Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 836 345
  • 2 865

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No siitä voidaan aloittaa Jokereiden puolesta että poistetaan HOMOT ja JUHA JUNNO=PEDOFIILI-lakanat katsomoista ja rangaistaan niistä vastuullisia, tuomitaan ja poistetaan avoimesti huliganismia ja väkivaltaa ihannoiva Ultras Jokerit 04 Hellsinki Eteläpääty ry:sta.

Sinä ilmeisesti sait henkisen vamman noista muutaman kymmenen sekuntia esillä olleista idioottimaisista lakanoista kun joka viestissä niitä mainostat? Ilman sinua minä tuskin edes tietäisin mitä niissä lakanoissa luki sen verran vähän aikaa ne on näkyvillä olleet, tuosta Junno lakanasta kerkesin saamaan selvää vain Junno sanan, tuota toista lakanaa en edes nähnyt. Johan jo kertaalleen ehdottelit että vain ne lakanat jätettäisiin edustamaan Eteläpäätyä, tuo ainakin kertoo paljon sinun asenteestasi Jokerifaneja kohtaan.

Keken kannanotto tapauksiin on hyvä, osoittaa selkeästi että Jokereilla on halua puuttua tapahtumiin - niihin tapahtumiin joihin se pystyy vaikuttamaan. Aseman ja Helsingin turvallisuuteen Jokereilla on enää hyvin vähän mahdollisuuksia puuttua.

Jokerit voisi pelissä myös vedota katsojiin kaikkien kannattajien turvallisuuden puolesta. Se olisi pieni ele, mutta osoitus siitä että Jokerit välittää, mitä se varmasti tekee. Puitteetkin tälle eleelle olisi mainiot koska kyseessä on Canal+ peli. Kekelle tiedoksi niin tätä ideaa saa sitten käyttää ihan vapaasti.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllä mä uskon, että Jokereiden faniryhmän johto on tehnyt melkein voitavansa, eli lähinnä jakanut porttikieltoja ja puuttunut omiensa toimintaan siltä osin kun normi kansalaisen valtuuksissa on. Ja suuri osa näistä ultrista on varmasti eronnut itse, jos siis on viralliseen faniryhmään ikinä kuulunutkaan. Eli en minä ainakaan jokereiden faniryhmän johtoa syytä, nämä ultrat ovat rikollisjoukko ja niiden kaitseminen kuuluu poliisille yms. virkavallan edustajien (joita järkkäritkin ovat) kontolle.
Väkivaltaa ihannoiva Ultras Jokerit on Eteläpääty ry:n yhteystietojen mukaan yhdistyksen toimintaryhmä. Ry:n puheenjohtaja on UJ:n entinen jäsen, yhdistyksen ja sen edeltäjän hallituksessa on vuosien varrella istunut useita Ultras Jokereihin kuuluvia kannattajia. Ultras Jokerit on Eteläpääty ry:n tuella suurin syyllinen organisoidun väkivallan pesiytymiseen suomalaisessa kannatuskulttuurissa.

Perjantain tapahtumista en syytä Eteläpääty ry:tä tai UJ:ta, mutta kannatuskulttuurin etenemisestä väkivaltaiseen suuntaan syytän.

Poistaisiko ongelman? Onko Jokereiden vika mitä tapahtuu hallin ulkopuolisilla alueilla? Esim. kaupungilla, asemilla? Vai saisitko vain tyydytystä siitä että Jokereita rangaistaan? Eikä niinkään olisi väliä muuttaisiko se mitään.
Hallin piha on luonnollisesti alue, joka Jokereiden on valvottava. Samoin Jokereiden vastuulle olisi kuulunut huolehtia vieraskannattajien turvallisesta siirtymisestä Messukeskuksen parkkipaikalle, jonne vieraskannattajien bussi ohjeistettiin jättämään. Ensijaisesti olisi tietenkin pitänyt järjestellä asiat niin, että Kärppäfanien bussi olisi pysäköity Hartwall-areenan pihalle.

Pasilan asemalla tapahtuneesta järjettömästä väkivallanteosta ei Jokereita tapahtuman järjestäjänä voi millään asettaa mihinkään vastuuseen. Asema ei kuulu tapahtuma-alueeseen millään lailla.

Pitäisikö sitten "holhousyhteiskunnan" kieltää kaikenlaiset vihalaulut liigahalleissa ettei syntyisi tilanteita, joissa "pitää vastata huutoon"?
Pelkkä järjen käyttö puolin ja toisin auttaisi jo todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Keken kannanotto tapauksiin on hyvä, osoittaa selkeästi että Jokereilla on halua puuttua tapahtumiin - niihin tapahtumiin joihin se pystyy vaikuttamaan. Aseman ja Helsingin turvallisuuteen Jokereilla on enää hyvin vähän mahdollisuuksia puuttua.

Oli järkevää puuttua asiaan, mutta olisi voinut samalla tuomita myös sen vihakulttuurin ja siihen liittyvät ilmiöt mitkä Eteläpäädyssä ovat esillä. Te kiellätte sen olemassa olon, ja iloitsette kun Jokerit puuttuu oman toimintanne seurauksiin, mutta syyt jäävät tuomitsematta ja hoitamatta.

Kysehän on siitä että omalla vihallanne lietsotte tälläisiä tapahtumia ja joka matsissa vihanne lisää bensaa liekkeihin.

Ainoa asenne mikä minulla on, on organisoitua vihan lietsomista vastaan leirissänne. Jääkiekko on iloinen asia, se on hauska asia ja sen seuraamisen pitäisi olla hauskaa. Te päästitte Ultras-kulttuurin joukkoonne, ja teidän myös pitää kantaa seuraukset sen lieveilmiöistä. Miksette kitke tätä vihaan perustuvaa kannatuskulttuuria joukostanne? Ja miksi sinä puolustelet sitä joka välissä temppuilemalla sanoilla? Väitätkö todella ettei vihakannatusta ole Eteläpäädyssä?

Ja mitä tulee niihin lakanoihin, ne olivat julkista herjausta, joka tapahtui Jokereiden järjestämässä ottelussa, joten HC Jokerit Oy:n pitäisi tuomita sellainen toiminta täysin. Sitä ei ole tapahtunut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ry:n puheenjohtaja on UJ:n jäsen, yhdistyksen ja sen edeltäjän hallituksessa on vuosien varrella istunut useita Ultras Jokereihin kuuluvia kannattajia. Ultras Jokerit on Eteläpääty ry:n tuella suurin syyllinen organisoidun väkivallan pesiytymiseen suomalaisessa kannatuskulttuurissa.

Siis puhutko sinä nyt Eteläpääty Ryn puheenjohtajasta? Minkä tietojen mukaan Ville on UJ:n jäsen? Ja mistä sinä näet UJ:n jäsenet?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos Jokerit olisivat ottaneet jo aikaisempien tapausten tiimoilta hieman jämäkämmän otteen näiden ääriryhmien kitkemiseen ja naamojen selvittämiseen, heidät olisi jo siivottu pois hallilta. Jos et pääse kotipeleihin, etkä vieraspeleihin, saattaa mielenkiinto siirtyä aika pikaisesti muihin lajeihin.

Jos Hjallis olisi uponnut aikanaan sinne tyynelle valtamerelle, niin ei olisi koko Areenaa olemassa. Jossittelu sinänsä on nyt turhaa, ei kai kukaan täällä kiellä etteikö Jokerit ole asian suhteen aikasemmin perseillyt. Nyt toivottavasti Keijon sanoihin voi luottaa ja tuo sikailu saadaan toivon mukaan loppumaan.

Katseet eteenpäin :) Toivotaan ettei enempää idioottimaisia ylilyöntejä pääse tapahtumaan. Oman käden oikeus olisi tietysti välillä hieno asia, mutta antaa poliisin hoitaa tehtävänsä.
 

Luiro

Jäsen
Nyt kyllä tuli kahvit näppikselle kun luin näitä kommentteja äärioikeistolaisista Ultras Jokereista. Jotain valoja jo päälle pikkuhiljaa..
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Eiköhän samantien suljeta Jokerit koko ensi kauden liigasta niin ainakin siirtyy tämäkin keskustelu koskemaan divaria!

En salli minkäänlaista fanikulttuuriin liittyvää väkivaltaa mutta jälleen on täällä osalta l'htenyt rangaistusvaatimuksissa monkey lapasesta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kysehän on siitä että omalla vihallanne lietsotte tälläisiä tapahtumia ja joka matsissa vihanne lisää bensaa liekkeihin.

Ja sitä vihakannatusta ei ole ollut aikasemmin? Jokeripaita ei ole ihan niitä vähiten vihaa herättäviä asusteita, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla. Suunnilleen syljetään päälle kun kehtaa sellaisessa paidassa esiintyä. Ja se oli jo ennen mitään näitä Ultria yms. Varsin avoin Jokeriviha on ihan yleisesti hyväksyttyä. Jotkut tuntuvat saavan parhaat kiksit kun Jokereilla menee huonosti ja pääsee vähän ilkkumaan Jokereille ja Jokerifaneille.

Ainoa asenne mikä minulla on, on organisoitua vihan lietsomista vastaan leirissänne. Jääkiekko on iloinen asia, se on hauska asia ja sen seuraamisen pitäisi olla hauskaa. Te päästitte Ultras-kulttuurin joukkoonne, ja teidän myös pitää kantaa seuraukset sen lieveilmiöistä. Miksette kitke tätä vihaan perustuvaa kannatuskulttuuria joukostanne? Ja miksi sinä puolustelet sitä joka välissä temppuilemalla sanoilla? Väitätkö todella ettei vihakannatusta ole Eteläpäädyssä?

Miten niin minä puolustan sitä? Minä en todellakaan halua nähdä tai kuulla mitään väkivaltaan perustuvaa kannatusta. Ja mitä keinoja sinä näet meillä Jokerikannattajilla olevan tuon vihaamisen kitkemiseen? Minä en ainakaan vastustaisi jos johdetut vihalaulut (laulut joissa mainitaan viha sana) kiellettäisiin kokonaan SM-liigassa. Eteläpäädyssä ei mielestäni ole suurimmaksi osaksi todellista vihakannatusta, ei ainakaan väkivaltaan perustuvaa. Tuota "tulkaa koittaan matsin jälkeen" -porukkaa on hyvin pieni ryhmä tuolla.

Ja mitä tulee niihin lakanoihin, ne olivat julkista herjausta, joka tapahtui Jokereiden järjestämässä ottelussa, joten HC Jokerit Oy:n pitäisi tuomita sellainen toiminta täysin. Sitä ei ole tapahtunut.

Sinä olet mielestäni tehnyt itse tässä kärpäsestä härkäsen, nuo typerät lakanat oli esille hyvin pienen hetken yli 2h jääkiekkotapahtumassa. Ehkä Jokerit puuttuikin asiaan ja ne lakanat poistettiin katsomosta, kun niitä ei esitelty tuon enempää. Tai sitten niiden tekijät ymmärsivät itse typeryytensä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ja sitä vihakannatusta ei ole ollut aikasemmin? Jokeripaita ei ole ihan niitä vähiten vihaa herättäviä asusteita, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla. Suunnilleen syljetään päälle kun kehtaa sellaisessa paidassa esiintyä. Ja se oli jo ennen mitään näitä Ultria yms. Varsin avoin Jokeriviha on ihan yleisesti hyväksyttyä. Jotkut tuntuvat saavan parhaat kiksit kun Jokereilla menee huonosti ja pääsee vähän ilkkumaan Jokereille ja Jokerifaneille.

Vittuilukannatusta on ollut aiemmin, mutta ei minusta noin avoimesti vihaan perustuvaa jääkiekon parissa Suomessa. Saatan inhota tiettyjä aspekteja Jokereissa mutta inhoan niitä myös Kärpissä, ja kritisoin Kärppiä niistä. Kritisoin myös KFC:ta kun se yrittää lanseerata vihalauluja Ouluun, ilmeisesti jäi onneksi yhteen kertaan.

Jokeriviha loppui 2000-luvun Jokerikyykyttämiseen, se perustui aikoinaan kevääseen 1989, se oli pitkä aika vihata jotain sydämensä pohjasta mutta tällä palstalla opin tuntemaan muutamia jokerifaneja, ja juttelu avasi sitä maailmaa, ja nuoren miehen katkeruus muuttui kunnioitukseksi rakasta vihollista kohtaan.

Miten niin minä puolustan sitä? Minä en todellakaan halua nähdä tai kuulla mitään väkivaltaan perustuvaa kannatusta. Ja mitä keinoja sinä näet meillä Jokerikannattajilla olevan tuon vihaamisen kitkemiseen? Minä en ainakaan vastustaisi jos johdetut vihalaulut (laulut joissa mainitaan viha sana) kiellettäisiin kokonaan SM-liigassa. Eteläpäädyssä ei suurimmaksi osaksi todellista vihakannatusta, ei ainakaan väkivaltaan perustuvaa.

Ainakin minä ymmärrän kommenttisi ja osat vastauksistasi puolustuspuheenvuoroksi, hyvin voimakkaasti ja voimasanaisesti puolustat rakasta seuraasi, ja tietyissä konteksteissa se antaa kuvan että kaikki mitä teette on oikein ja Eteläpäädyssä ei ole vikaa. No tämä vastauksesi avasi asian oikean tolan, pahoittelen kun käsitin väärin.

Sinä olet mielestäni tehnyt itse tässä kärpäsestä härkäsen, nuo typerät lakanat oli esille hyvin pienen hetken yli 2h jääkiekkotapahtumassa. Ehkä Jokerit puuttuikin asiaan ja ne lakanat poistettiin katsomosta, kun niitä ei esitelty tuon enempää. Tai sitten niiden tekijät ymmärsivät itse typeryytensä.

Voi olla että olet oikeassa, minusta jo tuollaisten tekeminen ja niiden keksiminen on aika kuvottavaa (ja niiden salliminen katsomoon tuotavaksi), siinä en anna periksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ainakin minä ymmärrän kommenttisi ja osat vastauksistasi puolustuspuheenvuoroksi, hyvin voimakkaasti ja voimasanaisesti puolustat rakasta seuraasi, ja tietyissä konteksteissa se antaa kuvan että kaikki mitä teette on oikein ja Eteläpäädyssä ei ole vikaa. No tämä vastauksesi avasi asian oikean tolan, pahoittelen kun käsitin väärin.

No minä myönnän että puolustan Jokereita ja oikeaksi kokemiani asioita erittäinkin kärkkäästi, tyylini on myös varsin hyökkäävä ja piikikäs. Tiedän myös että puutun sanoihin ja väritän mustaa valkoiseksi tai toisinpäin, jos näen sille tarvetta. Ja tykkään väitellä asioista, kunnon verbaalinen miekkailu joka ei unohda huumoriakaan on varsin hauskaa.

Mutta hyvä että tämä asia selvisi, propsit sinne suunnalle että osasit olla sovitteleva vaikka oma sävyni ei ollut sellainen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Varmasti minunkin käytökseni on joskus ollut provosoivaa, sekä katsomossa, että ulkona. Tämän voin toki myöntää.
Ja vastuuni olen myös omalta osaltani kantanut kun siihen on tarvetta tullut.
Aikaisempi viestihistoriasi kertoo aivan muuta. Olet väittänyt viesteissäsi, ettei Kärppäfanien taholta ole esiintynyt provokatiivista toimintaa. Kokemuksesta voin kertoa, että asia ei missään nimessä ole näin.

Kuitenkin tuosta katsomoprovoamisesta (kun alunperin siteerasit tekstiä joka koski lauluja). Meinasin vaan sitä, että näitä samoja viisuja on tosiaan vedetty vuosi jos toinen, kuten itsekin tiedät.
Koskaan aiemmin näin kovasti niihin ei ole otettu kantaa. Ja nyt arvatenkin sen takia, että nämä toisenpään jantterit jotenkin saisivat mielestään "myönnytystä" näille ikäville tapahtumille.
Olet sokea, jos et ole huomannut että EtäKärppien kannustukseen on otettu kantaa. Paljon on tullut positiivista palautetta, mutta myös negatiivista. Omia tekemisiään tuntuu olevan varsin vaikea arvioida. Tarkoitan siis ryhmää kokonaisuudessaan, en pelkästään sinua. Otin sinut vain esimerkkinä itseni lisäksi lähinnä siksi, että väitit ettei EtäKärpissä esiinny asiatonta provoamista.

Perjantain tapahtumat vaikuttavat varsin suunnitelluilta, joten ne varmaankin saivat kimmoketta osin aikaisemmasta provoamisesta, osin tyyppien tyytymättömyydestä Jokerien kauteen kokonaisuutena sekä pääasiassa näiden tyyppien typeryydestä.

Ainakin siitä Vesurin kuvasta(poistettu koska ei ollut linkkiä) sai ihan erilaisen käsityksen kuin Keijon ja jatkoajan jokerifanien puheet n. 20:n hengen erillisestä ryhmästä.
Mihin kuvaan viittaat? Käsittääkseni en ole tähän ketjuun kuvia linkannut.

Kaiken tän masennuksen keskellä lisäketutusta aiheuttaa sitten täysin överit vaatimukset rangaista Jokereita. Niille jotka tällaista vaativat voisi heittää kysymyksen, mitä tämä auttaisi? Jokerit on ja tuleekin olla vastuussa siitä mitä areenalla tapahtuu, muualla tapahtuvista asioista ei Kekeä, Masaa tai muitakaan johdossa voi syyttää. Mun ajattelun mukaan vastuuta voi kantaa vain niistä asioista, joihin pystyy itse vaikuttamaan.
Kuka kantaa mielestäsi vastuun siitä, että hallin ulkoalueiden järjestyksenvalvonta oli selvästi puutteellista? Kuka on vastuussa siitä, että vieraskannattajille ei turvattu poistumista paikkaan, jonne heidän bussinsa oli pysäköity? Omasta mielestäni Jokerit on vastuussa siitä, että vieraskannattajien turvallisuudesta huolehtimisessa oli vakavia puutteita. Sanktiot saattaisivat aukaista Jokerien organisaation silmiä siitä, että jotain on ihan oikeasti tehtävä.
 
Mikä itseäni tässä asiassa huolestuttaa eniten on tuo koston kierre.

Tällä kaudella tuli vierailtua Ilveksen Mega-matkalla tuolla Hartwall areenalla ja poliisi saattuessahan sieltä pois lähdettiin. Ei siitä sen enempää.

Olisiko ollut peräti seuraava viikonloppu, kun olin Ilves-Hifk matsin jälkeen Tampereella Jäähovissa muutamilla olusilla ja kuuntelin ulkona tupakoidessani, kun eräs useinkin kotipeleissä ja fanimatkoilla näkemäni Ilves "fani" suunnitteli Hifk tyyppien kanssa kosto iskua johonkin Jokerien kotipeliin. No onneksi ei toteutunut.

Kusipäitä löytyy joka leiristä.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainoa oikea rangaistus tämän viimeisen (mutta ei taatusti viimeisen) jokerifanien töppäyksen jälkeen olisi Jokereiden sulkeminen tämän vuoden playoffseista. Toi touhu alkaa muistuttamaan kohta heyselin tragedian aikaista "fanitoimintaa"

Vaikka olen itsekin kritisoinut perjantain tapahtumia, niin tähän on pakko puuttua. Mielestäni on kohtuullisen naurettavaa ja ala-arvoista verrata tätä Heyselin tragediaan, jossa sentään kuoli, jos muistan oikein, kymmeniä ihmisiä. Jotain rajaa näihin rangaistusvaatimuksiin olisi sentään hyvä saada myös sen Jokerit-vihan takaa.

Olet hieno ihminen.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Mikä itseäni tässä asiassa huolestuttaa eniten on tuo koston kierre.
Sen tosiaan takaan, että kun seuraavan kerran joku onneton jokerifani sattuu epähuomiossa yksinään etäkärppäporukan tielle, niin... ei ole yhtään mitään pelättävää. Ei kerrassaan mitään, ei kenelläkään, ei edes UJ:lla (oli sillä osaa tai arpaa perjantain tapahtumissa tai ei). Eikö olekkin ihan älyttömän un-coolia ja nössöä vässyköintiä? Kaikki se yritys, ja siltikään me ei suostuta myllyttämään edes jatkossa. Peace.

Koska eskaloituminen haluttiin estää, tämä koko homma otettiin meidän leirissä aika vakavasti. Tämän päivän aikana on käynyt ilmeiseksi että vakavasti asiaan suhtautuvat myös Oulun Kärpät, SM-liiga ja Poliisi. Ja ilmeisesti myös Jokerit, vaikka oma henkilökohtainen mielipiteeni onkin että Jokerien kannanotto jäi vähän vaisuksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Jeps. Täällä nyt viimeistään lähtenyt kyllä mopo pahasti käsistä. Nimenomaan keskustelupalstan muutaman ulkopaikkakuntalaisen nimimerkin kohdalla. Keskustelu on saanut jo jopa aika rasistisen vivahteen täällä, ja erittäin vahvan yleistys vaihteen. Ottakaa nyt aikuiset ihmiset herranjestas se järkikäteen täälläkin.

Kaikki koko Suomessa tietävät, että Jokerit on suomen suurin seura, meillä on maan laajin kannattaja rinki, eniten katsojia otteluissamme, sekä eniten vihattu seura. Nämä kaikki asiat johtavat siihen, että tällasia tapauksia valitettavasti pääsee tapahtumaan ja niitä valitettavasti tapahtuu eniten meillä. Ottaen huomioon vielä sen, että Jokereiden kohdalla kaikki tällainen uutisoidaan aina isoilla kirjaimilla.

En missään nimessä hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään kirjoituksia joita ympäri nettiä on voinut lukea. Luuletteko te ihmiset oikeasti, että nämä tapaukset saadaan oikeasti loppumaan sillä, että te uhoatte ja provosoitte internetissä. Ei ei varmasti lopu näin. Rakas äitini sanoi minulle joskus, että ole sinä se viisaampi osapuoli ja lopeta ajoissa. Eiköhän tämä ole paras ohje meille kaikille. Yksin on vain täysin mahdotonta riidellä.

Korostan nyt ennen seuraavaa jaksoa, että en millään yritä syyttää kärppäfaneja tapahtuneesta.

Kuitenkin kun Suomessa eletään ja meillä on tämä vittuilu/huutelu kulttuuri syvällä, sekä ei vielä osata varoa tällaisia tapahtumia. Tarkoitan tällä sitä, että maissa joista nämä idiootit ottavat mallinsa tällaista kasvotusten vittuilua tapahtuu vain käytännössä sellaisten ryhmien keskuudessa jotka ottavat sitten yhteen. Mielestäni puolin ja toisin on täysin käsittämätöntä, että tällainen katsomovittuilu otetaan näin tosissaan. Ensin halutaan tunnelmaa otteluihin ja sitten kun vastustajien fanit näyttävät sormea niin tappelu on valmis. Ottelutapahtumat pitäisi vähintäänkin järjestää niin, että he ketkä haluavat alta pois niin pääsevät. Tapelkoon idiootit sitten vaikka keskenään. Otetaan käyttöön esimerkiksi jalkapallosta tuttu tyyli, että esim. kärppäfanit odottavat katsomossa sen puolituntia ottelun jälkeen jona aikana ehditään hoitamaan järjestelyt jotta he pääsevät bussiin ja kotimatkalle ilman mitään ylimääräistä.

Ilman nyt mitään provosoimista ja syyttelyä haluan kuitenkin todeta sen, että koska Suomi ei ole mikään lintukoto niin kannattaa oikeasti miettiä parikertaa, että esiintyykö tällaisen ottelun jälkeen tällaisella paikalla, tietyssä seurassa tietynlaisessa asustuksessa. Ilman mitään syyttelyä niin vaikka raameja itselläni on 200/105 niin kyllä minä ainakin miettisin kahdesti, porissa voitetun playoff ottelun jälkeen, että kannattaisiko takki laittaa kiinni ennen kuin lähden kävelemään hiljaisia katuja pitkin yksin kotiini.

Vielä viestin lopuksi haluan liittyä ryhmään "kaipaan klap-klap-klap fani aikoja". Itselläni on muutaman viime vuoden aikana mennyt hieman maku yleinsäkkin jääkiekkoon Suomessa. Syitä on monia, mutta yksi niistä on se, että en koe enää oloa kotoisaksi fanipäädyssä. JFC:n aikaan tilanne oli vielä toinen ja mun mielestä silloin oli vielä hyviä, hauskoja ja yksinkertaisia lauluja. Nykyään valitettavasti tulee useasti mieleen, että kuka vittu näitä lauluja oikein keksii/pystyy laulamaan jos samalla haluaa vielä vaikka taputtaa ja seurata ottelua.

Adjö.
 

tutzba

Jäsen
Vielä viestin lopuksi haluan liittyä ryhmään "kaipaan klap-klap-klap fani aikoja".

Täysin utopiaa varmaan, mutta mitä sanotte jos huomenna yritetään päästä pikkuisen jo tuohon perusmeiningin makuun? En ole Eteläpäätyyn menossa, olkoot se nyt sitten vaikka boikotissa kun ei mitään linjaa saada näihin tapahtumiin. Törkeätä yleistystähän tämä on, mutta vastuuta ei voi enää pakoilla.

Sen sijaan istun jossakin rivillä X paikkanumerolla X. Parhaani mukaan yritän luoda tuota "Jokerit *klap klap klap*" -meininkiä, mutta aika vaisuksihan se tulee jäämään. Ilomielin näkisin ainakin muutaman samanlaisen henkilön hallissa.

Who's with me?
 

Betoz

Jäsen
Olisiko ollut peräti seuraava viikonloppu, kun olin Ilves-Hifk matsin jälkeen Tampereella Jäähovissa muutamilla olusilla ja kuuntelin ulkona tupakoidessani, kun eräs useinkin kotipeleissä ja fanimatkoilla näkemäni Ilves "fani" suunnitteli Hifk tyyppien kanssa kosto iskua johonkin Jokerien kotipeliin. No onneksi ei toteutunut. Kusipäitä löytyy joka leiristä.
Ja eronahan näissä oli nimenomaan se, että tuo antamasi esimerkki oli pelkkää sanahelinää.

Eiköhän kaikki ole joskus mielessään halunneet esimerkiksi satuttaa jotakuta. Nyt oikeasti käsi sydämelle, eikö nuo ole ihan tavallisia tuntemuksia suuren vihan vallassa? On täysin eri asia, onko sillä ajatuksella herkuteltu vain omaksi iloksi vai lähdetäänkö oikeasti hakemaan sitä lihaveistä keittiöstä.

Kyllä näihin jatkuviin konflikteihin pitää jollakin tavalla puuttua, kun aina on kyseessä saman joukkueen fanit. Pahintahan tässä on se, että nämä tilanteet menevät entistä pidemmälle kerta kerralta. Miettikää nyt, porukalla naisen kimppuun. Ei helvetti.

Olisipa erittäin kiva kuulla omasta äidistä tuollainen uutinen. Jääkiekkoa hän ei juurikaan seuraa, mutta tykkää käydä kerran kaudessa pelin katsomassa. Miettikää, jos hän joutuisi tuolla kerralla joidenkin idioottien hakkaamaksi, vaikka koko laji tai joukkueen kannattaminen ei edes merkitse hänelle yhtään mitään.

Lisäksi alkaa jo hieman naurattamaan tuo selitys "erillisistä ryhmistä". No, ainahan se on helppoa omat kädet pestä tilanteista sen sijaan, että tekisi asioille oikeasti jotain.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sen tosiaan takaan, että kun seuraavan kerran joku onneton jokerifani sattuu epähuomiossa yksinään etäkärppäporukan tielle, niin... ei ole yhtään mitään pelättävää. Ei kerrassaan mitään, ei kenelläkään, ei edes UJ:lla .


Hyvä! Eiköhän pidetäkin homma tällaisenaan -- nimim Kärppäfani huomenna (tänään) Areenalla ja hyvin menee!!!! Aina ollut Areenalla jokrufanien kans kaikki ihan ok. Jatketaan samaan malliin!
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Meikäläinenkin ilmoittautuu niihin, jotka diggailevat yksinkertaisesta kannustuksesta, joka keskittyy olennaiseen. Ei sinänsä mitään lauluja vastaan, mutta kyllä lätkämatsien fiilikseen sopii paremmin lyhyt ja ytimekäs huutaminen kuin hoilaaminen. Ihmeellinen muuten se joidenkin keskuudessa vallitseva käsitys, että olisi jotenkin todella junttia vetää ihan vain peruslinjalla ilman fudisstadikoilta tuttuja lauluja ja muuta häröilyä. Joskus faneja kuunnellessa ja katsoessa on sellainen fiilis, ettei se joukkueen kannustus ole pääasia, vaan sen oman fanittamisen ylivertaisuuden esille tuominen. Ei kannusteta joukkuetta, vaan lähinnä esiinnytään.

Parhaat vibat Areenalla on saanut siitä, kun iso osa hallia lähtee johonkin "JO-KE-RIT"-huutoon messiin tai kun tuhatpäinen fanikatsomo kertoo, mikä se ainoa jengi Stadista onkaan, eikä suinkaan siitä, kun parikymmentä jannua laulaa jotain monimutkaista biisiä tai hyppii ja törmäilee toisiinsa selät kentälle päin. Tottakai repertuaariin olisi hyvä kuulua useiden huutojen lisäksi jotain laulujakin, mutta esimerkiksi pleijareissa jättäisin nämä kokonaan pois ja keskittyisin luomaan sitä tunnelmaa yksinkertaisten huutojen kautta.

Kaikki saa tietysti kannattaa aivan miten haluaa, mutta nykymenolla ei kannata odotella muiden katsomoiden heräämistä. En sano, että yksinkertaisemmat huudot takaisivat huipputunnelman, mutta jotain varmaan kannattaisi kokeilla.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
No niin. Iltavuoro ohi ja minun vuoroni suututtaa massaa...

Moni täällä on harmitellut, että aina mollataan jokerifaneja. No.. niin me taidamme tehdä. Onko Jatkoajan muiden joukkueiden ketjuissa edes ketjuja, joissa puidaan fanien ongelmakäyttäytymistä? (Miinus jokavuotiset pori-rauma-ottelut). Itse näkisin, että yksittäinen humalainen idiotismi on jääkiekossa jo "normaalia" monella paikkakunnalla. Olen Porissakin nähnyt muutaman tappelun (etäältä), mutta...
No. Ongelma taitaa olla nyt siinä, että jokerikannattajat ovat sählänneet useampaan otteeseen tällä(kin) kaudella. En tarkoita _kaikkia_ jokerifaneja, vaan niitä muutamaa siunattua sankaria, jotka saavat oman 15 min kuuluisuutta tällä tavalla.
Avaut... Jeesustelun nro 1 pointti: Jokerifanien tempauksista (taas tarkoittaen näitä muutamaa, ystävät. Vain muutamaa, joihin TE ETTE TIETENKÄÄN kuulu) uutisoidaan, koska.. niitä sattuu. Ja ne vaikuttaisivat olevan enemmän "ryhmähenkisiä", kuin mitä olen Porissa törmännyt. Se ei tee näistä yksittäistapauksista yhtään vähemmän tärkeitä, mutta lukisin silti jokerifanit erityistapauksiksi. Olkoot sitten vaikka median salaliiton vuoksi, mutta kumman usein sieltä päin uutisia tippuu.

No niin. Sitten loput vihaisiksi... Täytyy hieman työttömänä hitsarina naureskella kyllä tätä touhua. Porissa yksi sydänvikainen lutuuri-ihminen avautuu tuomareista ja uhataan helvetillisillä rahasakoilla. Ja kärjistetysti sanoen: Jokereilla ei ihan mennyt putkeen tuo järjestyksen valvonta...
En minä teille sakkoja vaadi. Kunhan vain ihmettelen. Tämä lienee isompi imagotappio liigalle, kuin Alpon avautumiset?

Loppuun hauskan vainoharhainen ajatus: Monet ovat sitä mieltä, että Granlund ei ole mitenkään voinut "yhtäkkiä" löytää HIFK:ta seuraksi noin lyhyessä ajassa. Miten noin lyhyessä ajassa 20 henkilöä on saatu tunnistettua? Jos ongelma on ollut aikaisemmin jo tiedossa, miksi siihen ei ole puututtu?

Keskustellaanko?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
...Keskustellaanko?
Vaikken tämän alueen aktiiveja olekaan, keskutellaan ja mielellään!

Puhuit täyttä asiaa, sillä Jokereiden kannattajakunnan perseilyt eroavat muiden vastaavista. Nimenomaan siinä, että ainoastaan Jokereiden kannattajakunta on organisoidusti ja tarkoitushakuisesti "kannattamassa" jengiään muiden syiden kuin kannattamisen vuoksi. Tärkeintä ei ole joukkueen kannattaminen, vaan oman hännän nostaminen, siinä sivussa silkka vittuilu muille.

Otetaanpa esimerkki tästä kannattamisen kulttuurista. Tässä esitellään tätä omien sanojensa myötä laajinta fanipohjaa pitävän porukan ns. virsikirjaa. Nyt on enää ajan kysymys, kuten aina jf.net:n kohdalla, että ehdittekö nähdä ennen editoimista? Toinen hyvä esimerkki löytyykin sitten suoraan tuolta arvoiseltaan keskustelupalstalta... pelkkää vittumarkojen avautumista, ravihevosen tavoin laput silmillä kaikelle muulle kuin omalle hienoudelle. Tämähän on toki sitä lutuuria, mitä nämä vesselit ff:ltä koettavat ammentaa... mikä on kyllä paradoksaalista sinänsä, sillä siellä kiekkokannattamiselle nauretaan, mutta kokonaisuutena ff:lle nauraa kaikki.

Entäs sitten entistäkin hupaisampi asia... jf.net linkittää ultrasit suoraan etusivulta lähtien. Entäs sitten "yksittäistapaus" kerta toisen jälkeen? Entäs sitten "ei ole Jokereiden vastuulla"... entä jos puhuttaisiinkin Jokereiden kannattajien vastuusta? Te maksatte jäsenmaksussanne tästä "paskamedioiden paisuttelemasta" kertaa n julkisuudesta. Todennäköisesti harvalla soi kellot (harvat ovatkin jo tässä ketjussa ilmoittautuneet), mutta fakta säilyy: niin monta kertaa kuin Te arvon jf:n tai muiden sivutoimipisteiden jäsenet pidätte turpanne kiinni, pahimmassa tapauksessa syyllistytte rikoksiin kerta toisen jälkeen. Niin se vain menee: mitä vähemmän te todella haluatte muutosta, sitä enemmän te hyväksytte tätä teidän nykylinjausta.

Oikeasti, tervemenoa jf.net:n keskusteluun toteamaan omalta kohdaltanne kuinka kypsästi tälläkin kertaa "fanitoiminnan ulkopuolisten" teot käsitellään.

Lopuksi ajattelin heittää loppukevennykseksi Keken lätinät, mutta se olisi jo falskia.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Oikeasti, tervemenoa jf.net:n keskusteluun toteamaan omalta kohdaltanne kuinka kypsästi tälläkin kertaa "fanitoiminnan ulkopuolisten" teot käsitellään.
Itse asiassa EP ry osoitti eilisellä kannanotollaan oikeaksi sen, mitä aiemmin jo ennustelin, eli että se on tehnyt voitavansa, joka tässä tapauksessa oli katsomoon pääsyn rajoitus. Suuri osa faneista on toki tästäkin vittuuntuneita, joka nyt kertoo lähinnä sen porukan sivistystasosta täällä jatkiksessa kirjoittaviin jokerifaneihin.

Eli EP ry:lle iso peukku ylös ja toivottavasti virkavalta hoitaa oman osuutensa seuran kanssa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Hyvästi naiset?

Yön yli hautuneena vähän mietityttää mitä tässä on tosissaan tapahtunut. Pienikokoisen naishenkilön kimppuun poikain kanssa hyökkääminen on niin vajaamielistä touhua, ettei voi kuin ihmetellä miten tällaiseen lähdettäisiin vielä Pasilan asemalla, josta löytyy taatusti kamera jos toinenkin.

Kun miettii Jokerien Hjalliksen aikana kärsimää mielipuolista kateusvihaa, niin ettei vaan olisi jonkun toisen joukkueen kuin Jokerien kannattajat olleetkin asialla? Anti-Jo-Ke-Rit klap-klap-klap. Vai myydäänkö niitä Jokerien fanikamoja vain rekisteröityneille jäsenille?

Toivottavasti tämä saadaan selvitettyä perin pohjin ja tekijät - olivat ketä tahansa ja jos pahoinpitely on tapahtunut - ripustetaan Areenan kattoon Tikkasen paidan sisään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös