Jokerifanien-keskustelussa ei näytä hirveänä "tunteita", ainakaan vielä, tuo Jokereiden kommentointi herättävän. Sen verran oli pakko käydä itsekin katsomassa.
Ei taida siellä kirjoittelevaa porukkaa hirveästi napata näistä kirjoittelu. Tapahtumat on kuitattu perinteisesti sillä, että näitä sattuu ja keskustelu (varsinkin kriittinen) on vaiennettu välittömästi. Yhdistys julkaisee perinteisesti jonkun kannanoton, jossa irtisanoutuu toiminnasta ja kertoo, ettei tuntemattomaksi jääneet tekijät ole yhdistyksen jäseniä.
Aika moni siellä tuntuu jo ennestään boikotoivan lyhyeksi jääviä pleijareita, joten ei kai niitä tunnu kiinnostavan katsomon kohtalokaan ihmeemmin.
En todellakaan puolustele narrilauman (sic) tekemisiä, mutta kyllähän Kärppä-janareiltakin melkoisen puusilmäistä lauleskella "provosoivia" lauluja kaljanhuuruisessa perjantai-illassa ja itkeä sitten kun joku suuttuu. Kuten sanoin, mielestäni helvetin typerää toimintaa Jokeri-joukolta eikä väkivalta ole todellakaan oikeutettua, mutta näiden kirjoitusten perusteella on turha Kärppä-fanienkaan asetella sitä sädekehää oman päänsä päälle.
Tämä on aivan totta. Jääkiekkopalstalla kun ollaan, pitänee taas puhua myös taklattavan vastuusta. Kuljin aikoinani EtäKärppien ja sitä edeltävän yhdistyksen reissuilla, enkä jaksa suuremmin ihmetellä, että näin kävi. Porukassa on tyyppejä, jotka kyllä soittelevat näitä puheluita, mutta ovat aivan kauhuissaan, jos niihin puheluihin sitten vastapelurin taholta vastataan. Olen tämän nähnyt aivan omin silmin, enkä pidä sitä missään nimessä erityisen miehekkäänä toimintana. Se on yksi syy miksi en kyseisen porukan kanssa jaksa pahemmin enää reissata. Omasta mielestäni provoistansa on pystyttävä vastaamaan tai sitten oltava provoamatta.
Perjantain katsomotoiminnasta en tiedä, koska en ollut paikalla. Aikaisempina vuosina Jokerit ja heidän kannattajansa ovat kyllä saaneet aivan oman huomionsa Kärppäfaneilta. Turha sitä on yrittääkään kiistää. Perjantain tapahtumat olivat varmaankin jo etukäteen suunniteltuja, joten perjantain matsin katsomotapahtumat tuskin vaikuttivat paljoakaan ottelun jälkeisiin tapahtumiin.
En missään nimessä hyväksy väkivältaa lätkän seuraamisessa ja pidän sitä erittäin epäterveenä ilmiönä. Syitä siihen voi ja kannattaa miettiä ihan jokaisen. Perjantain tapahtumia pidän erittäin tuomittavina, mutta toisaalta myös aivan odotettuina.
Nimimerkki Jääkuution viestiä en jaksa edes kommentoida... Selvittänee itse edes minulle, mistä noita provolauluja yhtäkkiä saadaan aikaiseksi jos samoja virsiä on laulettu vuosikaudet ja kukaan ei ole ennen näin kovasti lauluista motkottanut kuin nyt perjantai-episodin jälkeen.
Olen kulkenut vuosikaudet eri Kärppäfaniporukoiden reissuissa sekä irtolipuilla samoissa katsomoissa. Provosoivaa käytöstä on esiintynyt jatkuvasti. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Esimerkkeinä voin mainita itseni sekä sinut, jonka käytös on ollut ajoittain erittäin provosoivaa katsomossa ja sen ulkopuolella. Minä olen valmis provojani myöntämään ja niistä vastuuni kantamaan, miten siellä?
Onko tuollaistakin huudettu Kärppien toimesta?
Kaikenlaista on kuulunut. Suurimmaksi osaksi asiallista, mutta paljon myös asiatontakin.