Jaa TPS-?kannattajaa?...
Voin väittää, että edelleenkin suurin osa siitä porukasta siellä hallissa (3.finaali) oli näitä jonkun mainitsemia "kansitakkikokoomuslaisia", joihin allekirjoittanutkin tunnustaa kuuluvansa. Itse asiassa koko TPS-organisaatio on selkeästi "piilokokoomuslainen", kuten vaikkapa Turun Sanomatkin. Itse voin tunnustaa olleeni oikeastaan hiirenhiljaa koko ottelun ajan, mitä nyt muutama sana tuli naapurin kanssa vaihdettua. Itse en ainakaan kaipaa peliin edes minkäänlaisia kannustuksia, vaan laadukasta jääkiekkoa, joka viihdyttää itsessäänkin jo enemmän kuin hyvin. Tätä ei todellakaan pidä tulkita niin, että olisin välinpitämätön pelin lopputuloksen suhteen, EI, vaan sydämeni on aina sykkinyt ja tulee sykkimistä TPS:lle jatkamaankin. Pyrin vain seuraamaan peliä kriittisesti eivätkä tappiot oikeastaan edes enää vituta, kun voi olla varma, että kyllä se voittokin sieltä vielä moneen kertaan tulee :).
Niin, itse asiaan... Siellä hallissa tuota em. finaalia katsomassa oli siis oman arvioni mukaan about 4000 huutavaa henkilöä. Loput tulkitsen olleen edelleenkin näitä itseni kaltaisia kriittisiä tai välinpitämättömiäkin katsojia. Ed. mainittu kriittisyys ja häviökitinöiden puuttuminen on juuri sitä voittamisen kulttuuria, jota ette tunnu varsinkaan siellä pohjoisessa ymmärtävän. Kyllä teilläkin siellä Oulussa näkyy vastaava ilmiö kun menestysvuosia on takana 10-20. Sanopa minun sanoneen ja ennustaneen (siis kun nenäilyn aikakausi päättyy) :)