Alonso? Voitti mestaruudenkin tuolla Brasilian kisassa...#37 kirjoitti:Ei todellakaan ole epäselvää kuka on paras kuljettaja tässä sarjassa.
Grome kirjoitti:Hävettää olla suomalainen, kun ei jaksanu nousta katsomaan kisaa herätyksestä huolimatta. Ja huomisesta uusinnastakaan ei ole apua. Vittu.
Mitä sille Montoyalle tapahtui? Tärkeitä pisteitä mersulle olisi voinnut tulla enemmänkin.
Mitchner kirjoitti:Upeaa Kimi! Hyvä Alonso. Molemmilta sellaista kilvanajoa, ettei paremmasta väliä, eli toinen toistaan näyttävämpiä ohituksia. Kisa eli koko ajan ja voittoratkaisu tuli makeimmalla mahdollisella tavalla eli viimeisellä kierroksella.
Fisichellalla oli voiton avaimet, mutta tässä nähtiin hyvän ja erinomaisen kuskin ero. Fisicolla ei ollut riittävästi kanttia pidätellä Kimiä. Vähän sama tilanne oli Imolassa, jossa Alonso osasi peitellä Schumin hyökkäyksen. JJ Lehto ansaitsee kiitosta siitä, että selosti näitä ohitustapahtumia tarkasti.
Jossiteltavaa jäi vähän siitä Klien-Alonso -tapauksen tuomariratkaisusta, jossa jälkimmäinen hukkasi jotain 9 sekuntia. Eikö Allu päästänytkään Klieniä ohi sen jälkeen kun oli oikaissut shikaanin?
Kannattaa oikeasti seurata tätä sarjaa, voit oppia jotain.Ted Raikas kirjoitti:Alonso? Voitti mestaruudenkin tuolla Brasilian kisassa...
Mikke73 kirjoitti:Kannattaa oikeasti seurata tätä sarjaa, voit oppia jotain.
Ja selvennykseksi: paras kuljettaja ei välttämättä voita maailmanmestaruutta, siihen tarvitaan myös riittävän hyvä/kestävä auto.
Ei kyse ole siitä, ettenkö pitäisi Räikköstä helvetin hyvänä kuskina ja kannattaisi häntä. Alonso nyt kuitenkin on mestari ja kerännyt enemmän pisteitä, joten hän on parempi kuski. Kyllä tuo asia mielestäni riittää tekemään sen faktan. Sama jääkiekossakin on, että voit prkl soikoon hallita ja kieputtaa sitä peliä vaikka kuinka, mutta jos teet vähemmän maaleja kuin vastustaja, niin olet hävinnyt ja olet huonompi. Tyylipisteitä ei jaeta, vain voitto merkitsee.Mikke73 kirjoitti:Kannattaa oikeasti seurata tätä sarjaa, voit oppia jotain.
Ja selvennykseksi: paras kuljettaja ei välttämättä voita maailmanmestaruutta, siihen tarvitaan myös riittävän hyvä/kestävä auto.
Ted Raikas kirjoitti:Alonso nyt kuitenkin on mestari ja kerännyt enemmän pisteitä, joten hän on parempi kuski. Kyllä tuo asia mielestäni riittää tekemään sen faktan. Sama jääkiekossakin on, että voit prkl soikoon hallita ja kieputtaa sitä peliä vaikka kuinka, mutta jos teet vähemmän maaleja kuin vastustaja, niin olet hävinnyt ja olet huonompi. Tyylipisteitä ei jaeta, vain voitto merkitsee.
Ted Raikas kirjoitti:Alonso nyt kuitenkin on mestari ja kerännyt enemmän pisteitä, joten hän on parempi kuski.
Ja lopuksi vielä vastaavan logiikan mukainen esimerkki rallimaailmasta. Nimittäin 44 mm-pisteellään maailmanmestaruuden voittanut Richard Burns oli koko sarjan paras kuljettaja kaudella 2001.V-man kirjoitti:Samanlaisella logiikalla Kimmo Koskenkorva on parempi jääkiekkoilija kuin Jarkko Immonen. Kossulla on mestaruus, Jarkolla ei.
No joo... myönnettäkööt, että ajatusmallini oli hivenen aukkoja täys. Itsekin sitä tarkemmin katsasteltuani, huomaan epärealistisuutta.V-man kirjoitti:Samanlaisella logiikalla Kimmo Koskenkorva on parempi jääkiekkoilija kuin Jarkko Immonen. Kossulla on mestaruus, Jarkolla ei.
Ted Raikas kirjoitti:Kait tuota pientä pettymystä yrittää jollain peitellä, heh. Totuus on kyllä se, että Alonso on myöskin erittäin kova kuski ja Räikkösen ohella, tai kenties juuri jälkeen kovin. Kaksi parasta joka tapauksessa.
Mikke73 kirjoitti:Ja selvennykseksi: paras kuljettaja ei välttämättä voita maailmanmestaruutta, siihen tarvitaan myös riittävän hyvä/kestävä auto.
Analyytikko kirjoitti:Salo nyt tajuaa asioista huomattavsti vähemmän kuin Mustakari.
Sasha kirjoitti:Tänään en jaksanut kisaa nousta katsomaan, mutta onhan tuo Maikkarin "F1-tiimin" amatöörimäisyys ja melkeinpä yleinen tyhmyys ärsyttänyt tässä pari vuotta. Jos Kimi ei ole paalulla, niin joku alkaa heti laskemaan bensakuormia ja sitä rataa.
Timi kirjoitti:En ole hirveämmin katsellut MTV3:sen lähetyksiä, mutta kyllähän tuo spekulointi bensanmäärästä kuuluu tähän lajiin. Ei sitä tehdä vain Suomessa vaan esim. Itävallan "Yleisradion" kommentaattori tekee tottakai aivan samaa, sillä se on olennainen osa kisastrategiaa. Vai missasinko jonkun pointin viestissäsi?
Mikäs tässä haittaa? Eikös melko monessa kilpailussa juuri näin ole ollutkin? Tää on taas niin tätä muoti-ilmiötä kun pitää haukkua kaikki jutilat, mustakarit sun muut. Kai se on kivaa. Ja ne spekuloinnit nyt vaan sattuvat kuulumaan F1:siin. Jos bensamääriä sun muita spekulointeja ei saisi suorittaa, lienee syytä siirtyä vaikka seuraamaan ruohon kasvamista.Sasha kirjoitti:Olet ihan oikeassa, bensamäärät on olennainen osa lajia. Mutta pointtini oli se, että jos Kimi ei ole paalulla, niin nämä herrat eivät koskaan myönnä paalumiestä Kimiä nopeammaksi, vaan alkavat aina puhumaan "X:llä oli varmaan paljon vähemmän bensaa kuin Kimillä..".
Niilo kirjoitti:Lisäksi huvittaa, että tallipäällikkö ei voi myöntää sitä että tallimestaruuden ja kuljettajienmestaruuden menettäminen johtui vain ja ainoastaan huonosta autosta! Surkea selitys joka löytyy maikkarin sivuilta:
...
- Kesken Australian aika-ajon alkaneella sateella oli suurempi psykologinen vaikutus kuin osasimme arvioida. Kuljettajamme olivat avauskisan ensimmäisillä kierroksilla tuhrautuneita, minkä seurauksena he ajoivat leveäksi ja rikkoivat autojaan. Tämä mieliala jäi päälle kaikkien kaukokisojen ajaksi. Menetimme niiden myötä mestaruuden. Meidän olisi pitänyt saada itsemme paremmin kasaan ja ottaa enemmän riskejä alkukisoissa, Dennis sanoi.