F1-ketju

  • 662 607
  • 5 069

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Speedye kirjoitti:
Ohhoh.. Pistää kyllä miettimään. Tuo peuraan törmääminen kuulostaa kyllä perin oudolta.. Saa nähdä miten miehelle käy, ainakin jonkinasteisia vammoja luulisi jäävän noin pahasta aivovauriosta. Harmin paikka..

Tuo on onnettomuus, millaista ei yksinkertaisesti pitäisi päästä tapahtumaan. Harmin paikka, toivotaan, että Da Matta toipuisi edes suhteellisen hyvin vammastaan. Vakavalta toki kuulostaa.

Ihan ainutkertainen tapaus tuo peuraan törmääminen ei suinkaan ole. Muistan, että silloin, kun aloin seuraamaan formuloita (eli joskus 1986-1987) ruotsalainen Stefan Johansson törmäsi McLarenillaan peuraan jossain GP-kilvassa (tai aika-ajoissa). Tuolloin ei käynyt huonosti, kuin peuralle ja autolle. Johansson selvisi vammoitta.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B0DE5DC1138F936A2575BC0A961948260

EDIT: Olikin näemmä harjoitukset, Itävallan GP, vuonna 1987. Tuossa oli kyllä ainekset paljon pahempaankin.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Itse en Alonsolta ole lukenut ensimmäistäkään tämmöistä haastattelua. Joten viititkö heittää linkkiä edes yhteen semmoiseen?

Alonso sanoi viime vuonna, ettei F1 ole hänelle mikään intohimo ja tekee sitä vain työnään. Täten tuo mahdollinen lopettaminen nuorena ei välttämättä yllätä, mutta toisaalta pitää muistaa minkä ikäisiä esim. Räkä ja Alonso ovat. Aika nuoria jannuja, joiden mielipiteet muuttuvat satavarmasti vielä useaan otteeseen vuosien saatossa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
F1 Heroes,

Elikkäs toiselta palstalta poimutti pätkä, F1-uran karummasta puolesta.

EDIT: Mtv3:sen formulasivuilla on otsikko jonka mukaan FIA kieltää Ferrarin suosimisen. Vähän pisti huvittamaan tuo otsikko. Ei kait nyt helvetti sitä myöntäisi, vaikka suosisivatkin. Ja ainakaan tämän kauden perusteella ei suosintaa ole tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Itse en Alonsolta ole lukenut ensimmäistäkään tämmöistä haastattelua. Joten viititkö heittää linkkiä edes yhteen semmoiseen?

Valitettavasti en laita haastatteluja mihinkään arkistoon. Tulee kuitenkin luettua lehtiä ja katsottua tv:tä melko runsaasti. Olisi mieletön duuni arkistoida kaikki mitä lukee tai näkee. Viime vuoden päätteeksi Alonso kuitenkin valotti tulevaisuudensuunnitelmiaan sekä Espanjan että Saksan tv:ssä ja muistaakseni lehdissäkin. Sanoi, että on saavuttanut sellaista, mitä on nuoresta saakka unelmoinut, mutta kun kysyttiin vertailua Schumiin niin Alonso sanoi muistaakseni ajavansa noin 5 vuotta ja haluavansa lopettaa alle kolmekymppisenä. Hän sanoi, etteivät formulat ole hänelle sellainen intohimo, vaan haluaa tehdä myöhemmin muita asioita.

Villeneuve muuten pihalle Bemarilta ab sofort. Kubica saanee siis ajaa loppukauden kisat.
 

scholl

Jäsen
HemmoP kirjoitti:
Ai niinkuin Häkkisellä ?

No kyllähän Häkkinen pari vuotta sai dokata tuossa, joten vapauksia hänelläkin on. Sanon vain, että tiukemman muijan kuin Räkällä tällä hetkellä. Ei pysy paketti kasassa ilman uutta muijaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Valitettavasti en laita haastatteluja mihinkään arkistoon. Tulee kuitenkin luettua lehtiä ja katsottua tv:tä melko runsaasti. Olisi mieletön duuni arkistoida kaikki mitä lukee tai näkee. Viime vuoden päätteeksi Alonso kuitenkin valotti tulevaisuudensuunnitelmiaan sekä Espanjan että Saksan tv:ssä ja muistaakseni lehdissäkin. Sanoi, että on saavuttanut sellaista, mitä on nuoresta saakka unelmoinut, mutta kun kysyttiin vertailua Schumiin niin Alonso sanoi muistaakseni ajavansa noin 5 vuotta ja haluavansa lopettaa alle kolmekymppisenä. Hän sanoi, etteivät formulat ole hänelle sellainen intohimo, vaan haluaa tehdä myöhemmin muita asioita.

Asia bueno. Aika moni muukin samanlaisia haastatteluja lukenut/kuullut. Itselläni ei ole sattunut silmiin/korviin tuo haastattelu.

Näiden uusien tietojen valossa olen yhä vahvemmin sitä mieltä, että Alonso ei tulisi enää ikinä voittaa mestaruutta. Siellä on kuitenkin monta kaveria, jotka rakastaa ajamista, joillekka sen mestaruuden mielummin soisi.
Alonso voisi oikeastaan lopettaa uransa jo tähän kauteen, ja keskitty kulmakarvojensa ylläpitoon. Se taitaa kuitenkin olla kokopäivä duuni.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Ted Raikas kirjoitti:
Räikkösen en usko lopettavan ihan muutamien vuosien sisällä, etenkään jos mestaruutta ei ole tullut.

Mestaruuden saaminen tai saamattomattomuus vaikuttaa varmaan paljon, mutta eikös Räikkönenkin ole antanut sen suuntaisia lausuntoja, että aikansa kaikkea. Hänhän on mm. puhunut siirtymisestä rallin puolelle.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hemingway kirjoitti:
Mestaruuden saaminen tai saamattomattomuus vaikuttaa varmaan paljon, mutta eikös Räikkönenkin ole antanut sen suuntaisia lausuntoja, että aikansa kaikkea. Hänhän on mm. puhunut siirtymisestä rallin puolelle.
Tuosta en tiedä sen enempää. Oletin vain. Mielestäni Räikkönen on kuitenkin ennen kaikkea kilpa-ajaja, ei rahan perässä juoksija. Sanoi anti-kimistit mitä haluaa ja hyvä kuskihan se on myös.

Toivon mukaan voittaa edes sen yhden mestaruuden lähivuosina.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
repe_joke kirjoitti:
Alonso voisi oikeastaan lopettaa uransa jo tähän kauteen

Olen ymmärtänyt, että Alonso suhtautuu ajamiseen hyvin kurinalaisesti ja ammattimaisesti samaan tapaan kuin Schumacher. Kimillä taitaa olla rennompi ote. En oikein tiedä, miten sitoutuneisuutta pitäisi mitata.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hemingway kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että Alonso suhtautuu ajamiseen hyvin kurinalaisesti ja ammattimaisesti samaan tapaan kuin Schumacher. Kimillä taitaa olla rennompi ote. En oikein tiedä, miten sitoutuneisuutta pitäisi mitata.

Ei kyse ole siitä mitenkä sitoutunut on hommaan. Kyse on siitä, että kaverilla ei taida olla intohimoa lajia kohtaan. Itse en arvosta semmoisia urheilijoita juurikaan, jotka on lajissa vain rahan takia. Ja sen kuvan minä ainakin saan Alonson kommenteista.
Itselläni ei sitten taas ole sen enempää Kimin kuin Alonsonkaan työskentely tavoista tietoa, joten niihin en edes halua ottaa kantaa. Totean vain, että molemmat taitavat tehdä työnsä ihan hyvin, kun saavat ensi kaudella jatkaa isoissa talleissa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
repe_joke kirjoitti:
Ei kyse ole siitä mitenkä sitoutunut on hommaan. Kyse on siitä, että kaverilla ei taida olla intohimoa lajia kohtaan.

Tuskinpa ykkösiin pääsee ilman intohimoa. Alonso ajaa sen minkä ajaa ja sitten lähtee pois. Häkkinenkin häippäsi hyvissä ajoin ennen Schumia, mutta en silti sanoisi, ettei hänellä ollut intohimoa.

Itse en arvosta semmoisia urheilijoita juurikaan, jotka on lajissa vain rahan takia.

Harva kuski siellä rahan takia ajaa. Näyttikö sinusta Alonson ajo sunnuntaina siltä, että kunpahan tässä köröttelen jotta palkkapussi paisuisi? Minusta hän ajoi raivoisasti ja taitavasti - intohimolla.

En ole sitten mikään Alonso fani.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hemingway kirjoitti:
Tuskinpa ykkösiin pääsee ilman intohimoa. Alonso ajaa sen minkä ajaa ja sitten lähtee pois. Häkkinenkin häippäsi hyvissä ajoin ennen Schumia, mutta en silti sanoisi, ettei hänellä ollut intohimoa.



Harva kuski siellä rahan takia ajaa. Näyttikö sinusta Alonson ajo sunnuntaina siltä, että kunpahan tässä köröttelen jotta palkkapussi paisuisi? Minusta hän ajoi raivoisasti ja taitavasti - intohimolla.

En ole sitten mikään Alonso fani.

Jos Alonso sanoo suoraan, että formulat eivät hänelle ole semmoinen intohimo, että sitä viitsisi tehdä pitkään, niin mitenkä helvetillä siitä saa jotain muuta väännettyä?

Kait miehellä on voittamisen vietti ihan perkeleen moinen, kun on mestaruudenkin saavuttanut, mutta se ei poista sitä fatkaa, että tällä hetkellä Alonson omien sanojen mukaan F1 on hänelle vain välietappi matkalla johonkin muuhun.
Tosin itse luulen, että mieli miehellä muuttuu, kunhan ikää tulee vähän lisää. Kilpailuvietistä kun ei pääse eroon, ei sitten millään. Se on sisään rakennettu asia, joka joillakin on ja joillakin ei.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Mark Webber siirtyy ensi kaudeksi Red Bullille. Red Bull ilmoitti myös David Coulthardin jatkavan tallissa. Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Heikki Kovalainen saisi paikan Renaultilta. Enää ei ole mielestäni tarjolla parempaakaan vapaana olevaa vaihtoehtoa, etenkään, jos Räikkönen menee Ferrarille. Vaikka suomalaisten kohdalta mitään ei olekaan vahvistettu, uskoisin Kovalaisen ajavan Renaultilla ja Räikkösen Ferrarilla.

http://www.sportnetwork.net/main/s111/st101887.htm?fromrss=1
 

scholl

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Tosin itse luulen, että mieli miehellä muuttuu, kunhan ikää tulee vähän lisää. Kilpailuvietistä kun ei pääse eroon, ei sitten millään. Se on sisään rakennettu asia, joka joillakin on ja joillakin ei.

Kilpailuvietin voi suunnata johonkin muuhunkin niinkuin Marjo Matikainen teki, joka lopetti hiihtouransa 23 vuotiaana. Ja Häkkinenkin lopetti jostakin syystä ja yritti laittaa sitten kilpailuvietin baaririntamalle, mutta se ei tuntunut miltään loppupeleissä ja mies palasi ratin taakse.

Eivät kaikki halua tyydyttää kilpailuviettiään koko ikäänsä formula ykkösissä, sillä jossakin muualla on píenemmät paineet, enemmän vapauksia, rennompi ilmapiiri jne., joten voi olla ihan hyvinkin mahdollista, että jos Alonsollakin alkaa jossain vaiheessa mennä huonommin niin hän pitää pari sapattivuotta ja tulee sen jälkeen jossain toisessa sarjassa kilparadoille. Alonso ja Räkä eivät ole samanlaisia kuin Häkä ja Schumacher. Ensimainitut haluavat ajaa niin perkeleesti ja voittaa, mutta heiltä puuttuu jollain tavalla se jälkimmäisten halu nousta joka aamu ja tehdä kaikkensa sen eteen, että kilpailukyvyltään heikommasta autosta saadaan voittajapeli, vaikka siihen menisikin vuosia.

Itse olen sitä mieltä, että elämä koostuu tietyistä projekteista ja jos ikuisesti tekee samaa juttua, siihen leipääntyy. Schumi tosin on sanonut, että nauttii valtavasti ajamisesta, eikä saa mistään muusta samanlaisia fiiliksiä ja koska millään muulla autolla ajaminen ei tunnu samalta kuin formula 1:llä, ajaa hän yhä tuossa luokassa voitosta.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Räikkönen ferrarilla ja Kovalainen rellulla joten molemmilla pitäisi olla luotettava ja nopea auto joten odotettavissa suomalaisten kaksintaistelu formuloiden maailmanmestaruudesta vai? Räikköseltä odotan ainakin mestaruutta. Kovalaiselle tuskin kannattaa mitään mestaruus paineita ekalla kaudella asettaa ,mutta jos auto kestää niin säännölisesti pisteille ja silloin tällöin vierailee palkintopallilla. Tallipaikkoja jaettaessa on vielä Mclarenin toinen paikka auki ja ei sinne kovin montaa vaihtoehtoa ole Delarosa tai joku oma juniori.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Bloogi kirjoitti:
Räikkönen ferrarilla ja Kovalainen rellulla joten molemmilla pitäisi olla luotettava ja nopea auto joten odotettavissa suomalaisten kaksintaistelu formuloiden maailmanmestaruudesta vai? Räikköseltä odotan ainakin mestaruutta. Kovalaiselle tuskin kannattaa mitään mestaruus paineita ekalla kaudella asettaa ,mutta jos auto kestää niin säännölisesti pisteille ja silloin tällöin vierailee palkintopallilla. Tallipaikkoja jaettaessa on vielä Mclarenin toinen paikka auki ja ei sinne kovin montaa vaihtoehtoa ole Delarosa tai joku oma juniori.
Jos nämä spekulaatiot toteutuvat ja Schumacher lopettaa tulee ensi kaudesta hyvin mielenkiintoinen. Ferrarilta varmaan poistuisi "Schumin" lopettamisen yhteydessä tätä ydinporukkaa, mm. Ross Brawn on puhunut sapattivuodesta. Miten tämä sitten vaikuttaa tallin iskukykyyn? Renault saattaa puolestaan kärsiä alkukaudesta, kun he saavat uuden rengasvalmistajan Michelinin poistuessa tämän kauden jälkeen. Kovalaiselta ei kai liikoja voi vaatia ensimmäisellä kisakaudella. Toisena tallissa Fisichella, mutta onko hänestä johtotähdeksi? Fisichella ei ole vakuuttanut tällä ja viime kaudella, mutta voisiko hän nousta uudelle tasolle, kun on selkeä ykkönen tallissa (ainakin kauden alussa)?

McLarenin en usko turvautuvan Hamiltoniin ainakaan ensimmäiseksi. Luultavasti Hamiltonia yritetään saada ensi kaudeksi toiseen talliin. Esimerkiksi Midlandin kanssa on keskusteltu Mercedeksen asiakasmoottoreista ja sen myötä Hamiltonille saataisiin paikka sieltä. Sitten McLarenin vaihtoehdoiksi Alonson pariksi jäisivät de la Rosa tai Gary Paffet. Niin, ja onhan Villeneuve jälleen vapailla markkinoilla... :)
 

scholl

Jäsen
Sen verran muuttuu voimasuhteet formula ykkösissä ja minusta tuntuu nyt siltä, että Alonson lähteminen Renaultilta näkyy heillä jo nyt. Eikä Fisichellasta ole johtotähdeksi. Uskon, että McLaren-Mercedes on ensi vuonna parempi paketti ja Häkän vinkin mukaisesti Räikkösen kannattaisi ehkä jäädä sinne. Hänellä on samanlainen tilanne nyt nimittäin, kun mitä oli JP:n tullessa. Eli kun on erilaiset ajotyylit niin se, joka on tehnyt jo vuosia mekaanikkojen ja insinöörien kanssa hommia, saa todennäköisesti käyttöönsä auton, joka sopii paremmin hänen ajotyylilleen kuin mitä tallikaveri saa.

Jo F1-mielenkiinnon säilymisen vuoksi olisi hyvä, mikäli MS jatkaisi ensi vuonna, mutta jos nyt tulee mestaruus ja ennenkaikkea, mikäli Brawn, Todt ja kumppanit eivät ole jatkossa käytettävissä niin haluaako hän enää olla mukana. Ferrarin kannalta paketissa on muutenkin riskejä, sillä Massaakaan ei ole vielä kunnolla ajettu sisään kakkoseksi.

Renaultin tilanne näyttää ensi vuonna kuskirintamalla heikolta. Pari korkeintaan hyvänä päivänä keskinkertaista ajajaa. Siinä ei maailmanmestaruutta tule edes hyvällä autolla. Ellei Räikkönen sinne siirry.

Honda, Toyota ja Red Bull lienevät talleja, jotka hyötyvät suurten ehkä mahdollisista käynnistysvaikeuksista. Kuskit eivät vaihdu (pl. toinen härkä), joten suunta pitäisi olla eteenpäin. BMW taas on puolestaan ehkä vielä liian kaukana, kun ajatellaan menestystä tallina ja Williamsilla taas uudet Toyotan moottorit on kysymysmerkki. Muista lienee turha edes puhuakaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
IS-arvaajassa oli tällä kertaa ihan hyvää juttua formuloista.

Mielenkiintoisin oli kuitenkin mahdollinen Räkän hyllyttäminen. Itsehän spekuloin tuolla asialla jo heti Montoyan potkujen jälkeen. Arvaajan jutun mukaan, Mclaren ei tarvitsisi Räkää välttämättä loppukaudesta, kun sillä on jo kuitenkin soppari Ferrarille, ja Räkä kuulemma auttaa Schumia mm-taistelussa, joka taas eroaa tallin tavoitteista saada Alonso mestariksi.
Itse en olisi yllättynyt, vaikka Räkä ei loppukautta laarenilla ajaisikaan. Tosin pidän todennäköisempänä, että mies kuitenkin kauden kaikki kisat.

Briatore oli todennut, että on harmi, kun Kimi ei tule Renaultille. Joten Kimin Ferrari sopimus lienee varma. Sama herra väitti myös, Schumin lopettavan tähän kauteen.

Ferrarin tallista oli lehdessä ihan mielenkiintoinen juttu. Siinä kerrottiin mahdollisista muutoksista ensi kaudelle, ja tallin nykytilasta ylipäänsä.
Itselleni oli suuri yllätys, että Byrne ei ole suunnitellut viime eikä tämän vuotista Ferraria, koska on lopettelemassa uraansa.
Tätä taustaa vasten Ferrarin ei tarvitse olla huolissaan autonsuunnittelusta, vaikka Byrne tallista häipyykin.
Brawnin, ja Todtin tilannetta spekulointiin myös (ylläri). Noista kahdesta Ferrarin menestykseen ennakoitiin enemmän vaikuttavan Todtin mahdollinen tallista poistuminen. Ja itse täytyy yhtyä tuohon mielipiteeseen.

Ainiin, ja Mclaren menettää jälleen suuren sponsorin, kun Siemens lopettaa F1:ssä mainostamisen tähän kauteen.

Kaiken kaikkiaan ensi kausi näyttää olevan uusi alku F1:lle. Palikat ikään kuin jaetaan uudestaan, eikä kukaan tiedä mikä talli ponnistaa korkeimmalle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
repe_joke kirjoitti:
Ferrarin tallista oli lehdessä ihan mielenkiintoinen juttu. Siinä kerrottiin mahdollisista muutoksista ensi kaudelle, ja tallin nykytilasta ylipäänsä.
Itselleni oli suuri yllätys, että Byrne ei ole suunnitellut viime eikä tämän vuotista Ferraria, koska on lopettelemassa uraansa.
Tätä taustaa vasten Ferrarin ei tarvitse olla huolissaan autonsuunnittelusta, vaikka Byrne tallista häipyykin.
Byrnehän on ollut nykyisen suunnittelijan (nimeä nyt en muista) konsulttina nämä 1,5 kautta tähän mennessä. Byrnehän on ollut lopettamassa uraansa jo muutaman kauden, mutta Schumi onnistui puhumaan Byrnen takaisin hommiin pääsuunnittelijaksi kunnes sitten nyt on toiminut vain konsulttina nykyiselle pääsuunnittelijalle, joka muistaakseni oli aikanaan Byrnen ns. lähin mies.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pakkipari kirjoitti:
Byrnehän on ollut nykyisen suunnittelijan (nimeä nyt en muista) konsulttina nämä 1,5 kautta tähän mennessä. Byrnehän on ollut lopettamassa uraansa jo muutaman kauden, mutta Schumi onnistui puhumaan Byrnen takaisin hommiin pääsuunnittelijaksi kunnes sitten nyt on toiminut vain konsulttina nykyiselle pääsuunnittelijalle, joka muistaakseni oli aikanaan Byrnen ns. lähin mies.

Tätä samaa kerrottiin lehdessä.Tämä nykyinen suunnittelija on nimeltään Aldo Costello, joka on suunnitellut tämän vuotisen auton Nicolas Tombazisin kanssa (hänet värvättiin Mclarenilta parantamaan Ferrarin aerodynamiikkaa), Byrnen toimiessa neuvonantajana.
Että minusta tosiaan autonsuunnittelu puolella Ferrarilla on tilanne hyvin hallussa.
 

scholl

Jäsen
Jos formula-asioissa kuuntelee suomalaislehtiä (pl. TS) niin on todennäköisesti aina useita päiviä ellei jopa viikkoja jäljessä uutisoinnissa.

Niin Rory Byrnehän jäi eläkkeelle ja Benettonin jälkeen ja vetäytyi Thaimaaseen. Samaan osoitteeseen hän on halunnut monta kertaa siirtyä sittemmin Maranellostakin, mutta tosiaan Ferrarin onneksi on yhä suostunut ja suostunee jatkossakin pari vuotta olemaan konsulttina ja näin ollen Aldo Costan apuna.

Briatoren ja Ecclestonen lausunnot ovat aika pitkälti laskelmoituja. Kumpikin on todellinen lausuntoautomaatti ja mielipide muuttuu kuin paita päällä konsanaan. Jos Flavio sanoo tänään, että Schumi lopettaa niin silloin todennäköisesti lausuu huomenna sen luonteisesti, että Schumi jatkaisi kuten sanoi viikko aiemminkin.

Itse ihmettelen sitä, että mitä Schumi nyt sitten alkaisi tekemään, jos lopettaisi. Mies on edelleen kilpailukykyinen, joten miksei ajaisi pari kautta lisää ja lopettaisi 10-kertaisena maailmanmestarina.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä, että mitä Schumi nyt sitten alkaisi tekemään, jos lopettaisi. Mies on edelleen kilpailukykyinen, joten miksei ajaisi pari kautta lisää ja lopettaisi 10-kertaisena maailmanmestarina.

Jos asian ajattelee tuolla tavalla, niin Schumi ei lopeta ikinä. Tai ei ainakaan ennen kuolemaansa.
Ainahan se on sama dilemma. Mitäs mä teen uran jälkeen? Ei se ongelma poistu ajaa mies vain kauden loppuun, tai sitten vielä 10 vuotta lisää. Kilpailukykykään tuskin laskee niin dramaattisesti, että lopettamaan joutuu sen takia seuraavan 10 vuoden aikana.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Jos asian ajattelee tuolla tavalla, niin Schumi ei lopeta ikinä. Tai ei ainakaan ennen kuolemaansa.
Ainahan se on sama dilemma. Mitäs mä teen uran jälkeen? Ei se ongelma poistu ajaa mies vain kauden loppuun, tai sitten vielä 10 vuotta lisää. Kilpailukykykään tuskin laskee niin dramaattisesti, että lopettamaan joutuu sen takia seuraavan 10 vuoden aikana.

Niin.. Scholl lähinnä tarkoittikin varmasti sitä, että miksi lopettaa jos taistelee joka vuosi maailmanmestaruudesta? Tietenkin jos käy niin kuin esim. Damon Hillille tai Mika Häkkiselle, että alkaa taso laskea niin kannattaa lopettaa. Mutta Schumin tapauksessa voittoja tulee entiseen tahtiin ja mies taistelee radalla kuin parhaimpina päivinään. Eniten minua ihmetyttää se, että miten voi olla mahdollista etteivät nämä nuoret hurjapäät pysty Schumia lyömään.. Ok, Alonso on siinä onnistunut viime kaudella ja tämän kauden alussa mutta yllättävän hyvin 38-vuotias Schumi näitä nuoria vastaan pärjää.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
repe_joke kirjoitti:
Ainiin, ja Mclaren menettää jälleen suuren sponsorin, kun Siemens lopettaa F1:ssä mainostamisen tähän kauteen.
Vaikka Siemens poistuu, saa McLaren ison sponsorin Vodafonesta, joka aloittaa sponsoroida tallia ensi kaudesta alkaen. Tosin summista en tiedä mitään ja tuskin niitä on julkistettukaan. Jotain kertoo se, että tallin nimeksi tulee Vodafone McLaren-Mercedes. Samalla Ferrari menettää Vodafonen sponsorina, joka on ollut mukana tallissa vuodesta 2002, sopimuksen arvo on ollut noin 23 milj. puntaa vuodessa. En tiedä sitten, mainittiinko tätä Veikkaajan jutussa, kun en ole sitä lukenut.

Uutinen Vodafonen tulosta McLarenin pääsponsoriksi (BBC)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää se, että miten voi olla mahdollista etteivät nämä nuoret hurjapäät pysty Schumia lyömään.. Ok, Alonso on siinä onnistunut viime kaudella ja tämän kauden alussa mutta yllättävän hyvin 38-vuotias Schumi näitä nuoria vastaan pärjää.

No lopeta ihmettely, ja tarkastele asiaa siltä kantilta, että paskalla ei tule voittoja. Sen huomasi Schumi viime vuonna, kun Alonso ja Räkä (ja moni muukin) pyyhkivät saksalaismestarilla lattioita.
Nyt kun Ferrari on taas mm-sarjan paras paketti, niin Schumi pärjää. Miksi se muka on ihmeellistä? Etenkin kun tallikaveriksi otetaan aina joku, joka suostuu orjan rooliin? Ei ne ajotaidot vuosien saatossa mihinkään häviä.

Hillin vauhti "hyytyi" kun tallit olivat paskoja, ja ei mies muutenkaan kuskina kummoinen ollut. Häkkisen kadonnut motivaatioa, ja hyytynyt vauhti viimeisellä kaudella sen sijaan on kiistaton fakta. Vaikka sieltä kaksi voittoa tulikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös