Mainos

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 853
  • 996

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika yllättävä ratkaisu, olin melkein varma että Schumi ei saa tuosta penalttia. Mielenkiintoista on nähdä perustelut, koska kyllähän tuossa aika selkeästi liputettiin kuskeille virheää. Vaan ilmeisesti noilla lipuilla ei sitten ole merkitystä tuossa tilanteessa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo aika perseestä kyllä kun erot niin pienet niin yksi tommoinen tilanne tiputtaa miehen pois pisteiltä, kilpailussa kun paljon pahemmissakin jutuista annettu vain varoitus. Hamiltonihan olisi saanut tuosta kauden 3 varoituksen jos olisi tehnyt tuon ohituksen..

Ihmeelistä että hamiltoni saa tehdä kaikenmaailman vaarallisia ohituksia ja tilanteita ja sitten kun joku yrittää ajaa kilpaa ja tekee ohituksen semmoisella radalla missä se on vaikeaa niin sakotetaan ja varsinkin tämmöisessä epäselvässä tilanteessa.. Minusta esimerkiksi yhden pykälän tiputus olisi ollut ihan ok tuomio tai sitten olla antamatta rangaistusta..

Jotenkin tuntuu että FIA ja kumppanit menee kokoajan näissä tuomoissa enemmän linjattomuuteen..
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä tässä lähinnä mietiskelin sitä, että paljonko Santander siirsi fygeä FIA:n tilille, jotta mätkäisevät Rehtorille penalttia. Mielestäni aika älytön päätös antaa 20 sekunnin aikasakko, kun kuitenkin vihreitä valoja heilutellaan. Olisivat sitten vaikka antaneet Schumille sen seitsemmännen sijan ja Alonso takaisin kuudenneksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käviköhän nyt niin että Schumin vanhat teot tulivat ja puraisivat miestä perseestä... Tuomaristossa nimittäin herra nimeltä Damon Hill...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan kisassa hieman ns. väriä, mutta muuten tylsähkö kisa kuten nykyformuloiden tyyliin kuuluu. Väriä toivat näyttävät kolarit (Hülkenberg, Barrichello, Trulli & Chandhok) ja Alonson hyvä nousu takaa pisteille. Yksi ohituspaikka löytyy Monacosta, muuten saa ajella toisen takana, vaikka olisi kuinka nopea. Alonso teki neljä ohitusta samassa paikassa, siinä tunnelin jälkeisessä shikaanissa. Näkikö kukaan ohituksia muualla, jos ei lasketa Schumin laittomaksi todettua Alonson ohitusta viimeisessä mutkassa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alonso teki neljä ohitusta samassa paikassa, siinä tunnelin jälkeisessä shikaanissa. Näkikö kukaan ohituksia muualla, jos ei lasketa Schumin laittomaksi todettua Alonson ohitusta viimeisessä mutkassa?

Eipä noita ohituksia tainnut paljoa olla noiden Alonson ohitusten lisäksi. Ja nuokin Alonson ohitukset tapahtuivat selvästi hitaampia autoja vastaan, Virgineiden perässä hän joutui jopa roikkumaan useamman kierroksen ennen kuin pääsi ohi. Trulli yritti Rascassessa ohitusta mutta meni lopulta Chandhokin yli sen sijaan että olisi päässyt ohi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihan turhaa sotkea Hamiltonin varoituksia, Santanderia tai edes Jukka Jalosta tähän ceissiin, Schumi rikkoi sääntöjä ja lähes 20 vuoden kokemuksen perusteella saksalainen jos kuka tämän säännön tietää:

"Säännöissä sanotaan, että mikäli kilpailu päättyy turva-auton ollessa radalla, tulee se varikolle viimeisen kierroksen lopuksi ja autot ajavat ruutulipulle ilman ohittamista"

Mersulta turhaa valittaa mihinkään tuomioistuimeen, aivan kuten MTV3 uutisoi. Itse odotin 30-40 sekunnin aikasakkoa, koska noista vääristä ohituksistahan annetaan kilpailun ollessa käynnissä stop & go penaltti ja Monacon varikkosuora + 10 sekuntia, siinä puolen minuutin kohdalla tuo rangaistus olisi ollut Schumille kilpailun aikana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitä minä vaan ihmettelen että miksi kilpailijoille näytettiin vihreitä lippuja/valoja kun ohituskielto oli kerran voimassa? Tuo on minusta nyt se kohta mikä ei mennyt ihan oikein, kun kuljettajathan kuitenkin menevät radalla niiden lippujen/merkkien mukaan mitä heille annetaan. En yleensä kyllä ole Schumia ollut puolustelemassa mutta tässä minä olen sitä mieltä että häntä ei pitäisi rangaista toimitsijoiden/kisan johdon virheestä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Yksi asia koko tilanteessa ratkaisi homman ja rangaistuksen: Schumi ohitti Ferrarin! Jos olisi ohittanut vaikka Kubican niin mitään rangaistusta ei olisi varmasti ikinä tullut.

Perus Monacon kisa oli. Parit kolarit ja turva-auto-episodit, mutta muuten letkassa ajelemista ja ohituksia entistä vähemmän. Ottakaa nyt vielä pakollinen molempien rengas-seoksien käyttö pois niin ei tarvitse varikollakaan käydä kertaakaan kuten Lonso osoitti.

RedBull on kovassa tikissä. Webber oli ylivoimainen ja ei Vettelilläkään ollut mitään ongelmaa pitää Kubicaa takanaan. RedBull on niin paljon muita edellä, että Webber&Vettel karkaavat pikkuhiljaa MM-pisteissä karkuun. Toivottavasti RedBullin autot kestävät jatkossakin niin Ferrarit ja McLarenit jäävät nuolemaan näppejään, TAAS!.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta koko tilanne Schumin osalta oli ihan älytön.

A. miksi ottaa turva-auto ylipäätänsä pois lopussa jos viimeinen kieros menossa ? eikö olisi ollut helpompi ajaa myös viimeinen kieros turva-auton kanssa?
B. miksi heilutetaan sitä vihreää lippua jos kerta ohi ei saa mennä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan turhaa sotkea Hamiltonin varoituksia, Santanderia tai edes Jukka Jalosta tähän ceissiin, Schumi rikkoi sääntöjä ja lähes 20 vuoden kokemuksen perusteella saksalainen jos kuka tämän säännön tietää:

"Säännöissä sanotaan, että mikäli kilpailu päättyy turva-auton ollessa radalla, tulee se varikolle viimeisen kierroksen lopuksi ja autot ajavat ruutulipulle ilman ohittamista"

Mersulta turhaa valittaa mihinkään tuomioistuimeen, aivan kuten MTV3 uutisoi. Itse odotin 30-40 sekunnin aikasakkoa, koska noista vääristä ohituksistahan annetaan kilpailun ollessa käynnissä stop & go penaltti ja Monacon varikkosuora + 10 sekuntia, siinä puolen minuutin kohdalla tuo rangaistus olisi ollut Schumille kilpailun aikana.

Ensinäkin turva-auton perässä on tultu F1 historian aikana vain kaksikertaa. Toinen taisi olla joskus 99 vuonna ja toinen 2009, ei formulakuskit voi tai tiedä kaikkia pieniä kimurantteja sääntöpykäliä. Varsinkin jos siellä on sitä vihreää lippua heilutettu. Toisaalta tämmöisissä tilanteissa on tallin tehtävä ilmoittaa tuosta, että ohittaminen on kielettyä. Ilmeisesti hekään ei tommoista pykälää tieneet tai muistanut sanoa kuljettajalle.. Sinällään rangaistus on ehkä ihan aiheessa, mutta aika kova silti kun ajettiin turva-auton perässä ja kaikki samassa nipussa.. Jos kilpailun aikana kyseinen tuomio olisi annettu schumi olisi ollut silti pisteillä sentään..
 

trap

Jäsen
Ohittaminenhan on aina kiellettyä turva-auton mennessä varikolle ennen maaliviivaa, miksi sääntö ei menisi noin myös viimeisellä kierroksella?

Jos kilpailun aikana kyseinen tuomio olisi annettu schumi olisi ollut silti pisteillä sentään..

Miten niin? Käynnissä oli kisan viimeinen kierros, joten eihän tuota varikon läpiajorangaistusta olisi edes voitu antaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Toinen taisi olla joskus 99 vuonna ja toinen 2009, ei formulakuskit voi tai tiedä kaikkia pieniä kimurantteja sääntöpykäliä.

Kun ei ole kyseessä mikään pieni kimurantti sääntöpykälä.

Ohittaminenhan on aina kiellettyä turva-auton mennessä varikolle ennen maaliviivaa, miksi sääntö ei menisi noin myös viimeisellä kierroksella?

Juuri näin se on, tämän paremmin sitä ei voi enää sanoa, kiitos Tommii.

Valoissa / lipuissa on voinut sattua virhe siinä mutkan kohdalla, mutta kyllähän Schumi ahnehti koska tiesi, että on viimeinen kierros ja halusi Fernandosta väkisin ohi. Seitsenkertaiselta maailmanmestarilta olisi hatunnoston arvoinen teko myöntää virheensä ja sanoa tallille, että unohtakaa vetoomukset, minulta ajattelematon virhe.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Ohittaminenhan on aina kiellettyä turva-auton mennessä varikolle ennen maaliviivaa, miksi sääntö ei menisi noin myös viimeisellä kierroksella?

Täksi vuodeksi tullut uudistus: turva-auton poistuttua saa ohittaa ennen maaliviivaa, kunhan ohitus tapahtuu nk. safety car -viivan (Monacossa heti viimeisen mutkan jälkeen) jälkeen. Alonso ohitti Chandhokin juurikin näin ensimmäisen turva-autojakson loputtua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun ei ole kyseessä mikään pieni kimurantti sääntöpykälä.


Juuri näin se on, tämän paremmin sitä ei voi enää sanoa, kiitos Tommii.

Valoissa / lipuissa on voinut sattua virhe siinä mutkan kohdalla, mutta kyllähän Schumi ahnehti koska tiesi, että on viimeinen kierros ja halusi Fernandosta väkisin ohi. Seitsenkertaiselta maailmanmestarilta olisi hatunnoston arvoinen teko myöntää virheensä ja sanoa tallille, että unohtakaa vetoomukset, minulta ajattelematon virhe.

No ilmeisesti sen verran pieni sääntöpykälä että yksi talli luuli, että ohi saa mennä myös viimeisellä kieroksella.. Nico sanoi, että talli oli käskenyt myös häntä yrittämään ohi jos tilaisuus tulee. Eli tässäkohti vika oli tallin/säänöissä. Minussa jokatapauksessa aika tyhmää että ylipäätänsä turva-auto otetaan pois radalta viimeisellä kieroksella ja näytetään lippuja..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
En käsitä näitä Monacon tylsäksi moittijoita? Siis kalenteri on täynnä toinen toistaan samankaltaisempia lentokenttäkisoja, joissa (myöskään) ei tapahdu juurikaan mitään, esimerkiksi edelliskilpailu, ja sitten Monaco pitäisi lopettaa kalenterista. Toki eri asia olisi, jos kalenterissa olisi about 80% tällaisia katuratoja, niin sitten ymmärtäisin. Itselläni on vain ja ainoastaan yksi must see-osakilpailu ja se on juurikin keväinen Monaco. Olemattomat turva-alueet tekevät ajelusta millintarkkaa työtä, sekä radan aivan erilainen tyyli muihin ratoihin tuo autoihin tyystiin erilaiset säädöt (nyt mm. jarruongelmia monella), ja viime vuosina on useinkin saatu tapahtumia aikaan.

Valittamista sensijaan löytyy tuosta aneemisesta selostajasta. Hemmetti Formuloissa tapahtuu joku 2 ohitusta per kisa, niin mies toteaa tyynesti vaan ohituksen tapahtuneen ja senkin joku pari sekuntia tapahtuman jälkeen. Kyllöstä moitittiin kaikenmaailman oheisasioidenkin hehkuttamisesta, mutta hemmetti soikoon tuollanen lusmuiluselostus vasta perseestä onkin. Eikö selostaja jaksakaan innostua lajista, vaan niistä iki-ihanista suomalaisista, joita ei nyt näykään kärjessä/lajissa ollenkaan, helvetti sentään!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli tässäkohti vika oli tallin/säänöissä. Minussa jokatapauksessa aika tyhmää että ylipäätänsä turva-auto otetaan pois radalta viimeisellä kieroksella ja näytetään lippuja..
Säännöissä ei ole mitään vikaa. On myös aivan oikein, että turva-auto ei tule ensimmäisenä ruutulipulle.

Eli kuskia ei pidä rangaista, jos talli tekee virheen? Selvä, tässähän pitää kirjoittaa koko F1-historia uusiksi, jos tälle linjalle lähdetään. Schumin aikasakko oli oikea päätös ja aivan naurettavaa Mersun lähteä siitä vielä valittamaan. Myöntäisivät vaan virheensä ja opiskelisivat säännöt paremmin seuravaa kisaa varten.

JJ:n ja erityisesti Oskari Saaren Vettel-intoilu alkaa käydä jo rasittavaksi. Viime kisassa JJ totesi Vettelin ottaneen hyvän lähdön, josta Saari luonnollisesti päätteli Vettelin ohittaneen Webberin ja vasta ekan kierroksen jälkeen JJ huomautti Saarelle, että kyllä se Webber on kärjessä eikä Vettel. Eilenkin kaksikko hehkutti vain Vettelin lähtöä, vaikka Webber otti paljon terävämmän startin, eikä antanut takanaoleville mitään saumoja iskeä. Vettelinkin nousu johtui lähinnä Kubican huonosta lähdöstä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten todella tylsä tämä bensosääntö jossa välitankkauksia ei sallita. Eilisessäkin kisasta olisi voinut tulla jännittävä kun turva-auto kävi radalla useampaa kertaa, mutta nyt vain Alonso pystyi sen turvin taktikoimaan, mutta muiden toimiin se ei vaikuttanut koska varikolle ei ollut tarvetta tulla.

Taisi muuten olla tuo kova rengas aika kovaa tekoa kun alonso pystyi läpi koko kilpailun sillä ajamaan. Parivuotta sitten muistan kisan kun vähän kaikilla hajosi renkaat kisan lopussa.

Nykyään kun tuo taktikointi on yksi aina tapa päästä ensinäkin toisesta ohi ja muutenkin tylsää jos kaikilla saman verran bensaa ja kukkaan ei pääse toisesta ohi. Menee vain jonossa ajamiseksi ilman edes taktikointimahdollisuutta, 4 stopin taktiikoita ei enää Schumilta nähdä.. :)

Noh ilmeisesti oli sitten mersun oma tulkinta, että säänöt koskee myös viimeistä kierosta että sen viimeisen sektorin jälkeen saa mennä.. myönettäköön, mutta silti vähän käsittämätön ja turha tilanne tuo.. mitä helkarin väliä sillä on ajetaanko turva-auton perässä vai ei maaliin jos kerta ohikaan ei saa mennä? ja jos liputetaan että saa mennä ohi niin sitten saa hittosoikoon mennä eikä aleta 1000 sivuisen sääntökirjaa tutkimaan että saako jotain tehdä vai ei kun säänöt muuttuu jokakausi johonkin suuntaan. Tuokin ilmeisesti joku sääntöuudistus joka sitten jäänyt huomiomatta tallin sisällä..
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ja jos liputetaan että saa mennä ohi niin sitten saa hittosoikoon mennä eikä aleta 1000 sivuisen sääntökirjaa tutkimaan että saako jotain tehdä vai ei kun säänöt muuttuu jokakausi johonkin suuntaan. Tuokin ilmeisesti joku sääntöuudistus joka sitten jäänyt huomiomatta tallin sisällä..

Mitä tätä hommaa lukee niin joku kilpailun johdossa ryssi tilanteen ja sakottaa tylysti mersua tästä. Sikäli minulla ei sympatioita ole Schumin suuntaan, yhtä hieno persoona kuin Alonso.

Jos vihreä lippu näytetään, se tarkoittaa että kisataan. Jos oli tarkoitus ajaa maaliin niin että SC vain poistuu kilpailun lopussa edestä, liput jatkaisivat keltaisena. Huvittavaa että FIA:n oma kämmäily (jos oli tarkoitus ajaa SC:llä maaliin asti) laitetaan tiimin syyksi. En tosiaan ihmettele että Brawn aikoo valittaa tästä eteenpäin.
 

trap

Jäsen
Ihan hyvä huomio noista lipuista, esim viime kaudella Melbourneasahan keltaisia liputettiin turva-auton poistuttuakin.

Ja sc-sääntöjä onkin siis taas muutettu, kiitos korjauksesta. Älytöntä kyllä että noiden pykälien pitää aina olla niin epäselviä ja usealla tavalla tulkittavissa olevia. Voisi FIAkin vähitellen oppia.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Kumoaisiko virheellinen vihreiden lippujen heiluttaminen viimeisen kierroksen ohittamisen kieltävän sääntöpykälän? Epäilen kyllä. Sen sijaan on hyvinkin mahdollista, että Schumacherin aikasakko kumotaan, mutta ei häntä kyllä Alonson edelle tuloksissa päästetä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tätä hommaa lukee niin joku kilpailun johdossa ryssi tilanteen ja sakottaa tylysti mersua tästä. Sikäli minulla ei sympatioita ole Schumin suuntaan, yhtä hieno persoona kuin Alonso.

Sama juttu, en ole asiassa sen enempää Schumin puolella kuin Alonsoa vastaankaan koska molemmat on yhtä lailla mulkeroita, mutta minusta tuossa tapahtui kyllä kilpailun johdon osalta virhe ja silloin on väärin rankaista kuljettajaa siitä että on ajanut kilpailun johdon antamien ohjeiden mukaisesti. Jos tuon turva-autosäännön mukaan ohittaminen on kiellettyä maaliviivalle saakka niin silloin siitä merkiksi olisi pitänyt vilkkua keltaiset valot/liput, vihreä kun tarkoittaa sitä että kilpailu jatkuu. Siksi on ymmärrettävää että Mersu vie tuon asian eteenpäin.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Ja sc-sääntöjä onkin siis taas muutettu, kiitos korjauksesta. Älytöntä kyllä että noiden pykälien pitää aina olla niin epäselviä ja usealla tavalla tulkittavissa olevia. Voisi FIAkin vähitellen oppia.

Muutos sinänsä on minusta todella hyvä. Fiksu kuski kykenee kyllä puolustamaan paikkaansa turva-auton jälkeen lähdettäessä jos ohitus todella pitää tehdä vasta maaliviivalla, joka on yleensä suoran loppupäässä. Uudella säännöllä radan viimeisestä mutkasta lähtemisen merkitys korostuu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumoaisiko virheellinen vihreiden lippujen heiluttaminen viimeisen kierroksen ohittamisen kieltävän sääntöpykälän? Epäilen kyllä. Sen sijaan on hyvinkin mahdollista, että Schumacherin aikasakko kumotaan, mutta ei häntä kyllä Alonson edelle tuloksissa päästetä.

Tuo olisikin oikea tuomio asiassa että tulokset ainoastaan palautettaisiin siihen mitä ne olivat siinä vaiheessa kun turva-auto tuli radalle. Kuten tuossa ylempänä onkin keskustelua niin sääntöjä on taas muutettu ja minusta ei voi olettaa että kuljettajat pystyvät kisan aikana muistamaan jokaisen sääntöpykälän tarkalleen, vaan kuljettajat menevät radalla annettujen lippumerkkien (tai valojen) mukaan.

F1-forumilla joku oli kaivellut jostain seuraavan sääntövirkkeen:
"A green flag indicates that any previous danger has been attended to. The track is now clear, and drivers may proceed at racing speed and may again overtake. Green flashing lights are used in addition in modern races."

Sitten taas toisaalta säännöistä löytyy myös seuraava pätkä:
"If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Ota nyt perkele sitten selvä noista säännöistä. Minusta on vaan helvetin väärin jos kuljettajaa/tallia rangaistaan siitä että joko kilpailun johto on tehnyt virheen tai sitten säännöt on niin helvetin epäselviä että kaksi sääntöä kumoaa toisensa. Jos ohittaminen on kerran kiellettyä maaliviivalle asti niin minkä takia ei voida liputtaa keltaista loppuun saakka? Jos vihreä lippu tarkoittaa että rata on vapaa ja kilpaileminen sallittua niin minkä takia niitä vihreitä valoja sytytellään jos todellisuudessa onkin voimassa ohituskielto? Ihan järjetöntä ja osoittaa taas että FIA on itsekin ihan vitun sekaisin noiden sääntöjensä kanssa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten tuossa ylempänä onkin keskustelua niin sääntöjä on taas muutettu ja minusta ei voi olettaa että kuljettajat pystyvät kisan aikana muistamaan jokaisen sääntöpykälän tarkalleen, vaan kuljettajat menevät radalla annettujen lippumerkkien (tai valojen) mukaan.

Ota nyt perkele sitten selvä noista säännöistä. Minusta on vaan helvetin väärin jos kuljettajaa/tallia rangaistaan siitä että joko kilpailun johto on tehnyt virheen tai sitten säännöt on niin helvetin epäselviä että kaksi sääntöä kumoaa toisensa. Jos ohittaminen on kerran kiellettyä maaliviivalle asti niin minkä takia ei voida liputtaa keltaista loppuun saakka? Jos vihreä lippu tarkoittaa että rata on vapaa ja kilpaileminen sallittua niin minkä takia niitä vihreitä valoja sytytellään jos todellisuudessa onkin voimassa ohituskielto? Ihan järjetöntä ja osoittaa taas että FIA on itsekin ihan vitun sekaisin noiden sääntöjensä kanssa.

Jos keskiverto F1-fani osaa säännöt varsin hyvin, niin kyllähän F1-kuskeilta voisi edellyttää täyttä sääntötuntemusta. Ne tekevät sitä kuitenkin käsittääkseni ammatikseen. Ei niitä sääntöjä nyt niin paljon ole, ja jos jollakin kuskilla ei riitä kapasiteetti niiden omaksumiseen, voisi vaihtaa paikkaa vaikka jonkun mutterinkiristäjän kanssa.

Enkä ymmärrä miten FIA on "ihan vitun sekaisin" sääntöjen kanssa. Sinällänsä selvä sääntö, jota Schumi rikkoi. Ja josta kuuluu rangaistus, kuten myös toimittiin. Ok, en puutu tässä yhteydessä Hamiltonin saamiin "rangaistuksiin", koska se ei liity tähän.

Eri asia sitten on, miksi vihreitä lippuja näytettiin. Ellei asialle ole loogista selitystä, toimitsijat / kisan johto ovat tehneet tässä mahdollisesti virheen. Jos näin on tapahtunut, voitaisiin Schumin rangaistusta lieventää ja tiputtaa vain Alonson taakse. Mutta edelleenkään tämä ei kerro mitenkään, että FIA olisi jotenkin vitun sekaisin sääntöjensä kanssa, tai että kaksi sääntöä kumoaisi toisensa.

Kaikkitietävä Alonso toki tiesi koko ajan, miten sääntö menee, ja että Schumi tulee saamana rangaistuksen. Tästä nyt voi olla montaa mieltä, kuten espanjalaisen hevosnaaman puheista yleensäkin. Toki uskon, että Alonso tuntee säännöt, kuten kaikki muutkin kuskit, mutta Alonson luistellassa ulos mutkasta ei homma todellakaan näyttänyt olevan Alonson hallussa, ja vaikea uskoa Alonson silloin naureskelleen Schumin tulevalle rangaistukselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös