Muistelisin, että jossakin avo-ohjaamoluokassa kokeiltiin tuota takapään päällä olevaa "valaanpyrstöä" ja tulokset olivat ihan jotain muuta mitä piti. Toki tekniikka aerodynamiikan kehittämiseksi oli silloin lapsen kengissään kaukana CAD-tuulitunnelista, mutta silti. Ongelma taisi olla sivutuulen kanssa jolloin peräpää kevenee huomattavasti.
Samalla tavalla kuin Fordilla oli ongelmaa GT-40:sen (alkuperäisen 60-luvun) kanssa: takakannen päälle muodostui tietyssä nopeudessa alipaine joka imaisi perän ilmaan. Tietty nopeus oli luokkaa +300km/h :)
Mielenkiintoista on myös, että onko tuolla muotoilulla pyritty vaikuttamaan auton jättämään "takatyhjiöön", eli hankaloitettu beesaamista.
Ferrarilla aika mitäänsanomattoman näköinen auto. Takasiivekkeenkin kiinnitys mallia "old school". Sivuaukot vaikuttavat isoilta muihin verrattuna.
Mercedeksellä etusiipi on vähintään monimutkaisen oloinen ja nokka on hassusti coca cola-pullomainen.
Hyvä nähdä, että on selkeitä eroja muotoilullisesti.