Facebook

  • 992 902
  • 3 109

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tietokoneella käytettynä vasemmassa yläreunassa Uutiset kohdasta valitsee Viimeisimmät ja puhelimen applikaatiossa yläosan valikosta oikeanpuolimmaisen ja siitä sitten ylimpänä olevan Viimeisimmät niin näkee uusimmat päivitykset eikä sitä typerää suosituimmat tarinat, itse vaihdan aina tuohon Viimeisimmät jotta näen ne uusimmat uutiset. Saisivat laittaa niin, että tuon Viimeisimmät saisi valittua pysyväksi asetukseksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietokoneella käytettynä vasemmassa yläreunassa Uutiset kohdasta valitsee Viimeisimmät...

Eipä se ole tässä pitkään aikaan auttanut paskaakaan, vaikka vaihtaisi suosituimmista tarinoista tai mikä se onkaan noihin viimeisimpiin. Samaa sillisalaattia on ollut puhelimessa ja koneella "viimeisimmät"-valinnasta huolimatta. Toki en vähään aikaan ole edes kokeillut, hienoa jos tuo on viitsitty saattaa toimintakuntoon.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Eipä se ole tässä pitkään aikaan auttanut paskaakaan, vaikka vaihtaisi suosituimmista tarinoista tai mikä se onkaan noihin viimeisimpiin. Samaa sillisalaattia on ollut puhelimessa ja koneella "viimeisimmät"-valinnasta huolimatta. Toki en vähään aikaan ole edes kokeillut, hienoa jos tuo on viitsitty saattaa toimintakuntoon.

Mulla on kyllä toiminut koko ajan niin, että on näyttänyt uusimmat päivitykset tuolla Viimeisimmät valinnalla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tietokoneella käytettynä vasemmassa yläreunassa Uutiset kohdasta valitsee Viimeisimmät ja puhelimen applikaatiossa yläosan valikosta oikeanpuolimmaisen ja siitä sitten ylimpänä olevan Viimeisimmät niin näkee uusimmat päivitykset eikä sitä typerää suosituimmat tarinat, itse vaihdan aina tuohon Viimeisimmät jotta näen ne uusimmat uutiset. Saisivat laittaa niin, että tuon Viimeisimmät saisi valittua pysyväksi asetukseksi.

Otetaanpa tuore kooste Facebookin Viimeisimmät asetuksesta meikäläisen aikajanalta:

3 minuuttia sitten (Jonkun itselle tuntemattoman tyypin julkaisu yhteen ryhmään)
1 minuuttia sitten (Jonkun itselle tuntemattoman tyypin julkaisu toiseen ryhmään)
17 tuntia sitten (Helsingin sanomien linkkaama uutinen)
6 minuuttia sitten (Ylen uutinen)
14 minuuttia sitten (Kaverin julkaisu!)
Mainos
"Kaverisi tykkää tästä sivusta" mainos
Kaverisi tämä ja tämä kommentoi tätä (Toisen kaverin julkaisu liki viikon takaa)
Mainos
Mainos
Hetki sitten (Jonkun tyypin julkaisu johonkin ryhmään)
Mainos
10 tuntia sitten (Hesarin uutinen)
6 tuntia sitten (Yle urheilun uutinen)
2 minuuttia sitten (Kaverin jakama tapahtuma)
23 tuntia sitten (Hesarin uutinen)
31 minuuttia sitten (Kaverin julkaisu!)
18 tuntia sitten (Kaverin julkaisu!)
Huuhkajien sponsoroitu mainos Unkari matsista
2 tuntia sitten (Kaverin julkaisu!)
20 tuntia sitten (Tapahtumamainos)

Hyvinhän toi pelittää. En muista, että pitkään aikaan olisi noin montaa kaverien päivitystä tullut esiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kyllä toiminut koko ajan niin, että on näyttänyt uusimmat päivitykset tuolla Viimeisimmät valinnalla.
Ei ole kuukausiin toiminut noin .. Tämän näkee hyvin vaikka niin että jos valitsee ensin Most Recent, sitten valitsee Top stories ja uudestaan taas Most Recent, niin näkee aivan eri postaukset kuin ensimmäisellä kerralla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Komppaan edellisiä. Haluaisin vaan ymmärtää logiikan. Vaikuttaako joissain se viimeisten kommenttien ajankohta? Järjestykseni nytkin viimeisimmissä:

sivu1 1min
sivu2 3min
kaveri1 8min
kaveri2 8min

sitten hyökkää väliin eräs sivu, joka ylhäällä ilmeisesti siksi, että viimeisimmästä kommentista 31min. Julkaisu tunteja vanha.

Seuraavat taas uutispäivityksiä sinänsä järkevässä järjestyksessä.

Tuo on se miinus, että tuossa tapauksessa baarin päivitykseen kun on kommentoitu, pitää sen nousta.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla tuo "Viimeisimmät" -toiminto toimii niin että feedin alussa on ihan oikein muutamia tuoreimpia päivityksiä, mutta sitten kun mennään n. 2 h vanhoihin, niin sen jälkeen näkyykin yksi päivitys 6 h takaa, seuraava 8 h takaa ja näin edelleen. Ja sitten ollaankin jo eilisissä. Ja tuohon vuorokauden aikaan mahtuu max. 20 näkyvää päivitystä, mikä nyt on sanomattakin selvää että siinä on vain häviävän pieni murto-osa sillä välillä tapahtuneista päivityksistä.

Eli rikki on, ja on ollut jo pitkään. Eiköhän se koko toiminto kohta vähin äänin poisteta.
 

axe

Jäsen
Eli rikki on, ja on ollut jo pitkään. Eiköhän se koko toiminto kohta vähin äänin poisteta.

Ja kun se on ainoa toiminto mitä pitäisi olla. Heivaisivat algoritminsa vittuun ja antaisivat viestien virrata ja kaiken näkyä, niinku ne heput tarkoittikin jolta Suckerberg ideansa varasti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja kun se on ainoa toiminto mitä pitäisi olla. Heivaisivat algoritminsa vittuun ja antaisivat viestien virrata ja kaiken näkyä, niinku ne heput tarkoittikin jolta Suckerberg ideansa varasti.

Kaiken koko ajan tarpeeton muuttaminen ja korjaaminen mukaparemmaksi on yksi tämän maailman pahimmista ongelmista. Voidaan ajatella, että on pahempiakin ongelmia, mutta miksi asioista tehdään ongelma mikä ei sellainen ennen ollut.

Tuo oli juurikin tarkoitettu noin toimimaan ennen kuin ahneet pukumiehet saapui haaskalle.

Kaveri muutti juuri evakkoon putkiremontin tieltä. Eihän kukaan tee kuukauden päästä uutta remonttia. Miksi kuvitellaan, että digipalveluissa voi koko ajan säätää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on tullut todella monta joku päivitti profiilikuvansa. Vähän kummalliselta tuntuu, jos yhtäkkiä kaikki juuri tänään olisi innostuneet sen tekemään.

Näitä on useampi kuin muutama ja silloin sattuman todennäköisyys pienenee.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onko täällä muita palstaveljiä, joilla olisi käytössä facebookissa oma sivu, esim yrityksellä tai joukkueella? Tuleeko teillä nuo ilmoitukset sivustosi tykkäyksistä/kommenteista vittumaisesti useampaan kertaan?

Mulla ainakin noi ilmoitukset bugaa aivan saatanasti. Tai siis niitä ilmoituksia samasta aiheesta tulee useampaa eri kautta. Vituttaa klikkailla auki kolmekin kertaa ilmoitusta jostain uudesta kommentista.

Tänään joku kaveri kommentoi yhtä firman tilillä tekemää päivitystäni. Sain siitä normaalin ilmoituksen, mikä tulee aivan kuten joku kommentoisi omaa henkilökohtaista tilaani. Klikkaan sen auki ja katson kommentin. Jatkan selailua, kunnes huomaan että ylläpitämälläni sivulla on yksi lukematon ilmoitus. Avaan sen, ja huomaan että samasta kommentista on ilmoitus myös ylläpitämäni sivuston työkaluissa. Jatkan taas facebookin seilua. Sitten minulle tulee ilmoitus että ylläpitämäni sivuston postilaatikossa on yksi lukematon viesti. Avaan sen, ja huomaan että postilaatikossa oleva "viesti" onkin jälleen kerran ilmoitus siitä vitun samasta kommentista. Pahimmillaan vielä neljännen kerran tulee ilmoitus uudesta kommentista, jonka olen siis jo kolme kertaa aiemmin käynyt lukemassa.

Sama homma tykkäyksistä, niitä uusia tykkäyksiä joutuu "kuittaamaan" useasta eri paikasta kiinni. Välillä tulee ilmoituksia uudesta tykkäyksestä, vaikka olen jo tunti sitten sen katsonut läpi.

Sitten kun vielä otetaan huomioon nuo automaattiset ilmoitukset, soppa on täysin valmis. Vähintään joka toinen päivä pärähtää ilmoitus puhelimeen miten julkaisujani on katsottu tällä viikolla xxx kertaa, miten niihin on sitouduttu yyy kertaa, ja minulla on uusia näyttöjä 2 kpl (mitä vittua nämä edes ovat)? Sitten on tietysti joka välissä markkinointia miten minun kannattaisi maksaa facebookille 5 dollaria, niin saan enemmän tykkääjiä.

Jos olen joskus valittanut ettei yksityisellä puolella tapahdu facebookissa mitään, niin tehkääpä oma sivu. Alkaa varmasti tapahtumaan!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ainoa syy olla Facebookissa on oikeastaan pari ryhmää, josta tarvitsen informaatiota viikottain. Sen lisäksi ylläpidän yhtä sivustoa.

Ilman näitä asioita olisin ajat sitten lähtenyt tuolta mestasta. Paha mieli vaan tulee tuota sillisalaattia selailla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko täällä muita palstaveljiä, joilla olisi käytössä facebookissa oma sivu, esim yrityksellä tai joukkueella? Tuleeko teillä nuo ilmoitukset sivustosi tykkäyksistä/kommenteista vittumaisesti useampaan kertaan?

Mulla ainakin noi ilmoitukset bugaa aivan saatanasti. Tai siis niitä ilmoituksia samasta aiheesta tulee useampaa eri kautta. Vituttaa klikkailla auki kolmekin kertaa ilmoitusta jostain uudesta kommentista.

Tänään joku kaveri kommentoi yhtä firman tilillä tekemää päivitystäni. Sain siitä normaalin ilmoituksen, mikä tulee aivan kuten joku kommentoisi omaa henkilökohtaista tilaani. Klikkaan sen auki ja katson kommentin. Jatkan selailua, kunnes huomaan että ylläpitämälläni sivulla on yksi lukematon ilmoitus. Avaan sen, ja huomaan että samasta kommentista on ilmoitus myös ylläpitämäni sivuston työkaluissa. Jatkan taas facebookin seilua. Sitten minulle tulee ilmoitus että ylläpitämäni sivuston postilaatikossa on yksi lukematon viesti. Avaan sen, ja huomaan että postilaatikossa oleva "viesti" onkin jälleen kerran ilmoitus siitä vitun samasta kommentista. Pahimmillaan vielä neljännen kerran tulee ilmoitus uudesta kommentista, jonka olen siis jo kolme kertaa aiemmin käynyt lukemassa.

Sama homma tykkäyksistä, niitä uusia tykkäyksiä joutuu "kuittaamaan" useasta eri paikasta kiinni. Välillä tulee ilmoituksia uudesta tykkäyksestä, vaikka olen jo tunti sitten sen katsonut läpi.

Sitten kun vielä otetaan huomioon nuo automaattiset ilmoitukset, soppa on täysin valmis. Vähintään joka toinen päivä pärähtää ilmoitus puhelimeen miten julkaisujani on katsottu tällä viikolla xxx kertaa, miten niihin on sitouduttu yyy kertaa, ja minulla on uusia näyttöjä 2 kpl (mitä vittua nämä edes ovat)? Sitten on tietysti joka välissä markkinointia miten minun kannattaisi maksaa facebookille 5 dollaria, niin saan enemmän tykkääjiä.

Jos olen joskus valittanut ettei yksityisellä puolella tapahdu facebookissa mitään, niin tehkääpä oma sivu. Alkaa varmasti tapahtumaan!

Huh, en ole ainoa. Tuo häiritsee minuakin, ylläpidän erään yhdistyksen sivua. Komppaus oikeastaan jokaiseen näistä. Harkitsin yhdessä kohtaa, perustaisinko blogilleni myös FB-sivun. Tästä syystä en välttämättä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Nyt loppui omalta osaltani Facebookin käyttö. Myös Instagram meni siinä samassa. Ajattelin löytää jostain jonkun hyvän kestävän ei-äpyn ja lopettaa kokonaan tuo ns somettaminen. Eihän siinä ole mitään järkeä. Nettiin pääsee edelleen tietokoneella, silloin kuin sitä tarvitsee.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitten kun vielä otetaan huomioon nuo automaattiset ilmoitukset, soppa on täysin valmis. Vähintään joka toinen päivä pärähtää ilmoitus puhelimeen miten julkaisujani on katsottu tällä viikolla xxx kertaa, miten niihin on sitouduttu yyy kertaa, ja minulla on uusia näyttöjä 2 kpl (mitä vittua nämä edes ovat)? Sitten on tietysti joka välissä markkinointia miten minun kannattaisi maksaa facebookille 5 dollaria, niin saan enemmän tykkääjiä.

Nämä raivostuttavat yli kaiken. Kuva havainnollistaa:
[url="https://image.ibb.co/iX3mGV/Capture.jpg"]Kiitos tiedosta[/URL]
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Alkaa ärsyttää Facebook pikku hiljaa. Jos vain saisi kaverit jonkun hyvän viestimen ääreen (siis muu kuin Whatsapp, joka on perkeleen keksintö ja käytettävyydessään samaa luokkaa kuin Ray Charles selostaisi jenkkifutista), niin FB voisi jäädä pois. Toisaalta taas kun on kaulaa myöten mukana tuossa suomalaisessa klubikulttuurissa, niin kaikki bileilmot sun muut on siellä. Ihan jäätävää mainospaskaa täynnä. Mm. uskovaisten mainoksia tulee sponsoroituina viesteinä ja kun katsoo, että miksi mä näen tämän mainoksen, niin syy on, että: "suosikeissasi on Helsinki ja olet 25-55 vuotias" tjsp...Toki kun laittaa noin ylimalkaiset parametrit, niin peittoa tulee ja herran sanaa tämänkin ateistin fiidiin. Sekamelska, siinä kait sana, jolla kuvailla tän hetken naamakirjaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
siis muu kuin Whatsapp, joka on perkeleen keksintö ja käytettävyydessään samaa luokkaa kuin Ray Charles selostaisi jenkkifutista
Erikoista. Itse voisin kieltää kaikki muut viestimet, mutta WhatsApp toimii. Verrattuna vaikka FB:n Messangeriin. Tai mihin tahansa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Erikoista. Itse voisin kieltää kaikki muut viestimet, mutta WhatsApp toimii. Verrattuna vaikka FB:n Messangeriin. Tai mihin tahansa.
No ehkä hieman kärjistin. Kaipa tuo johtuu siitä, että mieluiten naputtelee ne viestit ihmisille pöytäkoneella, tai läppärillä etenkin jos on isompia asioita kerrottavana. Sanotaan näin, että pitkin hampain olen alkanut käyttämään wassuppia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ehkä hieman kärjistin. Kaipa tuo johtuu siitä, että mieluiten naputtelee ne viestit ihmisille pöytäkoneella, tai läppärillä etenkin jos on isompia asioita kerrottavana. Sanotaan näin, että pitkin hampain olen alkanut käyttämään wassuppia.

Itse tulee töissä(kin) käytettyä paljon whatsappia ja silloin kyllä läppärillä on kätevintä kirjoittaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nämä raivostuttavat yli kaiken. Kuva havainnollistaa:
Kiitos tiedosta
Juuri tätä ajoin takaa. Tämäkin on osoitus Facebookin kierosta tavasta tehdä konvehdista aina paskakikkare. Ensin vedetään ilmoitukset vituilleen ja joudut 3-4 kertaa kuittaamaan nykyiset ilmoitukset kiinni. Seuraavaksi Facebook pyytää sinulta rahaa, että saisit lisää seuraajia ja entistä enemmän kuitattavaa. Sama homma "tavispuolella", käyttäjät haluaisivat nähdä kavereidensa kuulumisia, Facebook tyrkyttää käyttäjille lähinnä mainoksia sekä sekalaisessa järjestyksessä kaverin kaverien päivityksiä. Enää et voi edes seurata uutisvirtaa kronologisessa järjesteyksessä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulle FB on kyllä edelleen ykkönen. Aika moni kaverini ikäluokastani tuntuu preferoivan Instaa ja nuoremmista suurin osa, mutta mä en oikein noita pelkkiä kuvia lyhyellä insertillä jaksa. Onhan se feedi helpompaa seurattavaa, mutta taas linkitykset ja jakamiset eivät onnistu samalla tavoin kuin Facessa. Itse tykkään jakaa ja kirjoitella ajatuksia uutisiin ja tapahtumiin liittyen, eikö Insta palvele tätä puolta. Työkäytössä mulla on Insta, jota päivittelen muutaman kerran kuukaudessa, siviilitili sen sijaan on jäänyt täysin hoitamatta. Pitääkin varmaan käydä katsomassa, mitä sinne kuuluu.

---
Osaako joku sanoa, miten FB valkkaa henkilöt, joille luulee minun haluavan lähettää tapahtumakutsun? Nyt kun tässä viimeisen kuukauden aikana on ollut useampi meno, johon olen osallistunut, on suosituslistan kärjessä pari usein tagaamaani kaveria, ja tämä on varsin loogista. Sitten kolmantena on pysynyt jo pitkään yksi uusi kaveri, jonka päivityksiä olen tainnut tykätä kerran ja joka ei omiani ole tykännyt kuin kerran tai kaksi. Eikä ole edes tuorein kaverini, niitä on nyt faceen tullut lähikuukausina useampi. Mikähän logiikka tässä on vai onko mitään?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Osaako joku sanoa, miten FB valkkaa henkilöt, joille luulee minun haluavan lähettää tapahtumakutsun? Nyt kun tässä viimeisen kuukauden aikana on ollut useampi meno, johon olen osallistunut, on suosituslistan kärjessä pari usein tagaamaani kaveria, ja tämä on varsin loogista. Sitten kolmantena on pysynyt jo pitkään yksi uusi kaveri, jonka päivityksiä olen tainnut tykätä kerran ja joka ei omiani ole tykännyt kuin kerran tai kaksi.

Tämä ihan omana mutuna niin voisiko tämä johtua siitä, että kyseinen henkilö on osallistunut samanlaisiin/-tapaisiin tapahtumiin kuin mihin olet itse nyt osallistunut ja FB:n algorytmit muistavat tämän asian ja sen takia ehdottavat häntä kärkipäässä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös