Mainos

F1-ketju

  • 664 026
  • 5 069

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Rupesi jokseenkin veettään eilen Maikkarin touhu lehdistötilaisuuden suhteen, joten päätin runoilla hieman palautetta:

Tervehdys

Haluan antaa Teille palautetta koskien eilistä 25.9 ajettua Formula 1 Brasilian osakilpailua ja etenkin kilpailun jälkeistä Formula studiota, jos sitä nyt voi sellaiseksi kutsua.

Normaali kisaviikonloppuna, jolloin kilpailu alkaa 15.00 tulee formula 1 höpötystä sunnuntaina 3 tuntia. Kilpailun jälkeen oleva Formula 1 studio kestää peräti 45 min, jossa kilpailu käydään läpi uudelleen. Eilen tullut studiolähetys oli naurettava ja todella ala-arvoinen. Mainostatte itseänne Formula 1 kanavaksi, mutta eilisen perusteella ei kannata kauheasti mainostaa itseään Formula 1 kanavaksi. Kauden mielenkiintoisin lehdistötilaisuus ja Te onnistutte täydellisesti pilaamaan sen typerillä mainoksillanne!

Palkintojen jaon jälkeen tuli mainoksia (taisi olla joku hikinen uutisten lööppi). Sen jälkeen näytettiin juuri ja juuri Montoyan, Kimin ja Alonson haastattelu englanniksi. Sitten yllätys yllätys mainoksia, jonka jälkeen lähetys jatkui n. minuutin Kimin (nauhoitetulla?) Suomen kielisellä osuudella. Sitten lähetys loppukin.

Kysyisin mitä Teillä siellä ohjelmisto-osastolla aikuisten oikeasti eilen ajateltiin? Ottikon niin paljon pattiin, kun Alonsosta tuli mestari, että ette voineet näyttää kunnolla lehdistötilaisuutta?

Niin ja ei ollut ensimmäinen kerta kun lehdistötilaisuuden näyttäminen oli floppi. Muistissa on hyvin Indianapoliksen lehdistötilaisuus farssi! Te ette silloin edes vaivautuneet näyttämään tuota lehdistötilaisuutta (köyhien kanavalla). Kerrankin mielenkiintoinen lehdistötilaisuus niin ei edes näytetä!

Eivät ne uutiset nyt niin tärkeitä ole, etteivätkö ne voisi siirtyä muutaman minuutin. 99 % ohjelmistanne eivät ala ajallaan, joten eikö nyt olisi voitu tehdä poikkeusta?

Keväällä 2003, jolloin päätitte siirtää Kärpät-Tappara finaalin jatkoajan näyttämisen Mtv3+ kanavalle vaikka peli oli pahasti kesken. Perustelitte, että Teidän on pakko näyttää Formulaa, koska olette tehneet sellaisen sopimuksen. Eikö sama sopimus ollut eilen voimassa?


Loppuun (ei palautteessa) voisin tässä todeta, että oikea mies voitti maailman mestaruuden. Vaikka Kimi on suomalainen, niin olen sitä mieltä että Alonso todellakin ansaitsi mestaruuden. Alonso ja Renault ovat olleet loistava kokonaisuus tällä kaudella. Kimi on kieltämättä ollut nopea, mutta kiitos MacLarenin Kimillä ei edelleenkään ole sitä maailmanmestaruutta. Luotettavammalla autolla niitä olisi jo Kaksi!
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnittelut Oviedon miehelle vaan minunkin puolestani. Jälki on ollut kypsää läpi kauden Monrealia lukuunottamatta. Ansaittu mestaruus, kuten Kimikin rehdisti totesi. Nyt on kaksi kisaa vielä jäljellä ja McLaren ottaa takuulla merkkimestaruuden, ellei jotain todella odottamatonta tekniikkapulmaa satu. Ron Dennis oli pettynyt kaksoisvoitosta huolimatta kun kuskien mestaruus ratkesi. Ymmärrettävää sinänsä, auto kun on niin laadukas peli.

Ferrarihan asetti viime vuonna aivan uudet standardit SEKÄ kilpailukyvylle ETTÄ luotettavuudelle. MP4-20 on luotettavuutta lukuun ottamatta lähes yhtä hyvä ellei yhtä hyvä auto kuin F2004. Molemmat autot ovat olleet nopeita kaikilla ratatyypeillä ja niiden erinomaisuus on vain korostunut mitä nopeammilla radoilla on kisattu. Näiden autojen aerodymamiikasta on vastannut sama henkilö eli Nick Tombazis, jonka Mac kaappasi Ferrarilta jo viime vuoden keväällä. Mahtaa äijä olla F1-piireissä himoittu asiantuntija.

Ettei vain Tombazisin siirto ole ollut yksi ratkaisevimmista tekijöistä Ferrarin notkahdukselle ja McLarenin uudelle nousulle vastaavasti.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ikävästi toimittu Maikkarilta eilen, mutta siihen on jo totuttu.

Muistutettakoon vielä Indianapolisin lähetyksistä, että alunperin uutiset oli merkitty ohjelmistoon n. 22.35, mutta kun kisa oli mitä oli niin uutiset lähetettiin jo tasalta. Tämä oli väärin paitsi formulafaneja, myös pelkistä uutisista kiinnostuneita kohtaan. Joku, joka haluaa katsoa uutiset mutta ei formuloita, on katsonut TV-ohjelmista, että uutiset alkavat myöhemmin, ja laittaa telkkarin sitten päälle siihen aikaan...uutisia ei tulekaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Roni itkee taas

MTV3 kertoo internet sivuillaan sekä tekstikanavallaan seuraavaa:

McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis on älähtänyt kierroksella ohitettavien kuljettajien välinpitämättömyydestä kärkikuljettajia kohtaan.

- On lähes mahdotonta ajaa ilman, että joukko hitaampia estelee edessä. Nämä kuljettajat eivät anna tilaa ja vaikuttavat MM-taiston tulokseen. Ei ole kovinkaan mukavaa, jos se maksaa meille maailmanmestaruuden, Dennis sanoi BBC:n mukaan.

Dennis jatkoi vuodatustaan toteamalla, etteivät kaikki kuljettajat käyttäydy radalla kuten Grand Prix -kuskien pitäisi.

McLarenin Juan Pablo Montoya on kauden aikana kolaroinut kahdesti kierroksen jääneen kuljettajan (Tiago Monteiro ja Antonio Pizzonia) kanssa. Brasilian GP:ssäkin Montoya oli vaikeuksissa Monteiron kanssa.

- Menetin lähes kaksi sekuntia yhdellä kierroksella Monteiron perässä, Montoya puuskahti sunnuntaisen kisan jälkeen.


No niin hyvä hyvä Roni. Ei taideta pystyä myöntämään, että taas hävittiin kuljettajien maailmanmestaruus. Turha on syyttää hitaampia kuljettajia.

Otetaas pieni kertaus menneeseen kauteen mitä tähän mennessä on tapahtunut.

Australia Alonso 6p, Kimi 1p. Kimin sanottua: Oikeastaan kisa meni pilalle jo koneen sammumiseen ja starttaamiseen varikolta. Myöhemmin ilmaohjain irtosi ja kiilautui osittain auton alle. Tiimi sai sen irti normaalin varikkokäynnin yhteydessä, mutta auton ajettavuus ei ollut sen jälkeen parhaimmillaan...

Malesia Alonso 10p, Kimi 0p. Kimin sanottua: Kisa näytti aika lupaavalta ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen, kun olin noussut neljänneksi. Se kääntyi sitten pian pettymykseksi, kun heti radalle päästyä venttiili vika aiheutti oikean takarenkaan hajoamisen...

Bahrain Alonso 10p, Kimi 6p. Kimin sanottua: Auto tuntui kisassa tosi hyvältä, mutta olin valitettavasti jumissa hitaampien takana. Muutaman pykälän nousin, mutta kolmanneksi päästyäni kaksi edellä mennyttä olivat jo liian kaukana...

San Marino Alonso 10p, Kimi 0p. Kimin sanottua: Kisa jäi valitettavasti kesken, kun vasen vetoakseli petti...

Espanja Alonso 8p, Kimi 10p.

Monaco Alonso 5p, Kimi 10p

Nürburgring Alonso 10p, Kimi 0p Kimin sanottua: Autossa oli hyvä balanssi siihen asti kun tasainen paikka oikeassa eturenkaassa alkoi mielettömästi täristää. Se rikkoi ripustukset. Menetin arvokkaat 10 pistettä...

Montreal Alonso 0p, Kimi 10p

Indianapolis Alonso 0p, Kimi 0p

Magny-Cours Alonso 10p, Kimi 8p (Kimin lähtöpaikka putosi 10 sijaa moottoririkon vuoksi!!!). Kimin sanottua: Jos olisin päässyt starttaamaan kolmannesta ruudusta, olisin ehdottomasti voittanut kisan. Kärsin vähän hitaampien takana ja menetin liikaa aikaa alkuvaiheessa.

Silverstone Alonso 8p, Kimi 6p (Kimin lähtöpaikka putosi 10 sijaa moottoririkon vuoksi!!!). Kimin sanottua: Tein sen minkä tänään pystyin. Ilman eilispäivän ongelmia tulos olisi ollut erilainen. Menetin kisassa paljon aikaa toisten takana. Kun pääsin Michaelin ja Trullin ohi, oli ero kärkeen jo liian suuri...

Hockenheim Alonso 10p, Kimi 0p ( Hydrauliikka petti). Kimin sanottua: Mitä tässä nyt voi sanoa. Tämä oli pahinta mitä voi tapahtua, koska kisa näytti olevan jo voitettu.

Hungaroring Alonso 0p, Kimi 10p

Turkki Alonso 8p, Kimi 10p ( Alonso nousi toiseksi kun Montoya kolaroi kierroksella ohitettavan kanssa )

Monza Alonso 8p, Kimi 5p (Kimin lähtöpaikka putosi 10 sijaa moottoririkon vuoksi!!!) Kimin sanottua: Tämä oli pettymysten päivä... Koneen vaihdon takia piti startata 11. ruudusta ja sitten rengasongelmien takia piti tehdä ylimääräinen stoppi...

Spa Francochamps Alonso 8p, Kimi 10p. (Alonsohan nousi toiseksi kun Montoya kolaroi hitaamman kanssa jälleen)

Brasilia Alonso 6p, Kimi 8p.

Alonso varmisti maailmanmestaruuden


Eli suurin syy miksi piste-ero Alonson ja Kimi välillä on tässä vaiheessa kautta McLarenin heikko luotettavuus. Alonso hyötyi oikeastaan vain 4 pistettä hitaampien ( Kierroksella ohitettavien ) takia. Ja ainoa syyllinen ei ole se hitaampi, vaan syytä on ihan yhtälailla Montoyassa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niilo kirjoitti:
MTV3 kertoo internet sivuillaan sekä tekstikanavallaan seuraavaa:

McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis on älähtänyt kierroksella ohitettavien kuljettajien välinpitämättömyydestä kärkikuljettajia kohtaan.

- On lähes mahdotonta ajaa ilman, että joukko hitaampia estelee edessä. Nämä kuljettajat eivät anna tilaa ja vaikuttavat MM-taiston tulokseen. Ei ole kovinkaan mukavaa, jos se maksaa meille maailmanmestaruuden, Dennis sanoi BBC:n mukaan.

Dennis jatkoi vuodatustaan toteamalla, etteivät kaikki kuljettajat käyttäydy radalla kuten Grand Prix -kuskien pitäisi.

Näitkö Brasisilan GP:n? Jos näit, näit varmasti myös kuinka pitkään Montoya jumitti yhden Sauberin takana. Ja koko kauden ajan on ollut nähtävänä sama ilmiö: tietyt kierroksella ohitettavat (jostain syystä lähinnä Sauberit ja Jordanit) eivät meinaa millään antaa tietä kierroksella ohittajille. Varmasti muillekin talleille kuin Mäkille on ollut tästä haittaa, mutta logiikkasi on ainakin jäätävä: Ron Dennis ei saa ottaa asiaa puheeksi, koska Mäkki on menettänyt pisteitä myös omien virheidensä takia?! Loistava perustelu. Onko nyt Ron Dennisillä oikeutta sanoa mielipidettään yhtään mistään, kun auto on ollut tällä kaudella niin epäluotettava?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Niin tuosta säännöstä että kierroksella ohitettavan on annettava tietä ei voi sano muuta kuin että se on syvältä. Käsittääkseni siellä pitäisi ajaa kilpaa ja pystyä ohittamaan hitaammat(oli ne sitten kierroksella jäljessä tai samalla kierroksella). Kyseisestä säännöstä hyötyvät huonot kuljettajat, jotka eivät osaaa/uskalla ohitella. Kunka hauskaa se olikin seurata kun häkä piti muinoin Benetonilla ajanutta sumia kierros tolkulla takanaan vaikkeivat olleetkaan samalla kierroksella. Vähän sama kun johtavan joukkueen pelaajaa ei saisi lätkässä taklata :).
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
L4E kirjoitti:
Niin tuosta säännöstä että kierroksella ohitettavan on annettava tietä ei voi sano muuta kuin että se on syvältä. Käsittääkseni siellä pitäisi ajaa kilpaa ja pystyä ohittamaan hitaammat(oli ne sitten kierroksella jäljessä tai samalla kierroksella). Kyseisestä säännöstä hyötyvät huonot kuljettajat, jotka eivät osaaa/uskalla ohitella. Kunka hauskaa se olikin seurata kun häkä piti muinoin Benetonilla ajanutta sumia kierros tolkulla takanaan vaikkeivat olleetkaan samalla kierroksella. Vähän sama kun johtavan joukkueen pelaajaa ei saisi lätkässä taklata :).

Tuohan nyt on ihan naurettavaa soopaa. Minkä ihmeen takia autourheilussa pitää kärsiä siitä, että hitaammat pyörivät jaloissa?
Tuo lätkävertaus ontuu aikasta pahasti. Millä tavalla voit edes verrata jääkiekkoa formulaan?
Ne kierroksella ohitettavat on turvallisuusriski, jos niiden ohi pitäisi mennä samalla tavalla ajamalla, kun muistakin. Nyky formuloilla ei mennä toisen ohi, jos vauhti ei ole noin 3 sekunttia parempi per kierros. Muutamilla radoilla se onnistuu pienemmälläkin erolla, mutta todella harvoilla nykyään.
Jos tuota sinun surkuhupaista sepustusta haluaa jääkiekkoon verrata, niin se tapahtuu ehkä helpoiten siten, että parempi joukkue pelaa koko peli alivoimaa.
Tai oikeastaan viime kausien sm-liiga on loistava esimerkki. Huonommalle joukkueelle annetaan tasoitusta jäähyjen antamis kriteereissä. Saa koukkia toiselta vauhdin pois, että peli pysyy varmasti tasaisena.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Niilo kirjoitti:
Eli suurin syy miksi piste-ero Alonson ja Kimi välillä on tässä vaiheessa kautta McLarenin heikko luotettavuus. Alonso hyötyi oikeastaan vain 4 pistettä hitaampien ( Kierroksella ohitettavien ) takia. Ja ainoa syyllinen ei ole se hitaampi, vaan syytä on ihan yhtälailla Montoyassa.
Kävikö mielessäsi, että Ronia saattaisi kiinnostaa myös tallimestaruus, jossa McLarenilla olisi selvä etumatka ilman Montoyan kolhuja, nyt kuitenkin vain kaksi pistettä? Ensimmäinen tapauksista meni kyllä Pablon piikkiin minun mielestäni, mutta toisesta Pizzonia otti vastuun ja sanoi tehneensä virhearvioinnin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
repe_joke kirjoitti:
Tuohan nyt on ihan naurettavaa soopaa. Minkä ihmeen takia autourheilussa pitää kärsiä siitä, että hitaammat pyörivät jaloissa?

Häh, jos ne on hitaanpia ei ne myöskään pyöri jaloissa ja kenenkään ei tarvitse kärsiä vaan ajaa ohi. Autourheilussa nimenomaan pitää kärsiä siitä jos ei pääse edessään olevasta ohi. Jutun pointti alun perin oli just se, että mennään hitaammista ohi jos päästään tai oma kantti moiseen riittää.

Arvasin kyllä että joku tarttuu tuohon turvallisuus näkökohtaan, mutta veikkaan että "verisempää" on samalla kierroksella olevien ohittelu kuin eri kierroksella olevien ohittelu. Niin kuin jo aiemmin totesin tästä säännöstä hyötyvät juuri nuo huonot kuljettajat.
 
V-man kirjoitti:
1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto.

Ainakin viime viikonlopun kisaa ja jälkitunnelmia (Alonson mestaruus varmistui) katsellessa uskaltaisin olla eri mieltä. Eiköhän se henkilökohtainen mestaruus ole kuitenkin "se juttu". Merkkimestaruus on tietysti hieno homma tallille, mutta kuitenkin vähän niinkun "kakkospalkinto", jos ei kuljettajien mestaruutta ole onnistuttu voittamaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
L4E kirjoitti:
Häh, jos ne on hitaanpia ei ne myöskään pyöri jaloissa ja kenenkään ei tarvitse kärsiä vaan ajaa ohi. Autourheilussa nimenomaan pitää kärsiä siitä jos ei pääse edessään olevasta ohi. Jutun pointti alun perin oli just se, että mennään hitaammista ohi jos päästään tai oma kantti moiseen riittää.

Elikkä sinä tykkäisit katsoa jonossa ajamista. Meinaan sitähän se olisi tällä sinun loistavalla sääntöuudistuksella. Minardeista ja Jordaneista päästään ajamalla ohi, mutta minkään muun tallin autoista ei, ellei autojen bensamäärät oli huikean paljon erilaiset.
Formuloissa suurin osa on Imolan ja Hungaroringin tyyppisiä ratoja, joissa ohittaminen on käytännössä mahdotonta.

L4E kirjoitti:
Arvasin kyllä että joku tarttuu tuohon turvallisuus näkökohtaan, mutta veikkaan että "verisempää" on samalla kierroksella olevien ohittelu kuin eri kierroksella olevien ohittelu. Niin kuin jo aiemmin totesin tästä säännöstä hyötyvät juuri nuo huonot kuljettajat.

Montako ohitusta olet tällä kaudella nähnyt kun kamppailaan esim voitosta? Todella "veristä" se taistelu, kun ajetaan jonossa maaliin.
Ja mitenkä ihmeessä ne huonot kuljettajat, ovat edes päässet siihen tilanteeseen, että ohittavat toista kuskia kierroksella?
Huono kuski + hyvä auto on paketti, jolla moiseen ei ylletä.

Sinulla ei taida juurikaan olla mitään käsitystä nyky formuloista, kun tämmöisen edes otit esille.
Se ei ole kuskien huonoutta, että päättäjät tekevät ohittamisen jokaisella sääntöuudistuksella entistä vaikeammaksi.
Pitäs varmaan sinun mennä sinne formulan rattiin, ja näyttää kuitenkin ohitetaan. Kun se ei onnistunut edes Michail Schumaherilta Imolan kisassa, jossa mies oli kuitenkin 2 sekunttia kierroksellaan nopeampi, kun edessä voittoon körötellyt Alonso.
Mutta helppoahan se on kun sen osaa. Sen kun vain ajaa ohi. Pitohan on joka kohdasta rataa yhtä hyvä, ja edessä ajavan auton ilmavirtauksen ei sotke oman auton aerodynamiikkaa millään tavalla. Ihme pellejä nämä kuskit, kun eivät osaa ohittaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Kyllähän se niin on, että jollei Maclaren kämmää jotain todella pahasti, on Räkä seuraava mestari.

Varsin ennenaikaista keskustella ensi kauden mestarista, mutta muistuttaisin tulevasta moottorimuutoksesta. V10:t vaihtuvat V8-moottoreihin, mikä tarkoittaa, että ensi kausi aloitetaan käytännössä nollapisteestä. McLaren voi aivan hyvin olla ensi kaudella taas aivan yössä Ferrarin kulkiessa voitosta voittoon. BAR ja Toyota voivat myös nousta kärkitiimeiksi resurssiensa ansiosta.
 

scholl

Jäsen
Nico Rosberg voitti GP2 tittelin. Samantekevää auttaako se saamaan F1-paikkaa vai ei, mutta yksi titteli on kuitenkin taskussa ikuisesti. Hyvä juttu.
 

Dipsz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muovikuoriin pakattu HK'n sininen
Sivuverkko kirjoitti:
Ainakin viime viikonlopun kisaa ja jälkitunnelmia (Alonson mestaruus varmistui) katsellessa uskaltaisin olla eri mieltä. Eiköhän se henkilökohtainen mestaruus ole kuitenkin "se juttu". Merkkimestaruus on tietysti hieno homma tallille, mutta kuitenkin vähän niinkun "kakkospalkinto", jos ei kuljettajien mestaruutta ole onnistuttu voittamaan.

Niin, ns. markkina-arvoltaan kuljettajien mestaruus on aivan eri sarjassa valmistajien sarjan kanssa, mutta valmistajien mestaruudesta saa enemmän palkintorahoja.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Yrittääkö Nico "korvata" Suomalaisille jotain näillä hehkutuksillaan "ajoin kuin Suomalainen", "Juhlin kuin Suomalainen", en oikein tajua näiden juttujen pointtia, itselleni ei ole mitään väliä millä tavalla kuski ajaa tai juhlii, se lippu mikä vedetään voiton jälkeen salkoon merkitsee paljon enemmän, kuin ajotyyli tai juhlmistavat.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Routainen Sydän kirjoitti:
Räikkönen lähtee sitten takarivistä kisaan. Kuriositeettina mainittakoon, että Montoya ei saanut edes aikaa ajetuksi aika-ajoissa. Taitaa muutoinkin olla esimerkkinä Alonson eväät syöty - ehkä hienoisen juhlimisen jälkeen - lopun GP:n läpiviemiseen palkintokorokkeella

Niin kuriositeettina mainittakoon, että olosuhteet ei kaikille olleet samat. Alonso olisi varmasti ajanut eturiviin, jos olisi saanut ajaa noin 5 minuuttia aikaisemmin.
Mclarenin kannalta oli hyvä, että sade yltyi juuri ennen kuin parhaat tulivat radalle, mutta Fisico pääsi vielä vetämään kierroksensa suht hyvissä olosuhteissa.
Schumi sitten olikin jo kaatosateessa radalla, ja kärkiaikaan ei ollut mitään mahdollisuuksia.

Mielenkiintoinen kisa kyllä tulee, kun kärki lähtee perältä. Ja ohittaminen ei Suzukassa ole järin helppoa. Vielä kun sataisi vettä :) .
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
repe_joke kirjoitti:
Niin kuriositeettina mainittakoon, että olosuhteet ei kaikille olleet samat.

Niin, kuriositeettina mainittakoon, että ainakin minua sangen suurellisesti vituttaa hornulakisojen olosuhteet yleensä.
Siis miksei jokaisella kuskilla voisi olla TÄYSIN SAMANLAINEN AUTO? Siis TÄYSIN... TÄYSIN! Silloin tuollaisesta "urheilusta" voisi jopa kiinnostua - silloin se kisan voittanut kuski olisi todellakin se Paras Kuski.

Anteeksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Paitselo kirjoitti:
Niin, kuriositeettina mainittakoon, että ainakin minua sangen suurellisesti vituttaa hornulakisojen olosuhteet yleensä.
Siis miksei jokaisella kuskilla voisi olla TÄYSIN SAMANLAINEN AUTO? Siis TÄYSIN... TÄYSIN! Silloin tuollaisesta "urheilusta" voisi jopa kiinnostua - silloin se kisan voittanut kuski olisi todellakin se Paras Kuski.

Anteeksi.

Täysin samanlainen auto on idioottimaisuus, kun sitten pitäisi olla myös TÄYSIN, siis TÄYSIN samanlaiset säädöt. Ja siinä ei enää kuskin taito vaikuta tippaakaan, jos jonkun ajotyylille ne säädöt sopii paremmin kun toisen.

Hittooko muuten täällä mesoat, jos sinua ei tämä urheilu kiinnosta?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
repe_joke kirjoitti:
Hittooko muuten täällä mesoat, jos sinua ei tämä urheilu kiinnosta?

Kerroin MIELIPITEENI asiaan, ei sen kummempaa. Aika omituista jos ei mielipidettään saisi tuoda julki.

Herää kysymys, että kukas tässä nyt oikein "mesoaakaan"? Tietysti jokainen aina välillä tuntee itsensä perseeseen ammutuksi karhuksi, mutta silti...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Paitselo kirjoitti:
Kerroin MIELIPITEENI asiaan, ei sen kummempaa. Aika omituista jos ei mielipidettään saisi tuoda julki.

Herää kysymys, että kukas tässä nyt oikein "mesoaakaan"? Tietysti jokainen aina välillä tuntee itsensä perseeseen ammutuksi karhuksi, mutta silti...

Paljonko tuo sinun mielipiteesi antoi keskustelulle?

Sehän on sama, kun minä tulisin kertomaan hifk ketjuihin mitä se lyhenne minun mielestäni merkitsee. Antaa todella paljon keskustelulla ja varmasti provosoi ainakin yhtä ihmistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paitselo kirjoitti:
Niin, kuriositeettina mainittakoon, että ainakin minua sangen suurellisesti vituttaa hornulakisojen olosuhteet yleensä.
Siis miksei jokaisella kuskilla voisi olla TÄYSIN SAMANLAINEN AUTO? Siis TÄYSIN... TÄYSIN! Silloin tuollaisesta "urheilusta" voisi jopa kiinnostua - silloin se kisan voittanut kuski olisi todellakin se Paras Kuski.

Anteeksi.


Formula 1 on tiimi-, ei yksilöurheilua. Siksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pakko nyt näin lyhyesti todeta... mutta on se Kimi vaan aika ÄIJÄ!
 

Viljuri

Jäsen
Hameet korville spaghetinpurija! Italialainen antautui suunnilleen samalla nopeudella kuin Grazianin joukot Pohjois-Afrikassa 1940-41.

Ei ole kysymystykään kuka on paras. Ei ole paellankaan syöjästä ensi kaudella mihinkään, jos Mäcci pelaa edes joka toisessa kisassa normaalisti.

Mikä muuten oli se kisassa ollut punainen shikaani, joka hidasti joukon menoa useasti keskivaiheilla kilpailua?
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kimi on äijä! Aivan uskomaton suoritus ja hyvä kuitti kaikille siitä, kuka on oikeasti aivan ylivoimainen kuljettaja tässä sarjassa parhaalla autolla. Toki hattu nousee korkealle myös Alonson Schumi-ohituksesta. En olisi uskonut Alonsolta tuollaista ohitusta.

Kyllä on hienoa olla suomalainen tällaisen voiton ja taistelun jälkeen. Oli pakko nostaa perse ylös sohvalta Maamme-laulun ajaksi. Hyvä Kimi, Hyvä Suomi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös