Facebook

  • 990 210
  • 3 098

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsellä ei vieläkään toi Facbook toimi kunnolla. Aina välillä saan muutaman uutisen, tilapäivityksen ja tietenkin mainoksen news feedin mutta seuraavassa minuutissa saaattaas näyttää tyhjää. Ilmeisesti Facebook koittaa saada mut lopetamaan kyseisen sivuston käyttämisen 10 vuoden jälkeen.

Ei myöskään. Ja hauskuus on, että yhtäkkiä olen uusi käyttäjä.

Samoin minun viime viikon murhe jatkuu. En noita ilmoituksia kovin monista ryhmistä tai sivuista halua, mutta nuo pari kun tökkii, niin aiheuttaa nyt hankaluuksia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Joo näköjään vieläkin ihan sekaisin. Ennen saunaa toimi ihan hyvin mutta nyt tulee:
Tervetuloa Facebookiin
Aloita lisäämällä kavereita. Näet heidän videonsa, kuvansa ja julkaisunsa täällä.
Oma aikajana kyllä toimii sentään ja kavereiden tarinoitakin näkyy tuossa oikealla puolella. Tämä siis tietokoneella. Puhelin näyttää näköjään jotain.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jumitaako kenelläkään mulla Facebook nyt todella pahasti? Välillä news feedi täysin tyhjä ja siinä on vain sellainen "tervetuloa Facebookiin" viesti ja kehoittaa minua lisämään kavereita että näkisin vidoita, kuvia ja postauksia.

Nyt? Minulla Facebook on tehnyt tätä monta kuukautta. Pohdin jossain vaiheessa se johtuvan siitä, että olen piilottanut kaikki kaverit, ja etusivulla näkyy vain tilattuja päivityksiä (ryhmiä ja sivuja). Kaverit olen piilottanut omaan listaan, mutta siellä on samanlaista ongelmaa. Olen ehtinyt jo pohtia, että Facebookin algoritmit eivät pysty tuottamaan minulle mitään, koska en koskaan tykkää, kommentoi tai jaa mitään, vaan seuraan kaikkea passiivisesti.

Palvelusta on muutenkin puuttunut ominaisuuksia, jotka antaisivat käyttäjälle enemmän vapauksia valita, mitä näkee. Mistään ei esimerkiksi voi estää pelkkien kuvapäivitysten saamisen. Haluaisin nähdä joidenkin ihmisten kirjoituksia, mutta tämä ei ole mahdollista, koska olen lopettanut ko. henkilöiden seuraamisen perhekuvien jakamisen takia.

En ymmärrä, miksi joku olettaa minun olevan kiinnostunut näkemään kuvia lastenkutsuista (joihin minua ei kutsuttu), perhelomista (joihin minua ei otettu mukaan), ja lapsista pääsiäisnoitina (jotka eivät tulleet minun oveni taakse). Minua ei kiinnosta sekään, mitä tuntemani ”Harri” on minulle tuntemattoman ”Paulan” päivitykseen kommentoinut, mutta näitä minulle on tyrkytetty ellen ole kieltänyt erikseen kaikkia kavereiden kavereita.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
En tajua tota "uutisvirtaa" tai siis tuttavien ja seurattujen päivityksiä. Jos valitsen laidalta että Viimeisimmät ni silti siellä on jotain 3h vanhoja tai jopa vuorokauden vanhoja vaikka joku on päivittänyt 11min sitten. Eihän tossa ole mitään järkeä? Miten saan julkaisut näkyviin uusimmasta vanhimpaan.
 

axe

Jäsen
En tajua tota "uutisvirtaa" tai siis tuttavien ja seurattujen päivityksiä. Jos valitsen laidalta että Viimeisimmät ni silti siellä on jotain 3h vanhoja tai jopa vuorokauden vanhoja vaikka joku on päivittänyt 11min sitten. Eihän tossa ole mitään järkeä? Miten saan julkaisut näkyviin uusimmasta vanhimpaan.

Palaamalla aikakoneella takaisin jonnekin vuoteen 2012 taijjotain. Tämä nyt vaan on koodattu rikki eikä luultavasti tule koskaan enää palaamaan toimivaksi tai sellaiseksi kuin käyttäjät haluaisivat.

Olisi muuten hienoa kun vaikka kaupassakin kauppias päättäisi, että sinä muuten ostat tänäänkin sipulimakkaraa ja kukkakaalia kun olet niitä aiemminkin ostanut. Jos haluat kalaa, niin sulle sitä ei täällä kaupassa ole edes näytillä, mutta jos tajuat pyytää, niin voidaan ehkä päästää sut tonkimaan varastopakastinta jos sieltä löytyis.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taas siellä on paskottu käyttöliittymää entisestään. Tai en tiedä kuinka kauan tarkalleen näin on jo ollut, mutta ryhmien selaaminen on tehty tolkuttoman vaivalloiseksi. Ennenhän kun vasemmasta valikosta meni kohtaan Groups (Ryhmät), tultiin listaukseen jossa näkyi ryhmät joihin itse kuuluit ja siitä pääsi suht helposti näihin omiin ryhmiin. Noh, nykyään sitten tuolla Ryhmät-sivulla näkyy ainoastaan vitunmoinen läjä suosituksia uusista ryhmistä, tai sellaisista joihin kaverit kuuluvat. Omat ryhmät näkyvät vain ja ainoastaan vasemmassa reunassa olevassa listassa allekkain. Mutta tietenkin vain osa kerrallaan, ja sieltäkin saa sitten klikkailla Näytä lisää => Näytä lisää => Näytä lisää.. hmm.. vieläkään ei ole kaikki näkyvissä => no, "Näytä lisää". Lisäksi ryhmät on tuossa listassa toki ihan satunnaisessa järjestyksessä, tottakai, kuinkas muutenkaan.

Eikö sitä nyt voisi tyhminkin päätellä, että eniten minua kiinnostaa sisältö niissä ryhmissä joihin olen jo aiemmin päättänyt liittyä? Eikä ties mitkä hevosenuittoa käsittelevät ryhmät mihin joku muu sattuu kuulumaan. Oikeasti, mitä helvettiä näillä FB:n käyttöliittymäsepillä oikein liikkuu päässä?
...ei mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aivan tavallisesti näkyvät ryhmät tuossa vasemmalla. Se ei tietenkään poista sitä, etteikö jollain muulla voisi näkyä jotenkin eri tavalla.

Siellä avokonttorissa puuhastellaan ja laitetaan go live ties mille asetuksille ja jonnekin alueelle. Muutenkin mitä isompi pulju, niin sitä enemmän testataan käyttäjillä. Sieltä tulee nopeasti vihaista palautetta tuotteesta minkä ei koskaan edes olisi pitänyt olla go live, mutta kannatti laittaa, niin ei tarvitse maksaa työntekijöille samojen asioiden havaitsemisesta.
 

Grafix

Jäsen
Tavoitteenahan on se, että ihmiset viettäisivät sivustolla enemmän aikaa yhdellä käyttökerralla, jotta heille voidaan esittää enemmän mainoksia. Kun asiat suunnitellaan monimutkaisiksi, niin tavoite täyttyy. Raha puhuu. Ei ne halua mitään pelkistettyä UXää tuonne edes värkätä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tavoitteenahan on se, että ihmiset viettäisivät sivustolla enemmän aikaa yhdellä käyttökerralla, jotta heille voidaan esittää enemmän mainoksia. Kun asiat suunnitellaan monimutkaisiksi, niin tavoite täyttyy. Raha puhuu. Ei ne halua mitään pelkistettyä UXää tuonne edes värkätä.

Eivät tietenkään halua ja aika ajoin tässä ketjussa mainittu FB Purity kuitenkin onnistuu vähän taistelemaan vastaan. Jos ei ole jo käytössä, niin kannattaa ottaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eivät tietenkään halua ja aika ajoin tässä ketjussa mainittu FB Purity kuitenkin onnistuu vähän taistelemaan vastaan. Jos ei ole jo käytössä, niin kannattaa ottaa.
Toimiiko tuo taas? Jossain vaiheessa ei näkynyt enää mitään ku oli purity käytössä ja poistin sen silloin käytöstä. Jos taas toimii niin voisi pistää päälle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tavoitteenahan on se, että ihmiset viettäisivät sivustolla enemmän aikaa yhdellä käyttökerralla, jotta heille voidaan esittää enemmän mainoksia. Kun asiat suunnitellaan monimutkaisiksi, niin tavoite täyttyy. Raha puhuu. Ei ne halua mitään pelkistettyä UXää tuonne edes värkätä.
No ton paskan käyttökokemuksen takia en enää juuri viihdy facessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toimiiko tuo taas? Jossain vaiheessa ei näkynyt enää mitään ku oli purity käytössä ja poistin sen silloin käytöstä. Jos taas toimii niin voisi pistää päälle.

En ole juurikaan tuunaillut ja aika perusasetuksilla mennään, mutta toimii. Roskat pysyvät poissa vaikka aina joskus joku pääsee läpi.
 

Outsider

Jäsen
Messengerissä on ilmeisesti joku suodatin mikä voi laittaa tuntemattomien viestit sellaiseen kansioon mistä ei tule ollenkaan ilmoitusta. Millähän logiikalla tuollainen toimii ja onko se miten yleistä? Oon nyt puolen vuoden sisään laittanut kolmelle eri henkilölle viestiä ja kukaan ei ole vastannut, niin aloin ihmettelemään onko niitä viestejä ylipäätänsä nähty. En pidä kovin todennäköisenä, että ainakaan kaikki eivät haluaisi vastata, mutta mistä näistä tietää. Yksi noista olisi ollut suhteellisen tärkeäkin asia, mutta kyseessä on ulkomainen henkilö vailla yhtään yhteistä kaveria, niin ei oikein pääse mitään muutakaan kautta kontaktiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Messengerissä on ilmeisesti joku suodatin mikä voi laittaa tuntemattomien viestit sellaiseen kansioon mistä ei tule ollenkaan ilmoitusta. Millähän logiikalla tuollainen toimii ja onko se miten yleistä? Oon nyt puolen vuoden sisään laittanut kolmelle eri henkilölle viestiä ja kukaan ei ole vastannut, niin aloin ihmettelemään onko niitä viestejä ylipäätänsä nähty. En pidä kovin todennäköisenä, että ainakaan kaikki eivät haluaisi vastata, mutta mistä näistä tietää. Yksi noista olisi ollut suhteellisen tärkeäkin asia, mutta kyseessä on ulkomainen henkilö vailla yhtään yhteistä kaveria, niin ei oikein pääse mitään muutakaan kautta kontaktiin.

Kyllä, menevät toiseen kansioon. Onneksi olen saanut selvitettyä muutamat vastaamattomuudet ilman suurempia ongelmia. Jos on syytä epäillä, että vastustaja ei tahallaan jätä vastaamatta, niin silloin todennäköisesti sitä viestiä ei ole nähty.
 

Outsider

Jäsen
Kyllä, menevät toiseen kansioon. Onneksi olen saanut selvitettyä muutamat vastaamattomuudet ilman suurempia ongelmia. Jos on syytä epäillä, että vastustaja ei tahallaan jätä vastaamatta, niin silloin todennäköisesti sitä viestiä ei ole nähty.

No kyllähän teoriassa varmaan joku noista olisi voinut jättää vastaamatta vaikka laiskuuttaan, mutta kaikkien kohdalla en vaan jaksa enää uskoa, kun kaikki viestit oli kuitenkin ihan asiaa mihin odotettiin edes jonkunlaista kuittausta, eikä mitään terveisiä. Milläs perkeleellä näitä sitten lähestyy, kun tästäkin on pitänyt tehdä näin hankalaa?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pakko kirota samaa kuin @jake styles. Ryhmiä kun tarkastelisi muitakin kuin vaan niitä omia suosikkeja, jotka vasemmalla on. Argh.

No kyllähän teoriassa varmaan joku noista olisi voinut jättää vastaamatta vaikka laiskuuttaan, mutta kaikkien kohdalla en vaan jaksa enää uskoa, kun kaikki viestit oli kuitenkin ihan asiaa mihin odotettiin edes jonkunlaista kuittausta, eikä mitään terveisiä. Milläs perkeleellä näitä sitten lähestyy, kun tästäkin on pitänyt tehdä näin hankalaa?

Tähän kuitenkin pakko naisena todeta joskus jopa kiitosta. Sama pätee Instagramin puolella. Mystisesti kun voi tulla viestiä ulkomaalaisilta miehiltä, joilla ei sisällössä mitään varsinaista asiaa ole. Viestipyynnöistä nämä voi ainakin hylätä ilman, että toinen on havainnut mitään.
 

Outsider

Jäsen
Tähän kuitenkin pakko naisena todeta joskus jopa kiitosta. Sama pätee Instagramin puolella. Mystisesti kun voi tulla viestiä ulkomaalaisilta miehiltä, joilla ei sisällössä mitään varsinaista asiaa ole. Viestipyynnöistä nämä voi ainakin hylätä ilman, että toinen on havainnut mitään.

En kritisoinut tätä viestipyyntösysteemiä, vaan sitä jos sen takia vastaanottajalta jää viestit kokonaan huomaamatta.

Muuten täytyy ihmetellä, että jos joltain täysin tuntemattomalta tulee jotain asiatonta, niin miksi sellaista ei vaan voi blokata kokonaan?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En kritisoinut tätä viestipyyntösysteemiä, vaan sitä jos sen takia vastaanottajalta jää viestit kokonaan huomaamatta.

Muuten täytyy ihmetellä, että jos joltain täysin tuntemattomalta tulee jotain asiatonta, niin miksi sellaista ei vaan voi blokata kokonaan?

Juu, kunhan halusin vauhkota takaisin.

Nimenomaan nuo on helppo blokata kokonaan, siksi annan kiitokseni. Jos mitenkään olisi joskus hyväksynyt tai huomioinut viestin, lähettäjä huomaisi sen jatkossakin. Tämä tosiaan pätee enemmän Instagramin puolella, profiilini erehdyin siellä tekemään julkisemmaksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärsyttävää että nuo samat mainosviirus viestit pyörii vuosi vuodelta tuolla Facessa, tulee mieleen jo että onko nuo eri firmojen maksettuja mainoksia jo kun ei haluta edes niitä ottaa tuolta pois. Samsungin saa ilmaiseksi tai eurolla tai s-kortin kun kirjoittaa googleen jotain. Luulisi että ei hirveän vaikea olisi jotain suodatinta rakentaa tai jos joku ilmiantaa tuommoisen viestin niin sitä ei voisi jatkossa enää kirjoittaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jaahas. Vaalipäivä ja Facebook taas temppuilee. Missäs se mun foliohattu olikaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jaahas. Vaalipäivä ja Facebook taas temppuilee. Missäs se mun foliohattu olikaan...

Ei helvetti, urheilu kiinnostaa enemmän kuin vaalit niin en tajunnut. Temppuilua oli.

Messengeriin tuli viestejä väliin mitkä oli aikaisemmin rustattu ja joutui miettimään mistä nyt puhutaan. Otetaan nyt Turkki ja Venäjä vain jäseniksi ja Kiinankin voisi kutsua jäsenyysneuvotteluihin.

Sitä en ymmärrä miksi Kanada ei ole Pohjoismaa enkä nyt puhu jääkiekosta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Wow. Enpä ennen tiennyt/tajunnut että Facebook analysoi siis jokaisen kuvan jona postaat sinne. Tää ilmiö tuli äske ilmi kun Facebook hieman temppuili ja erään FB-kaverin laataama kuva ei lautautunutkaan kunnolla. Siinä oli sellainen kuva image ja sitten sanoja enganniksi mitä kuva siältää tyyliin: ihmisiä, ulkoilma ja pilvenpiirtäjä. Huomasin että tää päti kaikkin kuviin jotka ei lautautuneet kunnolla. Koska olin kommentoinut kyseistä kuvaa niin tiesin että noi tägäykset oli oikein. Tää selittää varmaan sen miksi mulla pyörii Lonkero ja Pepsi mainokset newsfeedissä kun mulla on pari kuvaa jossa on kyseisten juomien tölkit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös