MeWe on ainakin yksi näistä Facebookin kilpailijoista, jota olen itse käyttänyt. Oikein näppärä ja helppokäyttöinen alusta, josta kyllä hakukentällä pitäisi yhteisöt löytyä.
Onko tuolla paljon suomalaisia käyttäjiä?
MeWe on ainakin yksi näistä Facebookin kilpailijoista, jota olen itse käyttänyt. Oikein näppärä ja helppokäyttöinen alusta, josta kyllä hakukentällä pitäisi yhteisöt löytyä.
Tämä on kyllä oikeasti kova suoritus, jos siellä on päästetty joku finninaama putsaamaan BGP-taulut ihan huolella.Facebook, Instagram, WhatsApp, and Oculus are down. Here’s what we know [Updated]
The root cause of the worldwide outage appears to be a flubbed BGP route update.arstechnica.com
Tämä on kyllä oikeasti kova suoritus, jos siellä on päästetty joku finninaama putsaamaan BGP-taulut ihan huolella.
Täysin samaa mieltä. En pysty mitenkään uskomaan, että Facebook-konsernin kokoisen lafkan verkkojen ylläpito olisi noin surkeissa kantimissa, että:Ehkä tässä on tullut vuosien varrella turhankin kyyniseksi, mutta joku tässä hässäkässä haisee ja huolella. Ei mennyt kuin sian pierun verran aikaa Whistleblowerin julkitulosta ja Pandoran papereiden julkaisusta, niin yhtäkkiä koko konserni on pyyhitty DNS:stä, eikä "kukaan" pääse serverisaleihin korjaamaan asiaa. Mitähän sinne eetteriin saatiin kadotettua tämän myötä?
Social Network 2.0 odotellessa.
Tämähän se on onkin kun itse kuuluun tähän osaa kansasta, jolla ei ole mitään ymmärrystä miten sosiaalisen median teknologia oikeasti toimii ja mikä voi eilisen kaltaisen vian aiheuttaa. Itsekin kyllä ihmettelin, mikä kaataa nuo kaikki yhtä aikaa?Virallinen meriselitys toki taatusti menee läpi 99% yleisöstä, jolla ei ymmärrettävästi näistä asioista syvempää ymmärrystä ole.
Itsekkin oletan että oikeasti toi katkos nyt liittyy just tähän tapaukseen, ja jotain siellä siivottiin.Mitähän sinne eetteriin saatiin kadotettua tämän myötä?
2021 Facebook outage - Wikipedia
en.wikipedia.org
Onko tuolla paljon suomalaisia käyttäjiä?
Instagram tuntuu myös takkuavan ja downdetectorin mukaan ollut muuallakin ongelmia. Siellä on vissiin taas portit menneet solmuun tms.Tällä hetkellä ei onnistu kuvan tai videon lähettäminen Facebook Messengerissä. Saa nähdä kehittyykö jotain suurempaa vai saavatko fiksattua nopeasti.
Tietääkö joku mikä funktio on noilla Facebookiin ladatuilla 10 minuutin videoilla, joissa lopputuloksen tietää, kun videota on katsonut 30 sekuntia. Onko näille joku oma nimensä tai tyylisuuntansa (näin koijaat boomeria)?
Samaa olen miettinyt. Aika usein alkaa nettimainonta olemaan sitä, mistä juttelee messengerissä. Ihan aukottomasti en pysty sanomaan jokaisen keissin kohdalla, ja joskus taustalla on saattanut olla myös nettiselausta tai google-hakuja, mutta yllättävän hyvin googlen "profiili" tuntuu seuraavan mitä tekee ja mistä tykkää. Mutta esimerkiksi juttelin yksi päivä golfista messengerissä ja jos kävisi rangella. Seuraavana aamuna huomasin, että alkoi facen feediin tulemaan PGA videoita, jotain mailajuttuja ja vaatetusmainoksia (okei, normaalia kun ollaan vielä saman palvelun sisällä) mutta sitten alkoi googlemainokset olemaan mm. golf-mailoja, -paitoja jne. En siis tässä vaiheessa ollut hakenut googlessa mitään golfiin liittyvää. Yksi mistä ehkä google saattoi saada vinkin oli kun kävin rangella ja varmasti puhelin paikansi sinne.Käsittääkseni Google on vakuutellut, ettei seuraa messengerissä tai whatsappissa lähetettyjä viestejä mitenkään.