Aika rajusti tuntuu noiden päivitysten määrä laskeneen ihan viime vuosina. Viime aikoina facebookia plärätessä olen itseasiassa miettinyt, että mitä tämä paikka enää mulle antaa. Täynnä mainoksia tai jotain "muistoja" lähinnä muilta ihmisiltä ja näen tuon foorumin enemmän paikkana, jossa toiminta on keskittynyt ns. sisäisiin keskusteluihin, joihin mulla ei oikein ole antaa mitään. Urheilu- ja musiikkiaiheista, laadukkaampaa keskustelua potenssiin yksitoista, tapaan edelleen täällä ja se, että joku länttää jonkun vinyylistä ottamansa kuvan näytille ja jota muut kommentoivat "mul on toi nimmareilla, mut väärennös" -> ei ole mun juttu. Jos siellä joku jotain vielä päivittää, niin enemmän ja vähemmän mainosta ovat nekin. Helvetin kliininen paikka. Näin se maailma etenee.
Jep. Tuo että Facebook nykyään oletuksena antaa algoritmin tarjoilla käyttäjän näkyviin vaikka 5 päivää vanhoja juttuja sen tuoreimman oman piirin jutun sijaan alkaa tehdä Facebookista hyödytöntä "sosiaalisena" työkaluna. Ehkä Zuckerberg haluaa ohjata ihmisiä IG:n puolelle, jossa sentään asiat ovat jossain kronologisessa järjestyksessä.
Itselle tuli myös hassuna yllätyksenä kuinka tiukaksi nykyinen närkästymiskulttuuri on Facebookin sensuurin tehnyt. Vastasin erään kaverini julkaisemaani kuvaa koskevaan kommenttiin kuvalla Bruce Willisistä Pulp Fictionissa (Bruce gag-ball suussaan Zedin kellarissa) ja sain tuosta kuvasta määräaikaisen bannin!