Mikä mahtaa olla ideana Facebookilla, kun muutoksilla viedään sivua kokoajan huonompaan suuntaan. Joten kuten ehti tottua uusimpaan layouttiin, jossa joutuu entistä enemmän navigoimaan back buttonilla. Mutta nykyisin kun käyttö on pääasiassa eri ryhmiin osallistumista, niin sekin pistettiin pilalle joskus viikko sitten FB:n toimesta poistamalla vasemman reunan navigointipalkista uusien viestien lukumäärä. Nyt ei voi tietää, onko ryhmään tullut uusia viestejä, ja mitään hälytyksiä en tietenkään sellaiseen tarkoitukseen halua käyttää.
Heh. Tästä samasta asiasta keskustellaan juuri tuolla "Laadukasta asiakaspalvelua" -ketjussa, mutta vähän yleisemmällä tasolla.
Facessa minua vituttaa suuresti tämä uusi villitys tunkea tätä "Ihmisiä joita saatat tuntea" -syötettä joka väliin uutisvirtaa. No, tuon voi piilottaa väliaikaisesti, eli kun päivität näkymää, se on siellä taas. Lisäksi tuossa on isolla nuo "lisää kaveriksi"-painikkeet, joita voi helpolla painaa vahingossa, jos vain selaa seinää alaspäin.
Ja tuo lista on ainakin minulla täynnä ihmisiä, joita en edes tunne. Saattaa olla yksi yhteinen kaveri, tai sitten olemme ehkä saman sivun seuraajia tai kuulumme samaan ryhmään. Tai sitten meillä on Facebookin mukaan jotain muuta maagista yhteistä.
Eniten vituttaa se, että kaveripyynnön lähettäminen vahingossa on hyvin helppoa, mutta pyynnön peruutusmahdollisuus on piilotettu taidokkaasti.
Itse olen ainakin pari kertaa lähettänyt vahinkopyynnön tuntemattomille. Onneksi olen ehtinyt ne myös perua. Minullekin on pari tuollaista ilmeisesti tullut, kun pyynnöt on heti ilmoituksen jälkeen peruttu.
Tällaisesta saa pian vainoajan maineen...