Mainos

F1-ketju

  • 664 055
  • 5 069

scholl

Jäsen
Korhonen kirjoitti:
Ja saksalaisuuteen suuremmat mainostulot ja helpompi paikka huipputallissa. Eiköhän nämä asiat paina vaakakupissa enemmän ja Nico valitse saksalaisuuden. Enkä lähtisi häntä siitä hirveästi moittimaan; saksalaisena on tämän hetken formuloissa hyvä olla.

Olen samaa mieltä. Suomen pienet markkinat jälleen kerran. Jos on varaa valita niin miksei valitsisi.
 

scholl

Jäsen
Iker kirjoitti:
Ecclestone tuntuu kanssa tunkevan vanhan nokkansa joka asiaan.

Joskus Berniekin on oikeassa. Viime kisan lähtöruudukossa Kai Ebel kysyi Ecclestonelta, että kuka voittaa. Vastaus oli, ettei ole mitään epäselvyyttä, etteikö Kimi voittaisi. Sanoi vain: "Kimi" tai jotain vastaavaa.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Kontio kirjoitti:
Muistanko väärin vai ajoiko Nico muutama vusi sitten jotain pikkuformula-luokkaa kahden maan passilla, siten että palkintopallilla salkoon noussut lippu oli Saksan, mutta biisi oli Maamme-laulu?
Vähän noinhan se meni, mutta lipun ja kansallislaulun eroavaisuus kuulostaa kyllä enemmän järjestäjän kömmähdykseltä. Nico ajoi pikkuformuloissa suomalaisella lisenssillä, joten hänen kansalaisuudekseen merkittiin Suomi. Autossaan Nicolla oli nimen vieressä kulmasta kulmaan halkaistu lippu, jossa toisella puolella oli Suomen, toisella Saksan värit. Käsittääkseni Nico sai päättää, kumman maan värit pallilla näkyivät - ensimmäisen F3-voiton jälkeen soitettiin muistaakseni Maamme-laulu Nicon mukaan "isän mieliksi". Tallit -ainakaan isommat- tuossa kansallisuusasiassa eivät todennäköisesti juuri painosta, mutta alemmissa luokissa sponsorit täytyy kerätä suurelta osin itse ja se onnistuu helpommin saksalaisena kuin suomalaisena.

Kuriositeettinä mainittakoon, että toista Minardia kuskaava hollantilaisena pidetty Robert Doornbos ajaa käsittääkseni edelleen Monacon lisenssillä ja joissain tv-grafiikoissa miehen kohdalla onkin näkynyt punavalkoinen lippu. Taitaa olla molempien maiden kansalainen myös hän.

Viimeisin svenski F1-luokassa oli viime vuonna Jaguarin kolmosautoa luotsannut Björn Wirdheim, joka olisi kyllä ehdottomasti ansainnut näyttöpaikan kisakuskina. Viimeisin kilpailussa esiintynyt naapurimaan edustaja oli jo mainittu Johansson, joka ajoi jokusen kilpailun Mikan debyyttikaudella 1991. Svenskeillä on muuten edelleen yhtä monta F1-osakilpailuvoittajaa kuin Suomella - Petersonin lisäksi Joakim Bonnier ja kivessyöpään kesken uransa kuollut Gunnar Nilsson saavuttivat molemmat yhden MM-voiton.

Tanskalaisesta Magnussenista pitää oikaista sen verran, että taisi viihtyä Stewartilla puolitoista kautta ennen kuin sai lähteä. Oli 90-luvun puolivälissä todella suuren lupauksen maineessa ja Mercedesin juniorikuski. Jackie Stewartin piti kouliman hänestä tallinsa keulakuvan, mutta toisin kävi - Magnussen ei saanut juuri mitään aikaan ja hän hävisi tallikaverinaan olleelle Rubens Barrichellolle varsin rumasti. On väitetty, ettei tanskalainen kyennyt omistautumaan ykkösille sarjan vaatimalla tavalla, tupakka maistui, eikä työnteko ilmeisesti kiinnostanut tarpeeksi.
 

Kontio

Jäsen
Suosikkijoukkue
1.Ässät 2.Lukko 3.Ilves
scholl kirjoitti:
Formulat olivat Suomessa kirosana ja siitä huolimatta Keke Rosberg raivasi itsensä ilman sen enempää tukea ykkösiin ja menestyi siellä.

Kun Schumi lopettaa, tulee reilusti yli 100 miljoonan potentiaalisen saksaa puhuvan kuluttajan markkinalle aukko.

Keke tosiaan raivasi itsensä lähes yksin F1-luokkaan. Toki Keken silloinen tyttöystävä oli sukunimeltään muistaakseni Rosenlew ja jonkun verran tukirahaa tuli tältä Rosenlew-konsernilta. Kun Keke sitten löi itsensä läpi niin muija jäi.. sattumaa?

Hyvä pointti tuo lainauksen viimeinen kappale.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Minusta siinä ei ole mitään vikaa, jos sekä suomalaiset että saksalaiset pitävät Nicoa omanaan. Kekeltä Nico on epäilemättä lahjakkuutensa ja rakkauden ajamista kohtaan perinyt, joten mikäpä ettei suomaisillakin voisi olla aihetta nauttia pojan menestyksestä.

Sekä Nico että Heikki vaikuttavat minusta erittäin sympaattisilta ja ystävällisiltä ihmisiltä, joille tekee mieli toivoa pelkkää hyvää. Tällä hetkellä Heikki hallitsevana Mestarien Mestarina on varmasti kaksikosta se kypsempi ja parempi kuljettaja, mutta Nicolla on toisaalta monta vuotta enemmän aikaa kehittyä. En ihmettelisi, vaikka molemmat olisivat joskus Kimin ja Alonson veroisia tähtiä.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Erkki Mustakari

Tämä kuuluisi oikeastaan vitutusketjuun, mutta menköön tänne.

Erkki Mustakari, tuo formulavarikoiden syöpä, on taas avautunut
kolumnissaan 16.9.2005 Urheilulehdessä sivulla 52. .
Tämä "asiantuntija" väittää, että ennen nykyistä pistelaskusysteemiä (10,8,6,5,4,3,2,1) voitosta sai vain 9 pistettä. Hei Erkki, voitosta sai oikeasti 10 pistettä myös ennen nykyistä systeemiä!!! Kakkossijasta sai vain 6 pistettä.

Vittu ja äijä esiintyy jonakin kommentaattorina vielä tv:ssä.
Oikeastihan kaikki tietävät, että Erkki ei todellakaan kuulu
mihinkään formuloiden sisäpiiriin. Hän on vain hyväntahtoinen, mutta
hölmö F1-fani. Käsittämätöntä, että on päässyt Urheilulehden
toimitukseen. Luusisi, että kun on vuosia kiertänyt formulakisoja,
niin jotakin ymmärtäisi (tai muistaisi) lajista.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pantse67 kirjoitti:
Luusisi, että kun on vuosia kiertänyt formulakisoja,
niin jotakin ymmärtäisi (tai muistaisi) lajista.

Niin Erkkihän tietää formuloista yhtä paljon, kuin Saukkonen jääkiekosta.
Todella ihmeellistä, että tämmöisiä ammattitaidottomia paskiaisia päästetään Suomessa näinkin näkyviin työtehtäviin.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Pantse67 kirjoitti:
Tämä kuuluisi oikeastaan vitutusketjuun, mutta menköön tänne.

Erkki Mustakari, tuo formulavarikoiden syöpä, on taas avautunut
kolumnissaan 16.9.2005 Urheilulehdessä sivulla 52. .
Tämä "asiantuntija" väittää, että ennen nykyistä pistelaskusysteemiä (10,8,6,5,4,3,2,1) voitosta sai vain 9 pistettä. Hei Erkki, voitosta sai oikeasti 10 pistettä myös ennen nykyistä systeemiä!!! Kakkossijasta sai vain 6 pistettä.

Vittu ja äijä esiintyy jonakin kommentaattorina vielä tv:ssä.
Oikeastihan kaikki tietävät, että Erkki ei todellakaan kuulu
mihinkään formuloiden sisäpiiriin. Hän on vain hyväntahtoinen, mutta
hölmö F1-fani. Käsittämätöntä, että on päässyt Urheilulehden
toimitukseen. Luusisi, että kun on vuosia kiertänyt formulakisoja,
niin jotakin ymmärtäisi (tai muistaisi) lajista.
En tiedä, mitä Erkki on tarkalleen kirjoittanut, mutta ennen vuotta 1991 pistesysteemi todella oli sellainen, että voitosta tuli yhdeksän pinnaa. Murin ansioista toimittajana / kommentaattorina olen toki varsin pitkälti samaa mieltä, 90-luvun alkupuolella oli jokseenkin kammottavaa kun jokseenkin kaikki suomenkielinen formulamateriaali (TV-lähetykset ja Vauhdin Maailma) kulki Mustakari-suodattimen läpi.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Rembrandt kirjoitti:
En tiedä, mitä Erkki on tarkalleen kirjoittanut, mutta ennen vuotta 1991 pistesysteemi todella oli sellainen, että voitosta tuli yhdeksän pinnaa.

Erkki kirjoitti, että vuonna 2003 pistelaskusysteemi muuttui ja TÄTÄ ENNEN
voitosta sai 9 pistettä. Viittasi siis kauteen 2002 ja ei maininnut sanallakaan
vuotta 1991 tai mitään sellaista.

Huvittaa vielä erityisesti palsta: "Urheilulehti kysyy, legendaarinen Erkki Mustakari vastaa". Siinä äijä selvästikin kysyy itse itseltään tyhjänpäiväisiä
kysymyksiä. Väittää eilisessä lehdessä, että Heidfeld ajaa todennäköisesti
vielä vuoden Williamsilla...

Äijä on niin pihalla. Ei sille kukaan asioista tosiasiassa tietävä taho kerro yhtään mitään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Näin Sao Paulon GP:n alla

tuli mieleeni seuraavaa:

Matti Kyllösen kuuluisimpiin lentäviin lauseisiin kuului: "Mutta missä on JJ (dzei dzei).

Mutta:

Kysyikö Kyllönen koskaan H-H Frenzenin aikana "Mutta missä on eidz eidz?"
 

scholl

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
tuli mieleeni seuraavaa:

Matti Kyllösen kuuluisimpiin lentäviin lauseisiin kuului: "Mutta missä on JJ (dzei dzei).

Mutta:

Kysyikö Kyllönen koskaan H-H Frenzenin aikana "Mutta missä on eidz eidz?"

Jaa-a, mutta ensi kaudella päästään ehkä taas hokemaan selostajien toimesta ruusperi, ruusperi, ruusperi. Ainakin Webber haluaa Nicon tallitoverikseen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
scholl kirjoitti:
Jaa-a, mutta ensi kaudella päästään ehkä taas hokemaan selostajien toimesta ruusperi, ruusperi, ruusperi. Ainakin Webber haluaa Nicon tallitoverikseen.

Voi olla että ajaa jo Suzukassa ja Shanghaissa. Jos Pizzonia ei pärjää Brasiliassa on paikka Nicolle todennäköisesti auki jo tällä kaudella. Tämä näyttää todennäköiseltä nyt kun Button myytiin lopullisesti BAR:ille.

Toivotaan, että Nico ottaa F1:ssä FIN-tunnuksen käyttöönsä. En tosin tiedä onko se kuskin tahdosta kiinni. Saksaahan tuo luultavasti tulee edustamaan. Tuskin Williams-BMW (ensi kaudella Williams-Cosworth, saksalainen sekin via Opel) ainakaan suomalaisen kansallistunnuksia tälle varikoiden uudelle kultapoitsulle tyrkyttää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
scholl kirjoitti:
Tarkoitatko Audia? Audi AG:han oli se, joka Cosworthin '98 Vickersiltä osti.

Näin se varmaan on, minulla oli joku käsitys, että Cosworth olisi yhteydessä Opeliin. Ei näköjään kannata olettaa. Mutta saksalainen se on anyway. (?)Myönnän että minulla ei ole enää harmainta aavistusta mihin konserniin Cossu kuuluu, googlettaminenkin vain lisäsi hämmennystä... Kertokaa oi viisaat!
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Uleåborgir kirjoitti:
Toivotaan, että Nico ottaa F1:ssä FIN-tunnuksen käyttöönsä.

Miksi ihmeessä ottaisi ja pitäisi? Nicohan on paljon enemmän saksalainen kuin suomalainen. Toivottavasti ei ota käyttöön. Saku, mikä saku.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nico on valintansa tehnyt ja on saksalainen f1-kuljettaja. Parempi niin, tuntee itsensä varmasti enemmän saksalaiseksi kuin suomalaiseksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kaiser Soze kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaisi ja pitäisi? Nicohan on paljon enemmän saksalainen kuin suomalainen.

Ei siinä sen ihmeempää, kuin että mieluummin kuuntelisin Nicon voiton jälkeen Maamme laulua kuin Über allesia. Ja eikös Nico jossain vaiheessa kilpaillutkin siniristilipun alla?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Uleåborgir kirjoitti:
Ei siinä sen ihmeempää, kuin että mieluummin kuuntelisin Nicon voiton jälkeen Maamme laulua kuin Über allesia.

Jos sen tuosta laulusta on kiinni, niin laita töllöstä äänet pois ja mankasta Maammelaulu soimaan.

Odotellaan mielummin Kovalaista jameihin, niin ei tarvitse ostella glooria erikseen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
Jos sen tuosta laulusta on kiinni, niin laita töllöstä äänet pois ja mankasta Maammelaulu soimaan.

Odotellaan mielummin Kovalaista jameihin, niin ei tarvitse ostella glooria erikseen.
Näin on. Kuten olen täällä aiemminkin sanonut, itselleni ainakin on ihan sama, mikä lippu Nicon auton kyljessä on, ja minkä maan lippu vedetään kisan jälken salkoon. Hänen uraansa on tullut seurattua mielenkiinnolla, ja menestystä olen Nicolle toivonut niin kuluneina kausina kuin tulevinakin. Vaikea kuvitella sen muuttuvan mitenkään, eikä se olekaan omalla kohdallani muuttunut, vaikka tänä aikana Nico onkin vaihtanut Suomen lipun saksalaiseen malliin. Sama kaveri se silti on, fiksu ja nopea kuski.

Olisihan se uskomatonta, jos Nico hyppäisi Williamsiin jo ensi kaudeksi kilpakuljettajana. Puhumattakaan tämän kauden päätöskisoista. Pientä uskoa on ollut, että tulevaisuudessa se saattaisi toteutua, mutta tämä olisi jo aika nappikeikka parikymppiselle kuljettajalle. Samanlainen jymypaukku kuin Kimin Sauber-sopimus 2001.

Piquet-junior kovasti uhosi olevansa näistä parin vuoden takaisista Williams-pyrkyreistä (Rosberg ja Piquet) se nopeampi ja parempi. Harmi juniorin kannalta, että on parempana kuljettajana jäänyt täysin Nicon jalkoihin. Ensin meni Keken pojalle testikuskin paikka, sitten on GP2-luokassa ollut pieniä menestymisvaikeuksia, ja nyt on Nico nousemassa jo F1-lähtöruutuun. Epäoikeudenmukaista on elämä.

Ja sitten vielä se Kovalainen Renault'lle, niin johan olisi maukkaita kisaviikonloppuja tiedossa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Iker kirjoitti:
nyt on Nico nousemassa jo F1-lähtöruutuun.

Ja sitten vielä se Kovalainen Renault'lle, niin johan olisi maukkaita kisaviikonloppuja tiedossa.

Lisäisin tähän vielä, että Mersulle kestävä moottori, aina vain maukkaimmaksi muuttuisivat.
 

scholl

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
Ei siinä sen ihmeempää, kuin että mieluummin kuuntelisin Nicon voiton jälkeen Maamme laulua kuin Über allesia.

Taitaa olla 60v siitä jälkimmäisen laulun kuoppaamisesta.

EDIT: Itse kyllä kuuntelen mielummin Einigkeit und Recht und Freiheit kuin Maamme. Maamme-laulussa ei sillä tavalla ole mitään ihmeellistä tai mahtipontista.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Uleåborgir kirjoitti:
Näin se varmaan on, minulla oli joku käsitys, että Cosworth olisi yhteydessä Opeliin. Ei näköjään kannata olettaa. Mutta saksalainen se on anyway. (?)Myönnän että minulla ei ole enää harmainta aavistusta mihin konserniin Cossu kuuluu, googlettaminenkin vain lisäsi hämmennystä... Kertokaa oi viisaat!

Cosworth oli viime kauteen saakka Fordin omistama (selviää linkistä), mutta myi sen samaan aikaan Jaguarin F1-tallin kanssa. Jaguar myytiin siis Red Bullille ja Cosworth Champ Car -sarjan omistajille Kevin Kalkhovenille ja Gerald Forsythelle kauden 2004 jälkeen.

Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2004/11/329465
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onnittelut Alonsolle!

Mestaruus ratkesi sitten Brasilian GP:ssä. Fernando Alonsolle riitti kolmas sija ja sillä siisti. Ehkä ensi kaudella sitten on Räkän vuoro juhlia mestaruutta...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Onnittelut Alonsolle. Paras voittaa ja tässä tapauksessa luotettavin kalusto voittaa. Onnea Fernando.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eino_Mies kirjoitti:
Mestaruus ratkesi sitten Brasilian GP:ssä. Fernando Alonsolle riitti kolmas sija ja sillä siisti. Ehkä ensi kaudella sitten on Räkän vuoro juhlia mestaruutta...

Oikealle miehelle meni mestaruus, kun katsotaan koko tiimi suoritusta. Räikkönen + Mclaren on ollut radalla ylivoimaisesti nopein, mutta Alonso + Renault on ollut ylivoimaisesti tasaisin.
Ensi kaudella uusi yritys sitten.

Alonsolle onnea ansaitusta mestaruudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös