F1-ketju

  • 662 682
  • 5 069

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Repolainen kirjoitti:
Ei Dennis varmaan ollut noin sitten sanonut. Toisella foorumilla vain näin väitettiin ja Montoyan autosta näki että perään oli törmätty. Täälläkin aloitettiin Juan Pablon grillaus joten sorruin toisen käden tiedon esittämiseen faktana.

Voihan Dennis olla noin sanonut heti tapahtuman jälkeen tietämättä mitä itse asiassa tapahtui, koska eihän tuota telkkarissa näkynyt.
Mitä Pizzonia kuvitteli saavuttavansa menemällä varikolle muutamaa kierrosta ennen maalia vaihtamaan renkaat? Huomattuaan virheensä hän alkoi hyökkäämään tuhoisin seurauksin kierroksella edellä olevan kimppuun. Täysi katastrofi auton ratissa tämä brassi. Kamikaze Satolla oli sentään täysi tilanne päällänsä kun hän törmäsi suureen mestariin. Pizzonia oli kierroksella jäljessä ja ainoa motivaatio ohitukseen, ja ainakin noin suurella riskillä oli Renaultin pussiin pelaaminen.

Ainoa motivaatio ohitukseen ja hyökkäämiseen on työpaikan saaminen. Nyt kyllä näyttää siltä, että Pizza saa ajella loppukauden vielä Williamsilla, mutta tuo tieto tuli ilmeisesti vasta kisan jälkeen, joten Pizzonia luuli ajavansa vuoden viimeistä kisaa ja halusi näyttää, että hänestä olisi jonkun tallin vakituiseksikin kisakuskiksi. Työpaikkaahan Satokin janoaa, mutta hänen yrittämisensä (kuten tänään Pizzoniankin) kääntyi itseään vastaan kolarointina ja työmahdollisuuksien heikkenemisenä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos Mäcci meinaa vielä merkkimestaruuden viedä, niin Kimin tallikaveriksi kannattaa vaihtaa Pedro tai Alex. Hampurilainen ei oikeasti kyllä tule maaliin Kimin ykköstilan jälkeen vapaaehtoisesti, jos se hänestä riippuu. Tänäänkin Saksan RTL:n lähetyksessä näytti kypärää riisuessan kovin rauhalliselta ja rauhalliselta nimenomaan miehen temperamentin tuntien. Ei näyttänyt kauheasti vituttavan kakkossijan menetys, näkyikö muuten siellä Suomessa tämä kolari alusta saakka, kuka siinä oli syyllinen. Jarrutteliko Monty, niin kuin silloin kerran eräässä kuuluisassa tunnelissa Monacon kisassa.

Anyway, Mäcillä on koossa uusi Senna-Prost parivaljakko, Räikkösen ja Montoyan keskinäinen kolari on näillä molempien otteilla vain ajan kysymys. Maalin ei tulla peräkkäin ainakaan järjestyksessä Räikkönen-Montoya, se nähtiin taas kerran tänään, oli syyllinen kolariin sitten Pizza tai Hampurilainen.

Kimin kannattaisi taas laittaa se broidinsa hieman heruttamaan rouva Montoyaa, niin saisi tämä Kolumbian hidalgokin hieman muuta ajateltavaa..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Routainen Sydän kirjoitti:
"Meisselin näyttäjä" -Räikkönen pitää yksin McLarenia pystyssä...
Ehkä tuossa kohtaa Kimi tekeekin oikein? Mies vilauttelee meisseliä ja sekoilee vapaa-aikanaan ja vetää itse kisat viileästi läpi. Kannattaisi ehkä Huan-Papelonkin hieman irroitella vapaa-ajalla, niin ei mutteri kiristäisi kisan aikana liikaa.

Juan-Pablo, jos luet tämän, ota Kimistä mallia!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olkku kirjoitti:
Ei käy. On taas aika mersun moottorin paukkua ja 10 pykälää taaksepäin on varattu Räikköselle, että saadaan kisa jännäksi:)

Näköjään tuli Satolle sitten tuo 10 pykälää peruutusta, mutta eihän tuo estä Räikköstä saamasta samaa penalttia. Muistaakseni parhaimmillaan ollut tällä kaudella viisi autoa lähtöruudukon hännillä, joille on kaikille merkattu penalty (moottorinvaihdosta suurin osa kaiketi). Ilmeisesti tuosta Montoyan kolarista ei ole rangaistuksia jaettu, mikä onkin mielestäni ihan oikea ratkaisu.

EDIT: Pizzonia saikin $8000 sakot. Tuo on oikeastaan vielä parempi ratkaisu kuin ei ollenkaan rangaistuksia. Pizzonia todettu syyllisemmäksi osapuoleksi, mutta ei kuitenkaan täysin yksin syypääksi, koska ei saanut 10 pykälän pudotusta seuraavaan kisaan.

Analyytikko_ kirjoitti:
Jos Mäcci meinaa vielä merkkimestaruuden viedä, niin Kimin tallikaveriksi kannattaa vaihtaa Pedro tai Alex.

Tältä tilanne kyllä tällä hetkellä vahvasti vaikuttaa. Pedrolle tai Alexille ei olisi mikään häpeä hävitä Kimille vaikka kierroksella, joten he kyllä toisivat auton maaliin. Luultavasti kumpikaan ei ihan Alonsolle pärjäisi, mutta sillä ei olisi mitään merkitystä, koska Kimi kepittää kyllä Fernandon, jolloin kakkoskuskin tarvitsee päihittää vain Fisico. Fisin päihittäminen puolestaan onnistuu vaikka Alex Youngilta, koska hänelle sattuu ja tapahtuu joka kisassa ties mitä.

Mäkkien kannalta on toivottavaa, että ensi kaudella myös Juan Pablo olisi loppuun asti matemaattisesti mukana mestaruustaistossa, jolloin hän saattaisi hieman vähentää typeryyksiä radalla. Tosin eipä näin käynyt vuonna 2003, kun JPM oli mukana mestaruuskamppailussa. Taitaa Juanin toivo henkilökohtaisesta mestaruudesta olla siinä, että saa alleen täysin ylivoimaisen auton (kuten esim. tämän hetken Mäkki) ja tallikaveriksi jonkun JJ Lehdon. Tosin kyllähän Kiminkin tallikaverina voi mestaruuden voittaa, koska suomalaisilta leviää McLaren alta säännöllisesti.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mtv3 tietää kirjoittaa seuraavaa: "McLaren oli kiinni kaksoisvoitossa myös elokuussa Turkin gp:ssä, kun Montoya kilpailun lopussa keskeytti toiselta sijalta. Tuolloin hän poimi kierroksella Jordanin Tiago Monteiron, jonka kanssa kolhi tilanteessa autonsa keskeytyskuntoon"

Eikös Monty ajanu kuitenkin maaliin kolmantena tuossa kisassa? Vähän tarkuutta noihin juttuihin.
 

scholl

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Tämä antaisi ensi kauden Williamsin kuljettajasuunnitelmille uutta kiharuutta ja variaatioita Rosbergin hypättyä F1-sirkukseen mukaan. Katsellaan...

Uutinen

Puhumattakaan Bemarin kuljettajapaikoista. Heidfeldia Bemari yrittää saada jo ensi kaudeksi, mutta Williams ei päästä (Heidfeldin Bemarisopimus alkaen 2007) eli herää kysymys, että haluaako BMW kokeilla sitä, että oisko Nicosta kaudeksi 2006 BMW F1 kuljettajaksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
repe_joke kirjoitti:
Mtv3 tietää kirjoittaa seuraavaa: "McLaren oli kiinni kaksoisvoitossa myös elokuussa Turkin gp:ssä, kun Montoya kilpailun lopussa keskeytti toiselta sijalta. Tuolloin hän poimi kierroksella Jordanin Tiago Monteiron, jonka kanssa kolhi tilanteessa autonsa keskeytyskuntoon"

Eikös Monty ajanu kuitenkin maaliin kolmantena tuossa kisassa? Vähän tarkuutta noihin juttuihin.

No samaan konserniin kuuluva Iltalehti repäisi vielä paremman. Sivulla 5 siinä julkkisten sanomaa palstalla lainataan Oskari Saaren eilistä kommenttia "Kolumbian Ihmemies McGyver, on taas onnistunut potkimaan palloa omaan maaliin.". Kommentin antajaksi on kuitenkin ilmoitettu MTV3:n formulaselostaja Tomi Tuominen ja vieressä on hänen kuvansakin.
 

scholl

Jäsen
Jos verrataan sitä, mikä merkitys on kuljettajan ja tallin mestaruudella niin urheilulliselta puolelta kuljettajamestaruus on tietysti tärkeämpi, mutta toimintaedellytysten kannalta tallimestaruus on tärkeämpi. Kuljettajan saavuttama mestaruus nostaa hänen markkina-arvoaan, palkkaa jne. kun taas tallimestaruus tuo FIA:lta suoraan enemmän rahaa kuin kakkostila, puhumattakaan edusta, joka tulee moottorinvalmistajalle, kun voivat markkinoinnissaan puhua siitä, että he ovat kyseisen vuoden parhaita. Ferrari ei ole Fiatin markkinoinnissa sitä niin käyttänyt, mutta aikanaan esim. Renault oli hyvin aktiivinen tässä ja jos voittavat nyt tänä vuonna niin varmasti tulee näkymään.

Jossain mainittiin, että eilinen Pizzonian törmäys Montoyan perään tulee maksamaan McLarenille 3 miljoonaa, mikäli se merkitsisi, että tallimestaruus menisi sivusuun juuri noiden puuttumatta jääneiden pisteiden takia. No Renaultin vauhti on sen verran alkukaudesta hiipunut, että uskon McLarenin siltikin nousevan tallimestariksi Renaultin joutuessa tyytymään Alonson kuljettajamestaruuteen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Puhumattakaan Bemarin kuljettajapaikoista. Heidfeldia Bemari yrittää saada jo ensi kaudeksi, mutta Williams ei päästä (Heidfeldin Bemarisopimus alkaen 2007) eli herää kysymys, että haluaako BMW kokeilla sitä, että oisko Nicosta kaudeksi 2006 BMW F1 kuljettajaksi.
Enkä muuten epäile yhtään, etteikö haluaisi.

Nicohan on itse jo aiemmin ihan fiksusti sanonut, ettei itse edes tiedä, onko valmis siirtymään ykkösiin ensi kaudeksi tilaisuuden tullen. Mutta GP2-luokassa mies on yltynyt loppukaudesta sellaisiin suorituksiin erinäisillä radoilla, etten tosiaan yhtään ihmettele kiinnostusta hänen palveluksiinsa.

Nicon pikkuformulauraa seuratessani olen pitänyt Nicoa sellaisena fiksuna, nopeana ja varmana kuljettajana. Tämän kauden jälkeen pidän häntä edelleen fiksuna ja varmana, mutta nopeutensa puolesta hän on jopa yllättänyt, ja ennenkaikkea ohituksillansa vakuuttanut. On ollut räväkämpi kuin olisin odottanut, painostaessaan kilpakumppaneitaan järkevästi ja iskien usein siellä, missä sitä (ilmeisesti) vähiten edelläajava odottaa. Todella vakuuttavaa jälkeä, ja toivon miehen saavan mahdollisuutensa F1-luokassa vaikka jo ensi kaudeksi.

Ja sitten vielä se kestotoivomus, eli Kovalainen Renault'lle. Alkaisi olla ensi kaudeksi odotettavaa jo ennakkoon. Mutta kaikki ajallaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos Nico saisi ensi kaudeksi paikan Williamsilta, ja Kovalainen Renaultilta, voin jo tässä luvata että ensi kaudeksi ostaisin tuon maikkarin formulapaketin. Mutta tuo nyt on vaan päiväunta. Tosin Nicon nyt pitäisi vielä siirtyä suomen lipun alle, jotenkin ärsyttää aina se saksan lippu.
 

scholl

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Jos Nico saisi ensi kaudeksi paikan Williamsilta, ja Kovalainen Renaultilta, voin jo tässä luvata että ensi kaudeksi ostaisin tuon maikkarin formulapaketin. Mutta tuo nyt on vaan päiväunta. Tosin Nicon nyt pitäisi vielä siirtyä suomen lipun alle, jotenkin ärsyttää aina se saksan lippu.

En usko Nicon siirtyvän Suomen lipun alle. Keke on tajunnut asian ja ajattaa Nicoa Saksan lipun alla, koska kyseessä on harvinaisen hyvin haastatteluissa esiintyvä ilmeisesti hyvin saksaa puhuva nuori kuljettaja. Näinollen Nicosta tulee uusi Schumi. Nimittäin kun Schumi lopettaa, tulee Kekestä uusi williweber ja mies valtaa Nicon kanssa Keski-Euroopan markkinat ja silloin otetaan ihan eri tavalla merchandisingarsenaali ja muut käyttöön kuin Häkkisen aikoina. Nicossa on huima potentiaali nimenomaan saksalaisena.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nicohan ON saksalainen eikä suomalainen, vaikka saattaisi se passi taskussa ollakin. Kaveri ei tiettävästi puhu sanaakaan suomea eikä ilmeisesti täällä ole koskaan asunutkaan. Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.
 

Bandana

Jäsen
Cannibal kirjoitti:
Nicohan ON saksalainen eikä suomalainen, vaikka saattaisi se passi taskussa ollakin. Kaveri ei tiettävästi puhu sanaakaan suomea eikä ilmeisesti täällä ole koskaan asunutkaan. Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.

Sama.

Ärsyttää kun MTV3:n sankarit yrittävät "omia" Nicoa Suomelle. Nicohan on itsekin sanonut kansainväliselle medialle olevansa saksalainen ja ajavansa Saksan lipun alla ja edustavansa Saksaa. Pulkkinen, Mustakari ja co yrittävät kuitenkin aina väkisin saada Nicolta 'suomalaisuuteensa' viittaavia kommentteja, ja jotkut vielä menevät tähän halpaan. Voi vain kuvitella millainen sota tulee kun Nico pääsee ykkösiin.

Siinä missä Kimillä ja Heikillä suomalaisuuden ominaisuusarvo on kokonainen ykkönen, saa Nico vain pienen plussan siitä hyvästä että hänen faijansa sattuu olemaan suomalainen maailmanmestari. Ei siinä mitään, kyllä Nico ihan fiksulta ja symppikseltä kaverilta vaikuttaa, mutta ehdottomasti toivon esim. Kovalaiselle enemmän menestystä. Suomalaisuuden vuoksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cannibal kirjoitti:
Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.
Eli Fernando Alonsollakin on siis suomalainen faija? Kato perkele. Ja Alonso siis ajoi pikkuformuloissa aloittaessaan Suomen lipun alla? Tulipa yllätyksenä.

Joo joo, tajuan mitä meinaat, mutta kai sillä Nicolla sentään hieman enemmän siteitä Suomeen on kuin jollain Alonsolla tai vaikka Fisichellalla. Itse en ole jaksanut niinkään surra Nicon saksalaisuutta tai toivoa kaverin siirtyvän ajamaan Suomen lipun "nimiin", sillä olen seurannut hänen ajouraansa enkä niinkään niitä kansallislauluja. Ihan kuten koko uransa ajan, toivon hänelle edelleen menestystä samoin kuin ennenkin, oli hän sitten vaikka senegalin kansalainen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iltalehdessä oli tänään pikku moka liittyen Maikkarin formulähetyksiin.
"Tosi on"-palstalla siteerataan tunnettuja henkilöiden osuvia letkautuksia.

Kolumbian ihmemies, McGyver-Montoya on taas onnistunut potkimaan palloa omaan maaliin - (MTV3:n formulaselostaja Tomi Tuominen Kimi Räikkösen tallikaverin keskeytettyä Belgian GP:ssä)

Sitatti oli varustettu lisäksi Tuomisen kasvokuvalla. Muuten oikein mutta Tuominen ei ole enää ainakaan pariin vuotee selostanut Maikkarilla F1:stä. Eikös se ollut Oskari Saari joka tuon eilen tokaisi kisan lopussa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eino_Mies kirjoitti:
Iltalehdessä oli tänään pikku moka liittyen Maikkarin formulähetyksiin.
"Tosi on"-palstalla siteerataan tunnettuja henkilöiden osuvia letkautuksia.

Kolumbian ihmemies, McGyver-Montoya on taas onnistunut potkimaan palloa omaan maaliin - (MTV3:n formulaselostaja Tomi Tuominen Kimi Räikkösen tallikaverin keskeytettyä Belgian GP:ssä)

Sitatti oli varustettu lisäksi Tuomisen kasvokuvalla. Muuten oikein mutta Tuominen ei ole enää ainakaan pariin vuotee selostanut Maikkarilla F1:stä. Eikös se ollut Oskari Saari joka tuon eilen tokaisi kisan lopussa.

Myöhästyit noin kuudella tunnilla.
 

scholl

Jäsen
Cannibal kirjoitti:
Nicohan ON saksalainen eikä suomalainen

Millä perusteella Nico olisi saksalainen eikä suomalainen? Saksalainen mutsi, suomalainen faija, asunut koko ikänsä Monacossa ja kasvanut ajohommissa lähinnä E-Ranskassa. Kesiä on sitten vietetty jossain Ibizalla. Siteet sekä Suomeen että Saksaan ovat ohuet, mutta olemassa. Mies on molempien maiden kansalainen. Se, ettei suomenkieli taivu on melko luonnollista tuossa tilanteessa.

Kieli on vain väline, identiteetti on tärkeämpää. Nico on varmasti osittain suomalainen ja sillä sipuli. Kieli ei siihen merkkaa eikä se vaikka ajaisi Bahrainin lipun alla. Ja vielä siihen kieleen. Se on yks helvetin maku. Esim. isoäitini ei puhunut sanaakaan suomea nuoruudessaan, eikä kukaan kyseenalaistanut hänen suomalaisuuttaan.

Nico on arvoiltaan ja olemukseltaan enemmän rehellinen suomalainen kuin itkijäkovalainen tai punikkiräkä, joista ei kummastakaan ole mitään hyvää sanottavaa. Häkkinen sen sijaan on nykyään aika pitkälti samankaltainen kuin mitä Rosbergitkin ovat. Häkä on tietysti hiljaisempi, mutta ei siinä mitään. Täytyy kuitenkin muistaa, että hän on ensimmäistä sukupolvea maailmalla. Hugosta voi tulla seuraava Nico.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sasha kirjoitti:
Siinä missä Kimillä ja Heikillä suomalaisuuden ominaisuusarvo on kokonainen ykkönen, saa Nico vain pienen plussan siitä hyvästä että hänen faijansa sattuu olemaan suomalainen maailmanmestari. Ei siinä mitään, kyllä Nico ihan fiksulta ja symppikseltä kaverilta vaikuttaa, mutta ehdottomasti toivon esim. Kovalaiselle enemmän menestystä. Suomalaisuuden vuoksi.
Minulle kävi kauden aikana jostain syystä niin, että aloin toivomaan enemmän Nicon kuin Heikin GP2-mestaruutta. Onhan hän sentään tuleva toisen polven F1-kuski ja puoliksi suomalainen. Ja isukin maailmanmestaruus vielä lisää kiinnostusta. Kovalaisessa ei ole oikeasti mitään kiinnostavaa. Hiukan kuin Häkkinen. Kimi sentään rellestää vapaa-ajat ja pysyy takuuvarmasti otsikoissa.

Kun noita suomalaisuuspisteitä nyt jaetaan, niin älkää unohtako Jarno Trullia, joka on sentään saanut nimensä suomalaisen legendan mukaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ossi kirjoitti:
Kun noita suomalaisuuspisteitä nyt jaetaan, niin älkää unohtako Jarno Trullia, joka on sentään saanut nimensä suomalaisen legendan mukaan.

Eikä jätetä mainitsematta puhtaasti suomalaisnimisiä herroja Massa (kuuluisaa Laukaan fyysikkosukua) ja Sato (Limingan vanhojen suurtilallisten jälkeläisiä).
Panis (Turengista?) valitettavasti lopetti F1-puuhat. Taitaa tosin Satokin olla pian historiaa.
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Ossi kirjoitti:
Minulle kävi kauden aikana jostain syystä niin, että aloin toivomaan enemmän Nicon kuin Heikin GP2-mestaruutta. Onhan hän sentään tuleva toisen polven F1-kuski ja puoliksi suomalainen. Ja isukin maailmanmestaruus vielä lisää kiinnostusta. Kovalaisessa ei ole oikeasti mitään kiinnostavaa. Hiukan kuin Häkkinen. Kimi sentään rellestää vapaa-ajat ja pysyy takuuvarmasti otsikoissa.

Jaa a todennäköisesti sitten sitä Saksan kansallislaulua saa kuulla jatkossakin kun Rosberg F1:sissä jyllää tai jää nähtäväksi. Kovalaisesti saanut sellasen suht rehdin oloson suomalaisen duunarin kuvan, mutta uskoisin ettei tämä sentään luonteeltaan kuitenkaan muistuta Häkkistä kovinkaan vaikkei nyt mikään Senna taikka Irvine olekaan persoonaltaan. Kuitenkin toivon molemmille menestystä, mutta jos jompikumpi pitää valita kummalle sitä toivoo enempi niin EHDOTTOMASTI Heikille!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Master Chief kirjoitti:
Myöhästyit noin kuudella tunnilla.
Selasin kyllä nuo aiemmat viestit, mutta enpä huomannut että olit maininnut jo asiasta. No hyvä etteivät sentään Matti Kyllöstä siihen tarjonneet...

Mutta sellainen kysymys tuli mieleen, että onko Formula ykkösissä ollut koskaan suomalaisten lisäksi muita pohjoismaalaisia kuljettajia. Muistaakseni joskus olisi joku ruotsalainen ollut, mutta nimi ja vuosi(kymmen) ei muistu mieleen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
scholl kirjoitti:
Nico on arvoiltaan ja olemukseltaan enemmän rehellinen suomalainen kuin itkijäkovalainen tai punikkiräkä, joista ei kummastakaan ole mitään hyvää sanottavaa. Häkkinen sen sijaan on nykyään aika pitkälti samankaltainen kuin mitä Rosbergitkin ovat. Häkä on tietysti hiljaisempi, mutta ei siinä mitään. Täytyy kuitenkin muistaa, että hän on ensimmäistä sukupolvea maailmalla. Hugosta voi tulla seuraava Nico.


Tästä kappaleesta voisi päätellä, että tohtori scholl pitää jonkin sorttista "maailmankansalaisuutta" oletusarvoisesti paremman ihmisen merkkinä kuin kotosuomessa viihtyvää perusjanaria. Eikä siinä mitään, jokaiselle tietysti ne mielipiteensä suotakoon, mutta ei Häkkisen Mikassa ole edelleenkään yhtään sitä Keken rehvakasta kasari-snobi-meininkiä, jota Nicossa ei selkeästi onneksi liiemmin löydy.

No, oli miten oli, on Kovalainen ehdottomasti Nicoa ylempänä meikäläisen asteikolla tulevaisuuden kykyjä mietittäessä. Hän on parempi kuski, eikä hänellä ole ollut koskaan mahdollisuutta pappa betalar -skenaarioon. Tämä jo itsessään tekee tien raivaamisesta tuonne F1-tallin testikuljettajaksi aika kovan suorituksen.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eino_Mies kirjoitti:
Mutta sellainen kysymys tuli mieleen, että onko Formula ykkösissä ollut koskaan suomalaisten lisäksi muita pohjoismaalaisia kuljettajia. Muistaakseni joskus olisi joku ruotsalainen ollut, mutta nimi ja vuosi(kymmen) ei muistu mieleen.

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin ruotsalaiset Ronnie Peterson (oli 70-luvulla kärkikuljettajia, menehtyi Monzassa), Stefan Johansson (taisi ajaa Ferrariakin 80-luvulla) ja tanskalainen Jan Magnussen (tuurasi Häkkistä ainakin yhden kisan verran McLarenilla ja ajoi n. puoli kautta Stewartia).
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
pala kirjoitti:
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin ruotsalaiset Ronnie Peterson (oli 70-luvulla kärkikuljettajia, menehtyi Monzassa), Stefan Johansson (taisi ajaa Ferrariakin 80-luvulla) ja tanskalainen Jan Magnussen (tuurasi Häkkistä ainakin yhden kisan verran McLarenilla ja ajoi n. puoli kautta Stewartia).

Ja onhan tällä kaudella Tanskan Nicolas Kiesa ajanut Jordanin kolmatta autoa perjantain harjoituksissa ja on ollut 2003 Minardin kisakuskina.

Hyvä tietopankki F1:stä löytyy seuraavasta osoitteesta: http://www.f1db.com/tiki-index.php
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jacobus kirjoitti:
Hyvä tietopankki F1:stä löytyy seuraavasta osoitteesta: http://www.f1db.com/tiki-index.php

Tuolta voi todeta mielenkiintoisia yksityiskohtia, mm. sen, että ruotsalaisia F1-kuskeja on yhteensä 10 ja suomalaisia vain 7. Tanskalaisia on 4. Aika yllättävää, mutta onneksi norjalaiset eivät ole sotkeutuneet tähän lajiin, sillä ei villapaidat varkolle sovi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös