Fanien rummut ja torvet

  • 29 074
  • 194

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti paze17
Päivän parhaat naurut irtosi tästä. Kaunista laulua jopa.

-paze-

Jos siellä nauratti tuo allekirjoittaneen kommentti niin täällä päässä nauratti tuo kommentti laulusta. Laulu ei voi olla kaunista jääkiekkokatsomossa pelin aikana. Suonet anteeksi, pelkkä ajatus sai pahoinvoivaksi joten käyn tuolla parvekkeen puolella.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Viestin lähetti Pakkipari
Laulu ei voi olla kaunista jääkiekkokatsomossa pelin aikana.

Hehhehehehehehehehheheheheheheh.....

Osui ja Upposi.... Sori "Sätti"

-paze-
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Pakkipari
Laulu ei voi olla kaunista jääkiekkokatsomossa pelin aikana. Suonet anteeksi, pelkkä ajatus sai pahoinvoivaksi joten käyn tuolla parvekkeen puolella.


Mene vaan, mutta ota talouspaperia mukaan, ettet suttaa naapurien parvekkeita.

Luuletko tosiaan, että keskiarvollisesti 2,5 promillen tilassa porilaisten laulu oli kaunista kuultavaa? Luuletko tosiaan niin? Jos luulet, niin ole hyvä ja mene koittamaan karaokea vaikkapa lähikapakkaasi ja testaa äänihuulten vikinää. Vastaa sen jälkeen tähän ketjuun, jookosta joo?

Rummut ovat välillä torvia ja torvet.. rumpuja. Ihan sama mitä siellä hakataan (ei toisia ihmisiä), kunhan ei niiden ääni peitä aivan kaikkea.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen rumpuja vastaan siinä muodossa kuin niitä esimerkiksi B2:sessa käytetään. Oma kantani on se, että jos niitä rumpuja jyskytetään niin tehdään se sitten JYP-tyyliin pistämällä kunnon mäiskettä kehiin. Asia erikseen ovat tietenkin TODELLA suuret faniporukat.

Viestin lähetti korkki
Kyllä rumpuja saa olla kunhan käytetään järkeä. Eli ei mitään rumpusettejä tarvitsisi kuljettaa ainakaan vieraspeleissä mukana (koskee siis juurikin JYP -faneja). Kotipeleissään kaikki saavat pitää meteliä niin kuin itse haluavat, luonnollisesti.

Aijjaa? Kielletäänkö samantien kiroilu vierasjoukkueen faneilta ja pistetään sektion keskelle desibelimittari, joka saa näyttää korkeintaan tietyn lukeman? Jos menee yli niin rivien reunimmaiset lähtevät...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Juha Salminen
Aijjaa? Kielletäänkö samantien kiroilu vierasjoukkueen faneilta ja pistetään sektion keskelle desibelimittari, joka saa näyttää korkeintaan tietyn lukeman? Jos menee yli niin rivien reunimmaiset lähtevät...
Et vissiin tiedä millainen jytinä siitä sambaporukan patteristosta lähtee. Ihan vinkiksi voin sanoa että työsuojeluviranomaiset määräisivät kuulosuojaimet pakollisiksi lähistöllä oleville. Siksi en ymmärräkään että kaverit tuovat patteriston vierasreissuille mukaan. Pitäisi ottaa muutkin ihmiset huomioon. Tietysti on ikävää jos porukasta ei lähde ääntä (ja jos lähteekin niin ei sitä jyminän alta kuulu) mutta ei sen vuoksi tarvitse muiden korvia puhkaista.

Jyväskylään mentäessä ollaan niin sanotusti omalla vastuulla, kun se on kuitenkin porukan kotihalli jolloin vierailijoilla pitää olla tieto minne menee.

Ja PP tiedät mitä mieltä minä olen siitä että Ässien pelaajia aivan väärin perustein syrjitään maajoukkuevalinnoissa joten se siitä.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti paze17
Päivän parhaat naurut irtosi tästä. Ota silmä käteen ja katso uudestaan. Sitä paitsi vaikka tuota porukkaa kuvaisi suoraan ylhäältä niin kuvassa ei näkyisi yhtään rumpua, koska niitä ei ollut matkassa. Kaikki paikalla olleet muistanevat kuitenkin, että meteliä oli siitäkin huolimatta. Kaunista laulua jopa.

-paze-

Jos olisi Ässä-fani, en minäkään ottaisi rumpua mukaan Hippokselle. Sama asia kun vertailussa olisi Mersu ja Lada vierekkäin. Taitaa olla vaan kateellista porukkaa... Kaunista laulua? Humalaisten örinäähän se oli, ja kyllä, olin paikalla.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Razzle
Taitaa olla vaan kateellista porukkaa...

Oletko Sinä se, joka hetki sitten uusintana tulleessa dokumentissa JYP-fanien reissusta Helsinkiin sanoi uskovansa JYP-fanien olevan maan parhaita ja sanoin myös, että kaikki yrittävät pyrkiä samaan kuin he?

Ja itse topikkiin liittyen, rummut pois lätkäkatsomoista! Mielummin kuuntelen kyseisten fanien huutoa/laulua, kuin sitä "kaiken äänen peittävää" monotonista jumputusta, parhaana (?) esimerkkinä menneen kauden pleijarit ja siellä Helsingissä "vierailleet" Kärppä-fanit.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jo on uskomattoman kovapäistä porukkaa, kun eivät millään meinaa uskoa sitä täysin kiistämätöntä tosiasiaa että: Jyppifanit ovat maan parhaita! Olen suorastaan järkkyttynyt moisesta puusilmäisyydestä ja tietämättömyydestä.
Toisaalta kyseinen tiettämättömyys voi johtua siitä ao henkilöt asuvat Syrjäisessä rannikkokaupungissa jonne kulttuuri ei ole vieläkään saapunut.
Ja ettei mene täysin ohi varsinaisen asian: Rumpujen hakkaamisella ja rummutamisella on iso ero. Ja toistaiseksi tästä maasta ei löydy kuin yksi rumpuryhmä joka osaa asiansa ja se löytyy Hippokselta.

JK. Kyllä allekirjoittanutkin pariin otteeseen ko. dogumentissa vilahtaa, mutta tietyssä oltilassa pidin parempana jättää haastattelut väliin.
 
Viimeksi muokattu:

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä minäkin heittäsin rummut, virvelit ja tamburiinit kanteista v*ttuun. Se on helppo paukuttaa, kun äänenpaine menee alaspäin/eteenpäin eikä paukuttajan omiin korviin.

Ikäväkseni olen huomannut, että Kärppä-peleissä juuri fanikatsomolla on liikaa rumpua ja varsinkin se helvetin tamburiini ottaa korvaan.

JYP-fanithan vetivät aikoinaan herneen nokkaan siitä, kun järkkärit kanittivat heidän rummut. Olivat paukutelleet muistaakseni istumakatsomossa ja yllättäen tällaisissa tilanteissa jonkun korva on yleensä siinä lähellä ja jokainen voi koettaa esim. musiikkiliikkeessä työntämällä pään basarin sisään, kaveri iskemään tuplapedaaleilla ja kokeilla miltä se tuntuu.

Mielestäni Kärppä-fanclub saisi myös heittää ne rummut menemään, ottaa mallia HIFK-faneilta ja keksiä, miten meininkiä saadaan muuten kuin monotonisella metelillä(=rumpujen pauke). Onneksi jänisräikkiä ei ole sentään näkynyt, jotain positiivista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Razzle
Sama asia kun vertailussa olisi Mersu ja Lada vierekkäin. Taitaa olla vaan kateellista porukkaa... Kaunista laulua? Humalaisten örinäähän se oli, ja kyllä, olin paikalla.



Mitä helvetin kateellisuutta? Nyt luetun ymmärtämistä käyttöön, ja lueppa meikäläisen edellinen viesti tässä ketjussa. Tiedoksi, että ei tartte mennä montaa viestiä ylöspäin. Joka tapauksessa sen ei pitänyt ollakaan kaunista laulua. Sarkasmia katsos!
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Thornton
Oletko Sinä se, joka hetki sitten uusintana tulleessa dokumentissa JYP-fanien reissusta Helsinkiin sanoi uskovansa JYP-fanien olevan maan parhaita ja sanoin myös, että kaikki yrittävät pyrkiä samaan kuin he?

Tiedoksesi, en ole.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä olenko sokea, mutta rumpuja en kuvasta löydä. Sen sijaan ruudullani näkyy suuri joukko basisteja, näin varmaan muillakin.

Kuten aikaisemmin kirjoittelin, minua eivät rummut häiritse, joten puolestani rumpalit jatkakoot valitsemallaan linjalla. Olisiko kuitenkin mahdollista eri joukkueiden tiedottaa missä päin hallia rumpali musisoi ? Tämä mahdollistaisi rumpuallergiasta kärsiville sen, että hankkivat lippunsa muista katsomoista. Kiertäviä rumpaleita ei kait sentään (vielä) missään ole.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Arnold
Mitä helvetin kateellisuutta? Nyt luetun ymmärtämistä käyttöön, ja lueppa meikäläisen edellinen viesti tässä ketjussa. Tiedoksi, että ei tartte mennä montaa viestiä ylöspäin. Joka tapauksessa sen ei pitänyt ollakaan kaunista laulua. Sarkasmia katsos!

Ok sorry... perjantai tekee tehtävänsä. Mutta olen saanut sellaisen käsityksen Ässien faneilta että jos on asiansa osaavaa rumpalityttöä ja -poikaa niin rumpuryhmä olisi suorastaan toivottava myös Isonmäen halliin. Olen samaa mieltä että rummut pois jos niitä ei osata pakuttaa rytmikkäästi ja tahtiin, mutta Jyväskylässä sitä ongelmaa ei ole. Mutta minun osaltani tämä oli tässä, hyvät viikonloput ja bisseä ottamaan Suomi-tappion takia.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Juha Salminen
Aijjaa? Kielletäänkö samantien kiroilu vierasjoukkueen faneilta ja pistetään sektion keskelle desibelimittari, joka saa näyttää korkeintaan tietyn lukeman? Jos menee yli niin rivien reunimmaiset lähtevät...

Ei muuten huono idea, ehdottomasti näin.

Minä olisin sitä mieltä että alettaisiin yhdessä tuumin rohkaisemaan myös vastustajajoukkueen pelaajia, koti- ja vierasjoukkueen kannattajat yhdessä kuorossa, yhteisellä sopimuksella kukaan paikallinen koiranleuka ei huutelisi vastustajan pelaajia kekseliäillä nimillä, kuten maalainen tai juntti. Samoin ehdottomasti yhdenmukainen pukeutuminen, ettei vaan erottuisi joukosta, jäähallin ovella voisi jakaa jotain ohuita haalareita jotka eivät suotta hiostaisi. Pelin jälkeen voitaisiin halata tai kätellä valinnan mukaan ja tanssahdella ympäri kärpässienen.

En oikein ymmärrä tätä vääntöä siitä että mikä sitten olikaan se oikea tapa kannustaa, henkilökohtaisesti aivan sama miten se tapahtuu, jotkut laulavat, jotkut rummuttavat, jotkut voivat vaikka jodlata, jotkut istuvat hiljaa ja kannattavat lähinnä rahallisella panoksella. Olen oikeastaan odotellut milloin joku faniporukka keksii jonkun ennenkuulumattoman tavan kannustaa, nythän kaikki ovat periaatteessa kopioineet tapansa jostain muualta. Vai uskaltautuukohan siihen kukaan, sehän saatetaan leimata heti paskaksi tavaksi?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ei mitään rumpuja ja pillejä katsomoon. Hommatkoon palikat jonkun treenikämpän jos haluavat kolistella. Ei todellakaan huvita katsella matsia jonkun teinin vieressä, joka haluaa hajoittaa meikäläisen tärykalvot.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti L4E
Ei todellakaan huvita katsella matsia jonkun teinin vieressä, joka haluaa hajoittaa meikäläisen tärykalvot.

Etkö tiedä ettei seisomapaikoilla ole paikkanumerointia? Uskoisin ainakin ettei Raumallakaan ole.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt täytyy myöntää, että en tosiaan lukenut kaikkia aikaisempia viestejä. Siinä kohtaa, kun alettiin taas ottamaan isin autoa esille, kun omia oli vähän tölväisty, alkoi minulle lukeminen riittää.

Minä olen ehdottomasti rumpuja ja muita soittimia vastaan hallissa. Mitä seuraavaksi? Otetaan vähän jykevämmät äänentoistolaitteet ja hoilataan kannustuksen ennen peliä ja soitetaan 300db voimalla pelin aikana. Ollaanko hieman eksytty alkuperäisestä ideasta? Olisiko hyvä idea, että ottaisin Fenderini ja Marshallini halliin? Kyllä olisi tunnelmaa...

Jokerifaneilla on tosi tyhmät hatut, joten voisivat olla hiljaa.

L
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielestäni jokaisen fani porukkan pitäisi saada kannattaa haluammaallaan tavalla, jos esim. JYP fanit haluavat pärisytellä rumpuja pelin tuoksinassa, niin se heille suotakoon. Ja kyllähän vakio kävijän pitäisi sen verran kotihalliansa tuntea, ettei hakeudu siihen fanijoukon viereen, jos ei pidä mekkalasta korvan juuressa. Ja mitä siihen tulee, että rummut aiheuttavat "liikaa" kuulovaurioita, niin kyllähän huutamalla ihan yhtä kovaa ääntä saadaan aikaiseksi, kunhan vain porukkaa on huutamassa tarpeeksi. Jos joskus Suomessa päästään Keski-Euroopan tasolle fanien äänekkyydessä ja määrässä, niin alkavatko silloin jotkut kalkkikset vaatia, että halleissa ei saa huutaa?

Ja hyvästä, sekä äänekkäästä faniporukasta sain viitteitä eilisessä (ilmaisessa) FC Lahti - TP-47 ottelussa. Stadionilla n. 20-30 henkinen ryhmä sai ihan kiitettävästi ääntä lähtemään aika ajoin. Ja siis otteluhan pelattiin ulkoilmassa, joten mielestäni kyllä vastaavaan päästään halleissakin ihan ilma rumpuja, pillejä tms, kuhan vain innokkuutta huutamaan löytyy saman verran kuin FC Lahden faneilta.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti #43
Kyllä minäkin heittäsin rummut, virvelit ja tamburiinit kanteista v*ttuun. Se on helppo paukuttaa, kun äänenpaine menee alaspäin/eteenpäin eikä paukuttajan omiin korviin.

No siinäpä varsinainen akustiikan asiantuntija. Rumpu on ympärisäteilevä ja lähettää ääniaaltoja joka suuntaan joten kyllä
se on soittaja joka saa ensimmäisenä kuulohäiriön.

Tämä rumpuhomma taitaa olla niiden kateellisten panettelua joiden liigapaikkakunnilta ei löydy rytmitajuisia hemmoja jotta saisivat kokoon jonkinlaisen rumpuryhmän. Ja väittävät, että epämääräinen mölinä ja tuomarin panettelu on mukavampaa kuunnella kuin pätevä rumpujen soitto.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti Hele
Tämä rumpuhomma taitaa olla niiden kateellisten panettelua joiden liigapaikkakunnilta ei löydy rytmitajuisia hemmoja jotta saisivat kokoon jonkinlaisen rumpuryhmän. Ja väittävät, että epämääräinen mölinä ja tuomarin panettelu on mukavampaa kuunnella kuin pätevä rumpujen soitto.

Mistä ihmeestä sinä kaivat tuon epämääräisen mölinän? Esim viime kaudella HIFK'n Megamatkalla turussa oli todella hieno tunnelma kun koko päätykatsoma lauloi kannustuslauluja. Kunnon laulu voittaa 100-0 jonkun ärsyttävän rumpalin väsyneen rummun. Eniten rummuissa ärsyttää se että ne onnistuvat peittämään alleen muut kannustusyritykset. Mutta jos te JYP-fanit haluatte toteuttaa itseänne rumpujen avulla, niin teille se suotakoon. Kunhan ette tuo niitä ****n rumpuja kertaakaan Helsingin Jäähalliin.

- Tinke-80
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Tinke-80
Mistä ihmeestä sinä kaivat tuon epämääräisen mölinän? Esim viime kaudella HIFK'n Megamatkalla turussa oli todella hieno tunnelma kun koko päätykatsoma lauloi kannustuslauluja. Kunnon laulu voittaa 100-0 jonkun ärsyttävän rumpalin väsyneen rummun. Eniten rummuissa ärsyttää se että ne onnistuvat peittämään alleen muut kannustusyritykset. Mutta jos te JYP-fanit haluatte toteuttaa itseänne rumpujen avulla, niin teille se suotakoon. Kunhan ette tuo niitä ****n rumpuja kertaakaan Helsingin Jäähalliin.

- Tinke-80
Ihan mielenkiinnosta, antaako tämä Jyppifaneille oikeuden kieltää Hifki-faneilta sen sairasta kirahvia ääneltään muistuttavan hoilaamisen Hippoksella?
Itseäni ei ainakaan henk.koht. kiinnosta yhtään sellainen hoilotus, jota kuultiin tämän kevään pleijareissa Hifk-fanien(kin) toimesta.
Lähinnä tulee mieleen se, että yritetään olla kovin eurooppalaisia ja ääntely muistuttaa tosiaan sitten jotain savannilla elävää eläintä, jolla on kovat tuskat.
Ja ihan oikeasti olen tätä mieltä, siltä se minun korviini kuulosti, voipi olla että niissä peleissä ei sitten vaan osattu.

Ja voi olla että kuuntelen joidenkin ihmekorvien läpi taasen, mutta kyllähän Sambaryhmän musisointi iskee tyylillä. Ja en kyllä oikein tajua sitäkään, että rummut hautaisivat muun kannustuksen. Noh, en tiedä. Aina on vaan ollut sellainen fiilis, että Hippoksella Sambaryhmä on se joka sen kannustuksen saa aikaan.
Noh, jokatapauksessa tuota rytmiryhmää ei toivottavasti ikinä tulla Hippokselta poistamaan. Se on osa Jyppiä.

Mutta kaikki tyylillään. Perinteitä kunnioittaen, kuten se yks kahvikin.
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Ilman rumpuja olis Raksilassakin aivan liian hiljaista. Meteliä olla pitää. Joka ei kestä niin menköön katsomaan kansantanhuja.
Oli se hieno se ISO rumpu Finaaleissa. Olisiko ollut ns. salainen ase.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös