Jumitaako kenelläkään mulla Facebook nyt todella pahasti? Välillä news feedi täysin tyhjä ja siinä on vain sellainen "tervetuloa Facebookiin" viesti ja kehoittaa minua lisämään kavereita että näkisin vidoita, kuvia ja postauksia.
Nyt? Minulla Facebook on tehnyt tätä monta kuukautta. Pohdin jossain vaiheessa se johtuvan siitä, että olen piilottanut kaikki kaverit, ja etusivulla näkyy vain tilattuja päivityksiä (ryhmiä ja sivuja). Kaverit olen piilottanut omaan listaan, mutta siellä on samanlaista ongelmaa. Olen ehtinyt jo pohtia, että Facebookin algoritmit eivät pysty tuottamaan minulle mitään, koska en koskaan tykkää, kommentoi tai jaa mitään, vaan seuraan kaikkea passiivisesti.
Palvelusta on muutenkin puuttunut ominaisuuksia, jotka antaisivat käyttäjälle enemmän vapauksia valita, mitä näkee. Mistään ei esimerkiksi voi estää pelkkien kuvapäivitysten saamisen. Haluaisin nähdä joidenkin ihmisten kirjoituksia, mutta tämä ei ole mahdollista, koska olen lopettanut ko. henkilöiden seuraamisen perhekuvien jakamisen takia.
En ymmärrä, miksi joku olettaa minun olevan kiinnostunut näkemään kuvia lastenkutsuista (joihin minua ei kutsuttu), perhelomista (joihin minua ei otettu mukaan), ja lapsista pääsiäisnoitina (jotka eivät tulleet minun oveni taakse). Minua ei kiinnosta sekään, mitä tuntemani ”Harri” on minulle tuntemattoman ”Paulan” päivitykseen kommentoinut, mutta näitä minulle on tyrkytetty ellen ole kieltänyt erikseen kaikkia kavereiden kavereita.