräluisussa kaverin ohi ulkokautta. (Esimerkkinä vaikkapa Piquet'n taidonnäyte Sennaa vastaan: http://youtu.be/z6HixXpf9Ns
Mutta en valita, tällä kaudella on menty monessa asiassa oikeaan suuntaan ja kisoissa on ollut paljon enemmän mielenkiintoa kuin lajin tylsimpinä vuosina. Suunta on ihan oikea joten toivotaan että lajin kehittämistä yhäkin parempaan suuntaan jatketaan.