F1-ketju

  • 661 039
  • 5 107

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Sulkeeko nuo kaksi asiaa toisensa pois? Elikkä kun Schumi, Todt ja Brawn lopettaa, niin Ferrari ei vain yksinkertaisesti voi pärjätä? Elikkä Ferrari voi pistää lapun luukulle, kun se ei kuitenkaan tule menestymään? Kun osaamista ei F1-maailmassa ole kenenkään muun kuin näiden herrojen hallussa?

Ihmiset on aina korvattavissa uusilla. Ja ei olisi mikään ihme, vaikka jokainen noista korvattaisiin pätevämmällä henkilöllä. Se, että homma on toiminut noiden nykyisten herrojen kanssa, ei pois sulje sitä mahdollisuutta, että se voisi toimia myös muiden pyörittämänä.
Ei pidä antaa menneisyyden tulosten sokaista niin paljon, että tulevaisuudessa uusilla nimillä ei pystyttäisi vastaavaan. Vaikeaa se on sillä, Ferrari teki monta vuotta lähes virheetöntä työtä, mttta ei suinkaan mahdotonta.

Minun mielipiteeni on siis se, että Ferrari ei tule sieltä kärjestä mihinkään tippumaan, vaikka siellä henkilöstö menisikin osiksi uusin.
Nämä sinun lanseeraamasi nuoret ja nälkäiset henkilöt haluavat myös jättää nimensä tallin historiaan, ja se merkitsee sitä he tekevät kaikkensa menestyksen eteen.

Mutta voithan sinä toki rauhassa väittää, että Ferrari kaatuu noiden miesten lähtöön. Sinua ei vain usko kukaan.

Ei kannata yleistää tuota viimeistä lausettasi. Se on vain oma mielipiteesi. Et voi tosissasi väittää, ettei noiden miesten lähtö vaikuttaisi Ferrarin suorituskykyyn.. Monet Italialaiset jotka ovat Ferraria kauan seuranneet odottavat kauhulla sitä päivää kun Schumi lopettaa. Tämä tarkoittaa nähtävästi myös sitä, että Todt, Brawn ja Byrne jättävät F1-radat lopullisesti taakseen. Ja vaikka kuinka sinne ilmestyisi nälkäinen Kimi niin Kimin tyyli toimia on hieman toinen kuin esim. Schumin joka tsemppaa henkilökuntaa joka välissä ja yrittää motivoida sitä. Kimillä kun menee kisa perseelleen kaikki tietävät mitä tapahtuu.. Schumi taas sen sijaan lähtee testiradalle ja pyrkii parantamaan autoa. Italialaiset kun ovat vähän luonteeltaan sellaisia, että läskiksi heitetään aika helposti. Saksalainen jämäkkyys teki tallille erittäin hyvää, mutta epäilen että vastaavaa johtajuutta ei Kimiltä löydy. Lisäksi Kimin nälkäisyydestä kertoo paljon se, että hän on sanonut ettei aja yli 30-vuotiaaksi. Eli ainakaan rakkaudesta lajiin ei ole kysymys niin kuin Schumilla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Kimillä kun menee kisa perseelleen kaikki tietävät mitä tapahtuu.. Schumi taas sen sijaan lähtee testiradalle ja pyrkii parantamaan autoa.

No kerroppa mitä tapahtuu?

Schumi siis lähtee heti kisan jälkeen testeihin? Aika perkeleen moista paskaa suollat eetteriin.
Seuraavalla viikolla tosin testaavat kaikki tallit, jos ei ole testikielto voimassa. Että se siitä.

Se, että sinä kuvittelet Ferrarin tippuvan automaattisesti huipputallien joukosta, kun sieltä lähtee porukkaa joka ei vastaa auton suunnittelusta tai moottorista, on vähän outo.
Noiden henkilöiden lähtö vaikuttaa varmasti Ferrariin, mutta ei välttämättä edes negatiivisesti. Ja jos vaikuttaa negatiivisesti, niin se muutos ei tule olemaan iso, eikä pitkäaikainen.

Koko pointtini on siis, että Ferrari käyttää edelleenkin todella paljon rahaa formuloihin. Tallissa on noidenkin miesten lähdön jälkeen tärkeimmät asiat kunnossa, jotka on auton suunnittelu puoli, sekä moottorin suunnittelu.
Kuskin, kisainsinöörit ja tallipäällikön saa aina korvattua.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Speedye kirjoitti:
Eli ainakaan rakkaudesta lajiin ei ole kysymys niin kuin Schumilla.
Ai, miksi Kimi sitten ylipäätään vaarantaa henkensä viikosta toiseen edelleen? Vaikka on ansainnut jo niin paljon rahaa, ettei edes ehdi kuluttaa kaikkea elämänsä aikana?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
No kerroppa mitä tapahtuu?

Schumi siis lähtee heti kisan jälkeen testeihin? Aika perkeleen moista paskaa suollat eetteriin.
Seuraavalla viikolla tosin testaavat kaikki tallit, jos ei ole testikielto voimassa. Että se siitä.

Se, että sinä kuvittelet Ferrarin tippuvan automaattisesti huipputallien joukosta, kun sieltä lähtee porukkaa joka ei vastaa auton suunnittelusta tai moottorista, on vähän outo.
Noiden henkilöiden lähtö vaikuttaa varmasti Ferrariin, mutta ei välttämättä edes negatiivisesti. Ja jos vaikuttaa negatiivisesti, niin se muutos ei tule olemaan iso, eikä pitkäaikainen.

Koko pointtini on siis, että Ferrari käyttää edelleenkin todella paljon rahaa formuloihin. Tallissa on noidenkin miesten lähdön jälkeen tärkeimmät asiat kunnossa, jotka on auton suunnittelu puoli, sekä moottorin suunnittelu.
Kuskin, kisainsinöörit ja tallipäällikön saa aina korvattua.

Tajusit varmasti mitä tarkoitin ellet nyt aivan tyhmä ole? Kimin tyylinä on mennä kavereiden kanssa rellestämään kun ei auto kulje tai tulee keskeytys. Schumacher käyttää vapaa-aikansa usein perheensä kanssa, tai sitten muiden harrastusten parissa kuten ennen Unkarin GP:tä jolloin Schumi järjesti UNESCO:n jalkapallohyväntekeväisyysottelun. Montahan kertaa Kimi on tälläisiä hyväntekeväisyysturnauksia järjestänyt? Taitaa olla pyöreä numero..

Lisäksi talvitesteissä huomasi hyvin sen miten paljon Schumacher halusi voittaa jälleen. Mies keskeytti lomansa siksi, että pääsisi testaamaan. Se jos mikä osoittaa rakkautta lajia kohtaan. Montahan kertaa Kimi Matias on keskeyttänyt lomansa sen takia että pääsee testaamaan? Taitaa olla pyöreä numero sekin..

Ja jos mietitään sitä millaisesta kuopasta Ferrari viime kauden jälkeen nousi ja miten nopeasti niin sitä voidaan pitää joko ihmeenä tai sitten hyvänä osoituksena Schumin, Byrnen ja Brawnin taidoista kehittää autoa ja testata sitä. Tietenkin Luca Badoer ja Marc Gene tekevät koko ajan tärkeää työtä Maranellossa ja Fioranossa.
 
Speedye kirjoitti:
Schumin joka tsemppaa henkilökuntaa joka välissä ja yrittää motivoida sitä. Kimillä kun menee kisa perseelleen kaikki tietävät mitä tapahtuu.. Schumi taas sen sijaan lähtee testiradalle ja pyrkii parantamaan autoa. Italialaiset kun ovat vähän luonteeltaan sellaisia, että läskiksi heitetään aika helposti. Saksalainen jämäkkyys teki tallille erittäin hyvää, mutta epäilen että vastaavaa johtajuutta ei Kimiltä löydy.

Tästä voimme päätellä, että todellisuudessa Schumi sen lisäksi, että hän ajaa tallissa, myös johtaa sitä, hoitaa psyykkisen valmennuksen, toimii isähahmona, äitihahmona ja kaiken hyvän lisäksi pitää läskiksi heittävät italialaiset näpeissään jämäkkyydellään. On se vaan maailman paras.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Speedye kirjoitti:
Miten sitten selität sen, että nämä samat miehet nostivat Ferrarin voittajaksi? Jos Ferrari ei heidän lähtöönsä kaadu niin miten oli mahdollista että juuri he saivat Ferrarin voittamaan. Kun Schumacher, Todt ja Brawn lopettavat notkahtaa Ferrari muutamaksi vuodeksi. Ei ehkä seuraavalla kaudella mutta sen jälkeen. Eli jos kuvitellaan, että Kimi menisi nyt Ferrarille ja Schumi lopettaisi niin parin kauden jälkeen Ferrarilla ei enää maailmanmestaruudesta taisteltaisi. Ferrari on ehkä tällä hetkellä nopein auto, mutta Kimin kannattaa miettiä muutaman vuoden päähän samalla kun talliaan valitsee.
Pari vuotta on kuitenkin pitkä aika Formula 1:ssä ja sinä aikana ehtii paljon tapahtua. Paljon tietysti riippuu, ketkä työskentelevät tallissa ja, miten hyvin Kimi ja muu henkilöstö työnsä tekee. Toinen juttu on sitten säännöt, jotka vaikuttavat kilpailukykyisyyteen.

Nythän FIA ja autonvalmistajien GPMA ovat päässeet sopimukseen uudesta moottorisäännöstä. Ensi kaudesta alkaen voimassa olevissa säännöissä nykyisten moottorien kehitys lopetetaan tämän vuoden Kiinan GP:hen, eikä niihin tämän jälkeen saa tehdä ainakaan suorituskykyä parantavia muutoksia. Lisäksi FIA ja GPMA ryhtyvät kehittelemään tekniikkaa, joka mahdollistaa suorituskyvyn lisäämisen saatavilla olevaa energiaa paremmin hyödyntämällä. Tällaista uutta tekniikkaa oleva moottori olisi tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2009.

Uudella moottorisäännöllä on tarkoitus hillitä F1:n nousseita kustannuksia. Mielenkiintoista tässä on, että, vaikka nykyisten moottoreiden kehitys jäädytetään 2007-2008, ryhdytään pohtimaan tekniikoita kaudesta 2009 eteenpäin, johon poltetaan rahaa. Eli, säästetäänkö tässä loppujen lopuksi mitään? Ja käykö tässä niin, että jäähdytyshetken jälkeen (Kiinan GP), tallit, joilla on tehokkaat ja luotettavat moottorit, kyykyttävät talleja, joilla on tehottomammat ja epäluotettavammat koneet? Onko siis periaatteessa lyöty lukkoon tallien järjestys ja kisoista tulee entistä tylsempiä, pois lukien poikkeukselliset olosuhteet (vrt. Unkarin GP)? Entä pystytäänkö jäädyttämisestä huolimatta epäluotettavuudet korjaamaan? Toivottavasti, ihan jo urheilullisuuden kannalta.

Nykyisessä tilanteessa näyttäisi, että Ferrarilla ja Renaultilla on sekä tehokkaat että luotettavat koneet ja he ovat suurimpia hyötyjiä. Näiden jälkeen tulee tasaisessa rintamassa McLaren, Honda, Toyota ja BMW (ei välttämättä tässä järjestyksessä). Mielestäni McLaren ja BMW kuuluvat tässä enemmän luotettaviin, mutta ei niin nopeisiin, kun taas Hondalla ja Toyotalla tilanne on päinvastoin. Toki Kiinaan mentäessä tilanne voi muuttua, onhan tässä vielä vajaat pari kuukautta aikaa.

Lisätietoa tulevista moottorisäännöistä:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=28983
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/08/461485
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Mies keskeytti lomansa siksi, että pääsisi testaamaan.
Tämä kertookin kaiken miehen arvoista. Ihan käsittämätöntä! Formulakuskilla ei ole hirveästi aikaa vuodessa viettää perheen parissa ja tämä herra valitsee rakkaan perheensä sijasta työn, kun olisi tarkoitus lomailla. Taas laski Schumin arvostus mun silmissä.

Se on muuten hienoa, että yksi nimimerkki jaksaa edelleenkin heitellä näit mutu-juttujansa faktoina ilman todellista tietoa asiosta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
USKOMATONTA! : ) Tämä sama "keskustelu" lähtee alusta taas liikkeelle jo kolmannen kerran tässä ketjussa! Ei tarvita kuin yksi trolli ja heti asiaa väännetään alusta alkaen. Muutamat kirjoittajat täällä eivät joko a) ymmärrä lukemaansa, b) eivät halua ymmärtää lukemaansa tai c) vihaavat Saksaa / Schumia / Ferraria niin paljon, että trollaaminen on kiva harrastus.
 
HCM kirjoitti:
c) vihaavat Saksaa / Schumia / Ferraria niin paljon, että trollaaminen on kiva harrastus.

Minusta trollaaminen näyttää olevan vallallaan nimenomaan niillä, jotka ylistävät Ferraria ja Schumia. Tai no, ei pitäisi puhua yhdestä monikossa...
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Jacobus kirjoitti:
Pari vuotta on kuitenkin pitkä aika Formula 1:ssä ja sinä aikana ehtii paljon tapahtua. Paljon tietysti riippuu, ketkä työskentelevät tallissa ja, miten hyvin Kimi ja muu henkilöstö työnsä tekee. Toinen juttu on sitten säännöt, jotka vaikuttavat kilpailukykyisyyteen.

Nythän FIA ja autonvalmistajien GPMA ovat päässeet sopimukseen uudesta moottorisäännöstä. Ensi kaudesta alkaen voimassa olevissa säännöissä nykyisten moottorien kehitys lopetetaan tämän vuoden Kiinan GP:hen, eikä niihin tämän jälkeen saa tehdä ainakaan suorituskykyä parantavia muutoksia. Lisäksi FIA ja GPMA ryhtyvät kehittelemään tekniikkaa, joka mahdollistaa suorituskyvyn lisäämisen saatavilla olevaa energiaa paremmin hyödyntämällä. Tällaista uutta tekniikkaa oleva moottori olisi tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2009.

Uudella moottorisäännöllä on tarkoitus hillitä F1:n nousseita kustannuksia. Mielenkiintoista tässä on, että, vaikka nykyisten moottoreiden kehitys jäädytetään 2007-2008, ryhdytään pohtimaan tekniikoita kaudesta 2009 eteenpäin, johon poltetaan rahaa. Eli, säästetäänkö tässä loppujen lopuksi mitään? Ja käykö tässä niin, että jäähdytyshetken jälkeen (Kiinan GP), tallit, joilla on tehokkaat ja luotettavat moottorit, kyykyttävät talleja, joilla on tehottomammat ja epäluotettavammat koneet? Onko siis periaatteessa lyöty lukkoon tallien järjestys ja kisoista tulee entistä tylsempiä, pois lukien poikkeukselliset olosuhteet (vrt. Unkarin GP)? Entä pystytäänkö jäädyttämisestä huolimatta epäluotettavuudet korjaamaan? Toivottavasti, ihan jo urheilullisuuden kannalta.

Nykyisessä tilanteessa näyttäisi, että Ferrarilla ja Renaultilla on sekä hyvät että luotettavat koneet ja he ovat suurimpia hyötyjiä. Näiden jälkeen tulee tasaisessa rintamassa McLaren, Honda, Toyota ja BMW (ei välttämättä tässä järjestyksessä). Mielestäni McLaren ja BMW kuuluvat tässä enemmän luotettaviin, mutta ei niin nopeisiin, kun taas Hondalla ja Toyotalla tilanne on päinvastoin. Toki Kiinaan mentäessä tilanne voi muuttua, onhan tässä vielä vajaat pari kuukautta aikaa.

Lisätietoa tulevista moottorisäännöistä:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=28983
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/08/461485

Ferrarihan on muuten ollut eräs suurimmista moottorisäännön ajajista eteenpäin.. Eli Ferrari haluaisi jäädyttää moottorien kehitystyön. Itse olen vähän pettynyt F1 sääntömuutoslinjaan. Itse seuraan F1 sen vauhdin ja jännittävyyden takia.. Nyt näyttää siltä että nämä uudet säännöt ovat kitkemässä vauhtia pois ja mielestäni tätä kautta myös jännittävyys tulee häviämään(jos sitä nyt edes on). Itse olisin sitä mieltä, että F1 heti takaisin slicksit ja jossain vaiheessa V10 koneet. Slicksit toisivat varmasti lisää ohituksia kehiin ja tehokkaammat koneet toisivat sitä vauhtia jota ollaan koko ajan vähentämässä.

Turvallisuus on tietenkin pääasia, mutta olen sitä mieltä että F1 autot ovat nykyään todella turvallisia. Esim. jos mutkanopeudet nousisivat slicksien tullessa takaisin noin 10-20% uskoisin ettei ratoihin tarvitsisi tehdä suuria muutoksia jotta ne olisivat turvallisia. Suoranopeudet eivät mielestäni ole mikään huoli formuloissa vaikkakin Monzassa mennään todella kovaa. Kuljettajatkin ajavat F1 sen takia että se on nopein ja tätä kautta jännittävin sarja. Toivottavasti se pidetään myös sellaisena.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
HCM kirjoitti:
USKOMATONTA! : ) Tämä sama "keskustelu" lähtee alusta taas liikkeelle jo kolmannen kerran tässä ketjussa! Ei tarvita kuin yksi trolli ja heti asiaa väännetään alusta alkaen. Muutamat kirjoittajat täällä eivät joko a) ymmärrä lukemaansa, b) eivät halua ymmärtää lukemaansa tai c) vihaavat Saksaa / Schumia / Ferraria niin paljon, että trollaaminen on kiva harrastus.

Veikkaan vastausta C. Ymmärrän kyllä, että suomalainen luonteenlaatu ei kestä sitä kun joku muu on parempi. Eli kateus se vallitsee tälläkin palstalla. Minun ei tarvitse onneksi olla kateellinen sillä kannatan maailman parasta F1-kuskia. Ja hän on todellakin kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja, sanovat suomalaiset mitä tahansa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Ja jos mietitään sitä millaisesta kuopasta Ferrari viime kauden jälkeen nousi ja miten nopeasti niin sitä voidaan pitää joko ihmeenä tai sitten hyvänä osoituksena Schumin, Byrnen ja Brawnin taidoista kehittää autoa ja testata sitä. Tietenkin Luca Badoer ja Marc Gene tekevät koko ajan tärkeää työtä Maranellossa ja Fioranossa.

Niin, tai ehkä syy on niissä renkaissa, jonka olet itsekkin myöntänyt. Ihmeenä voi pitää sitä, kuinka Bridgestone sai täksi kaudeksi aikaan toimivat renkaat, ja kuinka nopeasti se meni Michelinin ohi kehityksessä.

Autoa ei pysty kuitenkin kaudessa niin paljon kehittämään, että yli sekunnin tappio käännetään lähes sekunnin voitoksi.

Ja tottakai Ferrarilla on ollut näppinsä pelissä rengaskehityksessä, mutta niin on myös parilla muulla tallilla, ja itse rengas firmalla.

Ferrarilla on tehty hyvää työtä, ja todennäköisesti tullaan tekemään jatkossakin.

P.S. Byrnelle tuskin voi hirveästi krediittiä tästä kaudesta pistää.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Speedye kirjoitti:
Kimin tyylinä on mennä kavereiden kanssa rellestämään kun ei auto kulje tai tulee keskeytys. Schumacher käyttää vapaa-aikansa usein perheensä kanssa, tai sitten muiden harrastusten parissa kuten ennen Unkarin GP:tä jolloin Schumi järjesti UNESCO:n jalkapallohyväntekeväisyysottelun. Montahan kertaa Kimi on tälläisiä hyväntekeväisyysturnauksia järjestänyt? Taitaa olla pyöreä numero..

Ja mitenkä nämä seikat tekevät Schumista Kimiä paremman formula 1-kuljettajan?

Ja Seiskastako tämä tieto on, että "Kimin tyylinä on mennä kavereiden kanssa rellestämään kun ei auto kulje tai tulee keskeytys?". Toki Kimin illanvietot päätyvät silloin tällöin lehtien sivuille, mutta itse en ole mistään löytänyt viitteitä siitä, että se vaikuttaisi jotenkin hänen työhönsä.

Saan kirjoituksestasi kuvan, että mielestäsi on kaikkien ihmisten velvollisuus tehdä hyväntekeväisyyttä ja lahjoittaa rahojaan tarvitseville. Mielestäni on helvetin hienoa, että ihmiset kuten esim. Schumi tekevät hyväntekeväisyyttä, mutta on naurettavaa vaatia sitä heiltä. Ja onhan Kimilläkin SOS-lapsikyläviritelmänsä, joten enpä lähtisi häntäkään sormella osoittelemaan tässä asiassa.


Speedye kirjoitti:
Lisäksi talvitesteissä huomasi hyvin sen miten paljon Schumacher halusi voittaa jälleen. Mies keskeytti lomansa siksi, että pääsisi testaamaan. Se jos mikä osoittaa rakkautta lajia kohtaan. Montahan kertaa Kimi Matias on keskeyttänyt lomansa sen takia että pääsee testaamaan? Taitaa olla pyöreä numero sekin..

Miksi Kimin pitäisi keskeyttää lomansa? En edes usko, että siitä olisi auton kehitykselle juurikaan hyötyä. Kaikki kilpakuskit testaavat autoa paljon ja silloin kun eivät testaa, homman hoitavat erittäin pätevät testikuskit. Kuskin tehtävä on ajaa autoa ja antaa siitä palautetta - muut henkilöt hoitavat loput auton kehittämisestä.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Tämä asia nyt tuskin ketään kiinostaa ,mutta ensi kauden numeroista sen verran että kun mestari ajaa numerolla 1 ,mutta jos Schumi voittaa ja lopettaa niin saako Ferrari ja Räikkönen numerot 1&2 vai annetaanko se sitten Alonsolle ja McLarenille?. Todella mielenkiintoista tosiaan..... :D.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Korhonen kirjoitti:
Miksi Kimin pitäisi keskeyttää lomansa? En edes usko, että siitä olisi auton kehitykselle juurikaan hyötyä. Kaikki kilpakuskit testaavat autoa paljon ja silloin kun eivät testaa, homman hoitavat erittäin pätevät testikuskit. Kuskin tehtävä on ajaa autoa ja antaa siitä palautetta - muut henkilöt hoitavat loput auton kehittämisestä.

Kimihän taisi jossain vaiheessa talvella todeta, että lähde vanhaa autoa testaamaan, kun ei siitä ole mitään hyötyä.
Käytännössä Kimin olisi siis pitänyt testata V10 moottorista autoa, jos olisi halunnut lomansa keskeyttää. Ja siitä ei kait olisi ollut sen enempää hyötyä tallille, kuin de la Rosan tai Paffetin ajamista testeistä.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Bloogi kirjoitti:
Tämä asia nyt tuskin ketään kiinostaa ,mutta ensi kauden numeroista sen verran että kun mestari ajaa numerolla 1 ,mutta jos Schumi voittaa ja lopettaa niin saako Ferrari ja Räikkönen numerot 1&2 vai annetaanko se sitten Alonsolle ja McLarenille?. Todella mielenkiintoista tosiaan..... :D.
Jos "Schumi" voittaa mestaruuden ja lopettaa, toisessa Ferrarissa on numero 0 ja sen saanee Räikkönen, jos siirtyy Ferrarille (kakkoskuljettaja saa numeron 2). "Nolla-autoa" on F1:sten lähihistoriassa ajanut Damon Hill Williamsilla kahteen otteeseen, 1993 ja 1994. Vuonna 1993 sen takia, kun Nigel Mansell siirtyi Indy-sarjaan ja 1994 Alain Prostin lopetettua edellisen kauden päätyttyä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jacobus kirjoitti:
Jos "Schumi" voittaa mestaruuden ja lopettaa, toisessa Ferrarissa on numero 0 ja sen saanee Räikkönen, jos siirtyy Ferrarille (kakkoskuljettaja saa numeron 2). "Nolla-autoa" on F1:sten lähihistoriassa ajanut Damon Hill Williamsilla kahteen otteeseen, 1993 ja 1994. Vuonna 1993 sen takia, kun Nigel Mansell siirtyi Indy-sarjaan ja 1994 Alain Prostin lopetettua edellisen kauden päätyttyä.

Ja vielä sen verran lisäystä, että molemmilla kerroilla numeroa nolla tarjottiin ensin tallin ykköskuljettajalle eli 1993 Prostille ja 1994 Sennalle, mutta koska legendat ymmärrettävistä syistä kieltäytyivät "nolla-autosta", Hill joutui ottamaan juniorina numeron nolla. Vaikka Räikkönen ei olekaan vielä mikään suuri mestari puhumattakaan legendasta, tuskin hänenkään tarvitsee nollaa ottaa jos tuollainen visio toteutuisi. Massa ajaisi numerolla 0 ja Räikkönen numerolla 2.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Korhonen kirjoitti:
Olen täysin varma, ettei Räikkönen suostu moiseen asetelmaan.
Vaikea sitä on uskoa, mutta se on ainoa mahdollinen skenario, jos Schumi jatkaa ja Räikkönen siirtyy Ferrarille. Schumi ei yksinkertaisesti suostu siihen, että tallikaverille annetaan tasavertaiset mahdollisuudet menestykseen. Hänen tallikaverinsa tehtävä on ennenkin ollut varmistaa Schumille mahdollisimman hyvä sijoitus, ja niin se tulee olemaan niin kauan kuin mies formuloissa ajaa. Räikkönen suostuu tähän vain pakon edessä, ja eiköhän se mukavahko tilipussi hieman asian sulattamista helpota.

Speedye kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että suomalainen luonteenlaatu ei kestä sitä kun joku muu on parempi. Eli kateus se vallitsee tälläkin palstalla.
Selittää kyllä sen, miksi Räikkösestä kirjoitetaan melko lennokkaita satuja...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Designer kirjoitti:
Vaikea sitä on uskoa, mutta se on ainoa mahdollinen skenario, jos Schumi jatkaa ja Räikkönen siirtyy Ferrarille. Schumi ei yksinkertaisesti suostu siihen, että tallikaverille annetaan tasavertaiset mahdollisuudet menestykseen. Hänen tallikaverinsa tehtävä on ennenkin ollut varmistaa Schumille mahdollisimman hyvä sijoitus, ja niin se tulee olemaan niin kauan kuin mies formuloissa ajaa. Räikkönen suostuu tähän vain pakon edessä, ja eiköhän se mukavahko tilipussi hieman asian sulattamista helpota.

Niin voisi sitä itsekkin auttaa tiimikaveria jos joku maksaa 5 kauden ajalta n:160 M€?

Bloogi kirjoitti:
Tämä asia nyt tuskin ketään kiinostaa ,mutta ensi kauden numeroista sen verran että kun mestari ajaa numerolla 1 ,mutta jos Schumi voittaa ja lopettaa niin saako Ferrari ja Räikkönen numerot 1&2 vai annetaanko se sitten Alonsolle ja McLarenille?. Todella mielenkiintoista tosiaan..... :D.

Käsittääkseni menetellään siten, että jos Schumi voittaa ja lopettaa on Ferrarilla numero 0 & 2 ! Näin taisi olla 90 -luvun alkuvaiheilla kun Manselli? voitti ja lopetti. Deimon Hilli taisi ajaa nummerolla 0 ?
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Designer kirjoitti:
Räikkönen suostuu tähän vain pakon edessä, ja eiköhän se mukavahko tilipussi hieman asian sulattamista helpota..

Mutta kun Räikkösen ei ole mikään pakko suostua sellaiseen. Hän saattoi täysin vapaasti valita tallinsa ja kolmesta suuresta tallista jokainen pystyy maksamaan vertailukelpoista palkkaa. Ja jos puhtaasti rahaa ajateltaisiin, Toyotalla Kimi luultavasti kuittaisi suurimman tilin.

Ferrarin sen sijaan tarvitsee jo miettiä Schumin seuraajaa. Alonso on ymmärtääkseni sidottu useaksi vuodeksi McLarenille ja Kimikin voi jäädä saamatta, jos ei se toimi nyt. Kimi ei varmasti suostuisi edes neuvottelemaan Ferrarin kanssa, jos riskinä olisi renkipojan asema eli hänellä on oltava tieto Schumin lopettamisesta tai takuu tasavertaisesta asemasta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Designer kirjoitti:
Vaikea sitä on uskoa, mutta se on ainoa mahdollinen skenario, jos Schumi jatkaa ja Räikkönen siirtyy Ferrarille. Schumi ei yksinkertaisesti suostu siihen, että tallikaverille annetaan tasavertaiset mahdollisuudet menestykseen. Hänen tallikaverinsa tehtävä on ennenkin ollut varmistaa Schumille mahdollisimman hyvä sijoitus, ja niin se tulee olemaan niin kauan kuin mies formuloissa ajaa. Räikkönen suostuu tähän vain pakon edessä, ja eiköhän se mukavahko tilipussi hieman asian sulattamista helpota.


Selittää kyllä sen, miksi Räikkösestä kirjoitetaan melko lennokkaita satuja...

Kysyn vaan sinulta, että mitä Kimi Räikkönen on formuloissa saavuttanut. Aivan, ei mitään. Muutaman voiton ja paalupaikan ja that's it. Eli hänelle ei ole mitään syytä olla kateellinen. On vain välillä hyvä muistuttaa ettei Räikkönen ole saavuttanut F1 vielä mitään. Eikä tule koskaan saavuttamaankaan samanlaista asemaa formuloissa kun Schumi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Kysyn vaan sinulta, että mitä Kimi Räikkönen on formuloissa saavuttanut. Aivan, ei mitään. Muutaman voiton ja paalupaikan ja that's it. Eli hänelle ei ole mitään syytä olla kateellinen. On vain välillä hyvä muistuttaa ettei Räikkönen ole saavuttanut F1 vielä mitään. Eikä tule koskaan saavuttamaankaan samanlaista asemaa formuloissa kun Schumi.

Taitaa suomalaisten kateus johtua useimmiten rahasta ja omaisuudesta. Aina supistaan siitä mitä naapurilla.
Ja sitten jos joku näistä vähän varakkaammista mokaa, niin siitä kyllä supistaan vähintään vuoden päivät, ja senkin jälkeen käytetään lyömäaseena ihan syyttä suotta.
Sitä on suomalainen rehellisyys ja suoraselkäisyys parhaimmillaan.

Kimin mahdollisista tulevista saavutuksista on vähän tyhmää huudella etukäteen, sillä mieshän voi hyvin yllättää. Ajotaidoista miehen mahdollinen menestyminen ei ainakaan tule olemaan kiinni.
Vaikkakin Schumiin vertaaminen on suht turvallinen vaihtoehto. Sillä tuskin kukaan tulee enää saavuttamaan yhtä paljon kuin Schumi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Speedye kirjoitti:
Kysyn vaan sinulta, että mitä Kimi Räikkönen on formuloissa saavuttanut. Aivan, ei mitään. Muutaman voiton ja paalupaikan ja that's it. Eli hänelle ei ole mitään syytä olla kateellinen. On vain välillä hyvä muistuttaa ettei Räikkönen ole saavuttanut F1 vielä mitään. Eikä tule koskaan saavuttamaankaan samanlaista asemaa formuloissa kun Schumi.
Kuinka moni nykyisistä F1-kuskeista on saavuttanut jotain? Schumi, Alonso ehkä Villeneuve? Joskus tuntuu, että ihmisten mielestä F1:ssä on vain kaksi hyvää kuskia. Mielestäni on aika hyvä saavutus, että F1:ssä on päässyt noin pitkälle ja etenkin rahakkaaseen asemaan kuin Kimi. Alex Wurzkin sanoi, että ihmisiä lähetetään avaruuteen enemmän vuosittain kuin niitä ajaa F1:ssä, joten on aika kunnioitettavaa päästä tuolle tasolle.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Huippuvalmennus kirjoitti:
Kuinka moni nykyisistä F1-kuskeista on saavuttanut jotain? Schumi, Alonso ehkä Villeneuve? Joskus tuntuu, että ihmisten mielestä F1:ssä on vain kaksi hyvää kuskia. Mielestäni on aika hyvä saavutus, että F1:ssä on päässyt noin pitkälle ja etenkin rahakkaaseen asemaan kuin Kimi. Alex Wurzkin sanoi, että ihmisiä lähetetään avaruuteen enemmän vuosittain kuin niitä ajaa F1:ssä, joten on aika kunnioitettavaa päästä tuolle tasolle.

Tietenkin on kunnioitettavaa ajaa F1. Kirjoitin tuon viestini lähinnä sen takia, että ihmiset tajuaisivat että Schumi ja Kimi ovat hieman eri planeetalta. Muutaman vuoden päästä F1 ajaa muuten muuan Atte Mustonen. Silloin alan kyllä kannattamaan Attea. Pistäkäähän nimi mieleen. Hänestä kuullaan vielä.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Speedye kirjoitti:
Kysyn vaan sinulta, että mitä Kimi Räikkönen on formuloissa saavuttanut. Aivan, ei mitään.

Mitä Kimi olisi saavuttanut, jos hän olisi ajanut samassa asemassa ja samoilla autoilla kuin Schumacher. Niin, luultavasti ihan saman. Mitä Alonso olisi saavuttanut vastaavassa tilanteessa? No, ihan saman kaiketi.

Tuollainen vertaus on turha, koska kysymys on bisneslajista, jossa kalusto vaikuttaa kaikista lajeista ehkä eniten menestykseen. Rallissakin kuljettajan merkitys on suurempi kuin ykkösissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös