Mainos

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 853
  • 996

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maikkarin sivut kertoo kuinka rapakon taakse Usaan suunnitellaan jälleen uutta osakilpailua. Sarjahan aikuisten oikeasti kaipaisi tuota Usan kilpailua, etenkin kun Indianapoliksessa taisi olla yleisöäkin ihan kivasti. Nythän kisoja viedään maihin ja radoille jossa ei ole yleisöä, paljolti siitä syystä että ihmisillä ei ole varaa mennä katsomaan kisoja.
Tuo uusin ehdokas Usan kilpailuun, Monticello vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta radalta ainakin tuon kuvan perusteella. Valitettavasti on olemassa vaara, että "hovisuunnittelija" Tilke raiskaa tuon radan ja siitä muokataan taas yksi tylsä rata, niitähän kalenterissa ei vielä olekkaan ihan tarpeeksi...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maikkarin sivut kertoo kuinka rapakon taakse Usaan suunnitellaan jälleen uutta osakilpailua. Sarjahan aikuisten oikeasti kaipaisi tuota Usan kilpailua, etenkin kun Indianapoliksessa taisi olla yleisöäkin ihan kivasti. Nythän kisoja viedään maihin ja radoille jossa ei ole yleisöä, paljolti siitä syystä että ihmisillä ei ole varaa mennä katsomaan kisoja.
Tuo uusin ehdokas Usan kilpailuun, Monticello vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta radalta ainakin tuon kuvan perusteella. Valitettavasti on olemassa vaara, että "hovisuunnittelija" Tilke raiskaa tuon radan ja siitä muokataan taas yksi tylsä rata, niitähän kalenterissa ei vielä olekkaan ihan tarpeeksi...

Ihan mielenkiintoiselta radalta vaikuttaa ja taitaa olla useampikin suorakin jossa mahdollisesti voisi olla ohituspaikkoja. Markkinoiden kannalta USA on aika tärkeä osa-alue ja sinne olisi hyvä kyllä saada joku kilpailu. Muutenkin kalenterista voisi poimia pois näitä tylsiä euroopan kisoja missä ei ole muuta kuin perinteitä ja hyvä jos niitäkään. Toisaalta myöskin moni uusi rata on lian teinotekoisesti koitettu tehdä hyvää rataa ja lopulta epäonnistuttu.

Ekana tulee mieleen joku Unkarin kisa jossa ei ohituksia tapahdu juurikaan. Pois vain ja jotain muuta tilalle. Tuolta kyllä poistetaan noita ihan mielenkiintoisiakin kisoja ja jätetään perinteiset paskaradat perinteiden takia vain eikä kisojen mielenkiinon takia. Monaco ainoa poikkeus näiden ratojen kanssa missä ei pääse ohi, mutta muuten noita voisi karsia.. Esimerkiksi on käsittämätöntä että

esimerkiksi Kanadan GP otettiin pois kalenterista vaikka ihan mukavia kilpailuja sielä nähty ja "mestareiden muuri" tuli monelle tutuksi jne.. Lisäksi Suomalaisittain nostalgiaa taisi rata tuoda siinä mielessä, että radan vieressä käytiin joskus olympialaiset ja olisiko Pertti Karppinen voittanut kultaa tai jotain..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaahas ja nyt onkin sitten tullut uutta tietoa, koskien tuota Usa:n F1 osakilpailua. Maikkarin sivut kertoo että osakilpailu tullaan järjestämään vuodesta 2012 lähtien täysin uudella radalla Texasin Austinissa. Nyt sitten vaan odottelemaan, että Herman Tilke pääsee taas suunnittelemaan radan jossa ohittaminen on mahdollisimman vaikeaa. Olisi nyt luullut, että Ameriikan kokoisesta maasta olisi löytynyt jo valmis rata, jolla on pitkät perinteet Amerikkalaisessa autourheilussa ja joka on toimiva rata. No Formulathan ei tietenkään voi esiintyä sellaisella radalla...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaahas ja nyt onkin sitten tullut uutta tietoa, koskien tuota Usa:n F1 osakilpailua. Maikkarin sivut kertoo että osakilpailu tullaan järjestämään vuodesta 2012 lähtien täysin uudella radalla Texasin Austinissa. Nyt sitten vaan odottelemaan, että Herman Tilke pääsee taas suunnittelemaan radan jossa ohittaminen on mahdollisimman vaikeaa. Olisi nyt luullut, että Ameriikan kokoisesta maasta olisi löytynyt jo valmis rata, jolla on pitkät perinteet Amerikkalaisessa autourheilussa ja joka on toimiva rata. No Formulathan ei tietenkään voi esiintyä sellaisella radalla...

Luulisi kyllä, että kyseisestä maasta tosiaan löytyisi valmiitakin ratoja jonka ympärille sirkusta voisi viedä, nyt sitten taas joku suunittelee mukamas täydellisen f1 radan jossa ohittaminen on helppoa ja radasta löytyy kaikki mukavuudet.. ei tommoinen onnistu vain jos yrittää lian täydellistä ei siitä koskaan hyvää tule.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö noihin F1-ratoihin muka ole muita suunnittelijoita olemassa kuin tuo Tilke? Kysyn vaan. Vai onko sillä joku haponkestävä sopimus laadittu, tai joku kiihkeä peppupanosuhde Äklöstonen ja kumppaneiden kanssa, mikä pitää miehen piirtelemässä tiiviisti noita ratoja?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuo Tilke suunnitellut pari ihan hyvääkin rataa (esim. Kiinan ratahan on jopa loistava), mutta kyllä tuo alkaa olla jo ihan naurettavaa että yksi ukko suunnittelee kaikki MM-sarjassa käytettävät radat ja radat alkaa olla hyvin pitkälti toistensa kopioita. Joku uusi suunnittelija voisi tuoda vähän uutta näkökulmaa tuohon radansuunnitteluun ja saataisiin ehkä vähän erilaisiakin ratoja sarjaan. Mutta Tilke on ilmeisesti voidellut Bernien sen verran hyvin että kaikki urakat napsahtaa automaattisesti Tilkelle vaikka tämän rekordi ei välttämättä niin kovin kaksiselta näytäkään (on suunnitellut varmaan puolet sarjassa käytettävistä radoista ja vain paria-kolmea voi kutsua oikeasti onnistuneeksi).
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, eipä siellä taida muita hyviä ratoja ollakaan kuin Spa ja Suzuka. Niillä on Häkkinen tehnyt muistojen kultaamia ohituksia. Herkästi "oikeilta" radoilta tuntuu ne, joista jonkun tai jopa muutaman paikan muistaa ja tunnistaa. Mun mielestä aika harvoin näkee enää sellaisia kisojakaan, missä olisi todellinen kilvanajon tuntu voitosta niin kuin oli Häkkisen ja Schumacherin välillä 1998-2000. Sitä en osaa sanoa, johtuuko se miehistä, radoista, autoista vai katsojasta, mutta jotenkin tuntuu, että näin se herkästi menee.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä on ne Alonson tuomat 0,6 sekuntia? Onko ne jo tuotu ennen kauden alkua tuohon autoon, vai tuleeko ne tässä kauden aikana? Ferrari on täysin paska auto tällä hetkellä. Kauden ensimmäisissä kisoissa se oli hyvin Red Bullin peesissä kiinni, nyt siitä on ajanut ohitse McLaren, Mercedes ja jopa Renault. Miten tämä nyt voi näin mennä? Alonson kun piti olla niin fantastinen autonkehittäjä, että muilla ei ole mitään mahdollisuuksia.
Olen suorastaan iloinen, että Räikkönen häippäisi italialaisten leiristä veks. Jotenkin tuo meno on tuolla tällä hetkellä todella surkeaa. Mosleykin jo totesi, että ovat palanneet aikaan ennen Todtia ja Brawnia ja siltä se alkaa pikkuhiljaa näyttämään. Makaroonit ohjaa tallin menoa ja eihän siitä hyvää tule.

Niin ja ei tämä Oviedon ohjus ole kyllä tippaakaan Kimiä parempi kuljettaja. Tehnyt jo ensimmäisen kuuden kilpailun aikana hirveän määrän räikeitä virheitä. Tänäänkin nopeilla kierroksillaan ryssi ja ulos kolmannesta sessiosta. Ei Räikkönen tehnyt lähellekään näin paljoa virheitä ensimmäisellä Ferrari kaudellaan. Jos ei ala Alonson otteet parantumaan, niin Italialaiset nylkevät kohta tämän kaverin. Räikköstähän siellä osa jo haikaili Monacon jälkeen takaisin :D
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kulmakarvalta sitten toinen heikko esitys aika-ajoissa peräkkäin (tai Monacossahan Reilu ei päässyt edes aika-ajoon asti kun rikkoi autonsa jo harjoituksissa), saas nähdä koska Italian armoton lehdistö alkaa piiskaamaan... No, Monacossa Reilu pystyi kyllä paikkaamaan tilannetta vähän kisassa mutta silti on Ferrarin ja Reilun suunta ollut kyllä vähän alaspäin koko ajan.

Muuten ei mitään isoja yllätyksiä aika-ajossa tälläkään kertaa, McLarenit on edelleen Red Bullien ykköshaastajia ja näiden tallien sisäiset voimasuhteetkin näyttävät olevan samat kuin parissa aikaisemmassakin kilpailussa. Webber on ajanut siihen malliin hyvin että alkaa olla ihan varteenotettava mestarikandidaatti. Nyt on pistänyt Vetteliä pataan jo kolmessa peräkkäisessä aika-ajossa ja kahdessa peräkkäisessä kisassa ja pisteet on tasan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen suorastaan iloinen, että Räikkönen häippäisi italialaisten leiristä veks. Jotenkin tuo meno on tuolla tällä hetkellä todella surkeaa. Mosleykin jo totesi, että ovat palanneet aikaan ennen Todtia ja Brawnia ja siltä se alkaa pikkuhiljaa näyttämään. Makaroonit ohjaa tallin menoa ja eihän siitä hyvää tule.
Ilmeisesti siellä pitäisi olla pomo joka pitää joka jannun pallit ruuvipenkissä ja kireämmälle väännetään. Taitaa olla Domenicali hieman pehmoinen jannu tuohon hommaan, Alonso kitisee jotain, silitetään Fernandon päätä, Massa parkuu, samaa silittelyä. Sitten Fernandon pulla on tippunut lattialle, Massan maito on kaatunut.. siinähän sitä on oravanpyörää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harvoin olen Max Mosleyn kanssa mistään ollut samaa mieltä mutta nyt täytyy kyllä sanoa että ukko puhuu asiaa tuosta Ferrarin tilanteesta. Tosin taustallahan tuossa on se että Mosleyn ja di Montezemolon välit on aika tulehtuneet, mutta silti Mosleylla on tuossa totuuden siemen.

Ferrari on mennyt koko ajan alamäkeen sen jälkeen kun Todt häipyi tallin toiminnasta ja touhu (esim. viime kauden taktiikkasekoilut yms.) alkaa välillä muistuttaa jo 90-luvun alkupuolta kun Ferrarilla sekoiltiin oikein urakalla. En tiedä että onko ongelma sinänsä siitä että tallin johto on nyt kokonaan italialainen, mutta ainakin Ferrari näyttäisi vaativan Todtin kaltaisen rautaisen johtajan. Domenicali ei ainakaan näyttäisi olevan sellainen johtaja ja Ferrarin kannattaisi varmaan alkaa jo katselemaan uutta miestä tilalle että saisivat kurssin käännetyksi.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Täytyy myös tarttua tuohon Mosleyn lausuntoon ja olla aivan samaa mieltä. Sitten Todtin ja Schumin aikakauden jälkeen Ferrarilta on nähty ties kuinka käsittämättömiä kömmähdyksiä mitä vuosituhannen alussa ei nähty sitten ollenkaan. On ollut mm. sabotoijaa (joku pisti aineita Kimin ja Massan tankkeihin), uskomattomia aivopieruja taktiikoissa ja tämän tästä epäonnistuneita varikkostoppeja. Paljon siellä on mennyt perseelleen Todtin lähdön jälkeen ja niimpä tallin nykyjohtoa voi ihan huoletta vähän arvostella.

Oviedon ohjus taitaakin olla suutariksi jäänyt ohjus kun tulosta ei tule. 7. aika-ajo ja kolme kertaa Lonso karsiutunut viimeisestä osiosta. Viime kisassa ei päässyt edes aika-ajoihin mukaan. Maikkarin lähetyksessäkin jo JJ&Osku sanoi, että Kimin ollessa tällä hetkellä Alonson paikalla kritiikki olisi paljon kovempaa. Tuota maksettua kulmakarva ohjusta ei kukaan taida uskaltaa arvostella kun se on kuitenkin Alonso ja mies vissiin osaa puhua italiaa mikä on tietenkin kilpa-autoilijan pakko-osata Ferrarilla. Eihän kaikki tietenkään Alonson vikaa ole kun koko talli menee kehityksessä tällä kaudella taaksepäin, mutta kyllä vain Kimiä haukuttiin kun viime vuonna ei sysipaskalla autolla voittanut kaikkia kisoja.

Ja sitten tarkemmin päivän tapahtumiin. RedBullit on vahvoja edelleen, mutta McLarenit on hiukan piristyneet ja Hamilton kiilasi jo RedBullien väliin toiseksi. RedBullilla, McLarenilla ja Mersulla näyttää olevan aika hyvin paketit kasassa. Kaikilla kolmella tallilla on aika tasaväkinen kuljettajakaksikko kun tallien molemmat kuskit pystyvät ajamaan tasaisesti hyvistä sijoituksista. Jopa McLaren taistelee molempien kuskien toimesta kärkisijoista kun Heikistä päästiin eroon.
Ferrarilla on vähän ollu Alonso niskan päällä, mutta siellä näyttää nyt koko talli olevan vähän hukassa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
No juu, onhan Alonso hyvä auton kehittäjä hyvä kuski jne.jne.

Mutta leipää sekin syö tekee virheitä siinä missä muutkin. Oikeastaan ainoa missä hän on selvästi parempi kuin Räikkönen on ruikutus ja selitys.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todella ärsyttävää kun ajettiin ehkäpä yksi jännittävimmistä ja tapahtumarikkaimista kisoissa kuivalla kelillä moneen kauteen ja ohituksia oli todella paljon niin nämä juontajat jaksavat kerrata tapahtumien aikana vain kaikenmaailman f1 historiaa ja tilastoja eikä voi selostaa itse ohituksia ja tapahtumia mitenkään!

Ärsyttää todella että eikö tuonne löydy ketään semmoista joka voisi muutakin selostaa kun taustatietoja ja faktoja? onhan se kiva tietää kaikkea nippeliä, mutta kerrankin kun kisoissa taphtuu jotain eikö niitä voi selostaa?

Kaiken kaikkiaan siis Turkki taas näytti, että on ratana yksi parhaista sillä taas ohituksia tuli tukkukaupalla ja tiukkoja kaksinkamppailuja kokoajan. Enää olisi oikeastaan puuttunut lopusta se sade, mutta nähtiin sentään kahden tallin sisäistä kamppailua. Harvinaista että tallien sisällä nähdään näin kovaa voittotaistelua mitä nyt Red Bullin ja Mclarenin kuskien kesken. Lisäksi häntäpäässä käytiin kovaa kamppailua viimeiselle kierokselle asti(tosin maikkarin selostajat ei tätä tainut edes nähdä)

Maikkarin selostajat taisi olla taas pihalla myös Red Bullin tilanteessa. Mielestäni tuossa Webber käänsi kyllä Vettelin eteen sen auton kun Vettel oli jo melkein kokonaan ohi niin webber kääntää viellä vähän sisälle, niin ettei vettelillä ollut enää tilaa kääntää sisälle enempää tai ulos olisi mennyt. Noh kilpailuautotilanne, mutta Vettelin syyksi ei voi pistää muutakuin sen, että yritti sentään ohittaa joka on jo aika kunniotettavaa nykyään ja varsinkin jos tallikaverista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Maikkarin selostajat taisi olla taas pihalla myös Red Bullin tilanteessa. Mielestäni tuossa Webber käänsi kyllä Vettelin eteen sen auton kun Vettel oli jo melkein kokonaan ohi niin webber kääntää viellä vähän sisälle, niin ettei vettelillä ollut enää tilaa kääntää sisälle enempää tai ulos olisi mennyt. Noh kilpailuautotilanne, mutta Vettelin syyksi ei voi pistää muutakuin sen, että yritti sentään ohittaa joka on jo aika kunniotettavaa nykyään ja varsinkin jos tallikaverista.

Kyllä minun mielestäni pasin on nyt aika lähteä silmälekurin puolelle. Todennäköisin vaihtoehto mielestäni oli että Vettelin auto lähti radassa olleesta pompusta yllättäen oikealle kesken jarrutuksen, kumpikaan kuski ei tehnyt ohjausliikettä mihinkään suuntaan tuossa.
 

Sambody

Jäsen
Kysymys tuossa Red Bull-casessa on mielestäni enemmän siitä kannattaako pitää linja jääräpäisäsesti silloin kun tallikaveri tulee ohi kuin siitä kumpi teki ohjausliikkeen mikä aiheutti kolarin. Christian Horner mielestäni tiivisti asian lähes kympin arvoisesti
Pyydämme aina kuskeja antamaan toisilleen tilaa. Tänään kumpikaan ei antanut, minkä takia talli menetti paljon pisteitä. Näimme, kuinka Jenson (Button) ja Lewis (Hamilton) ajoivat kilpaa, mutta antoivat toisilleen tilaa, Horner kiteytti.
Tässä valossa kuuluttaisin Webberin ratkaisua pitää linjansa sillä Vettelillä ei tainnut olla enää baanaa mistä antaa tilaa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Tässä valossa kuuluttaisin Webberin ratkaisua pitää linjansa sillä Vettelillä ei tainnut olla enää baanaa mistä antaa tilaa.

Vettelillä olisi ollut baanaa jarruttaa ja jäädä Webberin taakse tai ajaa mutka pitkäksi. Sen sijaan hän rysäytti yllättäen Webberin kylkeen.

http://www.youtube.com/watch?v=dxMWg05fBdc

Tuosta näkee, ettei Webber ehtinyt tehdä mitään. Vettelillä olisi ollut vielä pari renkaan mittaa tilaa mennä vasemmalle. Webber taas liukui hyvin hitaasti oikealle, joten Vettelin tila koko ajan lisääntyi.

Eiköhän Vettel yksinkertaisesti luullut jo olevansa Webberin ohi. Muuten noin järjetöntä tekoa on vaikea ymmärtää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh täytyy myöntää kun uudestaan katsoo, ettei tuo periaatessa ollut kummankaan vika. Ensin Webber jättää tuonne sisälle tilaa vaikka kuinka ja Vettel alkaa lähteä ohi. Sitten Webber palaa takaisin omalle linjalle ja Vettel luulee että on jo ohi eikä enää voi tehdä tilanteelle mitään kun webbet tulee eteen. Oikeastaan tilanteen olisi voinut välttää että Webber antaa tilaa, mutta tavallinen kilpailuautotilanne minusta.

Oikeastaan kummankaan vika tuo ei ole, mutta jos syypäätä etsii on siinä kummankin. Vettelin kun lähti tuossa paikassa ohi ja Webberin kun ei antanut tilaa
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Noh täytyy myöntää kun uudestaan katsoo, ettei tuo periaatessa ollut kummankaan vika.

Näin se usein noissa kilpailutilanteissa on. Siksi niistä ei pitäisi turhan helposti rangaistuksia langettaakaan.

Jälkeenpäin on helppo spekuloida ja vatvoa, mitä olisi pitänyt tehdä, mutta kuljettaja tekee ratkaisunsa sekunnin kymmenesosassa tietämättä, mitä ohitettava tai ohittava kuljettaja tekee. Joskus tapahtumaketjun seurauksena on sitten sellaista, mitä tänään nähtiin.
 

Sambody

Jäsen
Vettelillä olisi ollut baanaa jarruttaa ja jäädä Webberin taakse tai ajaa mutka pitkäksi. Sen sijaan hän rysäytti yllättäen Webberin kylkeen.

http://www.youtube.com/watch?v=dxMWg05fBdc

Tuosta näkee, ettei Webber ehtinyt tehdä mitään. Vettelillä olisi ollut vielä pari renkaan mittaa tilaa mennä vasemmalle. Webber taas liukui hyvin hitaasti oikealle, joten Vettelin tila koko ajan lisääntyi.

Ymmärtäisin tuon Webberin ajolinjan, jos sieltä olisi vaikka McLoota tullut rinnalle, mutta edelleen mielestäni on ääliömäistä sulkea tallikaverilta ajolinja kun tämä on noussut jo selvästi ohitse. Kaikkein helpointa olisi tuossa tilanteessa vain, että Webber olisi palannut normaalille ajolinjalleen jolloin Vettel menisi kyllä ohi sisäkurvista, mutta Red Bullilla olisi kaksoisjohto. Nyt pojat sähläsivät sen kaikkein paskimman ratkaisun. Toisaalta kuten totesin liveseurannassa, harvoin parhaat kuskit suostuvat antamaan yhtään periksi kilpailutilanteessa vaikka se olisi jälkeenpäin ajateltuna ollut järkevää.

Kyllähän tuo tilanne nyt näyttää ettei siinä kumpikaan vain suostunut antamaan periksi jolloin voi sattua ja tapahtua. Vettel ei tietenkään suostu jo ohi päästyään jarrutella itseään takaisin Webberin taakse ja Webber ei suostu antamaan yhtään tilaa Vettelille. Ja seurauksena varmasti hirveä poru taas monelta eri taholta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietenkin juuri kun minulta jää kisa väliin niin siinä tapahtuu vaikka mitä... Nuo tallikavereiden väliset nahistelut on kyllä aina mokia sieltä typerimmästä päästä, varsinkin kun se tässä tapauksessa maksoi toiselle koko kisan ja tallille MM-pistejohdon. Minä näkisin tuon tilanteen kyllä tuon videon perusteella puhtaasti Vettelin mokana. Webber ei tuossa juuri liikkunut sivuttain mutta Vettel alkoi leikkaamaan liian aikaisin Webberin eteen. Ihan järjetön moka Vetteliltä minusta. Olisikohan nuo Webberin hyvät otteet viime kisoissa luoneet vähän liikaa paineita Vettelille ja tuli yritettyä vähän liikaa?

Ihan oikeus tuossa minusta tapahtui että Vettel itse joutui keskeyttämään kun taas Webber pääsi vielä pallille. Harmi vaan että tämän tilanteen seurauksena Hamilton pääsi hyötymään ja voitti, mieluummin olisin nähnyt Buttonin ottavan voiton.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä näkisin tuon tilanteen kyllä tuon videon perusteella puhtaasti Vettelin mokana. Webber ei tuossa juuri liikkunut sivuttain mutta Vettel alkoi leikkaamaan liian aikaisin Webberin eteen. Ihan järjetön moka Vetteliltä minusta. Olisikohan nuo Webberin hyvät otteet viime kisoissa luoneet vähän liikaa paineita Vettelille ja tuli yritettyä vähän liikaa?

InCar kuvaa kun katsoo, niin ei Vettel siinä kyllä leikkaa Webberin eteen. Ratti pysyy kutakuinkin suorassa ja sitten kopsahtaa. Samaa se Christian Hornerikin sanoi, ei ollut Vettelin vika, vaan hän suoritti ihan normaalisti ohitusta.

Itse antaisin kyllä tuosta tilanteesta nuhteita nimenomaan Webberille. Minkä takia tallikaveria vastaan pitää ajaa noin rengas rengasta vasten kilpaa? Kyllähän sen näki, että se tulee sieltä suoran päätteeksi ohitse, joten Webber olisi aivan hyvin voinut palata normaalille ajolinjalle, eikä ikäänkuin ahdistaa Vetteliä niin nurkkaan. Tuossa ylempänä joku jo sanoi, että ymmärtäisi Webberin ajolinjan jos vastassa olisi ollut Laren, samaa mieltä olen täällä päässä.

E: Red Bullin Helmut Marko pisti kolarin epäsuorasti Mark Webberin piikkiin. Pisti Vettelin liian ahtaalle ja tuolla tavalla ei saa missään tapauksessa hyökätä tallikaveriaan vastaan.

Tismalleen samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maikkarin perseilyyn jälleen uusi sivu...

Katselin jälkilähetystä, koska en ehtinyt katsomaan BBC:n suoraa lähetystä. No eikös siellä ekalla mainoskatkolla pamahda ruutuun seuraavaa: Juuri nyt MTV3.fi:ssä: McLaren kaksikko vei tuplavoiton, Red Bullin epäonnen takia.

Voi vittu, että vituttaa edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös