Itse istuin muutama rivi ylempänä tapahtumapaikasta ja oman näkemykseni mukaan meni näin:
Kaksi nuorta miestä (joilla ei ainakaan minun silmiin osunut olevan minkään näköisiä Jokeri tuotteita yllään) kävelivät rappuset alas ja änkeytyivät aivan Lukon vaihtoaition takana olevaan bleksiin kiinni. Alkoivat paukuttamaan bleksiä ja huutelivat Dufvalle. Itse huutoja en erottanut, muuta kuin että ne olivat Dufvalle kohdistettuja. Tässä vaiheessa reagoivat sekä Lukon pelaajat ja apuvalmentaja, joka huusi ylös järjestyksenvalvojahenkilölle (joka tässä katsomonosassa 108 oli tällä kertaa nainen). Järjestyksenvalvoja ei joko reagoinut ollenkaan tai reagoi niin valtavan hitaasti, ettei ehtinyt paikalle ollenkaan. Ilmeisesti myös ainakin toinen häiriköistä kurotti bleksin yli osuen Lukon apuvalmentajaan.
Sitten Lukko iski kiekon maaliin ja Lukon vaihtoaitio tietenkin räjähti tuulettamaan osumaa. Tässä kohtaa ainakin apuvalmentaja ja muutama pelaaja hyppäsi ja paukutti bleksiä vasten kuittaamaan näille kahdelle häirikölle, yhden pelaajan jopa koputellessa mailalla bleksin yläreunaa. Tämä mielestäni täysin ymmärrettävä reaktio, todennäköisesti olisin itse toiminut täysin samalla tavalla. Tässä kohtaa myös onneksi jokerikannattajat vetivät nämä häiriköt irti bleksistä ja sen pahemmilta vahingoiltä säästyttiin.
Käsittämätöntä on miten nämä todennäköisesti muutaman oluen nauttineet häiriköt saivat olla niinkin kauan tekemässä temppujaan ennen kuin järjestyksenvalvoja reagoi tilanteeseen. Toivottavasti tästä otetaan opiksi ja vastaavanlaisilta tapahtumilta vältyttäisiin jatkossa. Nyt saa taas keltainen lehdistö aihetta mustamaalata jokerikannattajia isommassa kuvassa, vaikka kyseessä oli (jälleen kerran) vain yksittäisten ihmisten päähänpisto.