Formula 1 – kausi 2010

  • 171 827
  • 996

HemmoP

Jäsen
Yksi pohtimani asia on voitaisiinko tuo yksi täysin pakollinen varikkokäynti poistamalla saada kilpailuihin jotain lisäjännitystä? Tämä tietysti sillä edellytyksellä että rengastoimittaja toimittaisi renkaat joiden suorituskykyerot mahdollistaisivat esimerkiksi koko kilpailun ajamisen toisella rengassarjalla, kun taas toisella(vähemmän kestävällä) rengassarjalla saisi sopivan suuruisen suorituskykyeron. Vanhaan(siis pre-1994) systeemiin verrattunahan tilanteessa on se ero että varikkonopeusrajoituksen aiheuttama aikalisä varikkokäynteihin tekee ylimääräisestä varikkokäynnistä sen vähemmän houkuttelevan vaihtoehdon.

Jep, tämä suorastaan yllyttäisi ennestään jo huimaa halua ottaa yhtään mitään riskiä. Kulutetaan mahdollisimman vähän polttoainetta, moottoria ja renkaita, siinäpä oiva lähtökohta kilvanajoon...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä muuten ihan uskomatonta sekoilua tuo uusien tallien touhu. Nyt Virgin on myöntänyt että heidän autossaan on sellainen "pieni" suunnitteluvirhe että polttoainetankki on liian pieni. Virgin ei siis pysty ajamaan koko kisaa läpi täydellä vauhdilla koska bensa ei riitä! Talli joutuu nyt sitten pidentämään autoaan että saavat siihen mahtumaan isomman tankin. Voisi kuvitella että tuo ei ainakaan tule parantamaan jo entisestään heikkoa suorituskykyä, kun autoon laitetaan joku "jatkopala" väliin.
 

HemmoP

Jäsen
Centrebetiltä ainakin saa edelleen laittaa vetoa sen puolesta pääsevätkö Virginit maaliin vai ei...

Kertoimet tosin hiema pudonneet eilisestä: Glock 1.56 ja DiGrassi 1.36

Toisaalta voi olla mediahuoraamista ja sitten huomataankin että no "kyllähän se bensa riitti sittenkin!"... Onhan näitä nähty
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bullit olivat jokseenkin ylivoimaisia aika-ajossa, Kulmis toisella Ferrarilla oli ainoa joka pääsi edes lähelle Vettelin ja Webberin vauhtia. Neljänneksi jäänyt Button on sen sijaan jo yli seitsemän kymmenystä Vettelistä jääneenä. Hamiltonilta aika-ajo meni persiilleen ja jäi kokonaan kärkikympin ulkopuolelle. McLareneiden hyvä suoranopeus yhdistettynä Hamiltonin (hullun)rohkeuteen ohitustilanteissa tietää varmaan ainakin ohituksia huomiselle. Muita yllätyksiä ei kyllä aika-ajoissa nähty. Rosberg oli taas hitusen Schumacheria nopeampi ja Heikki pystyi tällä kertaa ajamaan Trullia nopeammin, ja otti samalla "amatööritallien" sarjassa paalupaikan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
On kyllä pakko todeta että vaikka luulin että Schumin dominoidessa lajia Häkkisen jäätyä syrjään F1 ei voisi olla enää tylsempää, mutta tulihan sitten sekin koettua ettei F1 kiinnosta enää yhtään, jos Kovalainen edes olisi mukana kilpailussa homma voisi kiinnostaa mutta nyt touhu on kyllä täysin mielenkiinnotonta. Saa nähdä miten Maikkarin formuladiilille käy, koska on vaikea kuvitella että tällä sisällöllä paketteja menee kaupaksi kovinkaan paljoa.

Eli sikäli pitää vain toivoa että Kimi palaa radoille ja Kovis saa jostain kilpa-auton, tosin sikäli harvemmin kyllä urakehitys kulkee huipputallista pohjamutiin ja sieltä takaisin, kun nuorempia kuskeja on kuitenkin odottamassa nälkäisinä paikkoja. Eli ehkä on vain pakko vetää yksi raksi lisää Salo/JJ-listaan Kimi/Häkkinen-listan sijaan.
 

HemmoP

Jäsen
Hyvä, että Vettel veti noinkin mallikkaasti. Pisteet on otettava nyt kun niitä on tarjolla. Soisin mielelläni mestaruuden hänelle.

Muuten edellisten linjoilla. Ei ollut edes kello soimassa, että olisin nähnyt aika-ajot, mutta satuin heräämään ajoissa ja kaselin Q2:n alusta lähtien. Kieltämättä olisin voinut nukkua senkin ajan.

Kisa nyt tulee nukuttua joka tapauksessa vaikka kello olisikin soimassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunnettu reilun pelin puolestapuhuja, McLaren talli, on syyttänyt Red Bullia jonkinlaisesta sääntöjenvastaisesta systeemistä jolla auton ajokorkeutta pystytään muuttamaan aika-ajojen ja kilpailun välillä. Aika-ajoissa Red Bullin auto kuulemma pohjaa koko ajan kevyenäkin mutta kun autoon lyödään täysi bensalasti ja näin ollen reilusti painoa lisää, niin auto ei siitä huolimatta ala laahaamaan pohja maassa vaikka kaiken järjen mukaan näin pitäisi käydä.

Voihan tuossa jotain perääkin olla, koska ainakin minulle tuo Red Bullin vauhti on ollut pieni yllätys ottaen huomioon että Rellun moottorit ovat tehoissa selvästi jäljessä Mersua ja Ferraria. Mielenkiintoista on nähdä onko Newey taas löytänyt jonkun porsaanreiän ja keksinyt jonkin erikoisen aktiivijousituksen korvikkeen.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Minun mielestäni taas aika-ajo on se tapahtuma mikä kannattaa viikonlopusta katsoa jos Formulta edes vähän kiinnostaa. Aika pitkälti lauantaina ratkaistaan lopulliset sijoitukset ja kisassa välistä putoaa ehkä yksi kuski pois kun kärkikuskeja katsotaan. Muuten ajetaan samassa järjestyksessä startista maaliin. Ja kun 4 kärkitallia on kuitenkin suht tasoissa keskenään niin kyllä aika-ajoissa ainakin vähän saa jännittää ketkä lähtee kahdesta ensimmäisestä rivistä. Jos RedBullillakin olisi luotettava auto niin MM-pisteet voisi jakaa jo aika-ajoista ja jättää koko kisan ajamatta.

Huomenna taas jonossa ajelua tiedossa jos ei vähän heitä vettä taivaalta. Ja nimenomaan vettä pitää tulla vain vähän, koska jos kunnon sade tulee niin silloin ei kisaa ajeta. Se on mahdotonta nykypäivän F1-autoilla.
Hamilton saattaa startissa pari autoa ohittaa, mutta sitten edessä on niin hyviä autoja että ohittaminen on miltei mahdotonta.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Buttonin vauhti yllättävän hyvää, Red Bullien vauhti yllättävän hyvää. Muuten näyttäisi, että tämän kauden voimasuhteiden pääpiirteet alkavat olla selvillä: Red Bull ja Ferrari ovat ensin ja McLaren ja Mercedes GP poimivat, jos pöydältä jotain putoaa.

Keskisarjaan kuuluvat Williams, Sauber, Renault, Force India ja Toro Rosso.

Mutasarjan muodostavat kolme uutta tallia, joista Lotus on paras. Heikki Kovalainen ajaa siis näillä näkymin ainoastaan Trullia vastaan. Muut on joko kaukana edessä tai kaukana takana. Varmaan aika pirun motivoiva tilanne Heikille.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Nappi

Voihan nappula sentään minkä teki. Vähän vahingossa Button sai voiton, mutta voitto kuitenkin. Hyvään aikaan kävi vaihtamassa kuivan kelin rattaat alle vaikka näytti ensin että se oli vika tikki. Kyllä Button taitaa sittenkin Heikkiä kovempi tekijä olla McLadalla.

Vettelillä taas uskomattoman huonoa säkää. Taas hajosi auto kisassa ja kahden kisan jälkeen 12 pistettä! sen sijaan että voisi olla 50 kun auto olisi kestänyt. Kärjessä ei aja suomalaisia niin epäonni on siirtynyt sille joka vähän osaa suomea puhua.

Tänään ei ollut tylsä kisa, kiitos alun pienen sadekuuron. Kovia taisteluja ja loppuun asti monta kuskia taisteli sijoista 2 eteenpäin kunnes Webber ajoi Hamiltonin perään ja aiheutti kolarin.

Schumin kisa meni etusiiven vaihdossa pilalle ja sen jälkeen ajeli siellä jälkijoukoissa. Pääsi kuin pääsikin Alguersuarista ohi sen jälkeen vielä De la Rosasta ja Schumillekin yksi piste.

Heikki ajoi taas maaliin ja perämiehistä vain Hispanian Chandhok pystyi samaan. Hyvin saivat Lotus ja Hispania kilometrejä alle. Viikon päästä seuraava taisto sitten Malesiassa.

E: Pientä muokkausta kun kirjoittelin ihan omiani Vettelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä Vettel ajoi Bahrainissa maaliin neljäntenä, eli 12 pistettä tuli sieltä. Ihan nollilla ei siis ole.

Hieno kisa kyllä. Sade toi mukavasti väriä alkukierroksille, ja lopussa nähtiin sitten vähän erilaisia rengastaktiikoita. Samalla ne kyllä osoittivat, että aerodynamiikka on sellainen, että ohittaminen on vaikeata, Hamilton ja kumppanit olivat sellaiset pari sekuntia nopeampia kuin Ferrarit siinä vaiheessa kun jahtasivat niitä.

Aika pahannäköinen kolari siinä alussa, Sauberin etusiivet olivat aika heikkoja viikonlopun aikana. Onneksi ei käynyt pahemmin Kobayashille tai Hülkenbergille.
 

RDivis

Jäsen
Hyvin se Jeninpoika Nappula kyllä näpäytti kaikenmaailman "asiantuntijoita" itseni mukaanlukien.

Vettelillä taas uskomattoman huonoa säkää. Taas hajosi auto kisassa ja kahden kisan jälkeen 0 pistettä sen sijaan että voisi olla 50 kun auto olisi kestänyt. Kärjessä ei aja suomalaisia niin epäonni on siirtynyt sille joka vähän osaa suomea puhua. Vettel on jo 37 pistettä kärkeä perässä ja sen kiriminen vaatii jo muillekin epäonnea vaikka voitoista saakin 25 pojoa.
Mistä sä tämän 0 pångia repäisit? Olihan Vettel Shakirissa neljäs.

Paskaa tsägää kyllä
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bullille aika katastrofikisa, Vettel kokonaan ulkona pisteiltä ja Webberkin kolarin seurauksena jämäpisteille. Nopea Red Bullin auto on mutta luotettavuuden kanssa näyttää olevan tekemistä, on todella harmi jos Vettel tippuu mestaruustaistosta heti alkukaudesta luotettavuusongelmien takia.

Harmi on myös se että Ferrarilla ei näytä olevan niin paljon luotettavuusongelmia, ja kun vauhtikin on melko hyvää verrattuna viime kauden autoon niin MM-sarjan kärjessä on tällä hetkellä ehkäpä koko sarjan kaksi suurinta mulkkua (ainakin minun mielestäni). Onneksi sentään Hamilton ei tänään ihan kärkeen sijoittunut ja oli muutenki koko viikonlopun vähän hukassa, kun taas tallikaveri Buttonilta viikonloppu meni ihan nappiin ja voitto ehkä vähän karistaa niitä epäilyjä niskasta että Button voitti mestaruuden ainoastaan ylivoimaisen auton ansiosta.

Mersun vauhti ei ihan näytä riittävän kärkitaisteluun mutta melko hyvin Nico on rimpuillut mukana molemmissa kisoissa ja napannut jo 20 pistettä. Jostain vaan pitäisi taikoa nopeasti vauhtia lisää jos haluavat mestaruustaisteluun mukaan. Schumilta tämä kisa meni perseelleen kun Button ja Reilufernando kolaroivat eteen.

Kubican sijoitus oli todellinen yllätys mutta Kubica on rattimies ja kun tuo Rellun autokaan ei näytä olevan ihan kelvottoman huono niin tällaisissa kisoissa jossa sattuu ja tapahtuu paljon, on mahdollista päästä jopa palkintopallille. Myös Vitantonio Liuzzi on ajanut molemmissa kisoissa hyvin ja napannut Force Indialle jo kaksi pistesijaa kun tallikaveri Sutil on vielä nollilla.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Pitkä se on muisti meikäläisellä. Tosiaan Vettelhän pääsi maaliin Bahrainissa vaikeuksista huolimatta. Kaikkea sitä kahdessa viikossa unohtaakin. Oli vissiin niin kova pettymys se auton hajoaminen, että alitajuntaan jäi keskeytys mieleen, hmpf..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Button teki päätöksen käydä vaihtamassa renkaat aikaisessa vaiheessa ja PR syyttää tallia paskasta taktiikasta. Jep jep.

Nappula lisäsi vettä myllyyn vielä kertomalla, että kuskihan sen parhaiten tietää millainen se rata kulloinkin on. PR aloitti diivailun jo tässä kohtaa kautta. Hyvää tulee vielä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt oli sitä meininkiä mitä on toivottu! Paljon ohituksia ihan kärkikuskien kesken ja kolareja. Toki sade avitti vähän tätä, mutta kyllä kuivallakin väännettiin ihan hienoa kisaa!

Täytyy ottaa tähän ensimmäisenä käsittelyyn Mark Webber. Järisyttävän paska kilpailu häneltä! Kolaroi Hamiltonin hienon loppurutistuksen pilalle ja muutenkin aiheutti koko ajan jotain ylimääräistä sählinkiä. Selvästi heikompi tällä hetkellä mitä tallikaveri Vettel. Ottakaa se Kimi sinne ajamaan, niin saatatte jopa niitä kaksoisvoittoja napsia, jos autot kestää. ;)

Sebastien Vettel on kyllä saanut tuon Räikkösen kirouksen päälleen. Auto on täysin ylivoimainen, mutta sillä ei pääse maaliin asti ja joka helvetin kerta ne ongelmat iskee sen paremman kuskin autoon. Nyt ei ole enää varaa tällaisiin, tai Ferrari kaksikko ja McLarenit painelevat kohta horisonttiin MM-sarjassa.

Lewis Hamiltonille ei voi kun nauraa. Denniksen lellikkipojalla alkaa näköjään vähän pipo jo kiristämään, kun huudetaan kesken kovan kilvan ajon varikkomuurille, että kuka helvetti tällaisen taktiikan kehitteli. Pelottaa jo ihan McLarenin puolesta noi seuraavat kilpailut, varsinkin jos Lewis ja Button ajavat lähekkäin, niin saattaa hyvinkin romua tulla. Voisi kait sitä sanoa, että ensimmäinen kipinä lensi tänään ja se tuli Hamiltonin suunnasta.

Ferrarilla tallin sisäinen tilanne on mun mielestä kyllä aika selvä. Alonso on tällä hetkellä ykkönen ja tänäänkin hän oli huomattavasti nopeampi koko kilpailun mitä Massa, mutta kun ajetaan peräkkäin samoilla autoilla, ohittaminen on lähes mahdotonta. Alonso olisi todennäköisesti voittanut tänään, jos Buttoni ei olisi kolistellut ekassa mutkassa kylkeen.

Mercedes on taas näistä neljästä kärkitallista selvästi hitain. Schumacherin kilpailu meni pitkälti pilalle Alonson ja Buttonin takia, jotka kolaroivat ja Michaelin siipi hajosi, talli päätti vielä jostain kumman syystä ottaa Schumin kerran varikolle, vaikka siihen ei olisi ollut näin katsojan kulmasta tarvetta, en sitten tiedä oliko renkaat niin huonossa kunnossa. Rosberg taas ajeli normaalin tylsän kilpailun ollen viides.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt oli sitä meininkiä mitä on toivottu! Paljon ohituksia ihan kärkikuskien kesken ja kolareja. Toki sade avitti vähän tätä, mutta kyllä kuivallakin väännettiin ihan hienoa kisaa!

Tässä taas huomataan se että kun ajetaan tällaisella vähän "old-school -radalla" niin kisoissa on huomattavasti enemmän tapahtumia kuin näillä Hermann Tilken superturvallisilla ja superkliineillä radoilla. Albert Parkissahan on oikeastaan lähes joka vuosi nähty hyvä kilpailu ja tämäkään vuosi ei tehnyt poikkeusta. Niin hienoja kuin nämä Tilken luomukset ovatkin ulkoisesti niin minun mielipiteeni on se että ne yrittävät olla liikaa kaikkea, eli niiltä radoilta puuttuu sellainen selkeä luonne ja ne ovat hyvin pitkälti kompromisseja.

Seuraavat pari kisaa ajetaankin sitten taas näillä uudemmilla radoilla, mutta onneksi Sepangin ja Shanghain radat ovat ehkä parhaita näistä Tilke-radoista joten välttämättä kisat eivät tule olemaan Bahrainin kaltaisia tylsyyden huipentumia. Malesiassa on ainakin nähty usein vesisateita joten se saattaa tuoda lisäväriä kisaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hyviä radioklippejä tuli pitkin kisaa. Massan inssit neuvovat Felipeä kuinka autoa pitäisi ajaa, Alonso tuittuili omalle inssille kun Hamilton imi eroa umpeen toista sekuntia per kierros ja loppuun Hamiltonilta itkupotkut taktiikasta. Eiköhän tässä vielä jotain tapahdu kun paineet kasvavat kauden mittaan. Buttonilta vielä hyvää lämmitystä kisan jälkeisillä kommenteilla.
 
Hieno, viihdyttävä kilpailu ja hieno voitto! Tämä voitto helpottaa varmasti JB:n jatkoa McLarenilla, kun ei tule kovin isoa apinaa harteille sen ensimmäisen voiton suhteen! McLarenilta loistavaa taktikointia Buttonin osalta, joskin alkuun näytti sille, että Hamiltoninkin taktiikka olisi voinut toimia yhtä hyvin.

Lewis Hamiltonille ei voi kun nauraa. Denniksen lellikkipojalla alkaa näköjään vähän pipo jo kiristämään, kun huudetaan kesken kovan kilvan ajon varikkomuurille, että kuka helvetti tällaisen taktiikan kehitteli. Pelottaa jo ihan McLarenin puolesta noi seuraavat kilpailut, varsinkin jos Lewis ja Button ajavat lähekkäin, niin saattaa hyvinkin romua tulla. Voisi kait sitä sanoa, että ensimmäinen kipinä lensi tänään ja se tuli Hamiltonin suunnasta.

Samaa pelkään minä, Hamilton on kyllä yksi ärsyttävimpiä kuskeja minun F1-historiassa, ei tunnu tulevan toimeen, kuin huomattavasti heikompien "heikkikovalaisten" kanssa, samantien jos talliin tuleekin toinen kuljettaja, joka pystyy kamppailemaan voitosta, niin Hamiltonista tulee ärsyttävimmän luokan kiukuttelija. Hamilton tekeytyy aina hävitessään (epäonnistuessaan) marttyyriksi ja ikinä syy ei ole omassa tekemisessä, vaan jossain muualla. Pääsi vaistomaisesti yksin himassa suusta pieni wouu, kun Hamilton sai, mitä kiukuttelullaan ansaitsi. Alonson pisteet taitaa kaikkien silmissä nousta, kun tähän asti suurimmilta osin on pidetty Fernandoa syyllisenä McLarenin ongelmiin muutama kausi sitten. Jos Kimiä pidettiin hiljaisena ja jurona, niin eipähän hänellä koskaan mitään mainittavia ongelmia tainnut kenenkään kanssa olla, Hamilton sen sijaan tuntuu kiukuttelevan kuka milloinkin sattuu kohdalle.

Kiitos Button!
 

RDivis

Jäsen
Pitkä se on muisti meikäläisellä. Tosiaan Vettelhän pääsi maaliin Bahrainissa vaikeuksista huolimatta. Kaikkea sitä kahdessa viikossa unohtaakin. Oli vissiin niin kova pettymys se auton hajoaminen, että alitajuntaan jäi keskeytys mieleen, hmpf..

Sattuuhan näitä aina välillä. ;)

Mutta siinä olit kyllä täysin oikeassa, että Seballa uskomattoman huonoa tuuria. Oikein sapettaa kaverin puolesta. Sarjan lahjakkain/paras kuski tällä hetkellä omasta mielestäni.

Kalusto? Paras ajaa? Joo-o on, mutta varmaan Sebaa hotsittaisi saada koko paletin osalta ehjä kisa.

Big Dev kirjoitti:
Täytyy ottaa tähän ensimmäisenä käsittelyyn Mark Webber. Järisyttävän paska kilpailu häneltä! Kolaroi Hamiltonin hienon loppurutistuksen pilalle ja muutenkin aiheutti koko ajan jotain ylimääräistä sählinkiä. Selvästi heikompi tällä hetkellä mitä tallikaveri Vettel. Ottakaa se Kimi sinne ajamaan, niin saatatte jopa niitä kaksoisvoittoja napsia, jos autot kestää. ;)

Ehdottoman samaa mieltä Webberistä. Kilpailukykyinen kalusto, muttei saa siitä kisassa näköjään potentiaalia irti. Lieneekö auto sitten vain enemmän Seballe sopiva. Toki muutenkin tuhersi ja toilaili. Huono startti. Hamilton-kolari.
--------------------------------------------------------------------------
No eipä mua Markin epäonni haittaa, jotenkin ikävä maku jäänyt kaverista tässä koko uransa aikana. Näin meidän kesken sanoisin, että jos Kimi palaisi ja olisi sitten Seban team-mate niin luulen, että Jäämiestäkin vietäisiin kuin märkää rättiä. ;)

Kovikselta sellainen kisa mitä tällä paketilla on lupa odottaa. Saa kyllä kiittää onneaan, että tallin tekniset ongelmat ovat olleet lähinnä Trullin riesana. Nyt koputan tietysti puuta = päätä. Sitä Barcelonan päivitystä odotellessa...

Vielä tähän, malesiassa perjantain harjoitukset vetää käsittääkseni tämä Fauzy. Katsotaan nyt kuka kellekin autoa luovuttaa, pistääkö Fauzy kalustoa paskaksi. Vaikuttaako tämä muuten viikonloppuun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoista on kyllä nähdä mihin tuo McLarenin sisäinen tilanne kehittyy, varsinkin jos Button jatkaa tämän viikonlopun kaltaisia esityksiä ja pystyy lyömään Hamiltonin. Ennen kauden alkua molemmat vakuuttelivat että välit on kunnossa ja mitään ongelmia ei ole, ja ensimmäisen kisan jälkeenkään ei ainakaan julkisuuteen tullut mitään kommentteja. Mutta heti kun Button pystyi lyömään Hamiltonin, ja vielä aika selkeästi, niin alkoi tulla kiukuttelua Hamiltonin puolelta.

Button on ajanut ennen mestaruuskauttaan sen verran monta kautta paskalla kalustolla ja lyönyt päätään tiiliseinään että häneltä löytyy minun mielestäni vähän nöyryyttäkin ja pystyy paremmin käsittelemään epäonnistumisia. Hamilton sen sijaan hyppäsi suoraan tulokaskaudellaan mestaruustaisteluun ja on ollut tallissaan aina suosikkipoika (jopa silloin kun Alonso oli tallissa) joten nyt kun tallissa on toinen brittikuski, jota ei ole alistettu selkeästi kakkoskuskiksi, niin Hamiltonin pipo saattaa alkaa kiristää aika kovastikin mikäli Button jatkaa hyviä esityksiään. Hamilton olisi silloin urallaan ihan uudessa tilanteessa ja voi olla että tämän päivän kaltaista kiukuttelua tullaan näkemään kauden aikana enemmänkin siinä tapauksessa.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Ehdottoman samaa mieltä Webberistä. Kilpailukykyinen kalusto, muttei saa siitä kisassa näköjään potentiaalia irti. Lieneekö auto sitten vain enemmän Seballe sopiva. Toki muutenkin tuhersi ja toilaili. Huono startti. Hamilton-kolari.
--------------------------------------------------------------------------
No eipä mua Markin epäonni haittaa, jotenkin ikävä maku jäänyt kaverista tässä koko uransa aikana. Näin meidän kesken sanoisin, että jos Kimi palaisi ja olisi sitten Seban team-mate niin luulen, että Jäämiestäkin vietäisiin kuin märkää rättiä. ;)

Minusta Webber oli koko viikonlopun ajan samalla tasolla kuin Vettel, aika-ajoa lukuunottamatta hieman edelläkin. A-A:ssakin olisi vienyt paalun jos parimutkaa sisältävä keskisektori olisi natsannut.

Kisassa sitten tippui sijan, mutta kuittasi sen hetkeä myöhemmin ja saavutti Vettelin. Samassa rata alkoi olla jo niin kuiva, että oli pakko tulla varikolle. Mark joutui olemaan kierroksen pitempään radalla kuin Vettel, koska samaan aikaan tallikaverin kanssa ei voinut tulla, kun ajoivat peräkkäin. Pysähdyksen jälkeen Mark tippui monta sijaa ja voittosaumat menivät. Sen jälkeen oli radan nopein ja ohittikin useasti. Lopussa Hamiltonin yrittäessä kuitata Alonsoa, Webber näki paikan päästä samalla avauksella ohi ja ajoi aivan Lewisin perässä - jarrutus viimetinkaan ja päin aikasin jarruttanutta Hamiltonia.

=Webber oli kisan alussa nopeampi kuin Vettel, mutta menetti hyvät saumat voittoon varikkopysähdyksien aikana.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä mua Markin epäonni haittaa, jotenkin ikävä maku jäänyt kaverista tässä koko uransa aikana. Näin meidän kesken sanoisin, että jos Kimi palaisi ja olisi sitten Seban team-mate niin luulen, että Jäämiestäkin vietäisiin kuin märkää rättiä. ;)

No jos totta puhutaan, niin olen itseasiassa aika samoilla linjoilla. Vettel vaikuttaa tällä hetkellä olevan MM-sarjassa jokseenkin vähän omilla luvuillaan noin nopeudessa, oli sitä jo viime kaudella ajoittain. Pystyy repimään autosta aina tiukassa paikassa ne tarvittavat kymmenykset irti ja tähän ei minun mielestä pysty MM-sarjassa kovin moni muu kuski. Ehkä Alonso ja Hamilton lienevät ainoat. Vettel muistuttaa muuten aika paljon noin ajojensa puolesta Räikköstä uran alkuaikoina. Raassa nopeudessa mitattuna aivan uskomattoman nopea. Samalla tavalla kuin Kimi silloin uransa alussa. Joten jos Kimi tulisi takaisiin, niin kyllä siinä olisi täysi päivätyö Räikköselläkin edessä lyödä tämä sakemanni.

Tämän kauden mestaruustaistelusta sanon sen verran, että se tullaan todennäköisesti käymään Alonson ja Vettelin välillä. Massaan en jaksa uskoa, sillä nämä kaksi viikonloppua jotka on viety läpi, ovat olleet jollain tapaa yllättävän vaisuja häneltä ja muutenkin on valitellut vähän autoa. McLarenit jos saavat kehitettyä autoa vielä vähän lisää, niin nousevat kyllä molemmat mestaruustaistoon. Toistaiseksi vauhti ei kuitenkaan riitä tällaisilla normaaleilla kilparadoilla ja sen ovat myös Hamilton ja Button myöntäneet. Joka tapauksessa, kun muistellaan sitä kuinka paljon Laren kehitti viime kaudella autoaan, niin he tulevat varmasti vielä nousemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös