Facebook

  • 993 456
  • 3 109

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mua on vaan yleisesti alkanut vituttamaan koko lärvikirja. Itsekin olen tuottanut sinne ainoastaan kaikkia ärsyttäviä videoita kissastani, sekä ruokakuvia. Win win tilanne kaikille. Siis jos poistuu hiljaisesti taka vasemalle.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tai ehkä se uudessakin jotain aukenee, mutta en jaksanut testailla niin kauaa että olisin tajunnut.

Aukeaa kyllä, mutta vaatii vähän enemmän klikkailua, ketuttaa itseäkin. Nyt en saa rautalanka-ohjetta laitettua, kun puhelimella selaan.

Muoks: ei se @Czescku niin monimutkainen ollutkaan. Itsekin tosiaan vanhana jarruna tarvitsen tuota suurempana. Viestiketjut klikkasin Facen oikeasta yläkulmasta messenger-kuplasta. Se antaa viestiketjujen listan ja alimpana on tuo "Näytä kaikki messengerissä", josta saa nuo suuremmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebook on viimeaikoina tökkinyt poikkeuksellisen paljon. Usein uutisvirtaan on tullut sellainen "tervetuloa Facebookin, lisää kavereita" viesti eikä mitään muuta näy. Yli 10 vuotta olen kuitenkin tossa palvelussa jo ollu, on mulla muutama kaverikin ja en tiedä kuinka montaa sivua siellä seuraan joten kyllä siinä pitäs jotain muutakin olla.
 

redpecka

Jäsen
Muistan joskus lukeneeni uutisen, tai siis siitä uutisesta spekuloinnit.

Oli ilmeisesti niin, etä fb oli markkinoinut tuotettaan, että ne jotka eivät kuulu yhteisöön ovat jotenkin epäsosiaalisia. En olisi varmaan ikinä törmännyt tällaiseen uutiseen kun ei lähtökohtaisesti kiinnosta, kunnes törmäsin siis vasta-arguun ja oli erittäin miellyttävää lukea kun jotkut ihme tahot Suomen medioissa korostivat ultimaattista hyvyyttä sanomalla, että tuo markkinointi on yksinkertaisesti perseestä ja se altistaa koulukiusaamiselle että muutenkin jaottelee ihmisiä huonoihin ja hyviin. Viesti: Voit olla hyvä ihminen vaikka et kuuluisikaan fb.

Mä voin aina hyvin kun kuulen edes vähän järjen ääniä siellä täällä ja tuo "psykologien" vastine fb-kampanjaa vastaan on yksi sellainen. Hyvä SaiPa!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä mahtaa olla ideana Facebookilla, kun muutoksilla viedään sivua kokoajan huonompaan suuntaan. Joten kuten ehti tottua uusimpaan layouttiin, jossa joutuu entistä enemmän navigoimaan back buttonilla. Mutta nykyisin kun käyttö on pääasiassa eri ryhmiin osallistumista, niin sekin pistettiin pilalle joskus viikko sitten FB:n toimesta poistamalla vasemman reunan navigointipalkista uusien viestien lukumäärä. Nyt ei voi tietää, onko ryhmään tullut uusia viestejä, ja mitään hälytyksiä en tietenkään sellaiseen tarkoitukseen halua käyttää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä mahtaa olla ideana Facebookilla, kun muutoksilla viedään sivua kokoajan huonompaan suuntaan. Joten kuten ehti tottua uusimpaan layouttiin, jossa joutuu entistä enemmän navigoimaan back buttonilla. Mutta nykyisin kun käyttö on pääasiassa eri ryhmiin osallistumista, niin sekin pistettiin pilalle joskus viikko sitten FB:n toimesta poistamalla vasemman reunan navigointipalkista uusien viestien lukumäärä. Nyt ei voi tietää, onko ryhmään tullut uusia viestejä, ja mitään hälytyksiä en tietenkään sellaiseen tarkoitukseen halua käyttää.

Heh. Tästä samasta asiasta keskustellaan juuri tuolla "Laadukasta asiakaspalvelua" -ketjussa, mutta vähän yleisemmällä tasolla.

Facessa minua vituttaa suuresti tämä uusi villitys tunkea tätä "Ihmisiä joita saatat tuntea" -syötettä joka väliin uutisvirtaa. No, tuon voi piilottaa väliaikaisesti, eli kun päivität näkymää, se on siellä taas. Lisäksi tuossa on isolla nuo "lisää kaveriksi"-painikkeet, joita voi helpolla painaa vahingossa, jos vain selaa seinää alaspäin.

Ja tuo lista on ainakin minulla täynnä ihmisiä, joita en edes tunne. Saattaa olla yksi yhteinen kaveri, tai sitten olemme ehkä saman sivun seuraajia tai kuulumme samaan ryhmään. Tai sitten meillä on Facebookin mukaan jotain muuta maagista yhteistä.

Eniten vituttaa se, että kaveripyynnön lähettäminen vahingossa on hyvin helppoa, mutta pyynnön peruutusmahdollisuus on piilotettu taidokkaasti.

Itse olen ainakin pari kertaa lähettänyt vahinkopyynnön tuntemattomille. Onneksi olen ehtinyt ne myös perua. Minullekin on pari tuollaista ilmeisesti tullut, kun pyynnöt on heti ilmoituksen jälkeen peruttu.

Tällaisesta saa pian vainoajan maineen...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Facessa minua vituttaa suuresti tämä uusi villitys tunkea tätä "Ihmisiä joita saatat tuntea" -syötettä joka väliin uutisvirtaa. No, tuon voi piilottaa väliaikaisesti, eli kun päivität näkymää, se on siellä taas. Lisäksi tuossa on isolla nuo "lisää kaveriksi"-painikkeet, joita voi helpolla painaa vahingossa, jos vain selaa seinää alaspäin.

Ja tuo lista on ainakin minulla täynnä ihmisiä, joita en edes tunne. Saattaa olla yksi yhteinen kaveri, tai sitten olemme ehkä saman sivun seuraajia tai kuulumme samaan ryhmään. Tai sitten meillä on Facebookin mukaan jotain muuta maagista yhteistä.

Eniten vituttaa se, että kaveripyynnön lähettäminen vahingossa on hyvin helppoa, mutta pyynnön peruutusmahdollisuus on piilotettu taidokkaasti.

Itse olen ainakin pari kertaa lähettänyt vahinkopyynnön tuntemattomille. Onneksi olen ehtinyt ne myös perua. Minullekin on pari tuollaista ilmeisesti tullut, kun pyynnöt on heti ilmoituksen jälkeen peruttu.

Tällaisesta saa pian vainoajan maineen...

Ihmettelen itsekin, millä perusteilla näitä ehdotetaan. Esimerkki itseltäni: usein ehdotuksena on ex-anoppini, jonka totta kai nimestä ja kuvasta tunnistan, mutta hänen kanssa ei ole mitään yhteistä (paitsi asuinkaupunki). Toki, tulkitsen tuon niin, että Face muistaa entisen nimeni. Todella ihanaa tulkintaa, että totta kai haluan sitten olla ex-anoppini kaveri. Tuotakaan FB ei voi tietää, että oli anoppini, koska tyyppi on profiilin luonut vuosia myöhemmin.

Muuten joo, itselläkin ehdotuksissa aivan vieraita nimiä. Ja yhtälaillahan itse saa niitä outoja kaveripyyntöjä. Ne on onneksi helppo hylätä, mutta joillakin kun on tapana lähinnä hamstrata kavereita, niin tuo on häiritsevää.

Ryhmissäkin häiritsee tuo, "koska olet ryhmän x jäsen, sinua voi kiinnostaa tuo ja tuo". Nuo ehdotukset yleensä kaukana siitä ryhmästä, jonka jäsen olen.

Nyt ei voi tietää, onko ryhmään tullut uusia viestejä, ja mitään hälytyksiä en tietenkään sellaiseen tarkoitukseen halua käyttää.

Eikä niitä hälytyksiäkään kaikista ryhmistä saa, vaikka kuinka olisi päällä tuo. Itse moderoin muutamaa ja olen jopa noiden aktiivisuudesta varsin pihalla, kun en missään näe, onko ryhmässä tapahtunut jotain.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä mahtaa olla ideana Facebookilla, kun muutoksilla viedään sivua kokoajan huonompaan suuntaan. Joten kuten ehti tottua uusimpaan layouttiin, jossa joutuu entistä enemmän navigoimaan back buttonilla. Mutta nykyisin kun käyttö on pääasiassa eri ryhmiin osallistumista, niin sekin pistettiin pilalle joskus viikko sitten FB:n toimesta poistamalla vasemman reunan navigointipalkista uusien viestien lukumäärä. Nyt ei voi tietää, onko ryhmään tullut uusia viestejä, ja mitään hälytyksiä en tietenkään sellaiseen tarkoitukseen halua käyttää.
Hmm, kyllä minulla yhä näkyy uusien viestien lukumäärät ryhmissä. Käytän tosin vanhempaa leiskaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm, kyllä minulla yhä näkyy uusien viestien lukumäärät ryhmissä. Käytän tosin vanhempaa leiskaa.
Ehkä pitäisi palata siihen vanhaan... ajattelin toiveikkaasti että uusi olisi parempi ja lopulta siihen kuitenkin joutuu siirtymään.
 

axe

Jäsen
Facebook on kyllä käsittämättömän onnistunut ikiliikkuja että se on tämän 11-12 vuoden käyttöaikani aikana pystynyt tasaisesti kerta toisensa jälkeen huonontamaan palveluaan ja käyttäjäkokemusta. Mutta pääasia että mainostajat tykkää!
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Ihmettelen itsekin, millä perusteilla näitä ehdotetaan. Esimerkki itseltäni: usein ehdotuksena on ex-anoppini, jonka totta kai nimestä ja kuvasta tunnistan, mutta hänen kanssa ei ole mitään yhteistä (paitsi asuinkaupunki). Toki, tulkitsen tuon niin, että Face muistaa entisen nimeni. Todella ihanaa tulkintaa, että totta kai haluan sitten olla ex-anoppini kaveri. Tuotakaan FB ei voi tietää, että oli anoppini, koska tyyppi on profiilin luonut vuosia myöhemmin.

Olen joskus kuullut sellaisen huhun, että ehdotuksiin tulee ihmisiä, jotka ovat käyneet stalkkaamassa profiilia. Sinänsä tuo huhu voisi päteä, jos ex-anoppi on ollut utelias luonteeltaan. En tiedä tuon huhun paikkansapitävyydestä, mutta itselle tuli ehdotuksia eri/"uusista" työkavereista, kun työtehtävät tuossa jokin aika sitten muuttui ja en keksi syyksi muuta, kuin tuon profiilin stalkkaamisen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Facebook tarjoaa kaveriksi ihmisiä, jotka ovat käyneet (tai joiden puhelin on käynyt) samassa paikassa kuin sinä. Toki yhteiset kaveritkin vaikuttavat ehdokkaisiin. Joskus ihmettelin, miten Fb tarjosi kaveriksi asiakkaita, jotka liittyvät ihan puhtaasti duuniin ja joiden kanssa ei ole ainuttakaan yhteistä Fb-frendiä. Toki nämä ehdotukset ovat erilaisten algoritmien lopputulos, mutta yhtenä tekijänä on myös toistuvat käynnit samoissa paikoissa tai riittävän lähellä. Isoveli valvoo...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen joskus kuullut sellaisen huhun, että ehdotuksiin tulee ihmisiä, jotka ovat käyneet stalkkaamassa profiilia. Sinänsä tuo huhu voisi päteä, jos ex-anoppi on ollut utelias luonteeltaan. En tiedä tuon huhun paikkansapitävyydestä, mutta itselle tuli ehdotuksia eri/"uusista" työkavereista, kun työtehtävät tuossa jokin aika sitten muuttui ja en keksi syyksi muuta, kuin tuon profiilin stalkkaamisen.

Tässäkin kyllä järkeä. Tuo on pahan sortin stalkkaaja, koska muistaa minut merkkipäivinäni ja jouluna edelleen. Sama teoria sopii muutamaan kaupunkini vaikuttajanimeen, joiden kanssa keskustelen eräässä ryhmässä. Kiitos, johonkin keksin logiikkaa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen joskus kuullut sellaisen huhun, että ehdotuksiin tulee ihmisiä, jotka ovat käyneet stalkkaamassa profiilia.

Olen samaa mieltä, että näin se toimii - en tosin ollut aikaisemmin tästä edes kuullut mitään huhua mutta ihan pohjautuen omiin havaintoihin. Pari kertaa käynyt esimerkiksi niin, että töissä ollut tekemisissä jonkun uuden tyypin kanssa sähköpostin tmv. välityksellä (eli välimatkaa monesti useita satoja kilometrejä) ja tyyliin seuraavana päivänä Facebook suositellut tätä hlöä kaveriksi. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että tämä hlö on käynyt työkeskustelujen innoittamana stalkkaamassa profiiliani.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että tämä hlö on käynyt työkeskustelujen innoittamana stalkkaamassa profiiliani.
Musta tuntuu että FB stalkata vähän noita s-postiosotteita ja WhatsAppia. Jos kännykällä käyttää noita kaikkea kolmea niin uskon että jotenkin se rekisteröin ne keskinäiset kanssakäymiset. WhatsAppihan on Facebookin.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Musta tuntuu että FB stalkata vähän noita s-postiosotteita ja WhatsAppia. Jos kännykällä käyttää noita kaikkea kolmea niin uskon että jotenkin se rekisteröin ne keskinäiset kanssakäymiset. WhatsAppihan on Facebookin.

Onhan tämäkin mahdollista. Jos lisään vielä omaa kokemusta ja arvioitani, niin itselleni on tullut ehdotuksia myös henkilöistä, joihin ei ole mitään henk.koht. kontaktia ja asuvat toisella puolella Suomea. Yhteisenä kaverina kuitenkin on omalla alallaan semitunnettu henkilö, jonka päivityksiä ja kuvia toisinaan kommentoin --> uteliaat katsovat profiilia (?).
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Musta tuntuu että FB stalkata vähän noita s-postiosotteita ja WhatsAppia. Jos kännykällä käyttää noita kaikkea kolmea niin uskon että jotenkin se rekisteröin ne keskinäiset kanssakäymiset. WhatsAppihan on Facebookin.

Varmasti jotain tällaistakin tapahtuu - omassa tapauksessani kommunikointi näiden hlöiden kanssa tapahtui kuitenkin vain työmeilistä duuniläppärillä jolla ei käytetty Facebookia tmv. lainkaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Yhteisenä kaverina kuitenkin on omalla alallaan semitunnettu henkilö, jonka päivityksiä ja kuvia toisinaan kommentoin --> uteliaat katsovat profiilia (?).
Jos teillä on yhteinen kaveri niin FB-kai tarjoaa niitä ihan automaattisesti. Olen myös huomannut myös sen että joskus kun FB tarjoaa sellaisia henkilöitä joilla ei näytä olevan yhtään yhteistä kaveria niin itseasiassa saattaa olla yhteinen FB-kaveri. Jos tällä kyseisellä FB-kaverilla on asetuksena että kukaan ei näe hänen kaverilistojaan ja jos tällä FB-kaverin kaverilla on vielä sama asetus niin sitten se ei näytä niitä yhteisiä kavereita vaikka teillä niitä olisi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onhan tämäkin mahdollista. Jos lisään vielä omaa kokemusta ja arvioitani, niin itselleni on tullut ehdotuksia myös henkilöistä, joihin ei ole mitään henk.koht. kontaktia ja asuvat toisella puolella Suomea. Yhteisenä kaverina kuitenkin on omalla alallaan semitunnettu henkilö, jonka päivityksiä ja kuvia toisinaan kommentoin --> uteliaat katsovat profiilia (?).

Itsekään en kaikessa tuohon WhatsAppiin usko, vaikka toki selittäisi esim. tuon ex-anoppini. On lukuisia henkilöitä, jotka ei numeroani tiedä, mutta löytyy noista ehdotuksista. Eli tuossa taivun tähän teoriaan, että kurkkaavat profiiliani. Tai olen ehkä itse vilkaissut heidän. Tuonhan paremmin ymmärtää, että ehdotuksissa on niitä, joiden kanssa on yhteisiä kavereita.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tuota facebookkia enää missään mielessä voi alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan käyttää. Kaverien toimintoja näkee joskus ja jouluna, usein muutamien päivien takaisia päivityksiä.

Itsellä tuo on tällä hetkellä käytöstä tapahtumista muistuttamiseen ja välillä hakutoiminnon kautta käy esimerkiksi eri bändien jne. sivuilla katsomassa mitä ovat päivitelleet.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Poistin hiljattain noin 50 fb-sivua seurannasta jotta news feedissä sitten ei olisi niin paljon tarpeetomia uutisa ja en missaisi yhtään fb-kaverien postauksia. Nyt FB-sitten on ruvennut tyrkyttämään kaiken maailman "sivustoja" tai "uutisia" joista saattaisit tykätä sponsoroitujen sivujen lisäksi. Noh, kai to Facbook sitten nykyään on vaan sitten uutisten luku paikka jossa joskus vahnigossa sattuu näkemään kaverien tilapäivityksiä. Varmaan heinäkuussa sentään tulee taas ne perinteiset lomakuvat jakoon.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Poistin hiljattain noin 50 fb-sivua seurannasta jotta news feedissä sitten ei olisi niin paljon tarpeetomia uutisa ja en missaisi yhtään fb-kaverien postauksia. Nyt FB-sitten on ruvennut tyrkyttämään kaiken maailman "sivustoja" tai "uutisia" joista saattaisit tykätä sponsoroitujen sivujen lisäksi. Noh, kai to Facbook sitten nykyään on vaan sitten uutisten luku paikka jossa joskus vahnigossa sattuu näkemään kaverien tilapäivityksiä. Varmaan heinäkuussa sentään tulee taas ne perinteiset lomakuvat jakoon.
Noita ehdotuksia pitää vaan jaksaa piilottaa niin lopulta niitä ei enää tule. "Älä näytä xxx julkaisuja".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on ilmestynyt selainversiossa uutiset-napin alle noiden suosituimmat ja viimeisimmät viestit lisäksi "suosikit". Sitä klikkaamalla pääsee asetuksia kohti, mutta "aloita" tuottaa vain virheilmoituksen. Mobiiliversiossa ei ole vielä tuota ominaisuutta tyrkyllä. Onko joku kokeillut ja saanut toimimaan? Meneekö jatkoon?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt sitten itselläkin Facebook muuttui pysyvästi uuteen ilmeseen. Yhdessä vaiheessa se kysyi että haluanko tän uuden version ja 15 sekunnin arvion jälkeen klikkasin että pysyn vanhassa. Kyllä tässä koittaa muistella että mitenköhän hyvä se fb-aikoinaan oli kun tuntuu että jokainen muutos on aina ollut pepusta. Kai tähänkin taas sitten tottuu, kun on pakko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös