Feminismi – tasa-arvon asialla?

  • 359 511
  • 2 904

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Suhteellisen rohkea veikkaus, kun ottaa huomioon, että tähän mennessä en ole onnistunut käyttämään kyseistä sanaa kertaakaan koko kirjoitushistoriassani. Toisin kuin sinä. Mutta mistäs sitä koskaan tietää...

Taisi puhti loppua, kun et jaksanut viestini loppuun asti

Edit: Ei näköjään tullut sitä Jännä- sanaa, mutta sehän onkin vielä kauempana vasemmalla hortoilevan komppiryhmän vakiosanastoa.



Kiitos, kun vihdoin ties kuinka monen viestin jälkeen saat suoraan avattua ajatusmaailmaasi. Pidät siis minua "vihervasemmistofeministinä" ja tämän todistaa siis se, että korjaan "vihervasemmistofeministien" virheellisen väitteen. Jep Jep.

Jep, jep vaan. Pidän sinua vasemmistolaisena, joita valtaosin ovat myös nämä intersektionaaliseen feminismiin hurahtaneet, jotka ovat sinusta väärässä, joista et ole koskaan kuullutkaan, joita ironisesti ja sarkastisesti siteeravaavat "kriitikot" ovat moneeen kertaan todettu paskanpuhujiksi, jotka.... jatkoa lienee tulossa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, jep vaan. Pidän sinua vasemmistolaisena,
Taitaa Ahtisaaren Mara olla ainoa vasemmistolainen, jota olen koskaan äänestänyt, mutta mitäs näistä. Kyllähän sinä paremmin tiedät. Tunnet asian näköjään yhtä hyvin, kuin sanavarastoni

joita valtaosin ovat myös nämä intersektionaaliseen feminismiin hurahtaneet, jotka ovat sinusta väärässä, joista et ole koskaan kuullutkaan,
Kuten olen jo aiemminkin todennut, olen kyllä kuullut feministeistä. En vain kovin tarkkaan tunne liikkeen retoriikkaa, koska liike ei mielestäni ansaitse niin tarkkaa tutustumista. Tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta voit muuten lukea lyhyen mielipiteeni feministeistä. Sinulle se varmaankin todistaa, että olen feministi, joten voit taas mennä muutamaan ketjuun levittelemään tuota väitettä, kuten tapoihisi kuuluu.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Taitaa Ahtisaaren Mara olla ainoa vasemmistolainen, jota olen koskaan äänestänyt, mutta mitäs näistä. Kyllähän sinä paremmin tiedät. Tunnet asian näköjään yhtä hyvin, kuin sanavarastoni

Melkoinen yllätys.


Kuten olen jo aiemminkin todennut, olen kyllä kuullut feministeistä. En vain kovin tarkkaan tunne liikkeen retoriikkaa, koska liike ei mielestäni ansaitse niin tarkkaa tutustumista. Tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta voit muuten lukea lyhyen mielipiteeni feministeistä. Sinulle se varmaankin todistaa, että olen feministi, joten voit taas mennä muutamaan ketjuun levittelemään tuota väitettä, kuten tapoihisi kuuluu.

Kuten voit ylempää lukea, en ole pitänyt sinua feministinä, vaan vasemmistolaisena. Tarkemmin sanottuna, olen olettanut sinun olevan demari. Olemme siis nyt tilanteessa, jossa sinä et ole ymmärtänyt selkokielistä tekstiä ja minä puolestani tehnyt väärän veikkauksen poliittisesta suuntautumisestasi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mutta kuitenkin mielestäsi ammuin itseäni selkään, kun kritisoin "vihervasemmistofeministien" virheellistä väittämää?

Ei. Kritisoit kriitikoiden paskapuheita, ironista tai sarkastista puhetta, jonka taustalla on sama suhtautuminen nykyfeminismiin kuin itselläsi - ja minulla.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei. Kritisoit kriitikoiden paskapuheita, ironista tai sarkastista puhetta, jonka taustalla on sama suhtautuminen nykyfeminismiin kuin itselläsi - ja minulla.
No nyt kun aletaan olla samalla sivulla, niin voin vielä täsmentää alkuperäistä kommenttiani. Jos joku henkilö tulee kommentoimaan vastenmielistä väkivaltauutista tuolla virheellisellä ja väsyneellä kommentilla rasismista, niin tämä henkilö on mielestäni trolli ja/tai idiootti. Ihan riippumatta siitä onko kommentoija viestissään tosissaan vai harrastaako hassunhauskaa sarkasmihassuttelua.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No nyt kun aletaan olla samalla sivulla, niin voin vielä täsmentää alkuperäistä kommenttiani. Jos joku henkilö tulee kommentoimaan vastenmielistä väkivaltauutista tuolla virheellisellä ja väsyneellä kommentilla rasismista, niin tämä henkilö on mielestäni trolli ja/tai idiootti. Ihan riippumatta siitä onko kommentoija viestissään tosissaan vai harrastaako hassunhauskaa sarkasmihassuttelua.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, vaikka kommentti olisikin vain aasinsilta toiseen aihepiiriin. Yksi palstalainen tämän havaitsi ja päättikin olla tarttumatta syöttiin, koska mitä ilmeisimmin halusi vältää aattellisesti hankalamman keskustelun - fiksu kaveri.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Itse odotan innolla sitä päivää, kun Melania Trump eläköityy First Ladyn tehtävistä. Odotettavissa toki M. O.:n tapaan valtaisa kehuryöppy.

Toistaiseksi miesten kohdalla tasa-arvo ei ole ihan toteutunut. O on ollut joku median lemmikki huolimatta siitä että on hommassaan ihan lapanen, kun taas Trumpista pitää vain olla pitämättä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itse odotan innolla sitä päivää, kun Melania Trump eläköityy First Ladyn tehtävistä. Odotettavissa toki M. O.:n tapaan valtaisa kehuryöppy.

Toistaiseksi miesten kohdalla tasa-arvo ei ole ihan toteutunut. O on ollut joku median lemmikki huolimatta siitä että on hommassaan ihan lapanen, kun taas Trumpista pitää vain olla pitämättä.
Sulle ei toi tasa-arvon määritelmä taida olla ihan tuttu.

First Ladyjen arvostus on aika ohuesti tasa-arvokysymys, enkä minä ainakaan koe että heitä mitenkään haukuttaisiin/ylistettäisiin kohtuuttomasti sukupuolensa tai ihonvärinsä perusteella. Bill Clinton olisi nähdäkseni ollut siinä hommassa ihan samalla viivalla Michelle Obaman kanssa vaikka on sekä eri sukupuolta, että eri värinen.

Silläkään ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että Obamaa on länsimaissa yleisesti pidetty hyvänä tyyppinä ja Trumpia aika vastenmielisenä persoonana. Monet ovat niistäkin asioista täysin vastakkaista mieltä, eikä sekään ole tasa-arvoasia niin kauan kun vaikka Obaman epäonnistumista ei perustella ihonvärillä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Yksi palstalainen tämän havaitsi ja päättikin olla tarttumatta syöttiin, koska mitä ilmeisimmin halusi vältää aattellisesti hankalamman keskustelun - fiksu kaveri.
Mitä ilmeisemmin ei jaksanut ruokkia kikkelimiekkailla trollin kanssa. Ilmeisen kokenut internetin käyttäjä - fiksu kaveri.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sulle ei toi tasa-arvon määritelmä taida olla ihan tuttu.

On minulle vasemmiston itse määrittelemä tasa-arvo varsin tuttu.
Sinulla ynnä muilla vasemmistolaisilla ei sen sijaan ole copyrightia (vielä) ajatuksiin. Tätä yritinkin kuvata ja toit sen mainiosti esiin.

First Ladyjen arvostus on aika ohuesti tasa-arvokysymys, enkä minä ainakaan koe että heitä mitenkään haukuttaisiin/ylistettäisiin kohtuuttomasti sukupuolensa tai ihonvärinsä perusteella. Bill Clinton olisi nähdäkseni ollut siinä hommassa ihan samalla viivalla Michelle Obaman kanssa vaikka on sekä eri sukupuolta, että eri värinen.

Heh, sinä et vertailuani ollenkaan käsitä vaikka sen erikseen selitinkin.

Silläkään ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että Obamaa on länsimaissa yleisesti pidetty hyvänä tyyppinä ja Trumpia aika vastenmielisenä persoonana. Monet ovat niistäkin asioista täysin vastakkaista mieltä, eikä sekään ole tasa-arvoasia niin kauan kun vaikka Obaman epäonnistumista ei perustella ihonvärillä.

Aha, vai niin. Että tummaihoista ei suosita valkoihoisen sijaan. Jaa-a.
Kuten tätäkin sinulle selitin, toista lellitään ja toista ei, vaikka saavutusten mukaan mitattuina tilanne pitäisi olla aivan päinvastoin!

Hassua miten koitat(te) väkisin vääntää tasa-arvoksi sukupuolta, ihonväriä, milloin mitäkin. Mutta et(te) kuitenkaan ikinä niitä perustele. ;-)
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mitä ilmeisemmin ei jaksanut ruokkia kikkelimiekkailla trollin kanssa. Ilmeisen kokenut internetin käyttäjä - fiksu kaveri.

Fiksu myös sanoessaan, että aatteelisesti hankalan keskustelun välttely on jotain aivan muuta. Joku amatööri olisi saattanut kaahata paikalle karmit kaulassa ja täräyttää vastineeksi vaikka kottikärryllisen fraaseja ja argumentaatiovirheitä, mutta ei. Osoitus hyvästä pelisilmästä, jota ei voi olla arvostamatta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
On minulle vasemmiston itse määrittelemä tasa-arvo varsin tuttu.
Sinulla ynnä muilla vasemmistolaisilla ei sen sijaan ole copyrightia (vielä) ajatuksiin. Tätä yritinkin kuvata ja toit sen mainiosti esiin.
Täähän on hauskaa. Voin tässä yhteydessä julkisesti paljastaa, etten koskaan ole yksissäkään vaaleissa äänestänyt muita kuin Kokoomuksen ehdokkaita. Siinä sulle vasemmistoa. Minä en myöskään ole tasa-arvoa määritellyt, vaan se on oikeastaan aika itsensä selittävä sana. Ihmisten tasavertaisuus.



Heh, sinä et vertailuani ollenkaan käsitä vaikka sen erikseen selitinkin.
Sinä nimenomaan et selittänyt yhtään mitään ja siksi jouduin valitsemaan vähän arvailevan linjan yrittäessäni yhdistää Melanian tulevaisuudessa saamaa kehuryöppyä tasa-arvokeskusteluun. Siitä olemme varmaan samaa mieltä, etten tavoitteessani kovin kummoisesti onnistunut.


Aha, vai niin. Että tummaihoista ei suosita valkoihoisen sijaan. Jaa-a.
Kuten tätäkin sinulle selitin, toista lellitään ja toista ei, vaikka saavutusten mukaan mitattuina tilanne pitäisi olla aivan päinvastoin!
Otan kärjistetyn esimerkin. O.J. Simpsonia ei arvosteta samalla tavalla kuin Peyton Manningia, vaikka molemmat olivat suuria urheilutähtiä. Myös sillä on väliä mitä "kentän" ulkopuolella tekee ja se vaikuttaa persoonan saamaan arvostukseen. Trump on joillakin aloilla menestynyt liikemies ja nykyään myös poliitikko. Häneen liittyy silti valtava määrä muita piirteitä, joita suuri yleisö ei yksimielisesti arvosta. Obama ei ole samalla tavalla skandaaleissa ryvettynyt ja hänen tapansa tehdä politiikkaa on rauhallisempi ja rakentavampi. Jos jostain, niin tasa-arvosta kertoo se, että kahdesta näin erilaisesta ihmisestä kumpikin voi päästä USA:n presidentiksi.


Hassua miten koitat(te) väkisin vääntää tasa-arvoksi sukupuolta, ihonväriä, milloin mitäkin. Mutta et(te) kuitenkaan ikinä niitä perustele. ;-)
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla, mitkä asiat sinun mielestäsi liittyvät tasa-arvoon, jos eivät ihonväri ja sukupuoli?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Täähän on hauskaa. Voin tässä yhteydessä julkisesti paljastaa, etten koskaan ole yksissäkään vaaleissa äänestänyt muita kuin Kokoomuksen ehdokkaita. Siinä sulle vasemmistoa. Minä en myöskään ole tasa-arvoa määritellyt, vaan se on oikeastaan aika itsensä selittävä sana. Ihmisten tasavertaisuus.

Suomessa tosiaan käytännössä lähes kaikki on vasemmistolaisia...

No miksi se sitten on niin hankalaa käsittää? Ihan suoraan googlesta, ei tarvitse mennä edes wikipediaan vaikka tämä sieltä onkin:

Tasa-arvo (tasa-arvoisuus eli samanarvoisuus) tarkoittaa erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä.

Sinä et reagoinut tuon mukaan vaan aloit selittää omaa tulkintaasi.

Sinä nimenomaan et selittänyt yhtään mitään ja siksi jouduin valitsemaan vähän arvailevan linjan yrittäessäni yhdistää Melanian tulevaisuudessa saamaa kehuryöppyä tasa-arvokeskusteluun. Siitä olemme varmaan samaa mieltä, etten tavoitteessani kovin kummoisesti onnistunut.

Otan kärjistetyn esimerkin. O.J. Simpsonia ei arvosteta samalla tavalla kuin Peyton Manningia, vaikka molemmat olivat suuria urheilutähtiä. Myös sillä on väliä mitä "kentän" ulkopuolella tekee ja se vaikuttaa persoonan saamaan arvostukseen. Trump on joillakin aloilla menestynyt liikemies ja nykyään myös poliitikko. Häneen liittyy silti valtava määrä muita piirteitä, joita suuri yleisö ei yksimielisesti arvosta. Obama ei ole samalla tavalla skandaaleissa ryvettynyt ja hänen tapansa tehdä politiikkaa on rauhallisempi ja rakentavampi. Jos jostain, niin tasa-arvosta kertoo se, että kahdesta näin erilaisesta ihmisestä kumpikin voi päästä USA:n presidentiksi.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla, mitkä asiat sinun mielestäsi liittyvät tasa-arvoon, jos eivät ihonväri ja sukupuoli?

Aivan niin. Kaikki inhimilliset ominaisuudet, ihan määritelmän mukaan, minkä takia - aivan kuten hyvin kuvasit - tasa-arvossa riittää paljon kehitettävää. Se että käytännössä keskitytään helppoihin, miellyttäviin rajauksiin kuten puhetyyli ja ihonväri, kertoo ihmisten preferensseistä. Ei siis arvioida ihmisiä vaikkapa liike-elämässä menestymisen perusteella, jolloin Trumpia palvottaisiinkin tasa-arvon airuena ja Obamaa väheksyttäisiin kovasti jne.

Tässä taitaa olla nyt se ongelma, että kaunis idea on määritelty mutta ei sitten tarkasti sitä, miten sitä tulisi noudattaa. Silloin päädytään nykyisenlaiseen mielivaltaisuuteen, jossa presidentiksi valitaan "musta" mies valkoisen naisen sijaan tai jos valkoista naista ei valita valkoisen miehen sijaan, kyse onkin seksismistä vaikka käytännössä Trumpia syrjittäisiin menestyksestä jne.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Suomessa tosiaan käytännössä lähes kaikki on vasemmistolaisia...
Sana mitä haet on liberaali. Minä olen oikeistoliberaali ja sinusta on saanut kuvan oikeistokonservatiivina. Yhdysvalloissa politiikka ei rajaudu oikeisto-vasemmisto-akselille yhtään niin selkeästi kuin Suomessa ja täälläkin se on alkanut vhän jo hämärtymään. Suomessa jonkinasteisia konservatiivipuolueita ovat PS; KD ja jotkin osat Keskustasta. Muissakin puolueista löytyy yksittäisiä konservatiiveja.


Aivan niin. Kaikki inhimilliset ominaisuudet, ihan määritelmän mukaan, minkä takia - aivan kuten hyvin kuvasit - tasa-arvossa riittää paljon kehitettävää. Se että käytännössä keskitytään helppoihin, miellyttäviin rajauksiin kuten puhetyyli ja ihonväri, kertoo ihmisten preferensseistä. Ei siis arvioida ihmisiä vaikkapa liike-elämässä menestymisen perusteella, jolloin Trumpia palvottaisiinkin tasa-arvon airuena ja Obamaa väheksyttäisiin kovasti jne.
Se olisi kyllä kaunis tilanne, kun maailma kollektiivisesti ryhtyisi juhlimaan Trumpia tasa-arvon airuena. Sellainen post-apokalyptinen fiilis tulisi. Voisi miettiä, että nyt on kaikki nähty. Asteroidi saa tulla ja tuhota.

Pihalla olemisesi ydin on juuri tässä. Tasa-arvoisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla on yhteiskunnassa yhtäläiset mahdollisuudet sukupuoleen, ihonväriin, seksuaaliseen suuntautumiseen ja vaikka poliittisiin aatteisiin katsomatta. Jos lähtökohdat ovat kaikille samat, on tilanne reilu ja kaikki voivat ansaita oman elämänsä kannukset itse. Trump on ollut sekä onnekas, ahkera, että jossain määrin myös etuoikeutettu ja sen myötä hänestä on tullut sekä kohtalaisen menestynyt liikemies, että Yhdysvaltojen seuraava presidentti. Tasa-arvoon ei liity mitenkään se, että kaikki eivät hänestä pidä. Antipatiat Trumpia kohtaan johtuvat hänen persoonastaan ja teoistaan, eivät hänen valkoisuudestaan, sukupuolestaan, heteroudestaan, tai amerikkalaisuudestaan. Se on nimenomaan tasa-arvoa, että ihmisiä arvostellaan yksilöinä eikä osana mitään ulkoisiin piirteisiin perustuvaa kollektiivia. Hän on omilla tekemisillään ansainnut sekä menestyksensä, että vihamiehensä.

Tämän paremmin en asiaa pysty sinulle tai kenellekään muullekaan enää selittämään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sana mitä haet on liberaali. Minä olen oikeistoliberaali ja sinusta on saanut kuvan oikeistokonservatiivina. Yhdysvalloissa politiikka ei rajaudu oikeisto-vasemmisto-akselille yhtään niin selkeästi kuin Suomessa ja täälläkin se on alkanut vhän jo hämärtymään. Suomessa jonkinasteisia konservatiivipuolueita ovat PS; KD ja jotkin osat Keskustasta. Muissakin puolueista löytyy yksittäisiä konservatiiveja.

No sanotaanko että vasemmisto on saanut liberaalin politiikkansa läpi.

Se olisi kyllä kaunis tilanne, kun maailma kollektiivisesti ryhtyisi juhlimaan Trumpia tasa-arvon airuena. Sellainen post-apokalyptinen fiilis tulisi. Voisi miettiä, että nyt on kaikki nähty. Asteroidi saa tulla ja tuhota.

Pihalla olemisesi ydin on juuri tässä. Tasa-arvoisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla on yhteiskunnassa yhtäläiset mahdollisuudet sukupuoleen, ihonväriin, seksuaaliseen suuntautumiseen ja vaikka poliittisiin aatteisiin katsomatta. Jos lähtökohdat ovat kaikille samat, on tilanne reilu ja kaikki voivat ansaita oman elämänsä kannukset itse. Trump on ollut sekä onnekas, ahkera, että jossain määrin myös etuoikeutettu ja sen myötä hänestä on tullut sekä kohtalaisen menestynyt liikemies, että Yhdysvaltojen seuraava presidentti. Tasa-arvoon ei liity mitenkään se, että kaikki eivät hänestä pidä. Antipatiat Trumpia kohtaan johtuvat hänen persoonastaan ja teoistaan, eivät hänen valkoisuudestaan, sukupuolestaan, heteroudestaan, tai amerikkalaisuudestaan. Se on nimenomaan tasa-arvoa, että ihmisiä arvostellaan yksilöinä eikä osana mitään ulkoisiin piirteisiin perustuvaa kollektiivia. Hän on omilla tekemisillään ansainnut sekä menestyksensä, että vihamiehensä.

Tämän paremmin en asiaa pysty sinulle tai kenellekään muullekaan enää selittämään.

Aha. Mistä sait kyseisen kristallipallosi, josta näet että Trumpin kohdalla arvostelu on ollut objektiivisen tasa-arvoisen puolueetonta? Epäilen. :D

Edelleen, tasa-arvon määritelmän mukaan kaikki ihmiset ovat yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä tasa-veroisia. Ei pidä selvästikään paikkaansa.
Minä en siis täten tasa-arvoa käsitä enkä sitä tule hyväksymään. On tietysti kivaa nauttia tietyistä tuolla perusteltavista eduista, mutta eri asia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Milloin pääsee siis taas äänestämään? Tai googlataan tämä nyt muillekin valmiiksi.. 29. 3. alkaa ennakot!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihmissuhdetaidot ovat retuperällä – vanhemmat sinkkumiehet eivät näytä olevan sen fiksumpia kuin nuoretkaan

Olen sitä mieltä että on tietenkin hieno asia että naisten asema on ihan jotain muuta kuin mitä se oli vaikka vielä 1900-luvun alussa. Siltä kannalta tajuan sen että miksi tästä feminismistä vouhkataan. Mutta se niin kovin herkästi kaartuu tähän yllä olevan kirjoituksen kaltaiseen uhriutumiseen ja tuo on minusta jopa vastenmielistä.

Koskahan miehillekin perustetaan joku -ismi, joka ajaa miesten tunteiden ja tarpeiden tasa-arvoista hahmottamista? No toivottavasti ei koskaan ja ymmärrettäisiin kohdata toisemme tasa-arvoisesti ilman mitään ismejä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmissuhdetaidot ovat retuperällä – vanhemmat sinkkumiehet eivät näytä olevan sen fiksumpia kuin nuoretkaan

Olen sitä mieltä että on tietenkin hieno asia että naisten asema on ihan jotain muuta kuin mitä se oli vaikka vielä 1900-luvun alussa. Siltä kannalta tajuan sen että miksi tästä feminismistä vouhkataan. Mutta se niin kovin herkästi kaartuu tähän yllä olevan kirjoituksen kaltaiseen uhriutumiseen ja tuo on minusta jopa vastenmielistä.

Koskahan miehillekin perustetaan joku -ismi, joka ajaa miesten tunteiden ja tarpeiden tasa-arvoista hahmottamista? No toivottavasti ei koskaan ja ymmärrettäisiin kohdata toisemme tasa-arvoisesti ilman mitään ismejä.
Erikoinen kirjoitus. Oletan, että tuossa puhutaan tinderistä ym. sovelluksista. Siellähän hierarkia menee kuulemma hyvin pitkälti tasan tarkkaan niin, että miehet kysyvät kysymykset ja nainen päättää, sattuuko juuri nyt jutut ja mielenkiinto kiinnostamaan. Miksi tuosta ei kukaan kirjoita? Niinpä niin. Toki sellaista tietyn tason "tylyyttä" löytyy varmasti molemmista sukupuolista, mutta eiköhän naiset ole noin yleisesti deittisovelluksissa aika helvetin paljon kylmempiä. Näistä olisikin muuten kiva nähdä jotain prosentteja.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jos se "ghostasi", eli lähti kertomatta että tämä oli tässä, sitä ei kiinnostanut. Jos se penkitti, eli kokeili jotakin kiinnostavampaa välissä, sitä ei kiinnostanut. Asia ei muutu miksikään sillä, että vaadit jotain kohteliaisuutta tai käytöstapoja. Ei sitä silti kiinnosta sinä.

Tuntuu että naisille nämä ihmissuhdehommat pitää tehdä monen kiemuran kautta ja joka kiemurassa sitten verbaalisesti analysoidaan, mistä oli kyse ja miltä tuntuu. On mahdotonta tehdä vain sellainen yksinkertainen päättelyketju, että jos se ei lainkaan enää vastannut viesteihini, sitä ei enää kiinnostanut. En tiedä, kai heille nämä asiat näyttäytyvät monipolvisemmin ja mikään ei voi olla vain sitä miltä näyttää, ainakaan jos toinen ei sano että se oli sitä miltä näyttää.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kovasti on hesarin luetuimmissa nyt muutenkin noita vastaavia feminismijuttuja. Kummallinen tuo tapa että noita mielipidekirjoituksia kommentoidaan toisilla mielipidekirjoituksilla. Ja kauheaa syyttämistä jutusta toiseen.
 

Byvajet

Jäsen
Yksi feminismin mielenkiintoinen puoli on vittu haisee hyvältä -kulttuuri. Jos jokin äkkiseltään tuntuisikin mauttomalta, niin feministisessä kontekstissa se ei sellaista ole, koska mauttomuuskin on feminismissä voimaannuttavaa.

Jos tuon tekstin kääntäisi toisinpäin, niin en viitsisi kassin kanssa kulkea. Tuntuisi jokseenkin teiniltä.

EAT PUSSY - IT'S ORGANIC - No Sex and the City | Lily.fi
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös