Flonaldo vs. Preda&Senior - huumoria vai nou?

  • Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 23 258
  • 239

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Flonaldo

JHag: Tähän mennessä te olette käytännössä määritelleet, että hupia Jatkoajassa on pimppihupi ja muulle ei anneta tilaa.


Tule sen verran vastaan, että tarkoittanet Jatkoajan Vapaata osastoa. SM-liigapuolella -joka on se pääasia useimmille- kiistän jyrkästi pimppihuumorin viljelyn. Ihan kiekkoasiaa.

Mutta Noose ei vastannut, joten vastaa sinä: Onko Vapaa keskustelu olennainen osa jääkiekkosaittia?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
JHag:
En nyt oikein ymmärrä miksi sinutkin vedetään mukaan tähän keskusteluun, omien havaintoni pohjalta et ole osallistunut kyseisiin floodaamisiin niinkään paljoa kuin muut listoissa mainitut nimimerkit, tosin kukaan meistä tuskin kovin puhtoinen on.

Mitä kysymykseesi tulee:
- Jos Vapaa keskustelu on jollain sivustolla ja sivusto haluaa pitää mainettaan yllä (en tee juurikaan eroa teinix-tekstille ja tuolle jatkuvalle pimppihuumorille jota tietyt nimimerkit ovat viljelleet) tasokkaana keskustelupaikkana niin...
Keskustelkaa jääkiekosta jääkiekkoalueella ihan vapaasti mutta vapaan on oltava muutakin kuin HIFK-miesten leikkikenttä ei-jääkiekkoasioissa.
Eli en usko että kukaan kritisoijista on valittanut
a) huumorin laadusta
b) huumorin levittäjistä

vaan lähinnä siitä että sitä on tungettu aivan liian moni ketju täyteen/väleihin. Kritiikin vastaanottajat vaan eivät ole tajunneet tätä vaan ovat alkaneet leikkiä marttyyriä tms.

Eli kysymykseen suora vastaus:
Kyllä, vapaa keskustelu on osa Jatkoajan Brändiä ja sen pitäminen korkeatasoisena on yhtälailla tärkeää kuin itse jääkiekkokeskustelunkin tason säilyttäminen.


On se kumma että nyt kun kritiikkiä esiintyy niin aletaankin kääntämään sitä pois kritiikin aiheesta siihen että miksi tämä palsta on olemassa jne. Sanotaan nyt näin että Predatorin toiminta on nolannut koko HIFK-lauman minun silmissäni, mikäli sillä on väliä, mutta Johannes tulee hyvänä kakkosena perässä(siis lähinnä tuon yhden viestin takia mutta näköjään nm. itse selvensi tilannetta joten unohdetaanpa tuo osittain).
Senior on sentään pitänyt pään jäässä ja mahdollisesti oppinutkin jotain kritiikista(taito joka minulta puuttuu).

Tulipahan myös mieleen että jos HIFK joukkueena seuraa faniensa linjaa valittamisessa niin... puolivälissä kautta Pena ottaa joukkueensa pois SM-liigasta koska liigassa sitä kiusataan ja...

Mihin jatkoaikaa tarvitaan? Kyllähän netistä löytyy monia ilmaissoftia joilla voitte luoda omat keskustelunne jos ette halua roikkua täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Johannes
Minä olen tullut alunperin kirjoittamaan jatkoaikaan vain jääkiekkojuttuja. Kysyn myös, miksi vapaa keskustelu-osasto on olemassa.
Niin, ehkä tulevaisuudessa tullaan vääjäämättä siihen tilanteeseen, että Modet joutuvat tämän sektion lakkauttamaan. Monet kirjoittajat häipyisivät, ja taso... ehkä nousisi (?). Voishan sitä kokeilla. :eek:
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Johannes
Minä olen tullut alunperin kirjoittamaan jatkoaikaan vain jääkiekkojuttuja. Kysyn myös, miksi vapaa keskustelu-osasto on olemassa.

Kysy vaan. Epäilen, että kukaan ei jaksa vastata. Miksi tämä homma menee nyt tähän, että kaikesta purnataan, eikä edes sekuntia viitsitä miettiä kannattaako. Ihmettelen suuresti, jos tämä esittämäsi kysymys sinua juurikaan kiinnostaa, halusit vain purnata jostain. Jatkoaika ei kai ole sinulle millään tapaa tilivelvollinen, päin vastoin, sinun kannattaa olla tyytyväinen, kun saat mahdollisuuden kirjoitella eri foorumeihin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitäisiköhän tämän asian tiimoilta ottaa pienet taimautit? Tässä on nyt osoiteltu niin kärkevästi suuntaan jos toiseenkin, että ei ole ihme, että mielipiteiden selvittely paisui turhan massiiviseksi riidaksi. Yöllä ei kannata puida tällaisia, yöllä kannattaa nukkua. Siispä pää tyynyyn ja lampaita laskemaan. Jooko.
t. isällinen mauri ;)
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti varjo
JHag:
Sanotaan nyt näin että Predatorin toiminta on nolannut koko HIFK-lauman minun silmissäni

Noh noh, Predatoria sen enempää henk.kohtaisesti tuntematta, Preda kirjoitukset ovat Predan kirjoituksia. (Preda, tuu vaan takaisin). Kyllä täältä löytyy joka jengiin joku kirjoittaja jonka vuoksi siis pitäisi "teilata" koko kyseinen jengi.

Ja mitä kyseiseen floodaamiseen tulee, ja koska minut on ilmeisesti vedetty kirjoituksissasi mukaan, niin olisin utelias tietämään kuinka paljon olen sitä tehnyt sinun mielestäsi?? Kuten sanoit, tuskin meistä kukaan puhtoinen on, silti olisin kiinnostunut. Vaikka YV:n puolella.



EDIT: jätän tämän aiheen omalta osaltani täällä julkisella puolella. Jos jollain kysyttävää, niin niihin voin vastata.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Johannes
Minä olen tullut alunperin kirjoittamaan jatkoaikaan vain jääkiekkojuttuja. Kysyn myös, miksi vapaa keskustelu-osasto on olemassa.

Vaikka Jatkoaika on jääkiekkosaitti niin minusta ainakin on hyvä, että täällä on myös tällainen "osasto" jossa voidaan käydä vapaatakeskustelua. Henkilökohtaisesti kiinnostuin jatkoajasta juuri sen kokonaisvaltaisuuden tähden, kiinnostukseni tuskin olisi niin kokonaisvaltaista jollei täältä löytyisi myös tätä vapaata-aluetta.

Varmaan monia tyydyttäisi se jos tämä osasto lopetettaisi mutta ehkäpä moni (minä ainakin) kokisi menettäneensä jotain joten ainakin minusta on parempi, että tämä tällainen osasto löytyy täältä jatkossakin ja että siellä käytävää keskustelua pyritään jollain muotoa pitämään uomissaan, silloin kun tarvetta ilmenee. Koskapa olemme inhimillisiä niin ylilyöntejä aina ajoittain tapahtuu mutta ehkäpä nämä tällaiset tapahtumat myös opettavat meitä niin, että jatkossa tulemme ehkäpä hivenen fiksummiksi. Jopa minä olen oppinut hivenen näiden kiihkeiden tuntien - reilun vuorokauden - kuluessa joten eiköhän tästä jää itse kullekin jotain tuonne korvien väliin jatkoa ajatellen.

Tällaista,

vlad#16.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Korak:
Laitetaan suoraan, minä en laske sinua, JHag:ia ja oikeastaan Johannestakaan mukaan. Preda ja Senior ovat olleet ne kaksi joiden ansiosta minä nostan älämölöä tässä asiassa.

Predalla on paljon hyviä juttuja, etenkin sotahulluuden yhdistävä tekijä on varsin positiivinen juttu. Eikä Seniorkaan pelkkää paskaa puhu.
Itseasiassa minun puolestani koko juttu olisi voinut jäädä tähän "asian esille nostamisen ja maininnan" tasolle ennenkuin lähinnä Preda aloitti jonkinlaisen kostotoiminnan avaamalla hyvinkin uhmasävyisen ketjun ja sitten lopulta vielä tekemällä "rohkean marttyyriteon"... Aikuisen miehen luulisi osaavan ottaa kritiikistä oppia ja jättää asia siihen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti varjo
Itseasiassa minun puolestani koko juttu olisi voinut jäädä tähän "asian esille nostamisen ja maininnan" tasolle ennenkuin lähinnä Preda aloitti jonkinlaisen kostotoiminnan avaamalla hyvinkin uhmasävyisen ketjun ja sitten lopulta vielä tekemällä "rohkean marttyyriteon"

Oma käsitykseni on se, että Predatorilla taisi hieman napsahtaa Flonaldon kommentin jälkeen, ja sen jälkeen ei ollut halua tai ymmärrystä lopettaa. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että Predator tekee vielä paluun tervanevan perukoilta. Eiköhän mies ole jo pikku hiljaa rauhoittunut.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Eipä ole tämä Flonaldon avaama ketjukaan yhtään tasokkaampi kuin Kiekkoleidikisa-ketju. Itse asiassa paskin ketju minkä ole Jatkoajan historian aikana eteeni avannut. Paljon parempi olisi ollut, jos olisi lopetettu koko aihe heti alkuunsa...
Hlökohtaisesti minua ei Predan, Seniorin sun muiden kirjoitukset ole vaivanneet yhtään. Luen jos miellyttää ja en jossei mielytä. Minua ottaa eniten päähän nämä suvilindenmäiset kuittaukset, joita on noin joka toinen tässäkin ketjussa. Nimim. Huuhaa, varjo, heikkik, Flonaldo ym. älkööt pahoittako mieltään, mutta on jo saatu harvinaisen selväksi kuinka lapsellisia osa palstalaisista on. Olkaa Te mahtavia ja oikeamielisiä aikuisia, mutta miettikää samalla, tekeekö toisen nälviminen Teistä yhtään sen parempia... miksei voitaisi olla niinkuin ennen?

PS. Tän ketjun voisi varmaan sulkea, jos joku mode suvaitsee..? Tai minä enää tiedä mikä on oikein ja mikä väärin tällä palstalla, tietääköhän kukaan...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huhhuijaa...

Työpaikalta selailin tätä ketjua, mutten jaksanut sieltä alkaa kirjoittamaan tätä vastausta. Kämpillä netti on ollut tukossa jo toista päivää, mutta nyt sain sen vihdoinkin auki, joten pääsen kirjoittamaan nyt hieman kommenttia.

Ja heti alkuun sanon, etten ole kaikkia viestejä millään lukenut läpi, joten saattaa tulla kommenttia asiaan, jota on jo kommentoitu. Eli älkää laittako mitään huomautusta siitä.

Joka tapauksessa tämä keskustelu mikä nyt on käynnissä on mielestäni saanut melko absurdeja piirteitä. Enää Vapaa Keskustelu ei ole se tylsähköksi muuttunut pelitanner vaan täällä on tosiaan liki syyskuun 11. päivän meininki.

Onko vika sitten näissä perversseissä pilluviesteissä vai jossain muualla? Jos vedotaan tuohon keskustelun tason laskussa, on meidän kirjoittajien ehkä syytä katsoa peiliin. Onko meillä ideat lopussa vaiko miksemme enää avaa ketjuja, joissa on oikeasti jotain ideaa ja joita on hauska lukea? Siihen ei voi vaikuttaa tämä muutaman kirjoittajan harjoittama, täällä jo moneen kertaan tuomittu tyyli. Jos tuo tyyli alkaa tunkemaan mukaan mielestänne hyvään ketjuun, niin selkeästi vaan uusia ja asiallisia kommentteja sekaan. Kyllä ne muutamat pervoviestit sinne bittiavaruuteen tai ainakin unholaan katoavat, jos ne jätetään täysin noteeraamatta ja keskitytään keskustelussa olennaiseen.

On täysin mahdotonta miellyttää jokaista kirjoittajaa tällä palstalla. Sellaista henkilöä ei taida ollakaan, joka on täysin samaa mieltä toisen kanssa - ja hyvä niin, sillä muutenhan keskustelu kuihtuisi hetimiten kasaan täysin turhana, jos ei kunnon mielipiteenvaihtoja enää esiintyisi.

Ehkä olen itsekin jossain vaiheessa esiintynyt turhan tylysti joissain ketjuissa. Esitän nyt julkisen pahoitteluni jos joku on pahoittanut mielensä esimerkiksi näissä 'Fysiikka vs. Uskonto'-ketjuissa. Eli siis anteeksi 'vastapelurit' (Sampio & Chip etc.) jos olen esimerkiksi teitä loukannut jossain vaiheessa omasta mielestäni hauskoissa keskusteluissamme.

Itseäni eivät nuo Predatorin ja Seniorin etc. perverssit viestit ole missään muodossa haitanneet, mutta ymmärrän kyllä, jos ne eivät kaikkia ole miellyttäneet. Itse -erään nettitestin mukaan- kaappipervona teekkarina olen ainakin saanut monet naurut lukiessani heidän viestejään. Jos heidän tekstinsä alkavat tuntua joistain tyhmiltä ja tuntuu, että palstan taso laskee, kannattaa muistaa, että ensisijaisesti he kuitenkin pilaavat oman maineensa kirjoittajina eivätkä palstaa kokonaisuudessaan. Jos viesti ei miellytä, on kaikkein tyhmintä, mitä tehdä kommentoida viestiä ja ilmoittaa täysin off-topicmaisesti mielipiteensä. Siitä vaan aiheutuu provosointia kirjoittajaa kohtaan.

Ja mitä tuohon 'Vuoden jatkoaikalainen 2002'-kisaan tulee, niin Preda ja Senior ovat pärjänneet käsittääkseni aika hyvin.

Moderaattoreiden kannan ymmärrän kuitenkin täysin. He ovat palstalla viime kädessä vastuussa tekstistä ja tekevät kaikkensa, jotta täällä säilyy suurinta osaa käyttäjistä miellyttävä linja joka on kuitenkin myös lain ja yleisten normien mukainen. Tähän pätee vanha kuuluista lause: 'Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat'. Eli jos moderaattoreiden laatimat järjestyssäännöt tai asialliset huomautukset eivät miellytä, on ehkä parasta häipyä palstalta. Moderaattori on se ylin päätäntävalta jota pitää totella loppupelissä. Tähän mainittakoon, että olen itsekin erään keskustelupalstan moderaattori, joten tiedän kyllä, (ainakin aika paljon) mistä puhun.

Loppuun totean, että kun Jagr poistettiin (syistä, jotka ymmärrän täysin), Vapaan keskustelun mielenkiinto ainakin itseltäni putosi aika paljon. Nyt jos Predator tosiaan jättää tämän palstan, on aukko entistäkin suurempi. Mikään/kukaan ei kuitenkaan ole korvaamaton ja on vain ajan kysymys, milloin joku astuu Predaksi Predan paikalle. Ei täysin samanlaisena, mutta samanlaisen statuksen omaavana.

Nyt kuitenkin rauhaa veljet ja unohdetaan tämä ikävä tilanne. Katsotaan kukin tykönämme peiliin ja kysytään, olenko käyttäytynyt tarpeeksi asiallisesti. Jos vastaus on ei, muutetaan tapojamme.

Olipa paatosta....:rolleyes:
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Seattle was a riot.

Onko väärin sanoa, että Predator kuvitteli omaavansa niin suuren statuksen Jatkoajalla, ettei Häntä saa huomauttaa edes moderaatttori. Niin suuri status hänellä oli, että kun joku huomautti turhailusta, hän lähti ovet paukkuen, nousten ristille ja suorittaen näyttävän marttyyrikuoleman.

Onko väärin moittia "Äijäkööriä" chattaamisesta? Jos joku sanoo, ettei ole, niin lukekoot niitä ketjuja. Ja chattaamisesta / ketjuihin kuulumattoman tuuban jauhamisesta muistaakseni on tarkat säännöt muiden sääntöjen ohessa, jotka käyttäjien tulee hyväksyä yhteisiksi pelisäännöiksi ennen tunnusten aktivoimista.

Mikä vittu siinä siis on niin ihmeellistä?

Sanotaan tähän nyt näin, että jos joku uusi ja vähemmän hyviä kirjoituksia aikaan saanut kaveri olisi tsätännyt kuten Preda & Co. olisi kaverit todennäköisesti passitettu kilometritehtaalle jo aikaa sitten. - Niin se vain on - kun kirjoitat paljon hyviä tekstejä saat anteeksi myös muutaman huonomman. Mutta jossain raja tulee vääjäämättä vastaan.

Kuten Sistis sanoi, Jags jätti vapaaseen keskusteluun aukon. Predator jätti aukon - aukon niille paremmille teksteille. Niille jotka kiinnostavat muutakin kuin pientä kuppikuntaa.

Tämä on minun fleimaukseni.

Rautkankea.

EDIT: Rautakanki täytynee lisätä tähän. Tilanne vaatii.
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kerta kiellon päälle :-)

JHag [Vapaasta keskustelusta]: "Kaiken kaikkiaan tämä osasto ei ole minulle niin tärkeä kuin tuo SM-liigapuoli."

Minulle taas Vapaa keskustelu on tärkeämpi kuin SM-liigapuoli. Kärppien (ja muidenkin joukkueiden) asiat tulee ruodittua omallakin palstalla, sen sijaan vastaavanlaista vapaata keskustelua ei omilta sivuilta löydy.

Korkki: "Minä ainakin näen kyseisen IFK-viisikon tarpeelliseksi täällä Jatkoajassa."

Onkos kukaan täällä ollutkaan sitä mieltä, etteivät nämä herrat tarpeellisia olisi?

Spencer: "Voi hellanlettas sentään. Siinä koneessa on virtanappi, johon voi heittää vaikka kiven jos ei uskalla painaa. Pakkoko niitä juttuja on lukea jos ne häiritsevät?"

Kuten itse sanoin jo paljon aiemmin tässä ketjussa (ja kuten muutkin ovat sanoneet), minulla on se etuoikeus, että voin jättää lukematta. Moderaattoreilla ei ole. Moderaattorien harteilla on päättää, millaista juttua suvaitaan ja millaista ei ja milloin mikäkin asia on mennyt yli äyräiden.

Jos viitsitte joskus miettiä edes hetken, niin ymmärrätte, ettei keskustelupalstoilla voi olla sellaista sääntöä, että esim. "K18" ketjun alussa antaisi oikeuden sanoa mitä haluaa.

Onhan näistä samoista asioista tapeltu aikoinaan jo Kärppien keskustelupalstalla (webbari vs. muutama kirjoittelija), jossa vedettiin mukaan kaikki aseet sananvapaudesta lähtien.

Yuppi: "Itse asiassa paskin ketju minkä ole Jatkoajan historian aikana eteeni avannut."

Minusta tämä ketju tuli oikeaan paikkaan. Jokaisella keskustelupalstallahan aina välistä ruoditaan keskustelua itseään, palstan kirjoittamattomia sääntöjä jne.

Senior: "Josko nyt sitten tämä ketju Vapaassa Keskustelussa pidetään meidän rivouksia sylkevän pervoketjun Vapaana temmellyskenttänä [...] Tässähän meillä on verraton piilopaikka paskan puhumisille."

Miksi teillä pitäisi olla pervoketju? Miksi Jatkoajassa pitäisi olla pervoketju (Rööri-korneria lukuunottamatta)? Miksette perustaisi omaa keskustelupalstaa?

Tatzka: "Minä taas en ymmärrä miksi kaiken mailman tosikoiden, elämää näkemättömien, tarvitsee kieltää muilta huvi? Siksikö ettei heillä itsellä ole kivaa?"

Miksi, oi miksi, aina kun näistä asioista kiistellään, niin me, jotka olemme moderoinnin kannalla olemme moderaattoreita nuoleskelevia "joojoo"-miehiä, joiden elämä on niin tylsää, että kaiken inhimillisyyden nimissä pitäisi toteuttaa eutanasia? Miksi me ollaan aina niitä suvaitsemattomia, jotka järjestävät noitavainoja kunniallisia ihmisiä vastaan?

Jos teidän huvia on suoltaa pimppijuttuja joka puolelle, niin perustakaa ihmeessä sellainen keskustelupalsta, jossa voitte tehdä niin.

Tatzka: "Miksi juttuja on joka ketjussa, koska ihmiset kirjoittelevat välillä asiaa, välillä huumoria, välillä muuta. Siksi, että he ovat normaaleita suomalaisia ihmisä, eroittuen sillä massasta, että heillä on myös luovuutta ja elämän iloa."

Eli me, jotka asetutaan Flonaldon taakse, olemme tasaista harmaata massaa, joilla ei ole luovuutta eikä elämän iloa. Kiitoksia hirveästi.

<pikku-flame>
Kyllä huomaa, ettei HIFK-läisillä ole omaa keskustelupalstaa...
</pikku-flame>
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Euro71


Senior: "Josko nyt sitten tämä ketju Vapaassa Keskustelussa pidetään meidän rivouksia sylkevän pervoketjun Vapaana temmellyskenttänä [...] Tässähän meillä on verraton piilopaikka paskan puhumisille."

Miksi teillä pitäisi olla pervoketju? Miksi Jatkoajassa pitäisi olla pervoketju (Rööri-korneria lukuunottamatta)? Miksette perustaisi omaa keskustelupalstaa?

Tuntuu, että tätä asiaa on puitu jo vähintään niin paljon, kuin 'lääkäri määrää'. En minä ole tarkoittanut, että nimenomaan vain meillä, täällä hyvää vauhtia yleistyvällä nimityksellä 'vanhoilla pervoilla', olisi ikiomaa pervoketjua. Kysymys oli siitä, että:
(lainaus omasta tekstistäni 'pervoketjusta'):

*Joltakin Modelta olisi nyt mukava kuulla, että voisiko TÄMÄ ketju sitten olla se 'roskakasa', johon mauttomuudet ym ärsyttävät asiat kasataan, muistaen tietenkin Jatkoajan yleiset säännöt. Myös provoista.*

, jolloin tuohon voisi kuka tahansa kirjoittaa kaksimielisyyksiään. Silloin lukija, jota sellaiset riepoo, olisi voinut jättää koko ketjun omaan arvoonsa. Silloin ärsyttävyydet, myös meidän, olisi keskitetty paremmin johonkin 'roskakasaan', eikö totta?

Mutta, oiskohan käsitelty koko juttu? Annetaaks olla?
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Kiivasta, kovin kiivasta.

Itse pidän Vapaata keskustelua täysin turhana enkä käykkään tällä puolella kuin noin kerran viikossa vilkaisemassa onko mitään uusia erityisen kiinnostavia keskusteluja.
Flonaldon kanssa olen täysin samaa mieltä siitä että näitä täysin huulenheitoksi menneitä ketjuja on täällä aivan liikaa ja melkein jokainen ketju tahtoo jossain vaiheessa kallistua siihen suuntaan. Melkein aiheeseen kuin aiheeseen on helppo vastata jollain nasevalla sketsillä, toisin kuin oikeasti kantaa ottavasti (toisilla on kyllä kyky siihenkin.
Itse kuitenkin harrastan itse-sensuuria, enkä (kuten jo mainitsin) juurikaan näitä ÄTP-ketjuja sun muita pahemmin edes availe, läpät toistavat jo liikaa itseään enkä millään enää jaksa nauraa samoille/samankaltasille jutuille päivästä toiseen. SM-liiga puolella nämä huumoripituiset viestit ovatkin vain murto-osa kirjoituksista ja piristävät sopivasti aika-ajoin kiivaiden väittelyiden keskellä.

Tehkää mitä teette, eipä tuo minun elämääni juurikaan hetkauta niin kauan kuin vapaan puolen tyyliset ketjut eivät leviä SM-Liigan puolelle.

PS. Tässä ketjussa riitelypukarit Flonaldo sekä Predator ovat kyllä molemmat näyttäneet huonot puolensa. Flonaldo lähti turhaan nimittelemään ja yleistämään ja Predatorin marttyyri kirjoitukset olivat melko lapsellisia. Heittäköön se ekan broilerin joka ei joskus ole Penttiä töninyt... tai jotain :)
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Alkaako pöly jo laskeutua?

Sanon nyt minäkin muutaman sanan.Itse taisteluun ja sen syihin en tahtoisi kovinkaan hanakasti puuttua,sillä kummallakin puolella on omat pointtinsa.Ihmettelen kyllä suuresti Predatorin totaalista hiiltymistä.Olen aina arvostanut häntä klirjoittajana ja olisin uskonut,että juuri hän olisi pystynyt viemään tämän läpi huumorin pilke silmissään.

Myöskin Flonaldon suuntaan osoittaa täältä syyttävä sormi.Ymmärrän sinua hyvin kun otit tälläisen asian esille,mutta se tyyli millä sen teit,ei saa kiitosta täältä.Olet hyvin merkittävässä asemassa täällä Jatkoajassa ja odottaisin sinun myös käyttäytyvän asemasi edellyttämällä tavalla.Tuollainen molemminpuolinen vittuilu ei todellakaan ole eduksi sinulle.

Arvostan edelleen teitä molempia,ja kaikkien etu olisikin,että tämä pullataikinan lailla paisunut typeryys jo sovittaisiin.Eniten minua on ruvennut vituttamaan tässä ketjussa ja myös tuossa toisessa,nämä pikkusielut,jotka ovat joka saatanan välissä muistaneet mainita kuinka typerä/lapsellinen Predator on.Kaikilla meillä on mielipiteemme,mutta täytyykö niitä toistella savikiekon lailla??

Ps:Minut ja Oivan jätätte sitten siellä kaatiksella rauhaan...sovittu? ;)
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vielä kerran

Sistikseltä asiallinen viesti. Analyyttinen. Lukekaa uudestaan. Siinä on tarpeeksi puolueeton kannanottaja.

Myös Jaari tuo hyvän ulkopuolisen säväyksen, samoin reds. Sehän tässä on ongelmana, että kun me asianosaiset otamme kantaa, vaikka asiallisestikin, niin viesti saa lukijan silmissä heti tietyn ennakkovärin.

Minusta yleistäminen on vittumaista ja typerää. Mielestäni olemme kaikki syyllistyneet siihen. Flonaldon yleistys, jonka mukaan koko HIFK-kööri; meikäläinen, Preda etc. on samanlainen, ts. heittää koko ajan samaa läppää joka ketjun täyteen, oli epäoikeudenmukainen. Moni ulkopuolinen onkin huomannut, että meidän kirjoittajaprofiilimme ovat kovin erilaiset. Predator kirjoittaa (kirjoitti?) lähes pelkästään Vapaaseen, minä kirjoitan noin 70% liigapuolelle ja Vapaaseen olen osallistunut yhä vähemmän. Ja yhä harvempiin ketjuihin. Kun tulen tänne, en kerta kaikkiaan tiedä mitä Preda ja Senior (toinen Vapaa-aktiivi) ovat tehneet sillä aikaa muissa ketjuissa. Minullakin on sen verran sordiinoa, uskokaa tai älkää, että olisin voinut feidata muutaman pillujutun, jos niitä kerran on joka ketju täynnä. SM-liigapuolella puhun kiekosta, Vapaassa pidän hauskaa. Korak kirjoittaa ylipäätään aika harvoin. Olemme siviilissä ja myös tällä saitillakin, tarkemmin luettuna (käykää SM-liigapuolella), aika erilaisia hemmoja.

Itse olen puolestani syyllistynyt vastustajien niputtamiseen samanlaiseksi massaksi. Tämä on täysin yhtä typerää kuin meidän kasaaminen yhdeksi brändiksi. Pari-kolme jeesustelijaa on riittänyt minulle tuomitsemaan kaikki hyvinkin asiaansa perustelleet saman jonon jatkeeksi. Olen vilpittömästi pahoillani ja pyydän ties kuinka monetta kertaa tällä palstalla anteeksi ns. kuumaa luonnettani. Sanon heti mitä ajattelen. Ja ajattelen sitten jälkeenpäin ja silloin tällöin kadun, mitä on tullut sanottua. No, olemme erilaisia. Erityisesti Grand-Pierre ja Kallu ovat saaneet rauhallisine kirjoituksineen minut ajattelemaan asioita.

Predator ylireagoi poistumalla ovet paukkuen saitilta, näin siis minun mielestäni. Mutta samanaikaisesti ymmärrän toista kuumakallea niiiiiiin hyvin. Sen olisi ehkä voinut tehdä ilman suurta yleisöä kuitenkin? Mene tiedä. Toivottavasti Predator tulee takaisin. Todella toivon sitä. Mutta jos ei, show goes on ja hän on valintansa tehnyt. Vaikka sitä ei ymmärtäisikään, sitä voi kuitenkin arvostaa. Siis valintaa, ei henkilöä, tarkoitan tässä yhteydessä. Predaa arvostan myös henkilönä, olen hänet tavannutkin. Itse en olisi hienoa saittia jättänyt, vaikka kritiikkiä tuleekin. Enkä jätäkään. Toisaalta - Predan tapa reagoida on hänen tapansa, eikä toista voi oikein käydä neuvomaankaan, että tuo on väärin, koska keskimäärin asioihin reagoidaan näin. Tule sieltä Krunikan Tervanevalta takaisin ja tähtää olympiavoittoon, jooko?

Näin utuinen, rauhanomainen tunnelma minulla on nyt aamupäivällä näistä jutuista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelliseen kirjoitukseen viitaten

Predator on ratkaisunsa tehnyt, joten eipä sitä aikuista miestä kannata neuvomaan lähteä. Emmekä sitä paitsi tiedä, miksi hän lopulta päätti vetäytyä takavasemmalle. Ehkä siihen ei johtanut mikään kirjoitus tässä ketjussa tai tuossa jo suljetussa "Idiootit Faijat"-ketjussa, vaan syynä saattoi hyvinkin olla joku sisällöltään loukkaava yksityisviesti. Ehkä sekin vielä joskus selviää, kuka ties.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Huhhuijaa...

Viestin lähetti Sistis

Ehkä olen itsekin jossain vaiheessa esiintynyt turhan tylysti joissain ketjuissa. Esitän nyt julkisen pahoitteluni jos joku on pahoittanut mielensä esimerkiksi näissä 'Fysiikka vs. Uskonto'-ketjuissa. Eli siis anteeksi 'vastapelurit' (Sampio & Chip etc.) jos olen esimerkiksi teitä loukannut jossain vaiheessa omasta mielestäni hauskoissa keskusteluissamme.
Ensinnäkin, nickini kirjoitetaan "sampio" ja toiseksi, et ole loukannut minua yhdelläkään kirjoituksellasi. Ole huoleti ja nauti kesästä. Myös minun mielestäni keskustelumme, johon sinä, varjo ja kumppanit olette osallistuneet, ovat olleet hauskoja, haastavia ja jopa opettavia. Lopetin edellisen ketjun kommentoinnin keskustelun mentyä vanhan toistoksi, eikä se aiheuttanut minkäänlaisia traumoja minulle. Chipistä en tiedä, tuskin hänellekään.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hö-häh!

Täällähän on ihan kunnon väännöt päällä. Ei kun sekaan vaan! Eli onhan se nyt kumma, jos joidenkin kirjoitukset tai kirjoitustyyli ärsyttää niin paljon, että sitä täytyy sitten oikein urakalla morkata ja kritisoida jokaisessa ketjussa, johon kyseinen henkilö on ottanut osaa. Eikös se ole juuri sitä kiusaamista? Erilaisuuden ja erilaisten mielipiteidenhän takia sitä koulussakin kiusattiin joitain tyyppejä, jotka yleensä olivat sitten vähemmistönä.

Sehän tässä nettikeskustelussa on perseestä, että täällä voit heittää vaikka kuinka tylyä kuittia tai haukkua kaverin täydeksi idiootiksi ilman, että joudut vastuuseen. Päinvastoin! Jos edustat korrektia tyyliä ilmaista vittumaisuuttasi saat kaiken kukkuraksi moderaattoreilta pään taputukset. Voitpa jopa "päästä" :D suljetun osaston jäseneksi. Todennäköisesti tästä kirjoituksesta napsahtaa pelikieltä tms. No sehän on vain natsa kaulukseen. Niin vielä palatakseni tuohon, että tämä on tällaista nurkan takaa huutelua ja jalat alle meininkiä, niin olisi se vaan aika mukava nähdä tämä sama porukka keskustelemassa esim. oluttuoppien ääressä korttia iskien jossain ravitsemusliikkeessä. Parhaimmat Hesuksethan eivät toki joisi olutta, saati istuisi baarissa. Ehkä paikka olisi limudisko (olisiko saatanallinen musiikki liikaa?). Saattaisi siinä muutama silmä muuttua varjon mustaksi illan tuoksinnassa, jos teksti olisi samanlaista ja ajojahti saman tyylistä kuin se nyt on ollut täällä kuurupiilon luvatussa ympäristössä.

Munatonta porukkaa.
 

SergeiBautin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
asiaa

Jaksoin lukea melkein koko ketjun. Selkeästi vapaan keskustelun parasta antia. Uskokaa pois niin tätä ketjuakin lukee todella moni ja oikein odottaa milloin joku vetää hernettä lisää nenään.

peukkua ylös ja 13 vuotiaalle nooselle pihkattua rautakankea
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tilannehan muuten taitaa olla se että kaikki paskanjauhamisen vastustajat tekevät sitä jatkoajan ircissä ja koska siellä saavat omat paskanpuhumistarpeensa täytettyä, niin silloin sitä ei heidän mielestään täällä kaivata. Ainakin tältä pahasti vaikuttaa.

Ja tätä ei sitten saa ottaa vittuiluna.

(Olipas muuten pitkä lause tuo ensimmäinen.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös