Mainos

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 592
  • 996

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä projekti jaksaa kyllä naurattaa.

Kieltämättä pistää koko ajan ajattelemaan että onko tässä kyseessä kaikkien aikojen vedätys vai ihan oikea F1-tiimi joka tulee vieläpä radallakin oikein esiintymään. Ei oikein ole missään vaiheessa luottamusta herättänyt tämä jenkkiprojekti.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ferrari on saanut uuden auton valmiiksi, mutta kuulemma sen potentiaali ei olekkaan niin hyvä mitä he toivoivat ja huhujen mukaan ovat aloittaneet rakentamaan jo B-versiota.

Lähde

Mielenkiintoista. Red Bullilla kuulemma myös jonkin sortin ongelmia.

Tänään julkaistaan myöhemmin päivällä McLarenin uusin luomus.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmi vaan kun noita testimääriä on rajoitettu niin paljon että testikuskeille ei enää paljon töitä ole, ja taitaa olla kauden aikana suurimmaksi osaksi pelkkää simulaattorissa tahkoamista tuo työ. Mutta onhan tuo testikuskin pesti ehdottomasti hyvä porras kisakuskiksi, hyvänä esimerkkinä Hülkenberg. Barrichello ei enää montaa kautta aja joten jos Bottas tekee vähissä testeissään hyvää työtä ja pystyy siinä sivussa ajamaan hyvää tulosta pienemmissä luokissa niin ihan hyvät mahdollisuudet on kisakuskin pestiin jopa jo parin vuoden sisällä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varsin erikoisen näköinen on tuo "farmari-McLaren". Erityisesti tuo takapää on aika poikkeuksellinen; ponttoonit ovat takapäästään matalat ja perästä on näin saatu todella kapea. Lisäksi sitten tuo pystyevä joka on naitettu suoraan takasiipeen kiinni. Saas nähdä kuinka kulkee, McLarenilla on kyllä surullinen historia näiden vähän erikoisemmin muotoiltujen autojen kohdalla.
 

HemmoP

Jäsen
Muistelisin, että jossakin avo-ohjaamoluokassa kokeiltiin tuota takapään päällä olevaa "valaanpyrstöä" ja tulokset olivat ihan jotain muuta mitä piti. Toki tekniikka aerodynamiikan kehittämiseksi oli silloin lapsen kengissään kaukana CAD-tuulitunnelista, mutta silti. Ongelma taisi olla sivutuulen kanssa jolloin peräpää kevenee huomattavasti.

Samalla tavalla kuin Fordilla oli ongelmaa GT-40:sen (alkuperäisen 60-luvun) kanssa: takakannen päälle muodostui tietyssä nopeudessa alipaine joka imaisi perän ilmaan. Tietty nopeus oli luokkaa +300km/h :)

Mielenkiintoista on myös, että onko tuolla muotoilulla pyritty vaikuttamaan auton jättämään "takatyhjiöön", eli hankaloitettu beesaamista.

Ferrarilla aika mitäänsanomattoman näköinen auto. Takasiivekkeenkin kiinnitys mallia "old school". Sivuaukot vaikuttavat isoilta muihin verrattuna.

Mercedeksellä etusiipi on vähintään monimutkaisen oloinen ja nokka on hassusti coca cola-pullomainen.

Hyvä nähdä, että on selkeitä eroja muotoilullisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rellu on julkaissut sekä ensi vuoden autonsa että toisen kuljettajansa. Kubican parina toista autoa ajaa venäläinen Vitali Petrov, josta tulee näin ensimmäinen venäläinen kuljettaja F1:ssä.

Auton väritys Rellulla on kyllä harvinaisen onnistunut. Täällä kuvia
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Auton väritys Rellulla on kyllä harvinaisen onnistunut. Täällä kuvia

Taatusti erottuu muista, eikä saa silmiä särkemään.

On muuten yllättävän paljon erilaisia ratkaisuja noissa autoissa tallien välillä. Takasiivekkeeseen melkein kiinni tai ainakin lähelle jatkuva hainevä on aika monella, mutta etusiivekkeitä löytyy laidasta laitaan.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rellu on julkaissut sekä ensi vuoden autonsa että toisen kuljettajansa. Kubican parina toista autoa ajaa venäläinen Vitali Petrov, josta tulee näin ensimmäinen venäläinen kuljettaja F1:ssä.
Ei taida olla kyseessä mikään venäläiskuski, vaan ihan ehta meidän oma poika Viipurista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ensimmäisiä testejä ajellaan parhaillaan. Maikkarilla oli jonkinasteinen live-seurantakin noista, mutta taisivat unohtaa tuon tiimien aloitettua kello 15 lounastauon. Ennen lounastaukoa meni näin:

1. Massa/Ferrari 1.13,088 (32 kierrosta)
2. de la Rosa/Sauber 1.13,247 (27)
3. Rosberg/Mercedes 1.13,543 (39)
4. Paffett/McLaren 1.14,018 (34)
5. Barrichello/Williams 1.14,449 (42)
6. Kubica/Renault 1.15,298 (37)
7. Buemi/Toro Rosso 1.19,279 (10)
 

HemmoP

Jäsen
Schumi Nicoa nopeampi avausharjoituksissa :

"
1-0 to Schumacher. His best is 1m13.498 - 0.045 quicker than Rosberg
"

Melko tasoihin päätyivät ajallisesti
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Schumin uusi potta löytyy täältä: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/02/1046900. Suht kivoissa hinnoissa pyörii germaanin kypärän hinta; 15 000-20 000 euroa.

Ja heti tulee Schumilta kovia aikoja tauluun. Jos pystyy edes noitten sapaattivuosien jälkeen taistelemaan loppuun asti mestaruudesta on se jo osoitus kuinka ylivoimainen kuski hän on ollut ja on edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Ennen vanhaan alkoi jo vituttamaan kun Schumi voitti aina, mutta nyt on minulla kyllä kelkka kääntynyt. Kimin poistumisen jälkeen toivon, että Schumi veisi taas pytyn sapattivuosien jälkeen ja kyykyttää näitä pikkupoikia, Hamiltonia, Alonsoa jne.

Vahvasti alkoi Schumilla vaikka testeistä ei paljon voi vetää kovin tarkkoja johtopäätöksiä. Rosberg jäi kuitenkin taakse, joko ykköskuskin paikka ratkesi?
 

HemmoP

Jäsen
Ekan päivän tulokset:

1. Felipe Massa, Ferrari 1:12.574 102 kier.
2. Pedro de la Rosa, Sauber 1:12.784 74
3. Michael Schumacher, Mercedes 1:12.947 40
4. Nico Rosberg, Mercedes 1:13.543 39
5. Gary Paffett, McLaren 1:13.846 86

Schumi kuittasi heti puolen sekunnin eron. Tosin syy löytynee auton kehityksestä ja säätöjen löytymisestä. Käytössä oli yksi auto jolla Nico veti aamu- ja Miihkaili iltapäivän.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ennen vanhaan alkoi jo vituttamaan kun Schumi voitti aina, mutta nyt on minulla kyllä kelkka kääntynyt. Kimin poistumisen jälkeen toivon, että Schumi veisi taas pytyn sapattivuosien jälkeen ja kyykyttää näitä pikkupoikia, Hamiltonia, Alonsoa jne.

Heh, hauska juttu, mutta aika samanlaiset on fiilikset.

Vahvasti alkoi Schumilla vaikka testeistä ei paljon voi vetää kovin tarkkoja johtopäätöksiä. Rosberg jäi kuitenkin taakse, joko ykköskuskin paikka ratkesi?

Eiköhän tuo rata ole aika paljon liukkaampi aamupäivästä (jolloin Nico ajoi), kun pitkästä aikaa ajetaan (pölyä radalla ja tuoreen kumin määrä kasvaa loppua kohti). Iltapäivästä kelikin kuumempi, joten pito senkin myötä Schumilla parempi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eiköhän tuo rata ole aika paljon liukkaampi aamupäivästä (jolloin Nico ajoi), kun pitkästä aikaa ajetaan (pölyä radalla ja tuoreen kumin määrä kasvaa loppua kohti). Iltapäivästä kelikin kuumempi, joten pito senkin myötä Schumilla parempi.

Eikä varmaksi voida myöskään tietää millaisia ohjelmia kuskeilla ajatetaan. Schumilla saattaa olla hiukan vielä totuttelemista, joten voi olla että hänelle annetaan kevyempi auto näin aluksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh olkoon miten on niin schumi osoitti heti että on iskussa. Nuohan aikaerot voi selittyä vaikka millä, mutta hirvittävän kovaa vauhtia tuntuu heti schumi vetävän. Toki ei testien kärkiaikoja viellä sentään, mutta tallikaverin voittaminen 0.6 sekunnilla on jo suhteelisen kova saavutus vaikka bensoissa ja säädöissä olisiki hieman eroja tai kelissä. Varsinkin jos toinen ajanut viimevuosina ja toinen ei. Jokatapauksessa Schumi osoitti että ihan turistiksi ei jää kuten badoeri esimerkiksi viimekaudella.
 

HemmoP

Jäsen
Tämänpäiväisiä aikoja

Massa 1m11.722s,
Kobayashi 1m12.056;
Hamilton 1m12.256;
Rosberg 1m12.899;
Barrichello 1m13.377;
Kubica 1m13.659;
Buemi 1m14.862

Näistä ajoista on melko turhaa spekuloida enempää, olosuhteet muuttuvat koko ajan ja kukaan ei tiedä millaisia testiohjelmia tallit vetävät.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Schumi kuittasi heti puolen sekunnin eron. Tosin syy löytynee auton kehityksestä ja säätöjen löytymisestä. Käytössä oli yksi auto jolla Nico veti aamu- ja Miihkaili iltapäivän.

Iso syy Schumin pärjäämiseen on Brawn. Ros tasan tietää millaisesta autosta Schumi pitää, ja on sellaisen varmasti tehnyt. Sinällään tallikaveri tulee aikanaan saamaan ihan samanlaisen auton, mutta minkäs teet, jos ajotyylisi ei ole identinen Kerppenin pojan kanssa. Kyllä tulee olemaan Nicolla vaikeaa Schumia voittaa, mutta muuten voi ajaa hyvinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös