Facebook

  • 994 144
  • 3 109

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olipas erikoista saada tykkäämieni julkisuuden henkilöiden viestejä feediini. Toki aloin lisäksi ihmetellä, miksi olen joskus tykännyt esim. Gareth Balen sivusta. Ollut jokin hetken kisahurmos. Kokeilin myös pistää tuon sivun ignoreen. Nyt pääosassa on Hugh Laurie.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Aika totaalisen sekaisin on nyt Facebookin fiidi. Eikä tällä hetkellä saa edes viimeaikaisimmat kohtaa esille. Siis se että kun rullaat alaspäin ja sitten otatkin ylöspäin, niin ilmestyy se valikko mistää saa viimeaikaisimmat postaukset. Muutenhan ei tuolta enää löydä kavereiden päivityksiä. Tai sitten ne on 5pv vanhoja
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Tämä selittääkin. Mietinkin miksi feedissäni on yhtäkkiä makkara maitolasissa tai Taylor Swiftin ja Hitlerin kaverikuva (epäilen muokkausta).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni korjaantui kun lopetin Beatlesin ja Pink Floydin seuraamisen. Helvetin hyviä bändejä ne ovat (tai olivat), mutta ehkä katu-uskottavuuteni ei siitä kärsi, että en enää tunnusta fanittavani niitä sosialistisessa meediossa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viime viikolla poistin tilin. Ei vaan jaksa sitä surkeaa käytettävyyttä. Mainoksia, ehdotettuja sivustoja ja ihan mitä muuta tahansa sattuu paitsi kavereiden päivityksiä. Ainoa käyttö tuolle olisi tapahtumakalenteri, joten jonkun feikkitilin voisi jossain kohtaa sitä varten perustaa. Harmillista, että myös Instagram on menossa koko ajan tuohon samaan paskempaan suuntaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viime viikolla poistin tilin. Ei vaan jaksa sitä surkeaa käytettävyyttä. Mainoksia, ehdotettuja sivustoja ja ihan mitä muuta tahansa sattuu paitsi kavereiden päivityksiä. Ainoa käyttö tuolle olisi tapahtumakalenteri, joten jonkun feikkitilin voisi jossain kohtaa sitä varten perustaa. Harmillista, että myös Instagram on menossa koko ajan tuohon samaan paskempaan suuntaan.
En ymmärrä. Katsoin juuri 20 ekaa ja kaikki kaverien tai seuraamieni ryhmien päivityksiä. Ei mitään ongelmaa. Toki sitten katsoin myös kännykällä ja siksi en face ikinä kännykällä katsokaan, koska se on mahdotonta mainitsemiesi ongelmien takia. Mutta tietokoneella toimii vieläkin ihan hyvin (kunhan piilottaa mainokset kun ne kerran näkee niin pysyvät poissa aika kauan).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itselläkin aika hyvin kontrollissa nuo mainokset FBP:n avulla (koneella surffatessa), mutta nyt löytyy jotain uutta hieman häiritsevää. Josko selailen etusivua, näkyy esim. Ylen uutisen tykkääjissä joku täysin random nimi, ei siis mikään omalta kaverilistalta löytyvä. Miksiköhän, mikäköhän järki tuossa on? Olen siis aiemmin pohtinut niin, että okei, tuo kaveri tykkää uutisesta, voi olla ihan mielenkiintoinenkin juttu, mutta nyt en mene samalla tavalla takuuseen. Jos Levykauppa Äxän julkaisun alla näen tykkääjänä Vehje-sivun, mitä osaan päätellä tuosta? Monelle ehkä pikkujuttu, mutta itseä vähän häiritsee.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt on kyllä ärsyttävä asia Facebookissa rikki. Eli mä en saa ainakaan ilmoituksia siitä jos joku on kommentoinut/reagoinut komenttiani tai kommentoinut/reagoinut jotain mun postausta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt on kyllä ärsyttävä asia Facebookissa rikki. Eli mä en saa ainakaan ilmoituksia siitä jos joku on kommentoinut/reagoinut komenttiani tai kommentoinut/reagoinut jotain mun postausta.

Kappas, huomaan saman dilemman. Ei sinänsä kiinnosta saamani huomio, mutta nyt tuli kommentoitua johonkin, josta olisi ihan kiva tietää, saiko kysyjä apua vastauksestani. Toisaalta pyöritän yhden järjestön FB-sivua, jonka tykkäysilmoituksia en ole saanut. Dämit.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kappas, huomaan saman dilemman. Ei sinänsä kiinnosta saamani huomio, mutta nyt tuli kommentoitua johonkin, josta olisi ihan kiva tietää, saiko kysyjä apua vastauksestani. Toisaalta pyöritän yhden järjestön FB-sivua, jonka tykkäysilmoituksia en ole saanut. Dämit.
Lähinnä toi että jos joku kommentoi postausta on tärkee. Siellä kun voi olla esim. joku kysmys tai muuten vaan hyvä komentti asiaan.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Mitähän tuolla on nyt meneillään... Käytän Facebookia sovelluksella ja nyt muutaman päivän ajan on ollut "ongelmaa", että ryhmässä X (jossa olen siis ihan normisti jäsenenä) käyttäjien postaukset järjestellään yhtäkkiä "Osuvimmat" kriteerin mukaan.

Mua kiinnostaa lukea postauksia aikajärjestyksessä joten muutan asetuksen Lajittele --- > Uudet julkaisut. Seuraavan kerran kun avaan ryhmän, niin tämä asetus on taas palautunut Osuvimmat-valinnalle.

Ehkä pieni asia, mutta ärsyttää suunnattomasti. Miksi ei voi vain itse päättää, missä järjestyksessä postaukset näkyy _aina_ ja tosiaan aikaisemmin ne oli automaattisesti järjestelty aikajärjestykseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Cloaca Maxima Sama asia vituttaa. Vielä paskempi on saman kioskin Instagram. Omien seurattavien viestejä on aika vaikea saada järkevästi näkyviin kaiken suositellun paskan ja sponsoroitujen viestien sijaan. Niinpä vietän siellä keskimäärin viisi sekuntia per päivä.
 

Ruutu8

Jäsen
Olenko ainoa, jolla puhelimen selaimen kautta käytettynä Facebook muuttui tänään ulkoasultaan ihan toisen näköiseksi?

Tottunut käyttämään siis osoitteella m.facebook..., niin tänään sivu muuttui yhtäkkiä samantyyliseksi, kun jos menen itse erillisen sovelluksen kautta. Onko mitään tehtävissä? En pidä yhtään, ollenkaan tästä muutoksesta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Facebook on ainakin (puhelimen) selaimessa muuttunut kummalliseksi. Tyrkyttää loputonta määrää johonkin musiikkiin tai elokuviin liittyviä paskaryhmiä, joissa on postattu joku "nokkela" kuva.

Yleensä on tyrkyttänyt vain kaveriehdotuksia, välillä videoita.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Facebook on ainakin (puhelimen) selaimessa muuttunut kummalliseksi. Tyrkyttää loputonta määrää johonkin musiikkiin tai elokuviin liittyviä paskaryhmiä, joissa on postattu joku "nokkela" kuva.

Yleensä on tyrkyttänyt vain kaveriehdotuksia, välillä videoita.
Joo alkaa olla ihan tunkio koko sovellus ja huomaan, että yhä vähenevissä määrin käytän sitä. Pelkkää mainosta mainosten perään, sekä juurikin noita vitun ryhmäehdotuksia, joita on luokkaa loputtomasti. Aika pitkälti ihan paria ihmistä lukuunottamatta on yhteydenpitokin siirtynyt Whatsappiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebook nyt tyrkyttää news feediini joidenkin sivustojen tilapäivityksiä joita en edes seuraa. Nyt ei siis puhuta sponsoroiduista mainoksista vaan ihan joistain sivustoista joiden aihealue liipaa omia kiinostuksenkohteita. On siellä jotain mielenkiintostakin mutta kyllä joku 70% on sellasta että niitä tulee piiloteltua. Se "Kelat ja lyhyet videot" osuus on kyllä ihan turha ja ihmettelen niitä videoita mitä se aina tarjoaa katsottavaksi. Oikeasti kaipaan sitä aikaa kun siellä pysty lukemaan mitä niille facebook kavereille kuulu.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Oikeasti kaipaan sitä aikaa kun siellä pysty lukemaan mitä niille facebook kavereille kuulu.

Itse en niinkään. Ehkä siksi, että kavereissani kun on paljon naisia, alkaa noiden päivittelijät olla sitä osastoa, joilta tulee viidesti päivässä hyvät huomenet, hyvät ilmat ja hyvät yöt -osaston päivityksiä. Muutenkin huomaan huumorini kaikonneen jo kauas monesta. Instagramissa alkaa olla useamman niitä oikeita kuulumisia ja ajatuksia. Toki tuon ongelma se, ettei kännykällä jaksaisi näpyttää pitkää kommenttia.

Mutta Facen feedissä tärkeänä koen monen median julkaisut varsinkin kulttuuriin liittyen. Kaikkia sivustoja kun ei enää jaksa erikseen selata, noita olisi hyvä saada ihan oikeassa järjestyksessä ilman mitään turhia täytteitä. Ja Facen tapahtuma-toiminto monessa kyllä hyödyllinen.
 

axe

Jäsen
En oo jaksanut tarkemmin tsuumailla mitä on tullut syötettyä Facebookiin kiinnostuksen kohteina joskus kauan kauan sitten, mutta voin olla satavarma että siellä ei ole ollut Harry Potteria, japanilaista sarjakuvaa, Marvelin tai DC:n sarjakuvaleffoja eikä luultavasti edes Star Warsia. Niihin liittyvää tarjontaa oon saanut kuitenkin estää/kieltää viime kuukausina oikein paljon, monia luultavasti useampaan kertaankin.

Ei mua välttämättä haittaa big datan profilointi ja sen mukainen mainostuputus, mutta sen pitäisi vaan olla osuvampaa. Vai voiko ne saatana sittenkin tietää musta enemmän kuin ite tiedän?
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Itselle tulee mieleen se, että näytetään "sinne päin" olevaa sisältöä muista ryhmistä ja henkilöistä -> saadaan näyttämään sovellus vielä siltä että sitä käytettäisiin.

Itsellä facebook on enää olemassa oikeastaan parin ryhmän ja tapahtumien takia. Etusivun avatessa tulee vaan "suositeltua", muutaman sukulaisen salaliittopaskaa ja noita lyhytvideoita. Eipä omassa ikäryhmässä tuota oikein kukaan käytä enää.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Harry Potter, Frendit, WWE ja Marvel yms. meemisivuja. Yhden hihhulitutun raamattu sitaatteja ja toisen salaliittohörhötutun kommentteja Seiskan tai IS politiikkauutisiin. Aika kauan saa kelata, että tulee jonkun ihan oikea päivitys. Nekin on yleensä niiden tyyppien päivityksiä jotka päivittää saman päivityksen sekä Fbhen, että Ighen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös