F1-ketju

  • 660 999
  • 5 107

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Renaultin insinööriosaston pomo arvelee, että Montoya saattaa hidastella kärjessä, jotta Räikkönen pääsisi mukaan voittotaisteluun. Minä en henkilökohtaisesti usko, että hän auttaa Räikköstä millään tavalla. Onhan tämä ruostunut oven sarana ollut piikki kolumbialaisen palvatussa lihassa jo koko kauden.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
TBK kirjoitti:
Renaultin insinööriosaston pomo arvelee, että Montoya saattaa hidastella kärjessä, jotta Räikkönen pääsisi mukaan voittotaisteluun. Minä en henkilökohtaisesti usko, että hän auttaa Räikköstä millään tavalla. Onhan tämä ruostunut oven sarana ollut piikki kolumbialaisen palvatussa lihassa jo koko kauden.

Juuri näin. Tuskimpa kannattaa Montoyan apuun luottaa, missään tilanteessa. Vaikka pelkkä hidastelu riittäisi, niin ei se halua Kimille menestystä. Mielenkiinnolla odottelen sitä ensimmäistä mutkaa, kun Alonso yrittää Columbialaisen ohi, kuten tuolla yllä jo mainittiin, saattaa ilmassa olla jonkin verran hiilikuidun kappaleita.

Kimi nousee palkintopallille, jos romumersu kestää maaliin saakka!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuskin Alonsolla on mitään kiirettä Don Juanin ohi. Mestaruuteen riittää hajapisteetkin. Tietysti kolari ekassa mutkassa olisi plussaa, mutta Alonso ei vaikuta ihan niin puupäältä.
 

Bandana

Jäsen
En halua kuulostaa katkeralta, mutta onhan tämä aika nihkeää katsoa kun parhaimmalla(=nopeimmalla) kuskilla käy ihan älyttömän huono tuuri, ja tuleva maailmanmestari ajaa kuin täti eikä uskalla ajaa kunnolla kilpaa.

Keke Rosbergia sanottiin aikoinaan kaikkien aikojen huonoimmaksi maailmanmestariksi, mutta ei Alonso ainakaan paljoa paremmaksi pane. Alkukaudesta kerää voittoja Kimin keskeytysten kustannuksella, ja ajaa sitten koko loppukauden nössöilleen varman päälle. Tuskin kukaan voi väittää tosissaan, että nopein kuljettaja voittaa tänä vuonna maailmanmestaruuden.

Kimistä ei kannata kuitenkaan olla huolissaan. Kimillä on kuitenkin vielä about 10 vuotta jäljellä, ja mikään ei viittaa siihen, että Kimi romahtaisi pois huipulta kesken aktiiviuran. Aivan varmasti se maailmanmestaruus tulee sieltä sooner or later.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sasha kirjoitti:
Kimistä ei kannata kuitenkaan olla huolissaan. Kimillä on kuitenkin vielä about 10 vuotta jäljellä, ja mikään ei viittaa siihen, että Kimi romahtaisi pois huipulta kesken aktiiviuran. Aivan varmasti se maailmanmestaruus tulee sieltä sooner or later.

Se nyt on ihan sama kuinka monta vuotta, Kimillä on uraa edessä, kun joka vuosi kusee kintuille tavalla tai toisella.
Jos ei muuta, niin pikkulintu lentää kypärään, ja Kimi ajaa sen takas radalta ulos. Vittu, että taas vituttaa, kun pitää suhtautua formuloihin näinkin vakavasti.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sasha kirjoitti:
En halua kuulostaa katkeralta, mutta onhan tämä aika nihkeää katsoa kun parhaimmalla(=nopeimmalla) kuskilla käy ihan älyttömän huono tuuri, ja tuleva maailmanmestari ajaa kuin täti eikä uskalla ajaa kunnolla kilpaa.

Ei sillä Kimillä huono tuuri ole, McLaren on vain liian huolimaton ja keskittyy enemmän auton säätöihin ja maksimaaliseen nopeuteen kuin luotettavuuteen. Tänäänkin molemmissa autoissa sama rengasongelma, joka kielii joko liian pehmeästä seoksesta tai säädöistä, jotka kuluttavat liikaa rengasta.

Mäkillä on tätä samaa ongelmaa ollut jo vuosia. Milloin takasiipi irtoaa yllättäen, milloin on huono mäntäsarja, rengaspultit eivät mene kiinni, bensaletkut eivät toimi, kone leikkaa kiinni.

Kyllä se Alonsokin on ihan kova kuski, tällä hetkellä ei vain tarvitse ottaa (eikä kannata) turhia riskejä. Toki nopeutensa puolesta Kimi tittelin tänä vuonna olisi ansainnut.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Sasha kirjoitti:
Keke Rosbergia sanottiin aikoinaan kaikkien aikojen huonoimmaksi maailmanmestariksi, mutta ei Alonso ainakaan paljoa paremmaksi pane.

Eiköhän Keken arvostelut johtune siitä, että sai mestaruusvuotenaan vain yhden voiton. Nopeaksi Kekeä kuitenkin aina tituleerattu. Alonsolla taasen on vasta kuusi voittoa tältä kaudelta ja Räkällä taas viisi, joten aivan oikea kaveri siellä piikissä on. Tässä lajissa kun ei pelkkä nopeus riitä, kun lisäksi pitää paikkojen kestää/ajaa itse niin että ne kestävät.

Räkä oli kyllä tänään nopea. Huono lähtöruutu koneen vaihdon takia, rengasrikko ja spinnaus, joten eiköhän siinä ole yhdelle miehelle jo riittävästi ongelmia kisaviikonloppuun. Silti neljäs, mikä kertoo mäkin nopeudesta tällä hetkellä.

Olisikohan rengas kestänyt, jos olis päässyt lähtemään paalulta eikä olisi tarvinnut "rehata" koko kisaa täysillä? No, meni kyllä Montoyankin rengas pahaan kuntoon, joten voi olla että silti olisi hajonnut. Taas sama juttu kun indissäkin, kun nopeudet kasvaa niin misukat rupeaa murenemaan alta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä toivo elää. Alonso tarvitsee vielä kaksi kolmossijaa ja yhden 7. sijan mestaruuteen, mikäli kimi voittaa loput neljä kisaa.

Toisin sanoen, Alonson on keskeytettävä 2 kertaa ja McLarenin on otettava kaksoisvoitto niissä kahdessa kisassa missä Alonso pääsee maaliin ja Kimin tietenkin voitettava.

Järkevä taktiikka Maciltä olisi nyt valjastaa kolumbialaiskuski ajamaan Alonsoa takaa ja ulos.
 

Kaivanto

Jäsen
Sasha kirjoitti:
Alkukaudesta kerää voittoja Kimin keskeytysten kustannuksella, ja ajaa sitten koko loppukauden nössöilleen varman päälle.

Alonso on voittanut kuusi kisaa, Räikkönen on keskeyttänyt näistä kahdessa (kerran auto hajosi, kerran Räikkönen hajotti sen itse). Räikkönen on voittanut viisi kisaa, Alonso on keskeyttänyt näistä yhdessä (auto hajosi).

Tämä nössöilyrutina nyt on jokseenkin sama kuin ihmetellä, miksei lätkämatsia johtava joukkue hyökkää raivopäänä.

Tuskin kukaan voi väittää tosissaan, että nopein kuljettaja voittaa tänä vuonna maailmanmestaruuden.

Nopeimmasta kuskista on vaikea mennä sanomaan, Räikkönen-McLaren on ollut valtaosan kaudesta nopein yhdistelmä. Tässä lajissa on monia tapoja olla hyvä. Sennaa pidettiin yleisesti nopeampana kuin Prostia, jälkimmäinen taas oli taktikkona parempi.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sasha kirjoitti:
En halua kuulostaa katkeralta, mutta onhan tämä aika nihkeää katsoa kun parhaimmalla(=nopeimmalla) kuskilla käy ihan älyttömän huono tuuri, ja tuleva maailmanmestari ajaa kuin täti eikä uskalla ajaa kunnolla kilpaa.

Ei uskalla ajaa kunnolla kilpaa? Allu ei yksinkertaisesti pysty haastamaan varsinkaan Kimiä, ellei tälle tule tekniikkamurheita. Macin kisavauhti on yksinkertaisesti niin kovaa kaikkia muita vastaan.

Miten niin Alonso ajaa kuin täti? Minun silmissäni hän on tällä kaudella noussut aivan uudelle tasolle kuskina viime kauteen verrattuna. Ainoa suuri moka on tähän mennessä sattunut Montrealissa.

McLaren-Mercedeksellä on kieltämättä hämmästyttävän paljon ongelmia, mutta ei Renaultin menestyksen arvo siitä vähene. Jos auto on kestävä, niin se on kestävä. Karu juttu Kimin kannalta, mutta tällaista moottoriurheilu on.

Sasha kirjoitti:
Tuskin kukaan voi väittää tosissaan, että nopein kuljettaja voittaa tänä vuonna maailmanmestaruuden.

Tämä lienee aika pitkälle mielipide.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Sasha kirjoitti:
En halua kuulostaa katkeralta, mutta onhan tämä aika nihkeää katsoa kun parhaimmalla(=nopeimmalla) kuskilla käy ihan älyttömän huono tuuri, ja tuleva maailmanmestari ajaa kuin täti eikä uskalla ajaa kunnolla kilpaa.

Keke Rosbergia sanottiin aikoinaan kaikkien aikojen huonoimmaksi maailmanmestariksi, mutta ei Alonso ainakaan paljoa paremmaksi pane. Alkukaudesta kerää voittoja Kimin keskeytysten kustannuksella, ja ajaa sitten koko loppukauden nössöilleen varman päälle. Tuskin kukaan voi väittää tosissaan, että nopein kuljettaja voittaa tänä vuonna maailmanmestaruuden.

Kimistä ei kannata kuitenkaan olla huolissaan. Kimillä on kuitenkin vielä about 10 vuotta jäljellä, ja mikään ei viittaa siihen, että Kimi romahtaisi pois huipulta kesken aktiiviuran. Aivan varmasti se maailmanmestaruus tulee sieltä sooner or later.

Nyt olen aika vahvasti eri mieltä. Alonso voitti pari alkukauden kisaa (Malesia, Bahrain) ilman että muiden epäonnella oli sen kanssa mitään tekemistä.

Keken voittaessa mestaruuden hän voitti vain yhden kilpailun, mutta harvoin tullaan mainituksi, että kukaan ei silloin voittanut kahta kilpailua enempää.

McLarenin luotettavuus on kyllä kehnoa ajatellen sitä, että yleisesti luotettavuus on nykypäivänä huippuhyvää. Tänään kilpailussa ei keskeyttänyt kukaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kaivanto:

"Alonso on voittanut kuusi kisaa, Räikkönen on keskeyttänyt näistä kahdessa (kerran auto hajosi, kerran Räikkönen hajotti sen itse)."


Alonso on voittanut kaikki kolme kisaa (Imola, Nürburgring, Hockenheim), jotka Räikkönen on johtoasemasta keskeyttänyt. Näistä kolmesta jokaisella kerralla auto petti kesken ajon. Jos viittasit omalla hajottamisella ripustusten särkymiseen Euroopan GP:n viimeisellä kierroksella, tämähän johtui neliskulmaisesta renkaasta, mikä taas johtui lukkojarrutuksesta, mikä taas johtui myös kierroksella ohitettavan Villeneuven vääristä ajolinjoista mutkaan tullessa.



"Räikkönen on voittanut viisi kisaa, Alonso on keskeyttänyt näistä yhdessä (auto hajosi)."


Alonso keskeytti Räikkösen voittaman Montrealin GP:n täräytettyään seinään ("mestarien mutkassa"), mihin muuten Räikkönen ei ole syyllistynyt tällä kaudella vielä kertaakaan.

Jokseenkin siis kyseenalaisia sanavalintoja. Siinä, missä Räikkösen Villeneuven(kin) aiheuttama ja vain neliskulmaiseen renkaaseen johtanut lukkojarrutus oli "auton itse hajottamista", Alonson seinään rysäyttäessä "auto hajosi".



"Tämä nössöilyrutina nyt on jokseenkin sama kuin ihmetellä, miksei lätkämatsia johtava joukkue hyökkää raivopäänä."


Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Alonso ja Renault ovat kisanneet fantastisen kauden. Ei ole heidän vikansa, jos Mäkit ampuvat itseään jalkaan. Espanjan pojasta tulleekin kaikkien aikojen nuorin maailmanmestari täysin ansaitusti. Sitä paitsi, Alonso-Renault-paketti on ollut koko kauden myös erittäin nopea. Se, että he tällä hetkellä eivät kykene Mäkkien nopeuteen vastaamaan, tuskin vielä oikeuttaa nössöilysyytteisiin.



Ranger
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Alonso ansaitsee maailmanmestaruuden. Kerää eniten pisteitä ja sillä sipuli. Räikkönen ja mäklaaren ovat olleet nopeimpia mutta se kun vaan ei riitä. Pitää myös olla muutakin kuten luotettavuutta. Eihän Häkkinenkään meinannut voittaa millään ensimmäistä geepeetä mutta sitten kun onnistui niin alkoi tulla voittoja urakalla. Räikkönenhän voitti ekansa paljon Mikaa aiemmin... En muista monesko GP oli kyseessä(joku voi valaista).

Kuitenkin Alonso on ansainnut tänä vuonna mestaruuden nopeudella, luottetavuudella ja ripauksella tuuria. Räikkösen vuorokin tulee vielä...
 

Kaivanto

Jäsen
ranger kirjoitti:
Alonso on voittanut kaikki kolme kisaa (Imola, Nürburgring, Hockenheim), jotka Räikkönen on johtoasemasta keskeyttänyt. Näistä kolmesta jokaisella kerralla auto petti kesken ajon. Jos viittasit omalla hajottamisella ripustusten särkymiseen Euroopan GP:n viimeisellä kierroksella, tämähän johtui neliskulmaisesta renkaasta, mikä taas johtui lukkojarrutuksesta, mikä taas johtui myös kierroksella ohitettavan Villeneuven vääristä ajolinjoista mutkaan tullessa.

Kas vaan, menin helppoon - koska en luota muistiini, selasin nuo tulokset nopsaan formula1.comista: Nürnburgringillä Räikkönen oli teknisesti tuloksissa 11., käytännössä toki keskeytys.

Tuosta renkaan neliöinnistä sekä Räkä että Dennis sanoivat, että lukkojarrutustilanteita oli kisassa useita ja yhtenä näistä mainittiin Villeneuven ohitus. Tapahtuman toistuessa monta kertaa osoittaisin kyllä ensimmäiseksi kuskia. Teknisistä vikoja ei tässä yhteydessä taidettu mainita.

ranger kirjoitti:
Alonso keskeytti Räikkösen voittaman Montrealin GP:n täräytettyään seinään ("mestarien mutkassa"), mihin muuten Räikkönen ei ole syyllistynyt tällä kaudella vielä kertaakaan.

Jokseenkin siis kyseenalaisia sanavalintoja. Siinä, missä Räikkösen Villeneuven(kin) aiheuttama ja vain neliskulmaiseen renkaaseen johtanut lukkojarrutus oli "auton itse hajottamista", Alonson seinään rysäyttäessä "auto hajosi".

Mähän olenkin tänään oikein urakalla pihalla. Muistelin jotain aivan omiani, noinhan se meni kuin sanot. Menen nurkkaan häpeämään.

---

Eli kun karsin omat hölmöilyni pois, Sashalle kirjoitetun viestin ensimmäisen kappaleen idea jokseenkin mitätöityy, muu pysyy ennallaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kaivannolle vielä:

"Tuosta renkaan neliöinnistä sekä Räkä että Dennis sanoivat, että lukkojarrutustilanteita oli kisassa useita ja yhtenä näistä mainittiin Villeneuven ohitus. Tapahtuman toistuessa monta kertaa osoittaisin kyllä ensimmäiseksi kuskia."


Jep, ja juuri tästä syystä kirjoitin "mikä taas johtui myös kierroksella ohitettavan Villeneuven vääristä ajolinjoista mutkaan tullessa" ja "Villeneuven(kin) aiheuttama ja vain neliskulmaiseen renkaaseen johtanut lukkojarrutus".

Mielestäni kumpikin on ajanut erinomaisen ja käytännöllisesti katsoen virheettömän kauden. Toinen vain sattuu ajamaan nopeammalla ja toinen luotettavammalla autolla. Keskinäisen paremmuuden absoluuttinen mittaaminen onnistuisikin vain miesten ajaessa samassa tallissa, jos silloinkaan. Jos se Räikköstä yhtään lohduttaa, hän voi kaiketi muistella kautta tietoisena tehneensä kaiken, mikä tehtävissä oli alkaen oman tallitoverin murskaamisesta.


Jos tämän vuoden USA:n GP:tä ei lasketa, tämä oli muuten F1-historiassa vasta toinen osakilpailu, jota yksikään kuljettaja ei keskeyttänyt. Italian maaperä pysyy edelleen suomalaiskuljettajille kirottuna.


EDIT:

Räikkösen renkaanvaihto harmittaa muuten erityisesti sikäli, että ilman sitä hän olisi hyvinkin saattanut kuitata ainakin Alonson, mikä olisi johtanut erittäin mielenkiintoiseen tilanteeseen, jos Montoya olisi johtanut kilpailua sen loppuvaiheessa. Olisiko McLaren sittenkin luopunut periaatteistaan ja kiertänyt sääntöä tavalla tai toisella?

Sen sijaan pisteiden valossa ylimääräinen stoppi ei jälkikateen hetkauta juurikaan, koska Alonson keskeytystä ei nähty, ja näin ollen Räikkösen sijoitus oli lähestulkoon yhdentekevä seikka. Kliimaksi jäänee näkemättä tälläkin kaudella.



Ranger
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka mestaruus olisikin kuulunut tällä kaudella Kimille, ei Alonsoa voi mielestäni sentään laittaa kaikkien aikojen huonoimpien mestareiden piikkiin, kuten täällä on jo tehty. Kyllähän tämä "Oviedon ihmisohjus" on osoittanut olevansa "hallintopäällikkö Kimi Matias Räikkösen" kanssa sirkuksen eliittiä.

Alonso on ollut nopea kuski läpi kauden, ja itse asiassa läpi uransa, mutta tietänee toki itsekin saaneensa mestaruuden McLarenin huonolaatuisen työskentelyn ansiosta. Se ei silti tee hänestä yhtään hitaampaa kuljettajaa, kuin mitä hän oikeasti on.

Sanoisin, että seuraavien vuosien mestaruuksista useampi jaetaan toiselle kaksikosta Alonso-Räikkönen. Molemmat ovat siihen kykeneviä kuskeja, ja harmittavasti Alonso nyt ehti ensin.

Tuosta espanjalaisen "huonosta" mestaruudesta vielä. Siinä vaiheessa, kun kuljettaja vie mestaruuden kuten rallissa Richard Burns teki kaudella 2001, voidaan oikeasti puhua täysin väärän miehen voitosta. Silloin britti pokkasi pytyn huikealla 44 MM-pisteen kokonaissaldolla, ajamalla varmasti pistesisijoille. Palkintopallillekin kaveri kipusi muistaakseni vain viisi kertaa koko kauden aikana.
Joo joo, tapansa tuokin ja pisteet ratkaisevat, mutta keijokin tajuaa, että muiden kuljettajien naurettavan paska tuuri ja muutamat ulosajot (tähänkin joo joo, sillä ei kannata ajaa ulos) leipoivat häviäjästä voittajan. Muutaman pisteen päähän jääneet Mäkinen, Grönholm, McRae ja jopa kärkkymään noussut Rovanperä olivat 6 pykälää Burnsin edellä nopeudessa, mutta niin vain Riku vei tittelin. Se oli mielestäni surkea vuosi maailmanmestaruuden kannalta.

Alonso on sentään osoittanut kauden aikana voittajankin elkeitä, ja ansaitsee ehdottomasti voittonsa. Kovasti se toki vituttaa, että se tuli juuri Kimin vastoinkäymisten kustannuksella.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Tämä kommentti näin yleisesti vain. Ei siis ole Ikerille vain.

Iker kirjoitti:
Vaikka mestaruus olisikin kuulunut tällä kaudella Kimille
Mestaruus voitetaan aina koko tiimin voimalla. Kimi ehkä on nopein kuljettaja tällä hetkellä ja tiedämme miksi, mutta kun muistellaan viime kautta, niin silloin se oli Schumi - hän tosin voitti, ja tiimi oli myös voittaja hänen kanssaan. Tällä kaudella tiiminsä avulla paras kuljettaja on tähän mennessä ollut nimenomaan Alonso - ei kukaan muu. Ei se nopeus aina ole se voittajan merkki - kokonaisuus ratkaisee. Dennis säätää vähän liikaa omiaan.

Cougar
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
ranger kirjoitti:
Sen sijaan pisteiden valossa ylimääräinen stoppi ei jälkikateen hetkauta juurikaan, koska Alonson keskeytystä ei nähty, ja näin ollen Räikkösen sijoitus oli lähestulkoon yhdentekevä seikka. Kliimaksi jäänee näkemättä tälläkin kaudella.

Ranger

No kyllä se sen verran vaikutti, että ennen eilistä Räikkönen olisi tarvinnut peliin päästäkseen yhden Alonson keskeytyksen. Nyt tarvii jo kaksi. Yksi neljästä olisi kuitenkin tuntunut edes jotenkin etäisesti mahdolliselta, kaksi neljästä ei. Ottamalla eilen voiton (jos Montoya olisi päästänyt ohi) olisi Kimi tehnyt tarvittavan ja pitänyt etäisyyden Alonsoon yhden keskeytyksen päässä. Toisaalta tällä menolla niitä ei tule Alonsolle yhtään eli eilinen ei tosiaankaan tainnut ratkaista mitään.

Tosiaan vaikea asia tuo nopein/paras kuljettaja. Kuljettajan taitoja kun on vaikea irroittaa auton suorituskyvystä silloin kun verrataan eri tallien kuskeja. Kumpikin, Kimi ja Alonso, ovat ajaneet tällä kaudella loistavasti. Alonso kerran seinään ja Kimi kerran ollut välillisesti mukana auton hajottamisessaan. Lisäksi kummaltakin muutama (vai onko vaan yksi) pieni ulosajo kisoissa mikä ei ole juurikaan vaikuttanut sijoitukseen. Aika virheetöntä työtä siis. Jotenkin tuntuu silti, että Kimi on näistä kahdesta se nopeampi. Räikkönen on heitellyt Montoyaa kuin märkää rättiä tällä kaudella. Se on mielestäni vakuuttavampi saavutus kuin Fisichellan piekseminen. Toisaalta vertaaminen tässäkin tapauksessa vaikeaa. Ehkä suurin yksittäinen tekijä on se, että Ferrari sanoi aidosti haluavansa tulevaisuudessa Räikkösen ennen Alonsoa. Siinä on kuitenkin talli, joka aivan varmasti yrittää saada parhaan mahdolliset kuljettajan Schumin korvaajaksi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sen verran tähän totean, että ilman McLarenia nämä kisat olisivat aivan tappavan tylsiä. Dennis ilmeisesti haluaa mieluummin ns. ryminäpronssia kuin tylsää kultaa. Luulisi, että sponsoritkin ovat tästä mielissään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ranger kirjoitti:
Alonso keskeytti Räikkösen voittaman Montrealin GP:n täräytettyään seinään ("mestarien mutkassa"), mihin muuten Räikkönen ei ole syyllistynyt tällä kaudella vielä kertaakaan.


Ranger

Sen verran pilkun nussimista, että ei ollut mestarien muuri mihinkä Alonso päräytti. Mieshän ajoin ennen casinoa olevaan shikaanin tynkään, ja linkutti sieltä varikolla, valittaen "there is something wrong with my car".
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Illuminatus:

Näin, ja silläpä kirjoitin "Räikkösen sijoitus oli lähestulkoon yhdentekevä seikka".


repe_joke:

Itse muistelisin, että Alonso teki mainitsemassasi shikaanissa ajovirheen, minkä seurauksena(kin) osui mestarien muuriin. Ei toki yhtä näyttävästi kuin Schumi, Hill ja Villeneuve vuonna 1999.

Saatanpahan muistaa väärinkin.



Ranger
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mestarien muuri on ennen pääsuoraa, ei Alonso siinä ajanut seinään.

Mitä Räikkösen huhuiltuun tallipaikan vaihdokseen tulee, niin en yhtään ihmettelisi vaikka yhtenä syynä olisi kyllästyminen tallikaveri Montoyaan. Ron Dennishän on vannonut julkisestikin jatkuvuuden nimiin, ja ilmoittanut että talli haluaa pitää nykyisen kaksikon vielä pitkään palkkalistoillaan. Kolumbialainen on tunnettu aina päätään aukovana uhittelijana, eikä latinon suuta ole tukkinut edes ruma päihinotto Räikköseltä kuluvalla kaudella. Esimerkiksi vähättelevät puheet Räikkösen mestaruushaaveista ovat täysin ymmärrettäviä ajatustasolla, mutta sellaisiksi niiden olisi pitänyt jäädä eikä ruotia tilannetta lehdistössä tyyliin "mitä minä sanoin".

Suurisuisen kolumbialaisen näytöt F1-tasolla rajoittuvat joihinkin hyviin suorituksiin Williamsilla, McLarenilla miehestä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä tallille. Mies on erittäin nopea, mutta kilpailusuoritukset ovat epätasaisia ja virheitä sattuu aivan liikaa. Kun tähän lisätään pyrkimys horjuttaa tallikaveria julkisilla lausunnoilla, en näe mitään syytä miksi McLarenin kannattaisi jatkaa Montoyan sopimusta enää vuoden 2006 jälkeiselle ajalle.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
En todellakaan moiti Alonson ajotaitoja enkä hänen talliaan, mutta pakko sanoa, että eipä tuo mestaruus voisi yhtään värittömämmin tulla. Onko Alonso joutunut kertaakaan taistelemaan tällä kaudella esimerkiksi Räikkösen kanssa tai Montoyan kanssa. Minulla tulee mieleen vain köröttelyt maaliviivalle ja riippuen McLarenien sössimisistä sitä mukana sitten tullut joku palkintopallisijoitus. Yksi seinään ajo toki muistuu mieleen ja sehän on värikästä ja siitä se hauska kommentti, joka ylläkin on mainittu. Nyt joutui taistelemaan pikkaisen Räikösen kanssa hitaalla autolla ja heti oli jotain muminaa siitä ohituksesta, joka oli täysin sääntöjen mukainen.

Eihän niitä Schumacherin mestaruuksiakaan nyt kovin värikkäiksi voisi sanoa, mutta mies on ollut kuitenkin kauden kiistaton kuningas noilla kausillaja jokaisessa kisassa voitonnälkäinen toisin kuin ehkä Alonso, joka tyytyy vain ajelemaan, mutta mikäs siinä jos sillä mestaruuden saa ja jos Alonson paikalla olisi Räikkönen tuntuisi se todella hienolta. Mutta kyllä Räikkösen suht värikkäät otteet ovat myös lämmittäneet ja se selkeä nopein kuski titteli myös.
Kaivanto kirjoitti:
Alonso on voittanut kuusi kisaa, Räikkönen on keskeyttänyt näistä kahdessa

Kuten jo jälkeenpäin korjattiinkin tuo luku kolmeen niin täytyy muistaa, että näiden lisäksi Alonso on ollut Räikkösen edellä ainakin kolmessa (vai oliko neljässä) kisassa sen takia, että Räikköselle on vaihdettu viikonlopun aikana kone ja lähtöpaikka on tippunut 10 sijaa. Nyt voit tietenkin väittää ettei Alonso silti välttämättä olisi hävinnyt, mutta erittäin todennäköisesti kuitenkin, kun katsoo miten nuo kisat sitten kuitenkin meni. Sitä en muista, montako kisaa Alonso noista voitti, sillä Montoyakin on noita päässyt voittamaan.

Vaikka kuin olen suomalainen niin kyllä tosiasia on, että Räikkönen on ollut paras kuski tänä vuonna. Ehkä jossain heikossa tallissa voi olla vielä parempi sitähän ei tiedä, mutta Alonsoon verrattuna. Rellu vain on ollut niin paljon parempi kuin Mäkki(vai pitäskö sanoa Mersu) nimenomaan ykköskuskiensa alla.
 
Viimeksi muokattu:

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Mazza:

"Mestarien muuri on ennen pääsuoraa, ei Alonso siinä ajanut seinään."


Jep, pääsuorahan alkaa ko. muurista, joten lienet oikeassa. Muisti heitti häränpyllyä.



Ranger
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös