Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Flonaldo vs. Preda&Senior - huumoria vai nou?

• Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 23 575
  • 239

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Flonaldo
Minä sallin liiallisen huumorin, mutta miksi he eivät voi sallia tosikkomaisuutta, jokaiseen ketjuun ja keskusteluun ei elämässä tarvitse tunkea pimppihuumoria.

Sinä vaan jaksat jatkaa. Onhan se kivaa että joku edes mainostaa edelleen jotakin pimppihuumoria.
Ei kai tämä nyt taas starttaa uudestaan sen takia kun minun nimimerkkini ilmestyi maisemiin?
Ei kai?

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sopuli

Ei tuo nyt mielestäni ole ontuva vertaus. Tarkoitus ei todellakaan ollut verrata raiskauksen uhrin auttamatta jättämistä ja virtuaalihenkilön puolustamatta jättämistä keskenään tekoina. Varjon raiskausperiaatetta nyt vaan pidetään yleisesti epämoraalisena ja toisten puolustamista oikemielisenä tekona. Molemmista tuli kritiikkiä. Tämä oli se pointti. Miksi jänkkään tällaista? Alkoi vaan ärsyttämään nettikeskusteluille tyypillinen jatkuva epäoleellisuuksiin puuttuminen, kun ei muuta keksitä. Kuten Varjo jo sanoikin, kiukuttelulla ja oikealla asialla on vissi ero.

P.S. Taisi tulla tämän ketjun turhin viesti...

Ja silti siihen tulee vastine?

Mielestäni vertaus oli aikamoine ohilaukaus.

Oikean elämämän ja nettielämän vertauksia ja asioiden vakavuuksien suhteita vertailemalla esimerkeissä on suuriakin eroja. Esimerkissä liikuttiin juuri tuolla "epäoleellisuuksien rajoilla".
Kiukuttelua on myös monenlaista, jos tajuat.

Ei oteta tätä liian vakavasti, vaikka silti vakavasti, jookos?

ps. nyt tuli oikeasti se turhin viesti.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulipa vaan mieleen...

Koetan täällä pitää kaikissa keskusteluissa mielessä sen, että asiat riitelevät eivät ihmiset eli vaikka olisikin hyvin jyrkästi eri mieltä jonkun kanssa jostain asiasta niin se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kohdistaisin riidan toisen ihmisen nickiin - persoonaan. Meitä on täällä niin moneksi joten väkisinkin tulee tilanteita joissa ilmenee erimielisyyksiä mutta ne ovat vain asioiden välisiä eivät henkilökohtaisia, tai niitä ei mielestäni pitäisi ulottaa henkilökohtaiselle tasolle.

Ajattelen monista asioista niin eritavalla kuin keskiverto ihminen etten yhtään ihmettele vaikka moni hampaita kiristellen lukisi joskus viestejäni joten en pidä ihmeenä, että joku voisi jopa loukkaantua viesteistäni - tarkoituksenani nyt ei kuitenkaan ole ollut loukata ketään tai kohdistaa arvostelevaa viestiäni suoraan jonkun ihmisen persoonaan vaan arvostella ainoastaan käsiteltävää asiaa. Jos joskus jää jotain hampaankoloon niin laittakaa ihmeessä yv tulemaan - kunhan se on asiallisesti laadittu.

Jatkakaa,

vlad#16.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
TAztka: IRL-modi ja nettimodi ovat kuitenkin siinä määrin tasa-arvoisia että tekojen motiivien(no joo joku taisi jo todeta ettei niillä ole mitään väliä) arvot ovat kuitenkin "samat".
Tai siis tekona auttamiset ovat samanarvoisia, riippumatta siitä onko kyse todellisuudesta vai virtuaalisesta avusta.

mjr&Shadowplay ym. varmaankin hirttävät minut taas kerran jostain syystä mutta minä en tee eroa nettitodellisuudella ja reaalimaailmalla kun tarkastellaan pelkkiä tekojen motiiveja ja syitä. On totta etten varsinaisesti ollut missään vaarassa auttaessani Flonaldoa mutta kuten moni jo aikaisemmissa keskusteluissa väitti, vaaralla ei ole väliä.

Eli jos kerta minun "virtuaalipuolustamisellani" ei ole mitään väliä niin miksi ..tussa minun sitten pitäisi uskoa että kukaan teistä uskaltaa auttaa raiskattavaakaan koska kysehän on vain nettikeskustelusta.

Minä "autoin" Flonaldoa ja tein jotain konkreettista mutta kuinka moni voi todistaa auttavansa/auttaneensa raiskattavaa...

Voimme tietenkin perustaa valehtelijoiden kerhon jossa puhumme vain 100% paskaa mutta se ei välttämättä hyödytä ketään.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
TAztka: IRL-modi ja nettimodi ovat kuitenkin siinä määrin tasa-arvoisia että tekojen motiivien(no joo joku taisi jo todeta ettei niillä ole mitään väliä) arvot ovat kuitenkin "samat".
Tai siis tekona auttamiset ovat samanarvoisia, riippumatta siitä onko kyse todellisuudesta vai virtuaalisesta avusta.

mjr&Shadowplay ym. varmaankin hirttävät minut taas kerran jostain syystä mutta minä en tee eroa nettitodellisuudella ja reaalimaailmalla kun tarkastellaan pelkkiä tekojen motiiveja ja syitä. On totta etten varsinaisesti ollut missään vaarassa auttaessani Flonaldoa mutta kuten moni jo aikaisemmissa keskusteluissa väitti, vaaralla ei ole väliä.

Eli jos kerta minun "virtuaalipuolustamisellani" ei ole mitään väliä niin miksi ..tussa minun sitten pitäisi uskoa että kukaan teistä uskaltaa auttaa raiskattavaakaan koska kysehän on vain nettikeskustelusta.

Minä "autoin" Flonaldoa ja tein jotain konkreettista mutta kuinka moni voi todistaa auttavansa/auttaneensa raiskattavaa...

Voimme tietenkin perustaa valehtelijoiden kerhon jossa puhumme vain 100% paskaa mutta se ei välttämättä hyödytä ketään.

Voidaan asiasta noinkin ajatella.

Minä vedän vain tietyn eron netti persoonani ja irl-persoonan välille, vaikka samar moraaliset koodit minua kuitenkin ohjaavat.

Saatan toki olla suuri valehtelija ja kukaan ei voi tietää mitä minä tekisin todellisessa raiskaus tilanteessa. Sen tiedän vain minä itse, jos minäkään.

Minullakin reagoi puolustus mekanismi, suuresta "hyökkäyksestä" Predaa vastaan, joten en alkuun edes regoinut, koska olisin mennyt todella pahasti kaikkien filtterien alta.

Joten en moralisoi ketään, asia polkee paikallaan ja mielestäni kaikkien näkemykset (jotka kirjoittavat ketjuun, eivätkä yksityisesti) ovat selvillä. Suuria eroja ei löydy joten annetaan homman rauhoittua ja jatketaan uusin aihein ja ehkä ukkosen raikastaman raikkaan ilman merkeissä.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Tatzka
Ja silti siihen tulee vastine?

Ja vastineen vastine. Ihan kiusallani.

Mielestäni vertaus oli aikamoine ohilaukaus.

Oikean elämämän ja nettielämän vertauksia ja asioiden vakavuuksien suhteita vertailemalla esimerkeissä on suuriakin eroja. Esimerkissä liikuttiin juuri tuolla "epäoleellisuuksien rajoilla".

Aloitetaan nyt vaikka sillä, että vertaus ei ollut tekstissä mitenkään oleellinen. Se oli vaan heitto, jolla ehkä kysyttiin, että vaikuttaako Varjon 'persoona' siihen, että hänen kanssaan ollaan eri mieltä?

Kiukuttelua on myös monenlaista, jos tajuat.

Ei oteta tätä liian vakavasti, vaikka silti vakavasti, jookos?

En ota vakavasti, enkä kiukkua. On vaan sellanen väittelyfiilis! Tiättekste? Ihan sama mikä aihe, mutta pitää vähän vääntää.

ps. nyt tuli oikeasti se turhin viesti.

Väliaikaista kaikki on vaan...

F

Flonaldo

Viestin lähetti Predator
Sinä vaan jaksat jatkaa. Onhan se kivaa että joku edes mainostaa edelleen jotakin pimppihuumoria.
Ei kai tämä nyt taas starttaa uudestaan sen takia kun minun nimimerkkini ilmestyi maisemiin?
Ei kai?
Jos huomasit, niin viestini oli vastine Tazkan viestiin. Ei täällä ole tarkoituksena jatkaa vain jatkamisen vuoksi. Olen samaa pointtiani yrittänyt toistaa, ja moni muu perässä, useaan otteeseen, mutta se ei ole mennyt perille. Kaikki on vaan sysätty syrjään tosikkomaisuutena eikä ole välttämättä edes pohdittu itse ongelmaa - jollainen todellakin on olemassa.

Ainakaan minä en tässä jutustellut vain jutustelun vuoksi, enkä varsinkaan vain jota kuta mollatakseni. Minulla oli ainakin tarkoituksena saada aikaan näkyvä muutos. Ja sellainen ei ole mahdollinen ennen kuin osapuolet ovat tiedostaneet mistä on kyse. Tuleeko muutosta? Se jää nähtäväksi seuraavien viikkojen aikana.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Flonaldo
Jos huomasit, niin viestini oli vastine Tazkan viestiin. Ei täällä ole tarkoituksena jatkaa vain jatkamisen vuoksi. Olen samaa pointtiani yrittänyt toistaa, ja moni muu perässä, useaan otteeseen, mutta se ei ole mennyt perille. Kaikki on vaan sysätty syrjään tosikkomaisuutena eikä ole välttämättä edes pohdittu itse ongelmaa - jollainen todellakin on olemassa.

Ainakaan minä en tässä jutustellut vain jutustelun vuoksi, enkä varsinkaan vain jota kuta mollatakseni. Minulla oli ainakin tarkoituksena saada aikaan näkyvä muutos. Ja sellainen ei ole mahdollinen ennen kuin osapuolet ovat tiedostaneet mistä on kyse. Tuleeko muutosta? Se jää nähtäväksi seuraavien viikkojen aikana.

Onegelam voi välillä olla myös muualla kuin sen aiheuttajissa.

Yritetään vain kaikki omalta osaltamme parantaa hjuumöriä ja käytöstä, miä ainakin yritän, toivottavasti muutkin niin tekevät. Minä olen ja oli monen kanssa eri linjoilla ja niin varmaan aina olemme, mutta uskon meidän silti tulevat toimeen täälläkin ilman suurempia kärhämiä, vain maalai(kaupunkilais) järjen avulla.

Eli unohdetaan jo koko asia...minä etunenässä.

K

kangaroo

Viestin lähetti Flonaldo
Ei täällä ole tarkoituksena jatkaa vain jatkamisen vuoksi. Olen samaa pointtiani yrittänyt toistaa, ja moni muu perässä, useaan otteeseen, mutta se ei ole mennyt perille.

Kyllähän pointtisi on mennyt perille, eli toisin sanoen kaikille on käynyt sinun mielipiteesi selväksi. Osa porukasta nyt vaan on asiasta eri mieltä kuin sinä. Vai tarkoitatko "perille menolla" sitä, että eri mieltä olevien on muutettava mielipiteensä omasi mukaiseksi ja myönnettävä ns. mauton huumori niin tyhmäksi, ettei sitä kertakaikkiaan viljellä täällä ?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti kangaroo
Kyllähän pointtisi on mennyt perille, eli toisin sanoen kaikille on käynyt sinun mielipiteesi selväksi. Osa porukasta nyt vaan on asiasta eri mieltä kuin sinä. Vai tarkoitatko "perille menolla" sitä, että eri mieltä olevien on muutettava mielipiteensä omasi mukaiseksi ja myönnettävä ns. mauton huumori niin tyhmäksi, ettei sitä kertakaikkiaan viljellä täällä?

Täällä on myös huomattavan usea muukin henkilö ilmaissut kantansa siitä, että sitä huumoria on liikaa. Toivottavasti myös muiden mielipide on käynyt selväksi, ja kukin(minä mukaan lukien) ehkä miettii mitä kirjoittaa ja minne. Kategorioin viestisi sinne kiukutteluosastolle, koska et selvästikään miettinyt yhtään mitä Flonaldo yritti viestissään sanoa.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tokihan olemme kuitenkin kaikki sitä mieltä, että maapallo ei itseasiassa olekaan pallo, vaan pannukakku.

Tämän lisäksi olisi hyvä huomioida myöskin se, että karhut kakkivat metsään, tiikerillä on viikset, lentokoneet osaavat lentää. Kesälläkin saa pitää pipoa, vaikka varsinaista pään palelluttamisen vaaraa ei helteellä ole.

Olen pannut syksyn lähestyessä merkille myöskin sen, että ytv on lähettänyt jokaiseen kotiin uudet bussiaikataulut, jotka paikoin poikkeavat ihan olennaisesti niistä jotka ovat olleet voimassa kesän aikana. Aika jännä juttu sinänsä kun ajattelee kuitenkin, että metsässä on sekä mustikoita, että puolukoita, vaikka videoiden tilallekin on nykyään saatu jo dvd soittimet, joilla ei voi soittaa kitaraa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Huokaus, että tällänen episodi täällä on pyörimässä, kun on pari päivää poissa koneelta. Toki ihan syystä, mutta osittain turhan yliampuvasti.

Pilluhuumori on pienessä muodossa okei, joka ketjussa sitä ei jaksa lukea. Eikä siitä syytetyt nimimerkit pelkästään siitä kirjoita. Seniorin huumorintaju on laaja ja usein saa naureskella ääneen niitä juttuja. Samat sanat Predatoriin ja se vielä lisäksi, että miehen pitkät tarinat ovat aivan uskomattoman hyviä. Tulee olo kuin lukisi jotain Stephen Kingin eeposta. Hyviä kirjoittajia koko "leimattu" HIFK-kentällinen. Huumorin ystävänä näiden herrojen normaalihuumori puree erittäin hyvin allekirjoittaneeseen.

Viestin lähetti Predator
[...]sain siis eilen oikein roppakaupalla paskaa niskaani yv:nä... sen takia minulta paloi käämit kuudenteen sukupolveen asti.[...]

[...]No, se oli ylireagointia. Tämä tiedoksi. [...]

Ihme ja kumma, että jotkut ovat niin lapsellisia, että haukkuvat ihmisiä nimimerkkien takaa. Haukkumista tapahtuu silti näissä viestiketjuissakin, ja kenties ne riidat on välillä parempi viedä yv:hin, mutta siltikin ihmisten käytös kummastuttaa. Ei kai tämä Jatkoaika nyt ole niin vakavaa asia kaikkien mielissä? Toivon mukaan ei, vaikka siltä turhan usein näyttää.

Ymmärrän Predan reaktiot täysin.

Nyt kun jatkoaikalaisten mielipiteet puolin ja toisin tulivat ilmi, niin on taas hyvä odottaa ensi kautta paremmin mielin. Ilma on puhdistunut, joillakin paha mieli, jotkut katuvat, pilluhuumorin kuolema tapahtunut jne. Rauhoitutaanpas kaikki nyt jo, eiks je?

Turha kommentti tämäkin, mutta tulipahan kannettua oma osansa tässä asiassa..

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Mike

, lentokoneet osaavat lentää.

Itse asiassa lentokone ei osaa lentää. Se pysyy ilmassa sen takia, kun sen ohjaamossa on pilotti joka toiminnoillaan saa sen lentämään.
Poikkeuksena tietenkin ruotsalaiset ja valko-venäläiset ilmaherruushävittäjät... nehän eivät pysy ilmassa edes pilotin avustamana.

PS: Kiitos, Mike, tässäkin ketjussa päästin vihdoinkin asiaan.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kreit! Preda paikalla jälleen. Hyvä näin. Kunnon tuuletukset on ok. Eiköhän jatketa kokeneempana. Paitsi Preda, niin muutkin huomasivat sen, millaisen myllyn saa aikaiseksi liika kärkevä osoittelu. Preda on yksi runkopelaajista, joten vaakakupissa painaa myös keskustelunsynnyttäjän "vika". Ei liene kuitenkaan psykologisesti kovin viisasta kulminoida julkisesti joku ongelma yhteen persoonaan. Mielestäni.

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Enhän minä nyt Varjo sinua ole hirttämässä, koskaan ollutkaan:)

Tästä asiasta olen koko lailla samaa mieltä. Jos nyt ollenkaan ollaan vakavasti keskustelemassa netissä niin kyllä silloin lähtökohtana on pidettävä sitä, että keskustelijoiden mielipiteet ovat "aitoja" ja samoja kuin reaalimaailmassakin. Sanankäänteet tosin tuppaavat netissä kääntymään helposti aika kärjekkäiksi.

Mutta samaan aiheeseen vähän liittyen haluaisin korostaa yhtä seikkaa. Jet Ace kirjoitti aiemmin tähän insidenttiin liittyen:

"Tunnen henkilökohtaisesti pääosan "pääsyytetyistä" ja voin vakuuttaa, että kyseessä ovat erittäin fiksut henkilöt."

Tällä ei nimittäin ole mielestäni MITÄÄN väliä. Tarkoitan tämän nyt ihan yleisellä tasolla enkä kohdista tätä lainkaan tässä kyseessä oleviin henkilöihin. Mitä väliä sillä on kuinka fiksu ja filmaattinen joku "oikeasti" on jos suoltaa täyttä paskaa nettiin? Tai toisin päin, mitä väliä sillä on jos aivan loistavia juttuja nettiin kirjoittava henkilö onkin "oikeasti" aivan perseestä?

Kuten WIR:kin aiemmin hyvin sanoi, nettikeskustelussa persoonasi on tasan sama kuin kirjoitustesi sisältö (ja muoto, jne.). Itse asiassa sama pätee nähdäkseni myös reaalimaailmassa: ihminen on käyttäytymisensä ja tekojensa summa. Kuin sipuli: pelkkää kuorta, vailla mitään "sisintä". Ei yhtään enempää eikä vähempää. Mutta tämä on jo kokonaan toinen tarina...

* * *
shadowplay

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Predator
Itse asiassa lentokone ei osaa lentää. Se pysyy ilmassa sen takia, kun sen ohjaamossa on pilotti joka toiminnoillaan saa sen lentämään.
Poikkeuksena tietenkin ruotsalaiset ja valko-venäläiset ilmaherruushävittäjät... nehän eivät pysy ilmassa edes pilotin avustamana.
Tarkemmin ottaen lentokone lentää siiven tarkoituksenmukaisen muodon aiheuttaessa paine-eron siiven ylä- ja alapinnalle. Tämä paine-ero muodostaa nosteena tunnetun voiman joka on tarpeeksi suuri jopa kannattamaan lentokonetta ilmassa. Pilotti toki painaa kaasunappulaa ja vääntää ohjaintikusta, ellei ole kahvilla tai tekemässä jotain muuta. Silloin ohjat ottaa haltuunsa ns. autopilotti.

Suurimman kunnian lentokoneen lennosta ottaa siis kyllä insinööri. Eli olisi pitänyt sanoa, että insinööri lentää.

Ja ruotsalaiset (Jas Grippen, SAS) & venäläiset (Sukhoi 27 Flanker, Putolev-rahti/matkustajakoneet) insinöörit eivät lennä.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Shadowplay
Mutta samaan aiheeseen vähän liittyen haluaisin korostaa yhtä seikkaa. Jet Ace kirjoitti aiemmin tähän insidenttiin liittyen:

"Tunnen henkilökohtaisesti pääosan "pääsyytetyistä" ja voin vakuuttaa, että kyseessä ovat erittäin fiksut henkilöt."

Tällä ei nimittäin ole mielestäni MITÄÄN väliä. Tarkoitan tämän nyt ihan yleisellä tasolla enkä kohdista tätä lainkaan tässä kyseessä oleviin henkilöihin. Mitä väliä sillä on kuinka fiksu ja filmaattinen joku "oikeasti" on jos suoltaa täyttä paskaa nettiin? Tai toisin päin, mitä väliä sillä on jos aivan loistavia juttuja nettiin kirjoittava henkilö onkin "oikeasti" aivan perseestä?

Kuten WIR:kin aiemmin hyvin sanoi, nettikeskustelussa persoonasi on tasan sama kuin kirjoitustesi sisältö (ja muoto, jne.). Itse asiassa sama pätee nähdäkseni myös reaalimaailmassa: ihminen on käyttäytymisensä ja tekojensa summa. Kuin sipuli: pelkkää kuorta, vailla mitään "sisintä". Ei yhtään enempää eikä vähempää. Mutta tämä on jo kokonaan toinen tarina...

* * *
shadowplay

Tuo ei kyllä ollut kirjoitukseni pointti ja täysin sivuseikka kirjoituksestani, josta yhden lauseen poimit. Ennen kaikkea se ei ollut mikään väittämä.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vilpertti
Pilotti toki painaa kaasunappulaa ja vääntää ohjaintikusta, ellei ole kahvilla tai tekemässä jotain muuta. Silloin ohjat ottaa haltuunsa ns. autopilotti.

Suurimman kunnian lentokoneen lennosta ottaa siis kyllä insinööri. Eli olisi pitänyt sanoa, että insinööri lentää.

Tämä oli minlle uutta tietoa. Olen aina lentoemäntien kuulutuksista ymmärtänyt, että tämän Auto Pilotin oikea nimi on Hans Besättning. Erikoishemmo, ehtii varakippariksi jokaiselle lennolle.:rolleyes:

Ja jos Insinööri lentää, niin kysyn vaan: onko kyseessä Diplomi-insinööri vai osaako myös tavallinen Insinööri lentää?

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Re: Flonaldo vs. Predator & Senior

Hiukan ihmetyttää, että modeilla on aikaa puuttua varsin hauskaan "pimppiketjuun" ja samaan aikaan jotkut kirjoittajat voivat jauhaa JA:ssa edelleen, ikivanhaa Moberg on sutenööri vihjailua ja mm. ehdotella pelaajakandidaateille, että varmaan Frankilta löytyy myös vaimolle töitä.

Minusta tällainen on todella mautonta huumoria, etenkin kun ottaa huomioon, että Mr. Moberg on vapautettu kaikista paritussyytteistä sekä Helsingin raastuvanoikeudessa, että Helsingin hovioikeudessa.

Eräästä tällaisesta kirjoituksesta raportoin moderaattoreille, mutta ilmeisesti moderaattorien mielestä tällainen on huumoria, sillä kirjoitusta ei poistettu, eikä moderaattorit reagoineet asiaan millään lailla.

Kaiken lisäksi tuollaisten paritusväitteiden esittäminen, vaikkakin huumorin varjolla, on rikos Suomen rikoslain mukaan.

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Senior
Ja jos Insinööri lentää, niin kysyn vaan: onko kyseessä Diplomi-insinööri vai osaako myös tavallinen Insinööri lentää?
Tavallinen insinööri osaa lentää hiukan heikommin, amerikkalaisten elokuvien standardien mukaan hän on siis noin lentoemon tasolla lentotaidoiltaan. Eli osaa laskeutua jumbojetin, mutta kaikkia jännittää.

Teekkarit sen sijaan ovat lentämisen mestareita. Hehän saavat lentoharjoitusta viikottain baareissa, ja muutenkin ovat kohtuullisen korkealentoista porukkaa. Etenkin läppä on niin korkeatasoista ja lennokasta, että ei olekaan ihme, että teekkarit tunnetaan ympäri Suomen täysinä ilmapäinä!

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue

Teekkarit sen sijaan ovat lentämisen mestareita. Hehän saavat lentoharjoitusta viikottain baareissa,

Eipäs vaihdeta puheenaihetta! Tupsulakkipäiset baarikärpäset eivät kuulu tähän asiaan millään tavoin.
Minulle opetti armeijassa aikoinaan sotilasmestari Väinö Kolju, mestarisotilas, että silitysrautakin oppii lentämään kun siihen asennetaan tarpeeksi tehokkaat moottorit. Ei siinä mitään siipiä tai ilmavirtauksia tarvita. Tuolla silitysrautaperiaatteella aikoinaan rakennettiin Neuvostoliitossa tehokkaat Mig-suihkarit. Kyllä ne lensivät, ja lujaa lensivätkin vaikka muistuttivat ulkomuodoltaan lähinnä elefanttitaudista kärsivää pöhöttynyttä tynnyriä. On kyllä pakko myöntää, että kun Migin moottoreista jostakin syystä sitten loppui puhti, niin liito-ominaisuudet olivat samaa luokkaa kuin auton alle jääneellä liito-oravalla... lopputulos on hyvinkin aerodynaamisen litteä, mutta ei se kyllä enää lennä.

Ehkä ne insinöörit sittenkin olivat oikeassa... nimittäin sen aerodynamiikan suhteen?

PS: Ennenkuin joku taas ehtii huomauttaa, että miten asia liittyy viestiketjun otsikkoon, niin tämä on vain ja ainoastaan vastausta/kommenttia nimim. Miken ketjussa esittämään mielipiteeseen. Ei sen kummempaa.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tavallinen insinööri osaa lentää hiukan heikommin, amerikkalaisten elokuvien standardien mukaan hän on siis noin lentoemon tasolla lentotaidoiltaan. Eli osaa laskeutua jumbojetin, mutta kaikkia jännittää.

Teekkarit sen sijaan ovat lentämisen mestareita. Hehän saavat lentoharjoitusta viikottain baareissa, ja muutenkin ovat kohtuullisen korkealentoista porukkaa. Etenkin läppä on niin korkeatasoista ja lennokasta, että ei olekaan ihme, että teekkarit tunnetaan ympäri Suomen täysinä ilmapäinä!

Mitämitämitä? Hetkinen seis! Minä osaan lentää (ainakin pahvi on annettu todisteeksi siitä) mutten ole insinööri tai teekkari?!?! Miten tämä on mahdollista? Salaliitto? Osaavatko muutkin ihmisryhmät lentää kuin insinöörit ja teekkarit...? Nyt olen aivan ulapalla..... vai merimiehetkö ovat aivan ulapalla.... :D

Rajusti offtopicciin meni mutta ehkä niin on parempi. Ketjun alkuperäinen aihe alkaa puuduttaa siinämäärin että ehkäpä episodi olisi parempi unohtaa ja suunnata katse eteenpäin.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Iceman

Mitämitämitä? Hetkinen seis! Minä osaan lentää (ainakin pahvi on annettu todisteeksi siitä) :D

Rajusti offtopicciin meni mutta ehkä niin on parempi. Ketjun alkuperäinen aihe alkaa puuduttaa siinämäärin että ehkäpä episodi olisi parempi unohtaa ja suunnata katse eteenpäin.

Siis sinulla on lentopahvi? Saanko tiedustella, että minkä värinen pahvi on kysessä? Onko se ehkä maastokuvioinen ns. militaristipahvi, vai Marimekon orvokkikuvioinen? Lenteletkö moottorivoimin vai liiteletkö ilmavirtojen mukana (liitokone)?

Ja offtopicista sen verran, että tämähän on vain jatkoa tämän ketjun keskustelulle. Jos tästä lentämisestä avaa uuden otsikon, niin heti on joku itkemässä että siitähän jo keskustellaan tuossa toisessa ketjussa. Sitten jos tästä samasta asiasta virinnyttä läpänheittoa jatkaa tässä ketjussa, niin joku itkee että se on offtopic?

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Predator

Siis sinulla on lentopahvi? Lenteletkö moottorivoimin vai liiteletkö ilmavirtojen mukana (liitokone)?

Ja offtopicista sen verran, että tämähän on vain jatkoa tämän ketjun keskustelulle. Jos tästä lentämisestä avaa uuden otsikon, niin heti on joku itkemässä että siitähän jo keskustellaan tuossa toisessa ketjussa. Sitten jos tästä samasta asiasta virinnyttä läpänheittoa jatkaa tässä ketjussa, niin joku itkee että se on offtopic?

Jep, pahvi on ja se on vaaleansininen. Liitelen ilmavirtojen mukana ilman moottoria (tosin alussa moottori kelaa minut taivahalle) elikkäs purjelento on homman nimi, tyypit on kolmelle koneelle.

Onpas monimutkaista nykyään tämä keskustelu täällä. ;)
Ehkäpä on paras koheltaa entiseen tapaan ja odottaa moderaattorien ohjaavan käde läiskähdystä. ;) No, ei tosiaan. Kyllä asiat etenevät täällä ihan hyvin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy