F1-ketju

  • 661 039
  • 5 107

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Mark Webber siirtyy ensi kaudeksi Red Bullille. Red Bull ilmoitti myös David Coulthardin jatkavan tallissa. Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Heikki Kovalainen saisi paikan Renaultilta. Enää ei ole mielestäni tarjolla parempaakaan vapaana olevaa vaihtoehtoa, etenkään, jos Räikkönen menee Ferrarille. Vaikka suomalaisten kohdalta mitään ei olekaan vahvistettu, uskoisin Kovalaisen ajavan Renaultilla ja Räikkösen Ferrarilla.

http://www.sportnetwork.net/main/s111/st101887.htm?fromrss=1
 

scholl

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Tosin itse luulen, että mieli miehellä muuttuu, kunhan ikää tulee vähän lisää. Kilpailuvietistä kun ei pääse eroon, ei sitten millään. Se on sisään rakennettu asia, joka joillakin on ja joillakin ei.

Kilpailuvietin voi suunnata johonkin muuhunkin niinkuin Marjo Matikainen teki, joka lopetti hiihtouransa 23 vuotiaana. Ja Häkkinenkin lopetti jostakin syystä ja yritti laittaa sitten kilpailuvietin baaririntamalle, mutta se ei tuntunut miltään loppupeleissä ja mies palasi ratin taakse.

Eivät kaikki halua tyydyttää kilpailuviettiään koko ikäänsä formula ykkösissä, sillä jossakin muualla on píenemmät paineet, enemmän vapauksia, rennompi ilmapiiri jne., joten voi olla ihan hyvinkin mahdollista, että jos Alonsollakin alkaa jossain vaiheessa mennä huonommin niin hän pitää pari sapattivuotta ja tulee sen jälkeen jossain toisessa sarjassa kilparadoille. Alonso ja Räkä eivät ole samanlaisia kuin Häkä ja Schumacher. Ensimainitut haluavat ajaa niin perkeleesti ja voittaa, mutta heiltä puuttuu jollain tavalla se jälkimmäisten halu nousta joka aamu ja tehdä kaikkensa sen eteen, että kilpailukyvyltään heikommasta autosta saadaan voittajapeli, vaikka siihen menisikin vuosia.

Itse olen sitä mieltä, että elämä koostuu tietyistä projekteista ja jos ikuisesti tekee samaa juttua, siihen leipääntyy. Schumi tosin on sanonut, että nauttii valtavasti ajamisesta, eikä saa mistään muusta samanlaisia fiiliksiä ja koska millään muulla autolla ajaminen ei tunnu samalta kuin formula 1:llä, ajaa hän yhä tuossa luokassa voitosta.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Räikkönen ferrarilla ja Kovalainen rellulla joten molemmilla pitäisi olla luotettava ja nopea auto joten odotettavissa suomalaisten kaksintaistelu formuloiden maailmanmestaruudesta vai? Räikköseltä odotan ainakin mestaruutta. Kovalaiselle tuskin kannattaa mitään mestaruus paineita ekalla kaudella asettaa ,mutta jos auto kestää niin säännölisesti pisteille ja silloin tällöin vierailee palkintopallilla. Tallipaikkoja jaettaessa on vielä Mclarenin toinen paikka auki ja ei sinne kovin montaa vaihtoehtoa ole Delarosa tai joku oma juniori.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Bloogi kirjoitti:
Räikkönen ferrarilla ja Kovalainen rellulla joten molemmilla pitäisi olla luotettava ja nopea auto joten odotettavissa suomalaisten kaksintaistelu formuloiden maailmanmestaruudesta vai? Räikköseltä odotan ainakin mestaruutta. Kovalaiselle tuskin kannattaa mitään mestaruus paineita ekalla kaudella asettaa ,mutta jos auto kestää niin säännölisesti pisteille ja silloin tällöin vierailee palkintopallilla. Tallipaikkoja jaettaessa on vielä Mclarenin toinen paikka auki ja ei sinne kovin montaa vaihtoehtoa ole Delarosa tai joku oma juniori.
Jos nämä spekulaatiot toteutuvat ja Schumacher lopettaa tulee ensi kaudesta hyvin mielenkiintoinen. Ferrarilta varmaan poistuisi "Schumin" lopettamisen yhteydessä tätä ydinporukkaa, mm. Ross Brawn on puhunut sapattivuodesta. Miten tämä sitten vaikuttaa tallin iskukykyyn? Renault saattaa puolestaan kärsiä alkukaudesta, kun he saavat uuden rengasvalmistajan Michelinin poistuessa tämän kauden jälkeen. Kovalaiselta ei kai liikoja voi vaatia ensimmäisellä kisakaudella. Toisena tallissa Fisichella, mutta onko hänestä johtotähdeksi? Fisichella ei ole vakuuttanut tällä ja viime kaudella, mutta voisiko hän nousta uudelle tasolle, kun on selkeä ykkönen tallissa (ainakin kauden alussa)?

McLarenin en usko turvautuvan Hamiltoniin ainakaan ensimmäiseksi. Luultavasti Hamiltonia yritetään saada ensi kaudeksi toiseen talliin. Esimerkiksi Midlandin kanssa on keskusteltu Mercedeksen asiakasmoottoreista ja sen myötä Hamiltonille saataisiin paikka sieltä. Sitten McLarenin vaihtoehdoiksi Alonson pariksi jäisivät de la Rosa tai Gary Paffet. Niin, ja onhan Villeneuve jälleen vapailla markkinoilla... :)
 

scholl

Jäsen
Sen verran muuttuu voimasuhteet formula ykkösissä ja minusta tuntuu nyt siltä, että Alonson lähteminen Renaultilta näkyy heillä jo nyt. Eikä Fisichellasta ole johtotähdeksi. Uskon, että McLaren-Mercedes on ensi vuonna parempi paketti ja Häkän vinkin mukaisesti Räikkösen kannattaisi ehkä jäädä sinne. Hänellä on samanlainen tilanne nyt nimittäin, kun mitä oli JP:n tullessa. Eli kun on erilaiset ajotyylit niin se, joka on tehnyt jo vuosia mekaanikkojen ja insinöörien kanssa hommia, saa todennäköisesti käyttöönsä auton, joka sopii paremmin hänen ajotyylilleen kuin mitä tallikaveri saa.

Jo F1-mielenkiinnon säilymisen vuoksi olisi hyvä, mikäli MS jatkaisi ensi vuonna, mutta jos nyt tulee mestaruus ja ennenkaikkea, mikäli Brawn, Todt ja kumppanit eivät ole jatkossa käytettävissä niin haluaako hän enää olla mukana. Ferrarin kannalta paketissa on muutenkin riskejä, sillä Massaakaan ei ole vielä kunnolla ajettu sisään kakkoseksi.

Renaultin tilanne näyttää ensi vuonna kuskirintamalla heikolta. Pari korkeintaan hyvänä päivänä keskinkertaista ajajaa. Siinä ei maailmanmestaruutta tule edes hyvällä autolla. Ellei Räikkönen sinne siirry.

Honda, Toyota ja Red Bull lienevät talleja, jotka hyötyvät suurten ehkä mahdollisista käynnistysvaikeuksista. Kuskit eivät vaihdu (pl. toinen härkä), joten suunta pitäisi olla eteenpäin. BMW taas on puolestaan ehkä vielä liian kaukana, kun ajatellaan menestystä tallina ja Williamsilla taas uudet Toyotan moottorit on kysymysmerkki. Muista lienee turha edes puhuakaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
IS-arvaajassa oli tällä kertaa ihan hyvää juttua formuloista.

Mielenkiintoisin oli kuitenkin mahdollinen Räkän hyllyttäminen. Itsehän spekuloin tuolla asialla jo heti Montoyan potkujen jälkeen. Arvaajan jutun mukaan, Mclaren ei tarvitsisi Räkää välttämättä loppukaudesta, kun sillä on jo kuitenkin soppari Ferrarille, ja Räkä kuulemma auttaa Schumia mm-taistelussa, joka taas eroaa tallin tavoitteista saada Alonso mestariksi.
Itse en olisi yllättynyt, vaikka Räkä ei loppukautta laarenilla ajaisikaan. Tosin pidän todennäköisempänä, että mies kuitenkin kauden kaikki kisat.

Briatore oli todennut, että on harmi, kun Kimi ei tule Renaultille. Joten Kimin Ferrari sopimus lienee varma. Sama herra väitti myös, Schumin lopettavan tähän kauteen.

Ferrarin tallista oli lehdessä ihan mielenkiintoinen juttu. Siinä kerrottiin mahdollisista muutoksista ensi kaudelle, ja tallin nykytilasta ylipäänsä.
Itselleni oli suuri yllätys, että Byrne ei ole suunnitellut viime eikä tämän vuotista Ferraria, koska on lopettelemassa uraansa.
Tätä taustaa vasten Ferrarin ei tarvitse olla huolissaan autonsuunnittelusta, vaikka Byrne tallista häipyykin.
Brawnin, ja Todtin tilannetta spekulointiin myös (ylläri). Noista kahdesta Ferrarin menestykseen ennakoitiin enemmän vaikuttavan Todtin mahdollinen tallista poistuminen. Ja itse täytyy yhtyä tuohon mielipiteeseen.

Ainiin, ja Mclaren menettää jälleen suuren sponsorin, kun Siemens lopettaa F1:ssä mainostamisen tähän kauteen.

Kaiken kaikkiaan ensi kausi näyttää olevan uusi alku F1:lle. Palikat ikään kuin jaetaan uudestaan, eikä kukaan tiedä mikä talli ponnistaa korkeimmalle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
repe_joke kirjoitti:
Ferrarin tallista oli lehdessä ihan mielenkiintoinen juttu. Siinä kerrottiin mahdollisista muutoksista ensi kaudelle, ja tallin nykytilasta ylipäänsä.
Itselleni oli suuri yllätys, että Byrne ei ole suunnitellut viime eikä tämän vuotista Ferraria, koska on lopettelemassa uraansa.
Tätä taustaa vasten Ferrarin ei tarvitse olla huolissaan autonsuunnittelusta, vaikka Byrne tallista häipyykin.
Byrnehän on ollut nykyisen suunnittelijan (nimeä nyt en muista) konsulttina nämä 1,5 kautta tähän mennessä. Byrnehän on ollut lopettamassa uraansa jo muutaman kauden, mutta Schumi onnistui puhumaan Byrnen takaisin hommiin pääsuunnittelijaksi kunnes sitten nyt on toiminut vain konsulttina nykyiselle pääsuunnittelijalle, joka muistaakseni oli aikanaan Byrnen ns. lähin mies.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pakkipari kirjoitti:
Byrnehän on ollut nykyisen suunnittelijan (nimeä nyt en muista) konsulttina nämä 1,5 kautta tähän mennessä. Byrnehän on ollut lopettamassa uraansa jo muutaman kauden, mutta Schumi onnistui puhumaan Byrnen takaisin hommiin pääsuunnittelijaksi kunnes sitten nyt on toiminut vain konsulttina nykyiselle pääsuunnittelijalle, joka muistaakseni oli aikanaan Byrnen ns. lähin mies.

Tätä samaa kerrottiin lehdessä.Tämä nykyinen suunnittelija on nimeltään Aldo Costello, joka on suunnitellut tämän vuotisen auton Nicolas Tombazisin kanssa (hänet värvättiin Mclarenilta parantamaan Ferrarin aerodynamiikkaa), Byrnen toimiessa neuvonantajana.
Että minusta tosiaan autonsuunnittelu puolella Ferrarilla on tilanne hyvin hallussa.
 

scholl

Jäsen
Jos formula-asioissa kuuntelee suomalaislehtiä (pl. TS) niin on todennäköisesti aina useita päiviä ellei jopa viikkoja jäljessä uutisoinnissa.

Niin Rory Byrnehän jäi eläkkeelle ja Benettonin jälkeen ja vetäytyi Thaimaaseen. Samaan osoitteeseen hän on halunnut monta kertaa siirtyä sittemmin Maranellostakin, mutta tosiaan Ferrarin onneksi on yhä suostunut ja suostunee jatkossakin pari vuotta olemaan konsulttina ja näin ollen Aldo Costan apuna.

Briatoren ja Ecclestonen lausunnot ovat aika pitkälti laskelmoituja. Kumpikin on todellinen lausuntoautomaatti ja mielipide muuttuu kuin paita päällä konsanaan. Jos Flavio sanoo tänään, että Schumi lopettaa niin silloin todennäköisesti lausuu huomenna sen luonteisesti, että Schumi jatkaisi kuten sanoi viikko aiemminkin.

Itse ihmettelen sitä, että mitä Schumi nyt sitten alkaisi tekemään, jos lopettaisi. Mies on edelleen kilpailukykyinen, joten miksei ajaisi pari kautta lisää ja lopettaisi 10-kertaisena maailmanmestarina.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä, että mitä Schumi nyt sitten alkaisi tekemään, jos lopettaisi. Mies on edelleen kilpailukykyinen, joten miksei ajaisi pari kautta lisää ja lopettaisi 10-kertaisena maailmanmestarina.

Jos asian ajattelee tuolla tavalla, niin Schumi ei lopeta ikinä. Tai ei ainakaan ennen kuolemaansa.
Ainahan se on sama dilemma. Mitäs mä teen uran jälkeen? Ei se ongelma poistu ajaa mies vain kauden loppuun, tai sitten vielä 10 vuotta lisää. Kilpailukykykään tuskin laskee niin dramaattisesti, että lopettamaan joutuu sen takia seuraavan 10 vuoden aikana.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Jos asian ajattelee tuolla tavalla, niin Schumi ei lopeta ikinä. Tai ei ainakaan ennen kuolemaansa.
Ainahan se on sama dilemma. Mitäs mä teen uran jälkeen? Ei se ongelma poistu ajaa mies vain kauden loppuun, tai sitten vielä 10 vuotta lisää. Kilpailukykykään tuskin laskee niin dramaattisesti, että lopettamaan joutuu sen takia seuraavan 10 vuoden aikana.

Niin.. Scholl lähinnä tarkoittikin varmasti sitä, että miksi lopettaa jos taistelee joka vuosi maailmanmestaruudesta? Tietenkin jos käy niin kuin esim. Damon Hillille tai Mika Häkkiselle, että alkaa taso laskea niin kannattaa lopettaa. Mutta Schumin tapauksessa voittoja tulee entiseen tahtiin ja mies taistelee radalla kuin parhaimpina päivinään. Eniten minua ihmetyttää se, että miten voi olla mahdollista etteivät nämä nuoret hurjapäät pysty Schumia lyömään.. Ok, Alonso on siinä onnistunut viime kaudella ja tämän kauden alussa mutta yllättävän hyvin 38-vuotias Schumi näitä nuoria vastaan pärjää.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
repe_joke kirjoitti:
Ainiin, ja Mclaren menettää jälleen suuren sponsorin, kun Siemens lopettaa F1:ssä mainostamisen tähän kauteen.
Vaikka Siemens poistuu, saa McLaren ison sponsorin Vodafonesta, joka aloittaa sponsoroida tallia ensi kaudesta alkaen. Tosin summista en tiedä mitään ja tuskin niitä on julkistettukaan. Jotain kertoo se, että tallin nimeksi tulee Vodafone McLaren-Mercedes. Samalla Ferrari menettää Vodafonen sponsorina, joka on ollut mukana tallissa vuodesta 2002, sopimuksen arvo on ollut noin 23 milj. puntaa vuodessa. En tiedä sitten, mainittiinko tätä Veikkaajan jutussa, kun en ole sitä lukenut.

Uutinen Vodafonen tulosta McLarenin pääsponsoriksi (BBC)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää se, että miten voi olla mahdollista etteivät nämä nuoret hurjapäät pysty Schumia lyömään.. Ok, Alonso on siinä onnistunut viime kaudella ja tämän kauden alussa mutta yllättävän hyvin 38-vuotias Schumi näitä nuoria vastaan pärjää.

No lopeta ihmettely, ja tarkastele asiaa siltä kantilta, että paskalla ei tule voittoja. Sen huomasi Schumi viime vuonna, kun Alonso ja Räkä (ja moni muukin) pyyhkivät saksalaismestarilla lattioita.
Nyt kun Ferrari on taas mm-sarjan paras paketti, niin Schumi pärjää. Miksi se muka on ihmeellistä? Etenkin kun tallikaveriksi otetaan aina joku, joka suostuu orjan rooliin? Ei ne ajotaidot vuosien saatossa mihinkään häviä.

Hillin vauhti "hyytyi" kun tallit olivat paskoja, ja ei mies muutenkaan kuskina kummoinen ollut. Häkkisen kadonnut motivaatioa, ja hyytynyt vauhti viimeisellä kaudella sen sijaan on kiistaton fakta. Vaikka sieltä kaksi voittoa tulikin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Jacobus kirjoitti:
Vaikka Siemens poistuu, saa McLaren ison sponsorin Vodafonesta, joka aloittaa sponsoroida tallia ensi kaudesta alkaen. Tosin summista en tiedä mitään ja tuskin niitä on julkistettukaan. Jotain kertoo se, että tallin nimeksi tulee Vodafone McLaren-Mercedes. Samalla Ferrari menettää Vodafonen sponsorina, joka on ollut mukana tallissa vuodesta 2002, sopimuksen arvo on ollut noin 23 milj. puntaa vuodessa. En tiedä sitten, mainittiinko tätä Veikkaajan jutussa, kun en ole sitä lukenut.

Vodafone korvaa Westin, mikä korvaa sitten Siemensin? Ferrarille tulee sponsoriksi samalla summalla joku firma, jonka nimeä en nyt muista. McLarenin onneksi Daimler-Benzillä on pitkämielisiä johtajia. Muistaako kukaan muuten syytä siihen, että Coca-Cola ei tullutkaan minkään tallin pääsponsoriksi? Williams, huippuaikoinaan, mainittiin vaihtoehtona, kun tupakkamainonta oli menossa "reisille". Aasian "tähti", Mild7, vetäytyy myös Renaultilta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
No lopeta ihmettely, ja tarkastele asiaa siltä kantilta, että paskalla ei tule voittoja. Sen huomasi Schumi viime vuonna, kun Alonso ja Räkä (ja moni muukin) pyyhkivät saksalaismestarilla lattioita.
Nyt kun Ferrari on taas mm-sarjan paras paketti, niin Schumi pärjää. Miksi se muka on ihmeellistä? Etenkin kun tallikaveriksi otetaan aina joku, joka suostuu orjan rooliin? Ei ne ajotaidot vuosien saatossa mihinkään häviä.

Hillin vauhti "hyytyi" kun tallit olivat paskoja, ja ei mies muutenkaan kuskina kummoinen ollut. Häkkisen kadonnut motivaatioa, ja hyytynyt vauhti viimeisellä kaudella sen sijaan on kiistaton fakta. Vaikka sieltä kaksi voittoa tulikin.

Niin.. mutta ajavatko Räkä ja Alonso tällä kaudella paskalla? Aivan, eivät aja ja silti eivät pysy kyydissä mukana. Tai no Alonso pysyy, mutta Räkällä on hieman ongelmia. Tosiaankin haluaisin nähdä Räkän ensi kaudella Ferrarilla niin saisi Schumi näyttää kuka on tallin todellinen ykköskuski. Ja niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin niin Ferrari pärjää hyvin tällä Schumi&renki asetelmalla. Se on toiminut suorastaan loistavasti, toisin kuin muissa talleissa esim. Alonso&Fisi.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
er_bai_wu kirjoitti:
Vodafone korvaa Westin, mikä korvaa sitten Siemensin? Ferrarille tulee sponsoriksi samalla summalla joku firma, jonka nimeä en nyt muista. McLarenin onneksi Daimler-Benzillä on pitkämielisiä johtajia. Muistaako kukaan muuten syytä siihen, että Coca-Cola ei tullutkaan minkään tallin pääsponsoriksi? Williams, huippuaikoinaan, mainittiin vaihtoehtona, kun tupakkamainonta oli menossa "reisille". Aasian "tähti", Mild7, vetäytyy myös Renaultilta.
Totta tuokin. Yhteistyö Wastin kanssa päättyi muistaakseni jo viime kauden puolivälissä ja mukaan tuli noin vuosi sitten Johnnie Walker. Tosin pienemmällä näkyvyydellä kuin West oli ja Vodafone tulee olemaan. Sponsorikiemuroista huolimatta McLarenilla ei liene ole mitään taloudellisia ongelmia, talli, kun kuuluu sarjan varakkaimpiin (vaikkei tuloksista sitä aina uskoisi). Mutta ei tässäkään lajissa pelkällä rahalla menestystä osteta.

EDIT: Ja McLaren solmi tänä vuonna yhteistyösopimuksen lisäksi Emirates Airlinesin kanssa, joten talous on varmaankin kunnossa: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/03/429897
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Speedye kirjoitti:
Niin.. mutta ajavatko Räkä ja Alonso tällä kaudella paskalla?
Väitätkö tosissaan että Kimin auto on ollut hyvä tänä vuonna? Perustele mielellään jos haluat.
Speedye kirjoitti:
Tosiaankin haluaisin nähdä Räkän ensi kaudella Ferrarilla niin saisi Schumi näyttää kuka on tallin todellinen ykköskuski.
Niin minäkin.
Speedye kirjoitti:
Ja niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin niin Ferrari pärjää hyvin tällä Schumi&renki asetelmalla. Se on toiminut suorastaan loistavasti, toisin kuin muissa talleissa esim. Alonso&Fisi.
Alonso-Schumi 100-90, Fisi-Massa 49-52 = yht. 149-142. Millä perustelet ettei Alonso & Fisichella yhdistelmä toimi?

Vähän järkeä näihin juttuihin. Schumi on hyvä kuski muttei mikään jumala, välillä kuullostat teinitytöltä joka on rakastunut Michael Jacksoniin.

Huom. Tämä ei ole provo.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
McLaren on ollut tällä kaudella paljon luotettavampi kuin viime kaudella (huonommaksi tuskin olisikaan voinut laittaa) mutta nopeus on ollut hävöksissä. Ei se ole paska, mutta ei myöskään voittaja-auto vielä. Melkoisen puusilmäistä pitää McLarenin ja Ferrarin tämän kauden autoja tasavertaisina tähän asti, mutta tuntuu se joiltain onnistuvan :D

Räikkösen tilanne on kieltämättä hauska, jos siirto Ferrarille on niin selvä kuin tietyt tahot sen antavat ymmärtää olevan. McLaren siirtää hänet kakkoskuskiksi heti, kun siirto julkaistaan virallisesti ja se on ihan oikein. Jos sitten Schumi päättää vielä jatkaa, niin Räikkösen on turha haaveilla samanlaisesta kohtelusta kuin mitä Schumi saa - Räikkönen otetaan silloin Schumin kakkoskuskiksi jolloin hänellä mm. on tallitoveriaan koskeva ohituskielto aivan kuten muillakin Schumin tallikavereilla on tähän asti ollut. Olisikin aivan huikea suoritus lyödä Schumi pisteissä tuossa asetelmassa. Jos taas Schumi lopettaa, on Räikkösellä täysi mahdollisuus ottaa Ferrarin ykköskuskin paikka itselleen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
fastasashark kirjoitti:
Väitätkö tosissaan että Kimin auto on ollut hyvä tänä vuonna? Perustele mielellään jos haluat.
Niin minäkin.
Alonso-Schumi 100-90, Fisi-Massa 49-52 = yht. 149-142. Millä perustelet ettei Alonso & Fisichella yhdistelmä toimi?

Vähän järkeä näihin juttuihin. Schumi on hyvä kuski muttei mikään jumala, välillä kuullostat teinitytöltä joka on rakastunut Michael Jacksoniin.

Huom. Tämä ei ole provo.

Perustelen tätä sillä, että Alonso on puhunut todella monta kertaa miten vähän hän Fisiltä tukea saa. Mielestäni Fisichella on ollut viimeisissä neljässä kisassa todella hukassa, alkukaudesta miehellä kulki lähinnä sen takia että Renault oli autona ylivoimainen. Ja mielestäni Kimin auto on ollut hyvä tänä vuonna.. Se ei ehkä ole yhtä nopea kuin viime kaudella, mutta luotettavuus taas on paljon parempi. Kimi on ajanut mm. kaksi paalua(tosin bensamäärät auttaneet) joten ei se auto aivan paska ole. Kimin kisat ovat vaan kaatuneet joko omiin tai sitten tallin kämmeihin.

Hyvä esimerkki tuosta Schumi&Massa yhteistyöstä on mm. se että miehet viihtyvät myös vapaa-ajallaan yhdessä. Schumacher järjesti mm. hyväntekeväisyysottelun(jalkapallo), jossa Massa oli mukana. Alonso ja Fisichella ovat tyyliin pahimmat vihamiehet, Schumi ja Massa ovat kavereita. Ja en sano myöskään tätä provo-mielessä, mutta jos mietitään kuka F1 jumala on niin löytyy vastaukseksi Michael Schumacher.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Designer kirjoitti:
Jos sitten Schumi päättää vielä jatkaa, niin Räikkösen on turha haaveilla samanlaisesta kohtelusta kuin mitä Schumi saa - Räikkönen otetaan silloin Schumin kakkoskuskiksi jolloin hänellä mm. on tallitoveriaan koskeva ohituskielto aivan kuten muillakin Schumin tallikavereilla on tähän asti ollut.

Olen täysin varma, ettei Räikkönen suostu moiseen asetelmaan. Alonson McLaren-siirron jälkeen on Kimillä ollut kaikki valtit käsissään. Kaikki kolme tämän hetken huipputallia (Ferrari, Renault, McLaren) ovat ilmaisseet halunsa saada Kimi. Miksi ihmeessä Kimi suostuisi moisessa asemassa tuollaiseen rooliin? Joko Kimillä on varma tieto, ettei Schumi jatka tai sitten hän on saanut vakuudet, että saa tasavertaisen kaluston ja kohtelun Schumin kanssa. Muussa tapauksessa Kimi ajaa ensi kaudella muualla kuin Ferrarilla.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Speedye kirjoitti:
Schumi ja Massa ovat kavereita. Ja en sano myöskään tätä provo-mielessä, mutta jos mietitään kuka F1 jumala on niin löytyy vastaukseksi Michael Schumacher.

Kertoo paljon mm. siitä, millaisia "alaisia" Schumi haluaa. Mutta on kuitenkin lyötävä realismi tiskiin: Schumi lopettaa joskus, ja jotta Ferrari ei ole seuraavaa kymmentä vuotta kusessa, MS:n suosiminen loppuu. Olen vilpittömästi sitä mieltä, että Schumi jopa pelkää ajaa Kimppa-Pimppaa vastaan samanlaisella kalustolla. Ei se, perkele, Michael Johnsonkaan jatkanut enää kun kaverit olivat nuorempia ja nälkäisempiä. Edelleen sanon: lopeta Schumi, kun olet vielä elävä legenda, älä lopeta uraasi turpaan saaneena, "kukatahansatuollaautollavoittaa" kuskina. Ja voisimmeko jättää jumalat Jagsin heiniksi?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
er_bai_wu kirjoitti:
Kertoo paljon mm. siitä, millaisia "alaisia" Schumi haluaa. Mutta on kuitenkin lyötävä realismi tiskiin: Schumi lopettaa joskus, ja jotta Ferrari ei ole seuraavaa kymmentä vuotta kusessa, MS:n suosiminen loppuu. Olen vilpittömästi sitä mieltä, että Schumi jopa pelkää ajaa Kimppa-Pimppaa vastaan samanlaisella kalustolla. Ei se, perkele, Michael Johnsonkaan jatkanut enää kun kaverit olivat nuorempia ja nälkäisempiä. Edelleen sanon: lopeta Schumi, kun olet vielä elävä legenda, älä lopeta uraasi turpaan saaneena, "kukatahansatuollaautollavoittaa" kuskina. Ja voisimmeko jättää jumalat Jagsin heiniksi?

Ferrari tulee olemaan kusessa muutama vuosi Schumin lähdön jälkeen. Luultavasti Ross Brawn ja Jean Todt lopettavat pian Schumin jälkeen ja kun Rory Byrnekin on siirtymässä pois kuvioista on Ferrarin mahalasku välttämätön. Schumi ei todellakaan pelkää ketään, on vain normaalia että 7-kertainen maailmanmestari on tallinsa ykköskuski. Olisihan se helvetin tyhmää ettei olisi.. Tällöin Räikkösen on ansaittava se ykköskuskin status Ferrarilla ja se ei tule olemaan helppoa. Schumacher tuntee Ferrarin kuin omat taskunsa ja Räikkönen tulee uutena miehenä talliin. Mielestäni siis Schumi on ehdoton Ferrarin ykköskuski ensi kaudella jos Schumi ja Räkä samassa tallissa ajavat.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Ja mielestäni Kimin auto on ollut hyvä tänä vuonna.. Se ei ehkä ole yhtä nopea kuin viime kaudella, mutta luotettavuus taas on paljon parempi. Kimi on ajanut mm. kaksi paalua(tosin bensamäärät auttaneet) joten ei se auto aivan paska ole. Kimin kisat ovat vaan kaatuneet joko omiin tai sitten tallin kämmeihin.

Kimin auto on ollut tänä vuonna ihan tasan yhtä hyvä kuin Schumin viime vuonna. Elikkä normaalioloissa ei mitään jakoa voittotaisteluun.
Jos muuta väität, niin samalla myös vahvistat sen, että Schumi oli viime vuonna vain paska, kun ei voittanut autolla joka ei ollut huono.

Ainoa kisa jossa Kimi olisi tänä vuonna tähän mennessä voinut voittaa oli viime viikonlopun Unkarin kisa. Ja siinäkään kisassa Kimi tuskin olisi ollut edes voittaja suosikki kisan puolivälissä, jos keli olisi ollut kuiva.

Elikkä vähän realismia kehiin, kun mollaat Kimiä ja kehut Schumia. Meinaan, jos kuskit vaihtaisivat nyt autoja päikseen, niin Schumi ei voittaisi loppu kaudesta yhtään kisaa, ja Kimi voisi hyvinkin voittaa vaikka kaikki loput kisat.
Mutta koska sitä ei tule tapahtumaan, niin Schumilla on mahkut voittaa kaikki kauden loput kisat, ja Kimi taistelee vain palkintopalli sijoituksista.

P.S. Ferrarin kokoinen talli ei kaadu parin miehen lähtöön. Etenkin kun auton tekniikka puolella niihin lähtöihin on jo varauduttu siten, että Byrne ei suunnittele autoa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Kimin auto on ollut tänä vuonna ihan tasan yhtä hyvä kuin Schumin viime vuonna. Elikkä normaalioloissa ei mitään jakoa voittotaisteluun.
Jos muuta väität, niin samalla myös vahvistat sen, että Schumi oli viime vuonna vain paska, kun ei voittanut autolla joka ei ollut huono.

Ainoa kisa jossa Kimi olisi tänä vuonna tähän mennessä voinut voittaa oli viime viikonlopun Unkarin kisa. Ja siinäkään kisassa Kimi tuskin olisi ollut edes voittaja suosikki kisan puolivälissä, jos keli olisi ollut kuiva.

Elikkä vähän realismia kehiin, kun mollaat Kimiä ja kehut Schumia. Meinaan, jos kuskit vaihtaisivat nyt autoja päikseen, niin Schumi ei voittaisi loppu kaudesta yhtään kisaa, ja Kimi voisi hyvinkin voittaa vaikka kaikki loput kisat.
Mutta koska sitä ei tule tapahtumaan, niin Schumilla on mahkut voittaa kaikki kauden loput kisat, ja Kimi taistelee vain palkintopalli sijoituksista.

P.S. Ferrarin kokoinen talli ei kaadu parin miehen lähtöön. Etenkin kun auton tekniikka puolella niihin lähtöihin on jo varauduttu siten, että Byrne ei suunnittele autoa.

Miten sitten selität sen, että nämä samat miehet nostivat Ferrarin voittajaksi? Jos Ferrari ei heidän lähtöönsä kaadu niin miten oli mahdollista että juuri he saivat Ferrarin voittamaan. Kun Schumacher, Todt ja Brawn lopettavat notkahtaa Ferrari muutamaksi vuodeksi. Ei ehkä seuraavalla kaudella mutta sen jälkeen. Eli jos kuvitellaan, että Kimi menisi nyt Ferrarille ja Schumi lopettaisi niin parin kauden jälkeen Ferrarilla ei enää maailmanmestaruudesta taisteltaisi. Ferrari on ehkä tällä hetkellä nopein auto, mutta Kimin kannattaa miettiä muutaman vuoden päähän samalla kun talliaan valitsee.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Miten sitten selität sen, että nämä samat miehet nostivat Ferrarin voittajaksi? Jos Ferrari ei heidän lähtöönsä kaadu niin miten oli mahdollista että juuri he saivat Ferrarin voittamaan. Kun Schumacher, Todt ja Brawn lopettavat notkahtaa Ferrari muutamaksi vuodeksi. Ei ehkä seuraavalla kaudella mutta sen jälkeen. Eli jos kuvitellaan, että Kimi menisi nyt Ferrarille ja Schumi lopettaisi niin parin kauden jälkeen Ferrarilla ei enää maailmanmestaruudesta taisteltaisi. Ferrari on ehkä tällä hetkellä nopein auto, mutta Kimin kannattaa miettiä muutaman vuoden päähän samalla kun talliaan valitsee.

Sulkeeko nuo kaksi asiaa toisensa pois? Elikkä kun Schumi, Todt ja Brawn lopettaa, niin Ferrari ei vain yksinkertaisesti voi pärjätä? Elikkä Ferrari voi pistää lapun luukulle, kun se ei kuitenkaan tule menestymään? Kun osaamista ei F1-maailmassa ole kenenkään muun kuin näiden herrojen hallussa?

Ihmiset on aina korvattavissa uusilla. Ja ei olisi mikään ihme, vaikka jokainen noista korvattaisiin pätevämmällä henkilöllä. Se, että homma on toiminut noiden nykyisten herrojen kanssa, ei pois sulje sitä mahdollisuutta, että se voisi toimia myös muiden pyörittämänä.
Ei pidä antaa menneisyyden tulosten sokaista niin paljon, että tulevaisuudessa uusilla nimillä ei pystyttäisi vastaavaan. Vaikeaa se on sillä, Ferrari teki monta vuotta lähes virheetöntä työtä, mttta ei suinkaan mahdotonta.

Minun mielipiteeni on siis se, että Ferrari ei tule sieltä kärjestä mihinkään tippumaan, vaikka siellä henkilöstö menisikin osiksi uusin.
Nämä sinun lanseeraamasi nuoret ja nälkäiset henkilöt haluavat myös jättää nimensä tallin historiaan, ja se merkitsee sitä he tekevät kaikkensa menestyksen eteen.

Mutta voithan sinä toki rauhassa väittää, että Ferrari kaatuu noiden miesten lähtöön. Sinua ei vain usko kukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös