F1-ketju

  • 661 003
  • 5 107

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Repolainen kirjoitti:
Denniksen mukaan Pizzonia luisteli slickseillä Montyn perään päästettyään tämän jo ohitseen.

Dennis puhuu taas sitä itseään. Pizzonian mukaan tapahtui näin:
"I was on dry tyres, and lapping quicker than him," said Pizzonia. "He was quite slow maybe because his tyres were not good anymore or maybe he was just cruising to the end of the race. I thought he saw me and when he braked really early I thought he was trying to let me by.

"I put my car next to him but obviously he hadn't seen me because he turned into his normal line and I couldn't avoid the crash. I am sorry for him because I am not here to destroy anyone's race. I destroyed my race too."

Eli Pizza oli ohittamassa Montoyaa eikä toisin päin. Montoya ei ole varmaan osannut edes aavistaa, että joku kierroksella jäänyt yrittäisi hänestä ohi eikä ole täten paljon peileihin katsellut. Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Montoyan ulosajo johtui täysin Pizzoniasta. Tämän Pizzonia myönsi myös itse. Pizzonia yritti ohittaa hitaampaa Montoyaa, ja Montoya ei sitten huomannut tätä ja seurauksena kolari.
Pizzonia oli siis nopeampi, kun Montoya, koska miehellä oli kuivakelinrenkaat, ja ne toimi jo kisan lopussa välikelinrenkaita paremmin.

No joo kisassa tuli kaiken kaikkiaan suht paljon romua. Siellä varmasti laskimet käy kuumina, laskettaessa paljonko haihtui rahaa savuna ilmaan erinäisten kolareiden seurauksena.
Saton ja Schumin kolari osoitti taas, että Saton paikka ei ole kilpa-auton ratissa. Tv-kuvan perusteella näytti ikäänkuin siltä, että Schumilta meinasi mennä hermot. Mikähän kumma siinä on, että Spa:ssa Schumilla on pinna kireällä keskeytysten jälkeen?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Czescku kirjoitti:
Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.

Niin kyllä minun perusajatus kilpa-autoilussa lähtee siitä, että jos sinut on kierroksella jo kerran ohitettu, niin älä yritä tyhmiä ohituksia.
Paikka jossa miehet ajoivat ulos (jos näin sen oikein) ei kyllä tarjoa paikkoja juurikaan ohitukseen.
Pizzonia olisi varmasti päässyt ekalla kunnon suoralla ohi, mutta ei jaksanut odottaa.
Ja sitten ei Montoyan velvollisuus ole väistellä kierroksella ohitettua Pizzoniaa, vaikka Pizzonia olisikin nopeampi. Se menee päinvastoin.
 

Bandana

Jäsen
Mitenköhän muuten nyt käy kun Red Bull ostaa Minardin: Vaihtuuko tallin nimi?

Olisi nimittäin erittäin sääli jos näin kävisi, sillä Minardi on kuitenkin erittäin sympaattinen ja tietyllä tapaa perinteikäs (ja Ferrarin jälkeen toiseksi suosituin) talli.

On muuten aika aktiivisesti talleja tullut ja mennyt. Häkkisen ensimmäisen mestaruuskauden 1998 talleista mukana on Minardin lisäksi samalla nimellä enää McLaren, Williams, Ferrari, Sauber ja Jordan, joka vaihtuu Midlandiksi tämän kauden jälkeen.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
repe_joke kirjoitti:
Ja sitten ei Montoyan velvollisuus ole väistellä kierroksella ohitettua Pizzoniaa, vaikka Pizzonia olisikin nopeampi. Se menee päinvastoin.

Jos ajaa (kuten Montoya) 4 sekuntia tallikaveriaan hitaampia kierroksia, voisi olettaa, että joku saattaa tulla ohi ja toisaalta olisi myös tallin velvollisuus kertoa, että kuivan kelin renkailla mennään kovempaa ja Pizzonia on perässä. Klien meni Alonsosta ohi ihan hienosti vaikka oli kierroksella jäänyt. Toisaalta pidänkin kyllä Alonsoa huomattavasti fiksumpana ja vähemmän riskialttiina kuljettajana kuin Montoyaa.

Näitä kahta tapausta (Sato/Schumi ja JPM/Pizza) ilmeisesti jury käsitteli kisan jälkeen. Kyllä noista varmaan rangaistukset tulee jos niihin on aihetta. Montoya oli kyllä vähemmän syyllinen kolarissaan, mutta ei mielestäni kuitenkaan täysin syytön, joten tuon voisi pistää "racing incident" sarjaan. Satolle kyllä kuuluu jonkinlainen rangaistus, eli 10 pykälää taaksepäin seuraavassa aika-ajossa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Czescku kirjoitti:
Satolle kyllä kuuluu jonkinlainen rangaistus, eli 10 pykälää taaksepäin seuraavassa aika-ajossa.

Ei käy. On taas aika mersun moottorin paukkua ja 10 pykälää taaksepäin on varattu Räikköselle, että saadaan kisa jännäksi:)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Czescku kirjoitti:
Dennis puhuu taas sitä itseään. Pizzonian mukaan tapahtui näin:
"I was on dry tyres, and lapping quicker than him," said Pizzonia. "He was quite slow maybe because his tyres were not good anymore or maybe he was just cruising to the end of the race. I thought he saw me and when he braked really early I thought he was trying to let me by.

"I put my car next to him but obviously he hadn't seen me because he turned into his normal line and I couldn't avoid the crash. I am sorry for him because I am not here to destroy anyone's race. I destroyed my race too."

Eli Pizza oli ohittamassa Montoyaa eikä toisin päin. Montoya ei ole varmaan osannut edes aavistaa, että joku kierroksella jäänyt yrittäisi hänestä ohi eikä ole täten paljon peileihin katsellut. Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.


Ei Dennis varmaan ollut noin sitten sanonut. Toisella foorumilla vain näin väitettiin ja Montoyan autosta näki että perään oli törmätty. Täälläkin aloitettiin Juan Pablon grillaus joten sorruin toisen käden tiedon esittämiseen faktana.

Mitä Pizzonia kuvitteli saavuttavansa menemällä varikolle muutamaa kierrosta ennen maalia vaihtamaan renkaat? Huomattuaan virheensä hän alkoi hyökkäämään tuhoisin seurauksin kierroksella edellä olevan kimppuun. Täysi katastrofi auton ratissa tämä brassi. Kamikaze Satolla oli sentään täysi tilanne päällänsä kun hän törmäsi suureen mestariin. Pizzonia oli kierroksella jäljessä ja ainoa motivaatio ohitukseen, ja ainakin noin suurella riskillä oli Renaultin pussiin pelaaminen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sasha kirjoitti:
Mitenköhän muuten nyt käy kun Red Bull ostaa Minardin: Vaihtuuko tallin nimi?

Olisi nimittäin erittäin sääli jos näin kävisi, sillä Minardi on kuitenkin erittäin sympaattinen ja tietyllä tapaa perinteikäs (ja Ferrarin jälkeen toiseksi suosituin) talli.
En muista yhtään mitä luin, mutta jostain pari päivää sitten lukemastani jutusta mieleeni jäi lause "And so the name Minardi will disappear from the pit-lane." ELi taitaa vaihtua, ja sikäli ihan ymmärrettävää, että Red Bull haluaa jättifirmana nimensä esille tallissa, johon ovat juuri laittaneet läjän rahaa.

Takuma Sato voi luultavasti alkaa etsiä uutta tallipaikkaa. Kesällähän BAR:in tallipäällikkö totesi, että toistaiseksi japanilainen on samalla lähtöviivalla tallipakian suhteen kuin kuka tahansa, mutta loppukaudesta hänen on osoitettava, että hän on paikan arvoinen. No, pisteitä on edelleen tilillä tuo vakuuttava 1 (yksi) kappale, ja tänään saatiin jälleen yksi osoitus nippon-miehen ennakkoluulottomista tempuista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Repolainen kirjoitti:
Ei Dennis varmaan ollut noin sitten sanonut. Toisella foorumilla vain näin väitettiin ja Montoyan autosta näki että perään oli törmätty. Täälläkin aloitettiin Juan Pablon grillaus joten sorruin toisen käden tiedon esittämiseen faktana.

Voihan Dennis olla noin sanonut heti tapahtuman jälkeen tietämättä mitä itse asiassa tapahtui, koska eihän tuota telkkarissa näkynyt.
Mitä Pizzonia kuvitteli saavuttavansa menemällä varikolle muutamaa kierrosta ennen maalia vaihtamaan renkaat? Huomattuaan virheensä hän alkoi hyökkäämään tuhoisin seurauksin kierroksella edellä olevan kimppuun. Täysi katastrofi auton ratissa tämä brassi. Kamikaze Satolla oli sentään täysi tilanne päällänsä kun hän törmäsi suureen mestariin. Pizzonia oli kierroksella jäljessä ja ainoa motivaatio ohitukseen, ja ainakin noin suurella riskillä oli Renaultin pussiin pelaaminen.

Ainoa motivaatio ohitukseen ja hyökkäämiseen on työpaikan saaminen. Nyt kyllä näyttää siltä, että Pizza saa ajella loppukauden vielä Williamsilla, mutta tuo tieto tuli ilmeisesti vasta kisan jälkeen, joten Pizzonia luuli ajavansa vuoden viimeistä kisaa ja halusi näyttää, että hänestä olisi jonkun tallin vakituiseksikin kisakuskiksi. Työpaikkaahan Satokin janoaa, mutta hänen yrittämisensä (kuten tänään Pizzoniankin) kääntyi itseään vastaan kolarointina ja työmahdollisuuksien heikkenemisenä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos Mäcci meinaa vielä merkkimestaruuden viedä, niin Kimin tallikaveriksi kannattaa vaihtaa Pedro tai Alex. Hampurilainen ei oikeasti kyllä tule maaliin Kimin ykköstilan jälkeen vapaaehtoisesti, jos se hänestä riippuu. Tänäänkin Saksan RTL:n lähetyksessä näytti kypärää riisuessan kovin rauhalliselta ja rauhalliselta nimenomaan miehen temperamentin tuntien. Ei näyttänyt kauheasti vituttavan kakkossijan menetys, näkyikö muuten siellä Suomessa tämä kolari alusta saakka, kuka siinä oli syyllinen. Jarrutteliko Monty, niin kuin silloin kerran eräässä kuuluisassa tunnelissa Monacon kisassa.

Anyway, Mäcillä on koossa uusi Senna-Prost parivaljakko, Räikkösen ja Montoyan keskinäinen kolari on näillä molempien otteilla vain ajan kysymys. Maalin ei tulla peräkkäin ainakaan järjestyksessä Räikkönen-Montoya, se nähtiin taas kerran tänään, oli syyllinen kolariin sitten Pizza tai Hampurilainen.

Kimin kannattaisi taas laittaa se broidinsa hieman heruttamaan rouva Montoyaa, niin saisi tämä Kolumbian hidalgokin hieman muuta ajateltavaa..
 

X-Hearted

Jäsen
Czescku kirjoitti:
Tuohan nyt on ihan puutaheinää, kuten muistaakseni tässäkin ketjussa tullut jo aiemmin ilmi.
Ehkä näinkin, mutta mielestäni aina puhutaan kuljettajien ja tallien yhteistyöstä, kaksoisvoitoista ja tiimin toimivuudesta kokonaisuudessaan. Minulla on semmoinen käsitys, että tallien johtajat arvostavat merkkimestaruutta henkilökohtaista enemmän. Eiköhän se kerro kokonaistoimivuudesta tallin sisällä aika paljon. Esimerkki Räikkönen-Montoya -kaksikko on kyllä niin viileä aisapari, että valmistajien mestaruudesta on ainakaan näillä näytöillä - ja eritoten Juan-Pablon näytöillä - turha puhua edes ääneen yhtikäs mitään. "Meisselin näyttäjä" -Räikkönen pitää yksin McLarenia pystyssä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Routainen Sydän kirjoitti:
"Meisselin näyttäjä" -Räikkönen pitää yksin McLarenia pystyssä...
Ehkä tuossa kohtaa Kimi tekeekin oikein? Mies vilauttelee meisseliä ja sekoilee vapaa-aikanaan ja vetää itse kisat viileästi läpi. Kannattaisi ehkä Huan-Papelonkin hieman irroitella vapaa-ajalla, niin ei mutteri kiristäisi kisan aikana liikaa.

Juan-Pablo, jos luet tämän, ota Kimistä mallia!
 

X-Hearted

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Ehkä tuossa kohtaa Kimi tekeekin oikein? Mies vilauttelee meisseliä ja sekoilee vapaa-aikanaan ja vetää itse kisat viileästi läpi. Kannattaisi ehkä Huan-Papelonkin hieman irroitella vapaa-ajalla, niin ei mutteri kiristäisi kisan aikana liikaa.

Juan-Pablo, jos luet tämän, ota Kimistä mallia!
Kylläpä kyllä. Tässä on muutenkin ideaa. Herää kolumbialainen, ota rennosti. Tee, niinkuin Kimi tekee. Käy vieraissa, heiluta meisseliä strippiluolassa, ole 7Päivää lehden suosikkipoju, muuta Saksaan jne...

Arvostan Räikköstä huimasti siinä mielessä, että kaveri on joka helvetin vapaa viikonloppu ihan muusissa jossain hevonvitunperseen strippiluolassa, painamassa jotain eukkoa ja silti, Kimi ajaa voittajana useimmiten kisassa kuin kisassa maalin - ollen tottakai kilpailujen nopein kuski. Aivan uskomaton luonnonlahjakkuus, koska fyysiset ominaisuudet pitää kyllä olla aivan erinomaisessa kunnossa. Niinhän ne näyttää olevankin, kaljottelusta huolimatta. Mutta eiköhän se tiedetä, minkä takia fyysinen kunto on niin huima.

Heh, niinpä!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olkku kirjoitti:
Ei käy. On taas aika mersun moottorin paukkua ja 10 pykälää taaksepäin on varattu Räikköselle, että saadaan kisa jännäksi:)

Näköjään tuli Satolle sitten tuo 10 pykälää peruutusta, mutta eihän tuo estä Räikköstä saamasta samaa penalttia. Muistaakseni parhaimmillaan ollut tällä kaudella viisi autoa lähtöruudukon hännillä, joille on kaikille merkattu penalty (moottorinvaihdosta suurin osa kaiketi). Ilmeisesti tuosta Montoyan kolarista ei ole rangaistuksia jaettu, mikä onkin mielestäni ihan oikea ratkaisu.

EDIT: Pizzonia saikin $8000 sakot. Tuo on oikeastaan vielä parempi ratkaisu kuin ei ollenkaan rangaistuksia. Pizzonia todettu syyllisemmäksi osapuoleksi, mutta ei kuitenkaan täysin yksin syypääksi, koska ei saanut 10 pykälän pudotusta seuraavaan kisaan.

Analyytikko_ kirjoitti:
Jos Mäcci meinaa vielä merkkimestaruuden viedä, niin Kimin tallikaveriksi kannattaa vaihtaa Pedro tai Alex.

Tältä tilanne kyllä tällä hetkellä vahvasti vaikuttaa. Pedrolle tai Alexille ei olisi mikään häpeä hävitä Kimille vaikka kierroksella, joten he kyllä toisivat auton maaliin. Luultavasti kumpikaan ei ihan Alonsolle pärjäisi, mutta sillä ei olisi mitään merkitystä, koska Kimi kepittää kyllä Fernandon, jolloin kakkoskuskin tarvitsee päihittää vain Fisico. Fisin päihittäminen puolestaan onnistuu vaikka Alex Youngilta, koska hänelle sattuu ja tapahtuu joka kisassa ties mitä.

Mäkkien kannalta on toivottavaa, että ensi kaudella myös Juan Pablo olisi loppuun asti matemaattisesti mukana mestaruustaistossa, jolloin hän saattaisi hieman vähentää typeryyksiä radalla. Tosin eipä näin käynyt vuonna 2003, kun JPM oli mukana mestaruuskamppailussa. Taitaa Juanin toivo henkilökohtaisesta mestaruudesta olla siinä, että saa alleen täysin ylivoimaisen auton (kuten esim. tämän hetken Mäkki) ja tallikaveriksi jonkun JJ Lehdon. Tosin kyllähän Kiminkin tallikaverina voi mestaruuden voittaa, koska suomalaisilta leviää McLaren alta säännöllisesti.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mtv3 tietää kirjoittaa seuraavaa: "McLaren oli kiinni kaksoisvoitossa myös elokuussa Turkin gp:ssä, kun Montoya kilpailun lopussa keskeytti toiselta sijalta. Tuolloin hän poimi kierroksella Jordanin Tiago Monteiron, jonka kanssa kolhi tilanteessa autonsa keskeytyskuntoon"

Eikös Monty ajanu kuitenkin maaliin kolmantena tuossa kisassa? Vähän tarkuutta noihin juttuihin.
 

scholl

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Tämä antaisi ensi kauden Williamsin kuljettajasuunnitelmille uutta kiharuutta ja variaatioita Rosbergin hypättyä F1-sirkukseen mukaan. Katsellaan...

Uutinen

Puhumattakaan Bemarin kuljettajapaikoista. Heidfeldia Bemari yrittää saada jo ensi kaudeksi, mutta Williams ei päästä (Heidfeldin Bemarisopimus alkaen 2007) eli herää kysymys, että haluaako BMW kokeilla sitä, että oisko Nicosta kaudeksi 2006 BMW F1 kuljettajaksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
repe_joke kirjoitti:
Mtv3 tietää kirjoittaa seuraavaa: "McLaren oli kiinni kaksoisvoitossa myös elokuussa Turkin gp:ssä, kun Montoya kilpailun lopussa keskeytti toiselta sijalta. Tuolloin hän poimi kierroksella Jordanin Tiago Monteiron, jonka kanssa kolhi tilanteessa autonsa keskeytyskuntoon"

Eikös Monty ajanu kuitenkin maaliin kolmantena tuossa kisassa? Vähän tarkuutta noihin juttuihin.

No samaan konserniin kuuluva Iltalehti repäisi vielä paremman. Sivulla 5 siinä julkkisten sanomaa palstalla lainataan Oskari Saaren eilistä kommenttia "Kolumbian Ihmemies McGyver, on taas onnistunut potkimaan palloa omaan maaliin.". Kommentin antajaksi on kuitenkin ilmoitettu MTV3:n formulaselostaja Tomi Tuominen ja vieressä on hänen kuvansakin.
 

scholl

Jäsen
Jos verrataan sitä, mikä merkitys on kuljettajan ja tallin mestaruudella niin urheilulliselta puolelta kuljettajamestaruus on tietysti tärkeämpi, mutta toimintaedellytysten kannalta tallimestaruus on tärkeämpi. Kuljettajan saavuttama mestaruus nostaa hänen markkina-arvoaan, palkkaa jne. kun taas tallimestaruus tuo FIA:lta suoraan enemmän rahaa kuin kakkostila, puhumattakaan edusta, joka tulee moottorinvalmistajalle, kun voivat markkinoinnissaan puhua siitä, että he ovat kyseisen vuoden parhaita. Ferrari ei ole Fiatin markkinoinnissa sitä niin käyttänyt, mutta aikanaan esim. Renault oli hyvin aktiivinen tässä ja jos voittavat nyt tänä vuonna niin varmasti tulee näkymään.

Jossain mainittiin, että eilinen Pizzonian törmäys Montoyan perään tulee maksamaan McLarenille 3 miljoonaa, mikäli se merkitsisi, että tallimestaruus menisi sivusuun juuri noiden puuttumatta jääneiden pisteiden takia. No Renaultin vauhti on sen verran alkukaudesta hiipunut, että uskon McLarenin siltikin nousevan tallimestariksi Renaultin joutuessa tyytymään Alonson kuljettajamestaruuteen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Puhumattakaan Bemarin kuljettajapaikoista. Heidfeldia Bemari yrittää saada jo ensi kaudeksi, mutta Williams ei päästä (Heidfeldin Bemarisopimus alkaen 2007) eli herää kysymys, että haluaako BMW kokeilla sitä, että oisko Nicosta kaudeksi 2006 BMW F1 kuljettajaksi.
Enkä muuten epäile yhtään, etteikö haluaisi.

Nicohan on itse jo aiemmin ihan fiksusti sanonut, ettei itse edes tiedä, onko valmis siirtymään ykkösiin ensi kaudeksi tilaisuuden tullen. Mutta GP2-luokassa mies on yltynyt loppukaudesta sellaisiin suorituksiin erinäisillä radoilla, etten tosiaan yhtään ihmettele kiinnostusta hänen palveluksiinsa.

Nicon pikkuformulauraa seuratessani olen pitänyt Nicoa sellaisena fiksuna, nopeana ja varmana kuljettajana. Tämän kauden jälkeen pidän häntä edelleen fiksuna ja varmana, mutta nopeutensa puolesta hän on jopa yllättänyt, ja ennenkaikkea ohituksillansa vakuuttanut. On ollut räväkämpi kuin olisin odottanut, painostaessaan kilpakumppaneitaan järkevästi ja iskien usein siellä, missä sitä (ilmeisesti) vähiten edelläajava odottaa. Todella vakuuttavaa jälkeä, ja toivon miehen saavan mahdollisuutensa F1-luokassa vaikka jo ensi kaudeksi.

Ja sitten vielä se kestotoivomus, eli Kovalainen Renault'lle. Alkaisi olla ensi kaudeksi odotettavaa jo ennakkoon. Mutta kaikki ajallaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos Nico saisi ensi kaudeksi paikan Williamsilta, ja Kovalainen Renaultilta, voin jo tässä luvata että ensi kaudeksi ostaisin tuon maikkarin formulapaketin. Mutta tuo nyt on vaan päiväunta. Tosin Nicon nyt pitäisi vielä siirtyä suomen lipun alle, jotenkin ärsyttää aina se saksan lippu.
 

scholl

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Jos Nico saisi ensi kaudeksi paikan Williamsilta, ja Kovalainen Renaultilta, voin jo tässä luvata että ensi kaudeksi ostaisin tuon maikkarin formulapaketin. Mutta tuo nyt on vaan päiväunta. Tosin Nicon nyt pitäisi vielä siirtyä suomen lipun alle, jotenkin ärsyttää aina se saksan lippu.

En usko Nicon siirtyvän Suomen lipun alle. Keke on tajunnut asian ja ajattaa Nicoa Saksan lipun alla, koska kyseessä on harvinaisen hyvin haastatteluissa esiintyvä ilmeisesti hyvin saksaa puhuva nuori kuljettaja. Näinollen Nicosta tulee uusi Schumi. Nimittäin kun Schumi lopettaa, tulee Kekestä uusi williweber ja mies valtaa Nicon kanssa Keski-Euroopan markkinat ja silloin otetaan ihan eri tavalla merchandisingarsenaali ja muut käyttöön kuin Häkkisen aikoina. Nicossa on huima potentiaali nimenomaan saksalaisena.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nicohan ON saksalainen eikä suomalainen, vaikka saattaisi se passi taskussa ollakin. Kaveri ei tiettävästi puhu sanaakaan suomea eikä ilmeisesti täällä ole koskaan asunutkaan. Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.
 

Bandana

Jäsen
Cannibal kirjoitti:
Nicohan ON saksalainen eikä suomalainen, vaikka saattaisi se passi taskussa ollakin. Kaveri ei tiettävästi puhu sanaakaan suomea eikä ilmeisesti täällä ole koskaan asunutkaan. Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.

Sama.

Ärsyttää kun MTV3:n sankarit yrittävät "omia" Nicoa Suomelle. Nicohan on itsekin sanonut kansainväliselle medialle olevansa saksalainen ja ajavansa Saksan lipun alla ja edustavansa Saksaa. Pulkkinen, Mustakari ja co yrittävät kuitenkin aina väkisin saada Nicolta 'suomalaisuuteensa' viittaavia kommentteja, ja jotkut vielä menevät tähän halpaan. Voi vain kuvitella millainen sota tulee kun Nico pääsee ykkösiin.

Siinä missä Kimillä ja Heikillä suomalaisuuden ominaisuusarvo on kokonainen ykkönen, saa Nico vain pienen plussan siitä hyvästä että hänen faijansa sattuu olemaan suomalainen maailmanmestari. Ei siinä mitään, kyllä Nico ihan fiksulta ja symppikseltä kaverilta vaikuttaa, mutta ehdottomasti toivon esim. Kovalaiselle enemmän menestystä. Suomalaisuuden vuoksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cannibal kirjoitti:
Mikä hänestä tekisi suomalaisen? Nico on yhtä paljon suomalainen kuin Fernando Alonso. Tottakai ajaa Saksan lipun alla jatkossakin.
Eli Fernando Alonsollakin on siis suomalainen faija? Kato perkele. Ja Alonso siis ajoi pikkuformuloissa aloittaessaan Suomen lipun alla? Tulipa yllätyksenä.

Joo joo, tajuan mitä meinaat, mutta kai sillä Nicolla sentään hieman enemmän siteitä Suomeen on kuin jollain Alonsolla tai vaikka Fisichellalla. Itse en ole jaksanut niinkään surra Nicon saksalaisuutta tai toivoa kaverin siirtyvän ajamaan Suomen lipun "nimiin", sillä olen seurannut hänen ajouraansa enkä niinkään niitä kansallislauluja. Ihan kuten koko uransa ajan, toivon hänelle edelleen menestystä samoin kuin ennenkin, oli hän sitten vaikka senegalin kansalainen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iltalehdessä oli tänään pikku moka liittyen Maikkarin formulähetyksiin.
"Tosi on"-palstalla siteerataan tunnettuja henkilöiden osuvia letkautuksia.

Kolumbian ihmemies, McGyver-Montoya on taas onnistunut potkimaan palloa omaan maaliin - (MTV3:n formulaselostaja Tomi Tuominen Kimi Räikkösen tallikaverin keskeytettyä Belgian GP:ssä)

Sitatti oli varustettu lisäksi Tuomisen kasvokuvalla. Muuten oikein mutta Tuominen ei ole enää ainakaan pariin vuotee selostanut Maikkarilla F1:stä. Eikös se ollut Oskari Saari joka tuon eilen tokaisi kisan lopussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös