Facebook

  • 995 052
  • 3 109

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole tuolla koskaan innostunut itse pelaamaan. Hyvin harvoin on onneksi tullut esim. Candy Crush-kutsuja. Mutta miten nuo kutsut toimivat? Joku bottiko niitä siellä lähettelee? Sain varsin neutraalilta puolitutulta kaveriltani kutsun pari viikkoa sitten ja nyt tuli uusi kutsu. Ihmettelen suuresti, että pyytäisi kaksi kertaa.

Miten tuo peli edes toimii? Ovatko ne siellä niin epätoivoisia että jokainen mahdollinen tutun puolituttu on pyydettävä vai mikä siinä on takana? Oletan, että ovat blokattavissa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti ainakin joissain peleissä tarvitset jotain kavereiden apuja että pääset etenemään pelissä. Sitten kun sitä apua tarvitsee niin eukon kertoman mukaan se on vain helpoin laittaa kaikille kavereille. Ei tarvitse yksitellen niitä kutsuttavia etsiä kaverilistasta. En itsekkään tuolla pelaa ja nykyään ei tule juuri mitään kutsuja. Olen estänyt jokaisen sovelluksen joista noita kutsuja aikoinaan tuli. En edes muista koska viimeksi olisin jonkun kutsun noihin saanut. Ovat todella nopeasti estettävissä. Ihmetyttää ne jotka jakavat niitä hassuja pelikutsukieltoja tyyliin, "mulle ei saatana yhtään kutsua tai pum". Helpompi on blokata ne pelit.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erittäin loogista, että lähetetään kutsut kaikille. En sitten tiedä miten intensiivisesti porukka tuolla pelaa, mutta jotenkin tuo parin viikon välikin tuntui turhan tiiviiltä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Itse en 1,5 vuoteen ole enää facebookissa ollut.

Tämä sosiaalinen media vouhotus on semmoista, mistä olen ihan onnellisena poissa. ihmisten on niiden kautta niin helppo esittää jotain sellaista, mitä eivät oikeasti ole. Osaltaan mulla tuohon poisjääntiin liittyi sekin, että jään helposti riippuvaiseksi vähän kaikenmoisista asioista, mutta myös se että ei minua kiinnosta tuon taivaallista se että verkkokalvoilleni piirtyy koko ajan jotain tavallisten ihmisten tylsästä elämästä repäistyjä highlighteja, tarkoin harkittuja selfiepelfieitä, eikä mitään aitoa joidenka myötä ihmiset haluavat antaa itsestään semmoista kuvaa että tämmöistä tämä mun elämä nyt on 24/7. Sama juttu on tämä nuorilla pinnalla oleva vloggaaminen, missä teinit pätkivät niitä videoitaan, eikä niissä ole mitään luonnollista, kun ihmiset muokkaavat ne sellaisiksi että kaikki virheet saadaan varmasti peittoon.

Elämä on upeaa ihan sellaisenaan ja kun sitä elää, mutta ei perkule ei sitä missään sosiaalisessa mediassa kannata elää hakemalla hyväksyntää itselleen postaamalla sinne itsestään jotain feikkiä tai ihan suoranaista valhetta jopa. On jopa huolestuttavaa jos nykyajan nuorten ihmisten identiteetti alkaa muodostumaan joidenkin virtuaali tykkäyksien varaan. Helposti hukkaa epävarma ihminen itsensä tuommoiseen. Tiedän vain itsestänikin joskus nuorempana ja epävarmempana, niin tuo facebook oli mitä mainion paikka olla jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole. Helposti ihmiselle siinä omassa epävarmuudessaan sitten tämä rooli jää päälle.

Eikä facebook siis mitenkään paha asia ole, ehei. Mutta se on vain todella helppo kanava kaiken ihmisten pahan olon purkautumisväyläksi ja kaiken muun valheellisuuden sekä pinnallisuuden ylösnousemiseen ja semmoisesta höpöhöpöstä varsin onnellisena olen erossa tänäpäivänä.

Lisäksi myös tietoisuus siitä, että kaikki tämä sosiaalinen media on valjastettu jo suuryritysten markkinoinvälineeksi, ihmisten mielipiteiden muokkaamiseen ja kuka ties vaikka mihinkä vakoiluun jo on yksi todella iso nounou näille.

Sitä että facebookissa ja muussa sosiaalisessa mediassa on jotenkin pakko olla, että on "mukana kaikessa", en ymmärrä lainkaan. Se että työnantajat saattavat nykyään jo valita työntekijänsä haastatteluun jonkin sosiaalisen median profiilin kautta, ei minulle riitä syyksi osallistua siihen. Jos tosiaan minun on jossakin "pakko" olla saadakseni jotain, niin eiköhän se jo entuudestaan kerro siitä että se asia ei ole minun varten.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ilmeisesti ainakin joissain peleissä tarvitset jotain kavereiden apuja että pääset etenemään pelissä. Sitten kun sitä apua tarvitsee niin eukon kertoman mukaan se on vain helpoin laittaa kaikille kavereille. Ei tarvitse yksitellen niitä kutsuttavia etsiä kaverilistasta. En itsekkään tuolla pelaa ja nykyään ei tule juuri mitään kutsuja. Olen estänyt jokaisen sovelluksen joista noita kutsuja aikoinaan tuli. En edes muista koska viimeksi olisin jonkun kutsun noihin saanut. Ovat todella nopeasti estettävissä. Ihmetyttää ne jotka jakavat niitä hassuja pelikutsukieltoja tyyliin, "mulle ei saatana yhtään kutsua tai pum". Helpompi on blokata ne pelit.

Ja osa sovelluksista taitaa lahetella kutsuja itsekseenkin, jos sille on epahuomiossa antanut tahan luvan. Itsekin olen blokannut kaikki stia mukaa kun on tullut eika noita enaa tulee kuin ehka kerran kuussa. Jos sitakaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jännä juttu, miten kirjoittajat kritisoivat sosiaalisen median turhamaisuutta internetin keskustelupalstalla, joka on myös sosiaalista mediaa. On totta, että Facebookissa on paljon turhaa, mutta onhan täälläkin kierrätyskeskus. Olen onnistunut rajoittamaan Facebook-näkyvyyttä niin hyvin, että en ole toistaiseksi joutunut lukemaan turhempaa kuin mitä esimerkiksi kierrätyskeskuksen vessakäyttäytymisketju on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten fasen algoritmit voi olla näin sekaisin? Ystäväni laittoi kuvia ja kommentoin yhteen niistä, ei siinä mitään tätähän varten tämä on.

Ei kuitenkaan sen erikoisempaa ja koko homman ehtii jo unohtaa. Nyt yksi yhteinen ystävämme kommentoi jotain eri kuvaan ja nyt koko homma pamahtaa myös minun naamalle.

Miten tämä voi olla näin sekaisin? Näin ne kuvat ja en tarvitse nähdä niitä nyt kuin vaikka ehkä ensi vuonna. Missä palaverihuoneessa tämä päätetään?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Voinko jollain keinolla estää tietyn fb-kaverin kutsut erilaisiin tapahtumiin? Itse tapahtuman osaan estää, esimerkiksi Tahdon-kampanjan aikaan kolme eri kaveria kutsui minut tähän ja kolmannen jälkeen onnistuin laittamaan että en saa enää keneltäkään henkilöltä kutsua Tahdon-kampanjaan. Mutta entä jos haluan tietyltä henkilöltä estää kutsut? Tämä kaveri laittaa kerran pari viikossa kutsun johonkin Helsingin baareihin, koska saa itse jotain etua siitä. Minä taas en jaksaisi aina saada noita ilmoituksia. Vinkkejä?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Menet asetuksiin. Sieltä vasemmasta reunasta valitset estäminen. Sieltä kolmannesta kohdasta löytyy ohjeet tai voit kirjoittaa nimen suoraan siihen laatikkoon.
10 pistettä ja papukaijamerkki!

Samalla sitten opin myös estämään ärsyttävien fb-sivujen päivityksiä joista en tykkää, mutta ne tulevat feediini koska kaverini tykkäävät/kommentoivat niitä. Eipä tarvitse niitäkään katsella enää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tää kuuluis vitutusketjuun, mutta naisilla on näköjään joku laita kuva jostain ihanasta julkkis miehestä Facebookiin kampanja menossa. Aivan varmasti jos miehet rupeis laittaa jotain naisten bikinikuvia faceen niin oltas taas niis sovinistisikoja että ei pahammasta väliä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Elän aikaa, jolloin Facebook alkaa hajottaa minua. En sovi sinne enää, mutta valitettavasti siellä on pysyttävä.

Omat kokemukseni Facebookista alkaa olla jo Suomi24-tasoa. Ei näissä enää mietitä, että "apua, nimeni näkyy...". Sairauskeskustelut alkaa olla sitä tasoa, että googlea ei ihmiset suostu käyttämään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toi on kyllä suurta pastaa, että Facebook valikoi mun puolestani kenen päivityksiä ja millaisia mää näen. Saakeli laittakaa kaikki siihen ja mää kyllä blokkailen sieltä pois typeryydet tai turhuudet itse! Joku saisi väsätä jonkun Facebook Freen, joka analysoisi vähemmän ja näyttäisi enemmän.

Tätä samaa (ja tätä ennen mainittuja) voivottelen. Joku tuttava laittanut mukavan uutisen, ja huomaan tuon parin päivän päästä. Tässä joku järjettömyys. Samoin ihmettelen noita kaveriehdotuksia. Sen juonen ymmärrän, että on yksi yhteinen kaveri tai kaverin kaveri. Viimeisin ehdotus minulle kuitenkin oli ihminen, jonka kanssa ei kumpikaan ehto täyttynyt. Yhteys henkilöön toki on monia vuosia kestänyt suhde: olin sukulaisen kautta naimisissa. Eli ilmeisesti ex-sukunimeni tekee jonkun tepposen...
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onko jotain tapahtunut kun moni tuntemani julkkis joille olen joskus viestiä laittanut on nähnyt ne juuri nyt kuukauden sisään? En tiedä onko kyseessä bugi, mutta tuntuu oudolta, että viestini jotka on laitettu joskus vuosi sitten, on päätynyt lähes kaikille luettavaksi tässä lähipäivinä. Tarkistakaahan toki muutkin, jotka olette viestejä laitelleet julkimoille ilman vastauksia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen jossain vaiheessa ilmaissut kiinnostukseni erään FB-ryhmän ylläpitäjäksi, mutta alkuinnostuksen jälkeen kyseinen ryhmä ei ole kiinnostanut yhtään. Miten saan itseni kirjattua ulos tästä vakanssista? Kiitos etukäteen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onko jotain tapahtunut kun moni tuntemani julkkis joille olen joskus viestiä laittanut on nähnyt ne juuri nyt kuukauden sisään? En tiedä onko kyseessä bugi, mutta tuntuu oudolta, että viestini jotka on laitettu joskus vuosi sitten, on päätynyt lähes kaikille luettavaksi tässä lähipäivinä. Tarkistakaahan toki muutkin, jotka olette viestejä laitelleet julkimoille ilman vastauksia.
Ilmeisesti jotain on tapahtunut, koska lähes puolitoista vuotta sitten lähettämäni viesti Arman Alizadille, on luettu nyt helmikuussa. Se mitä on tapahtunut, sitä en tiedä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kello 12 naamakirjaan päivittämään oman seuran pelipäivän uutiset. Ei toimi naamakirja. Kello on nyt 13:15 eikä toimi vieläkään. Etusivun saan auki aina välillä ja sinne näköjään jotkut seurat onnistuneet päivittämään matskua. Ja samaan aikaan mä pohdin, että onko tää ongelma mun koneella vai yleinen ongelma. Ampparit yleensä täynnä uutisia jos toi paska on kaatunut. Nyt ei mitään. Kaippa se sitten muilla toimii. Onko olemassa joku Facebookin käyttöestovirus?

Edit. Kännykästä pääsen Faceen ja sivut aukeaa ihan normaalisti. Läppäriltä en. MITÄ VITTUA?
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kello 12 naamakirjaan päivittämään oman seuran pelipäivän uutiset. Ei toimi naamakirja. Kello on nyt 13:15 eikä toimi vieläkään. Etusivun saan auki aina välillä ja sinne näköjään jotkut seurat onnistuneet päivittämään matskua. Ja samaan aikaan mä pohdin, että onko tää ongelma mun koneella vai yleinen ongelma. Ampparit yleensä täynnä uutisia jos toi paska on kaatunut. Nyt ei mitään. Kaippa se sitten muilla toimii. Onko olemassa joku Facebookin käyttöestovirus?

Edit. Kännykästä pääsen Faceen ja sivut aukeaa ihan normaalisti. Läppäriltä en. MITÄ VITTUA?
Välillä toimii, välillä ei. Terveisiä Vaasa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vittu, päivä ja elämä pilalla, kun ei pääse ollenkaan Facebookkiin. Tosin en pääse kyllä Youtubeenkaan ja muutenkin netti tuntuu vähän hitaalta. Onkohan Elisalla taas jotain ongelmia vai mistähän tää johtuu?

Edit: Elisan vika.
Häiriö Elisan internet yhteyksissä 7.3 klo 15:10 alkaen
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä mulla ainakin toimii jatkoajat, futisforumit, viaplayt jne ja Facebook on ainoa joka ei toimi. Vieläköhän jostain saisi joditabletteja.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Saako viestien muut-kansioon tulevista viesteistä jotain asetuksia muuttamalla ilmoituksen etusivulle?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aavistuksen alkoi vituttaa. Syntymäpäiväni on ensi viikolla ja en todellakaan halua fasen julistavan sitä koko maailmalle. Tämä ihan siitä, että on kohtuullisen junttia spämmätä toisen seinä täyteen "hyvää syntsää" -viestejä. Kuka niitä jaksaa lukea ja sitten pitäisi vielä itse kirjoittaa "kiitos kaikille onnitteluista."

Hyvä ystäväni kenen kanssa tsättään harva se päivä mainitsi asiasta, että sinullahan on synttärit ensi viikolla näköjään. Eihän kenenkään muun kuin äidin kuulu noista edes tietää ellei ole jotain pyöreitä kymmeniä mitä onkin ihan hyvä juhlia. Ja niihin lähetetään sitten kutsut erikseen.

Amerikkalaisetpa näköjään tiesivät, vaikka en itse todellakaan ole asetusta viime keväästä muuttanut. Se on totta, että olen sen itse joskus tyhmänä teininä vahingossa antanut, mutta miksi sitä asetusta muutetaan kysymättä. Toisaalta käytän myös aivan mahtavasti toimivaa FB Puritya (mitä kaikkien pitäisi käyttää lain pakottamana) eli voihan bugi olla sielläkin. Joku pulju on nyt kuitenkin kämmänyt ja pahasti.

Palvelu saa näyttää kaverilistani, mutta viimeksi ystävystyneet näkyvät erikseen. Naurettava toiminto, mistähän tuon saisi pois blokkaamatta koko listaa.

(Jatkiksellahan oli myös ainakin ennen mahdollisuus kertoa tarkka päivä tai jättää kertomatta profiilissaan. En jaksa mennä katsomaan vieläkö se toimii palstauudistuksen sekoilun jälkeen.)
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saako viestien muut-kansioon tulevista viesteistä jotain asetuksia muuttamalla ilmoituksen etusivulle?

Tähän ei kukaan näy vastanneen, joten mä vastaan, vaikka kysyjä on varmaankin jo asian selvittänyt. Jos FB ei ole muuttunut - kuten se koko ajan tekee - tämän vuoden puolella tuon osalta, niin ei saa. Samaa pohdin joskus viime vuoden lopulla kun huomasin Other-kansiossa suhteellisen tärkeän viestin, joka kyllä huomaamishetkellä oli jo vanhentunutta tietoa. Taisin tuota jostain asiakaspalvelustakin kysyä ja vastaus oli, että tällä hetkellä ei ole mahdollista tjsp.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös