Formula 1 – kausi 2010

  • 172 338
  • 996
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Englanninkielinen Heikki-mainos

Nappaa kyllä paremmin, kuin suomalainen counterparttinsa. Tästä on mukava lähteä Virginin kaatoa odottelemaan/tavoittelemaan.

Kyllähän tuo mainos ihan hieno on, mutta harmi vain että Heikki tällä kaudella on positiivisessa mielessä esillä vain näissä mainoksissa. Kisoissa Heikki onkin sitten joukon jatkona päästämässä nopeimpia kierroksella ohi.

Olisi mielenkiintoista nähdä samantapainen mainos Kimistä joka huutaa PERKELE!
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Olisi mielenkiintoista nähdä samantapainen mainos Kimistä joka huutaa PERKELE!

nnnnnNNNÄÄÄÄÄH KATOTAAN MITÄ TAPAHTUU!!

+maikkarin logot ja katollaan oleva Citroeni siihen taustalle.
 
Viimeksi muokattu:

RDivis

Jäsen
Heikin Pulkkisen Timpalle antama haastattelu kertoi mielestäni hyvin Lotus Racingin tilanteesta testien jälkeen. Eli vaikeaa on, mutta se ei liene kenellekään yllätys. Heikki ei kuitenkaan sortunut ammattimiehenä valittelemaan, vaan kuvasi tallin kautta nyt vs. jatko realistisesti. Myönsi, että oma usko on ollut koetuksella, eikä turhia hymyillyt.

Tallikaveria, uusia talleja ja mahdollisuuksien mukaan keskikastin heikompia talleja vastaan ajetaan. Ensimmäinen kehityspaketti tulossa sitten Barcelonaan.

Jos nyt vielä pientä referaattia & käännöstä Lotus Racingin sivuilta:

Heikki ajoi 65 kierrosta. Painojakaumaa säädettiin ja luotettavuuteen ollaan tyytyväisiä.

Tästä Bahrainiin Heikki! Ja Forza Jarno!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
USF1:n suunnalta kuuluu taas sellaisia uutisia että talli on tosiaankin lyömässä hanskoja naulaan. Tämän Ilta-Sanomien uutisen mukaan tallin tuotantopäällikkö on ilmoittanut työntekijöille että heidän palveluksiaan ei enää tarvita. Eli eiköhän se nyt lopultakin ollut siinä, eiköhän tätä farssia olla katseltu jo tarpeeksi. Ja vaikka tuo talli nyt olisikin saanut jonkinlaisen auton kyhättyä kasaan niin ei siinä kyllä mitään järkeä olisi ollut osallistua sellaisella sarjaan. Virgin ja Lotus ovat olleet hyvissä ajoin valmiita ja heillä on ollut aikaa valmistautua ja silti ovat olleet sekuntikaupalla muita talleja perässä ja ongelmia on ollut paljon. Voi vaan kuvitella mikä se ero tulisi olemaan kun auto olisi joku hätäisesti kokoon kyhätty viritelmä.

Toivottavasti tämä serbitalli nyt sitten lähtee mukaan jotta saadaan lisää autoja viivalle, olisipahan Lotuksella ja Virginilläkin lisää kilpakumppaneita siellä "omassa sarjassaan".
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Campos vaihtoi nimeään, on nyt Hispania Racing F1 Team

Tallilla on edelleen tarkoitus olla Bahrainissa mukana ja huomenna olisi tarkoitus saada auto näytille ensimmäistä kertaa. Toivottavasti Hispania sentään saadaan viivalle Lotuksen ja Virginin kanssa heti Bahrainiin.

USF1 oli kyllä lupaavan alun jälkeen niin surkuhupaisa projekti ettei heidän vetäytyminen tullut yllätyksenä. Enemmän olisi yllättänyt jos ne olisi joskus saanut auton radalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tallilla on edelleen tarkoitus olla Bahrainissa mukana ja huomenna olisi tarkoitus saada auto näytille ensimmäistä kertaa. Toivottavasti Hispania sentään saadaan viivalle Lotuksen ja Virginin kanssa heti Bahrainiin.

Ei kyllä tämän Campos/Hispaniankaan kohdalla hirveän lupaavalta näytä, ottaen juuri huomioon tuon kuinka vaikeaa hyvin valmistautuneilla Virginillä ja Lotuksellakin on ollut. Hispanian tallipäälliköksi valittu Colin Kolles oli ihmetellyt ottaessaan tehtävän vastaan kuinka huonossa jamassa tallin asiat olivat. Tallilla ei ollut työntekijöitä, ei tarvittavaa kalustoa, ei autoa jne.

Nyt sitten kuitenkin ilmeisesti nuo rästit on saatu maksettua pois ja talli on saanut Cosworthilta moottorit ja Dallara on viimeistelemässä autoa. Mutta ei varmasti ole kyllä helpot lähtökohdat tallilla ja ihmettelen jos ovat avauskisassa mukana.

Kuljettajasopimuksetkin on ilmeisesti ainakin osittain menossa uusiksi tämän omistajan vaihdoksen johdosta (ja USF1:n räpellyksen takia). Ilmeisesti Bruno Sennan paikka ei olekaan enää varma ja siellä on ainakin USF1:n kanssa sopimuksen tehnyt Jose-Maria Lopez kärkkymässä paikkaa Argentiinan valtion tuella. Lisäksi tyrkyllä on kai ainakin Intialainen Karun Chandok. Saas nähdä käykö Bruno Sennalle jälleen kerran kylmät näiden tallipaikkojen kanssa. Vaan toisaalta, eipä tällainen projekti varmaan hirveästi tarjoa kuljettajallekaan mahdollisuutta esitellä osaamistaan.
 

RDivis

Jäsen
Mitkäs olivat ne tallit, jotka pyysivät jossakin vaiheessa pyysivät lupaa jäädä näistä ekoista kisoista pois? (En nyt jaksa etsiä, anteeksi)

Campos oli siinä? Sekä myöskin USF1? (joka puhkesi nyt kokonaan) En kyllä usko, että tämä Hispania Bahrainin starttilinjalla on. Toivotaan toki, että on.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Harvoin voin sanoa olevani Ferrarin kanssa samaa mieltä, mutta nyt ainakin he olivat oikeassa haukkuessaan sen tavan jolla FIA valitsi nämä uudet tallit. Ainakin itselleni jäi sellainen käsitys että FIA(Max Mosely) halusi mukaan sellaisia talleja jotka eivät välttmättä olisi FOTA:n kanssa tekemisissä(kuten Prodrive). Tämähän kävi esille jo siitä että uudet tallit pakotettiin ostamaan koneensa Cosworthilta etteivät joutuisi suurten autonvalmistajie(FOTA:n perustajien) kanssa yhteistyöhön. Nyt sitten saatiin tällaisia kuolleena syntyneitä talleja ja esimerkiksi mainitsemani Prodrive jäi rannalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän kävi esille jo siitä että uudet tallit pakotettiin ostamaan koneensa Cosworthilta etteivät joutuisi suurten autonvalmistajie(FOTA:n perustajien) kanssa yhteistyöhön. Nyt sitten saatiin tällaisia kuolleena syntyneitä talleja ja esimerkiksi mainitsemani Prodrive jäi rannalle.

Ihan totta tuo mitä kirjoitit. Ja tästä "Cosworth-pakkodiilistä" vielä sen verran että ilmeisesti tähän diiliin kuului samalla tavalla pakollisena myös X-tracin "bulkki-vaihdelaatikko", ja tämä laatikko ilmeisesti on yksi suurimpia ongelmanlähteitä esim. Lotukselle. Eikä tuota ilmeisesti muutkaan ole saaneet toimimaan kunnolla.

Eli kyllä tässä tallien valinnoissa ja siihen liittyvissä päätöksissä on menty aika lailla metsään ja tuntuu että tuo meni juuri siten että Mosley yritti vain pönkittää tuollakin omaa asemaansa ja lyödä kapuloita FOTAn rattaisiin. Kyse pitäisi olla moottoriurheilun kuninkuusluokasta ja homma on ihan amatöörien puuhastelua, pari viikkoa ennen kauden alkua ei ole edes tarpeeksi henkilökuntaa kasassa puhumattakaan kalustosta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
USF1 oli kyllä lupaavan alun jälkeen niin surkuhupaisa projekti ettei heidän vetäytyminen tullut yllätyksenä. Enemmän olisi yllättänyt jos ne olisi joskus saanut auton radalle.

Juuri noin. Kunnianhimoinen hanke, joka rykäistiin suurella tarmolla liikkeelle. Tarmo hiipui, kunniakin on tainnut jo mennä. Himon määrä jääköön tallin sisäiseksi asiaksi. FIA ei hyväksy Stefan GP:ta mukaan sarjaan USF1:n tilalle. En tiedä, mikä Stefanin valmius olisi ollut, mutta ainakin ovat jo jonkin aikaa toitottaneet olevansa jo raapimassa Bahrainin rata-alueen porttia.

Minkähänlaisen sirkuksen nämä uudet tallit saavat aikaan kilpailuissa. Odotettavissa on, että kauteen riittää tapahtumaa hyvässä ja hilpeässä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Minkähänlaisen sirkuksen nämä uudet tallit saavat aikaan kilpailuissa. Odotettavissa on, että kauteen riittää tapahtumaa hyvässä ja hilpeässä.
Mahtaa olla motivaatio huipussaan niinkin kokeneella kuskilla kuin Trullilla jos jää 3-4 sekuntia per kierros kärkimiehille, eikä välttämättä edes riitä. Tuohan se oman jännityksensä kun liikkuvia shikaaneja joutuu kiertelemään. Näiden uusien tallien kuskeja taitaa yhdistää se, että F1-ura on loppumetreillä, joillain ei ole ehtinyt kunnolla edes alkaa. Olen osasta uusien tallien kuskeista ihan yhtä selvillä kuin tallit itse, taitaa selvitä sitten kisaviikonloppuna kuka autossa istuu, arvatenkin se kellä on syvimmät taskut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on tämä Hispania-talli ilmoittanut toisenkin kuljettajansa, ja se on Intialainen Karun Chandhok. Toista autoa ajaa Bruno Senna.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
FIA:n perseily sääntöjen suhteen alkaa jo ennen kuin kausi on edes ehtinyt alkamaan. Tällä kertaa närää aiheuttaa McLarenin takasiipi, jonka laillisuus ratkeaa vasta ensi viikonloppuna tehtävissä "tutkimuksissa". Siis wtf? meinataanko tästäkin kaudesta tehdä sääntöjen puitteissa täydellistä pelleilyä.
Nyt kun Formulat ovat jotenkin selvinneet parin viime kauden skandaaleista, lepsuillaan säännöissä edelleen. Mitähän kaikkea vielä tällä kaudella paljastuukin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
F1-kuume nousee ja huomenna startataan taas monen kuukauden tauon jälkeen! Täällä liputetaan Schumin ja Vettelin puolesta täysillä! Eniten kuitenkin Vettelin, mutta ei haittaa vaikka Schumi tai Nicokin korjaisi potin. Toivottavasti Kubican ja Petrovin Rellu olisi myös positiivinen yllätys, en kyllä siihen jaksa uskoa, mutta toivotaan.

McLarenin kohuratkaisu hyväksyttiin

Tämä nyt oli täysin selvää, kun tämä päätöksen tekeminen jätettiin näin myöhäselle.

Torstain lehdistötilaisuus

Kovalainen maailman nopein F1-autosta poistuja

Kiva, että Heikki on sentään jossain ykkönen.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Pelicans, Man City, OM
Kummallinen juttu tuo Hispania Racingin toiminta. Tänään Hispanian varikkopilttuun ovet oli ja pysyi kiinni ja tallin osanottoon oli pistetty kysymysmerkki. Ensimmäinen kierros autolla koskaan nähdään huomenna ja tietääkseni tuo Intialaiskuski ei ole koskaan ajanut F1-autoa.
Btw, itsekkin 100% Vettelin kannattaja.
 

RDivis

Jäsen
Joo, kyllä F1-kuume nousee. Ostin muuten tuon MTV3-katsomo paketin. Kyllähän tässä Heikille ja Jarnolle toivon mahd hyvää aloitusta siisönille. Ainakin Lotuksen pitäisi yrittää pestä Virgin. Sekä tietysti Hispania ilman muuta. Mahdollisimman paljon kierroksia huomenna.

Kärkikahinoissa sympataan Vetteliä. Ja hiukan yllättäen myös Schumia.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Pelicans, Man City, OM
Joo, kyllä F1-kuume nousee. Ostin muuten tuon MTV3-katsomo paketin. Kyllähän tässä Heikille ja Jarnolle toivon mahd hyvää aloitusta siisönille. Ainakin Lotuksen pitäisi yrittää pestä Virgin. Sekä tietysti Hispania ilman muuta. Mahdollisimman paljon kierroksia huomenna.

Kärkikahinoissa sympataan Vetteliä. Ja hiukan yllättäen myös Schumia.

Jos tuo huhu, että Virginin bensatankki olisi liian pieni, voi tuo Virginin voittaminen käydä hyvin helpoksi.
 

Sambody

Jäsen
Täytyy itsekkin ilmoittautua tähän Sebastian "Kimin paraskaveri" Vettelin symppaajiin. Nyt, kun Kimi vaihtoi lajia ja Ferrarilla ei aja ketään siedettävää kuskia täytyy itse kannattaa Vetteliä ja Rosbergia. Nämä ovat keränneet vuosien myötä minun kannatuksen puolelleen. Tottakai Kovalaistakin kannatetaan suomalaisena, mutta muuten on mies vähän mitään sanomaton nyhvääjä. Täytyy vain katsoa millä mielenkiinnolla sitä jaksaa enää töllöttää kisoja. Aika pahasti on ajanut omissa papereissa MotoGP ohi formuloista. Kauttaaltaan mielenkiintoisemmat kilpailut kuin F1:ssä vetävät tv:n ääreen aina kun mahdollista. Saapa nähdä silläkin puolen miten käy, kun Rossi lopettaa joskus uransa. Miestä on tullut fanitettua ensimmäisen 500cc kauden jälkeen.

Ja vaihteeksi paukkui offariksi.
 

HemmoP

Jäsen
Eikö Lotuksen F1CADissa ollut penkin lämmön simulointia ? Kovalainen joutui jättämään harjoitukset toistaiseksi kesken koska kuskin penkki lämpeni liikaa. Toivottavasti kuitenkin ulkopuolelta, eikä Heikin takia... +6.970 sek...

Kärki nyt kesken harjoituksia aika hyvin nipussa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tuo Lotus muuten rakennettu ihan nollapisteestä?

On käsittääkseni.

Hispanian Bruno Senna ajeli kolme kierrosta ekoissa harkoissa ja joka kierroksen jälkeen varikolle, eli aikaa ei tullut. Kyllä tuo nyt kuitenkin näytti yrittävän suhteellisen kovaa ajaa ja joka sektorilla tuli takkiin se 5 sekuntia. Veikkaan, että toi Hispania on yhdellä kierroksella kärkeä perässä sen 5-10 sekuntia. Kuulostaa kyllä melko karulta.

Ensimmäisistä harjoituksista ei nyt voi kovin suuria johtopäätöksiä vedellä, mutta kyllä se täytyy sanoa, että Ferrari näyttäisi istuvan aika napakasti Fernando Alonson käteen, McLaren kulki myös tasaisen nätisti, Mersukaan ei näyttänyt huonolta, Red Bullista taas ei saanut mitään kuvaa. Robert Kubican Rellukin näytti jopa yllättävän hyvältä.

E: Tässä vielä harjoitusten tulokset:

Koodi:
 1.  Adrian Sutil       Force India 1.56,583   18 kierrosta
 2.  Fernando Alonso    Ferrari      + 0,183   18
 3.  Robert Kubica      Renault      + 0,458   19
 4.  Felipe Massa       Ferrari      + 0,472   19
 5.  Jenson Button      McLaren      + 0,485   19
 6.  Lewis Hamilton     McLaren      + 0,580   19
 7.  Vitantonio Liuzzi  Force India  + 0,611   19
 8.  Nico Rosberg       Mercedes GP  + 0,616   15
 9.  Mark Webber        Red Bull     + 0,672   17
10.  Michael Schumacher Mercedes GP  + 1,079   16
11.  Jaime Alguersuari  Toro Rosso   + 1,139   18
12.  Nico Hülkenberg    Williams     + 1,311   20
13.  Sebastian Vettel   Red Bull     + 1,360   17
14.  Sebastien Buemi    Toro Rosso   + 1,816   13
15.  Rubens Barrichello Williams     + 2,199   11
16.  Vitali Petrov      Renault      + 2,297   13
17.  Pedro de la Rosa   Sauber       + 3,667   18
18.  Kamui Kobayashi    Sauber       + 4,805   11
19.  Timo Glock         Virgin       + 7,097    8
20.  Heikki Kovalainen  Lotus        + 7,265   21
21.  Jarno Trulli       Lotus        + 7,387   15
22.  Lucas di Grassi    Virgin       ei aikaa   2
23.  Bruno Senna        HRT          ei aikaa   3
24.  Karun Chandhok     HRT          ei aikaa   0
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ei noilla harjoitusten tuloksilla yleensä ole ollut suurtakaan merkitystä, mutta...

Ei jumalauta, mitä touhua. Seitsemän sekuntia takkiin kierroksella. Yksi talli ei aja juuri yhtään, ja toinen pelkää, ettei bensa riitä maaliin asti.

Lotus, Virgin, Hispania. Vain yksi noista on jäljellä kauden lopussa, veikkaan. Eikä ole varmaa, saako sekään osallistua kilpailuihin. David Coulthard on viime vuosina antanut hauskoja kommentteja, mutta kritiikki uusia talleja ja FIA:aa kohtaan siltä osin, että nuo uudet tallit on tuolla tavoin otettu mukaan, näyttää osuvan kivuliaan tarkasti oikeaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös