Mainos

F1-ketju

  • 664 095
  • 5 069

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Sain äsken päivän parhaat naurut kun Karthikeyan veti Villeneuvesta nurmikon kautta ohi kaikki neljä rengasta pomppien. Karthikeyanille kuitenkin tiedoksi että tämä ei ole mitään rallia vaan formula ykkösiä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Thoke kirjoitti:
Sain äsken päivän parhaat naurut kun Karthikeyan veti Villeneuvesta nurmikon kautta ohi kaikki neljä rengasta pomppien. Karthikeyanille kuitenkin tiedoksi että tämä ei ole mitään rallia vaan formula ykkösiä.

Päivän ohitus höystettynä selostuksen kommenteilla, kyllä irtosi naurut täältäkin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Terveisiä vaan maikkarin formulatiimille. Olette PÖYRISTYTTÄVÄN tyhmiä spekuloidessanne varikkopysähdysten kestoja. Mikään ei oikeuta tuollaista ammattitaidottomuutta. Tuli melkein paha olo, joten äänet lähtivät pois. Tästä lähtien tyydyn kuvaan ilman ääntä ja formula1.comin live timingiin.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
Terveisiä vaan maikkarin formulatiimille. Olette PÖYRISTYTTÄVÄN tyhmiä spekuloidessanne varikkopysähdysten kestoja. Mikään ei oikeuta tuollaista ammattitaidottomuutta. Tuli melkein paha olo, joten äänet lähtivät pois. Tästä lähtien tyydyn kuvaan ilman ääntä ja formula1.comin live timingiin.

Totta, vaikkei se mikään yllätys ollut. Senhän arvasi jo siinä vaiheessa, kun sai ennen kisaa tietää, ettei Järvilehto ei ole tänään kaitsemassa noita ääliöitä.

Harmittaa silti.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Montoya sitten yllättäen suostuikin auttamaan räkää ja päästämään sen johtoon(Huomattavasti fiksummin hoidettu tilanne kuitenkin kuin rellun taannoinen vaikka samasta asiastahan kuitenkin on kyse.). Ilmeisesti temppu otti kuitenkin sen verran luonnon päälle että ei enää kiinnostanut ajaa maaliin. Ron tuntui olevan todella "iloissaan" kisan jälkeen.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
L4E kirjoitti:
Montoya sitten yllättäen suostuikin auttamaan räkää ja päästämään sen johtoon. Ilmeisesti temppu otti kuitenkin sen verran luonnon päälle että ei enää kiinnostanut ajaa maaliin. Ron tuntui olevan todella "iloissaan" kisan jälkeen.
Mitäköhän siinä tilanteessa muuten tapahtui? Kamerahan ei näyttänyt sitä tilannetta kokonaan alusta, vaan siitä tilanteesta kun he olivat jo törmänneet keskenään. Eli kumpi siis töppäsi, Montoya vai Pizzonia? Itse olen Montoyan kannalla, mieshän töppäsi jo edellisessä kisassa aika pahasti. Tässähän ei edes tiedä ajaako Montoya McLarenin vai Renaultin pussiin?
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Välillä tuntuu että kaverilla on niin kova kilpailuvietti, ettei siedä tallikaverin maailmanmestaruutta. Tallille on kuitenkin väitettävä että yhteen hiileen puhalletaan, mutta sitten tulee näitä käsittämättömiä töppejä. No, tuskin kukaan tuossa vauhdissa sentään tahallaan kolaroi, mutta enemmän tallikaveriaan ajatteleva tuskin ottaisi mitään riskejäkään.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Räikkösen mestaruuden kannalta Montoyan keskeyttäminen oli aivan yhden tekevä seikka - sillä ei ole mitään väliä oliko Alonso toinen vai kolmas. Sen sijaan valmistajien pisteiden kannalta oli harmittavaa, että McLarenilta jäi taas ottamatta kaksoisvoitto. Nyt McLaren vei pisteet 10-8, kun ne olisi pitänyt viedä 18-6 ja Renault säilytti näin kärkipaikan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Korhonen kirjoitti:
Räikkösen mestaruuden kannalta Montoyan keskeyttäminen oli aivan yhden tekevä seikka - sillä ei ole mitään väliä oliko Alonso toinen vai kolmas. Sen sijaan valmistajien pisteiden kannalta oli harmittavaa, että McLarenilta jäi taas ottamatta kaksoisvoitto. Nyt McLaren vei pisteet 10-8, kun ne olisi pitänyt viedä 18-6 ja Renault säilytti näin kärkipaikan.

Denniksen ilme olikin kisan jälkeen näkemisen arvoinen...
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todellakin nyt kaikki peliin siihen tallimestaruuteen ja lopetetaan se Räikkönen vs Alonso vertailu ennen joulua. Selostuksestahan kuului, että se olisi arvokkaampi kuin kuljettajamestaruus. Kumma kun Montoya ei ole ikinä hermostunut tai vihainen, kun viimeisillä kierroksilla tulee oikosulku. Kimi saa aina lehdistön edessä selitellä, että näin kävi tällä kertaa jne.. Vanhempi Schumihan nousi autosta ja antoi tukiopetusta alokkaalle.
 

Bandana

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Montako GP:tä Alonso on tällä kaudella voittanut? Enemmän kuin Räikkönen? Tuskin.

Voitot tasan 6-6. Tosin Alonso on varmaan korkeintaan kerran tai kahdesti ollut viikonlopun nopein.

Montoyalla kaksi voittoa, Fisichellalla yksi, ja Schumilla yksi "voitto".
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Sasha kirjoitti:
Voitot tasan 6-6. Tosin Alonso on varmaan korkeintaan kerran tai kahdesti ollut viikonlopun nopein.

Montoyalla kaksi voittoa, Fisichellalla yksi, ja Schumilla yksi "voitto".

Tasan on tosiaan ja pisteet ratkaisee. Nopein ei aina voita!!! McLaren vaan sattuu mokailemaan liian usein. Jos kuljettajat tekevät kaiken loistavasti niin kyllä joku insinööri/mekaanikko tekee mokan ja sit jos insinööri/mekaanikko osastolla kaikki menee kuin tanssi niin kuskit pyörähtelevät yms.

Alonso ansaitsee mestaruuden oli sitten nopein tai ei. Mahtoi Schumia vituttaa kun Sato töpeksi :)
 

X-Hearted

Jäsen
Grome kirjoitti:
Selostuksestahan kuului, että se olisi arvokkaampi kuin kuljettajamestaruus.
Näinhän se menee, että F1-piireissä arvostetaan tallimestaruuksia enemmän kuin henkilökohtaisia voittoja ja maailmanmestaruuksia. Tottakai henkilökohtainen maailmanmestaruus kertonee hyvin pitkälti siitä, miten kuljettaja on työssään onnistunut; edistänyt autonsa nopeutta ja kestävyyttä. Tallimestaruus merkitsee sitä, miten kokonaisuudessa tallit ovat työssään onnistuneet. Insinöörit, mekaanikot jne...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Routainen Sydän kirjoitti:
Näinhän se menee, että F1-piireissä arvostetaan tallimestaruuksia enemmän kuin henkilökohtaisia voittoja ja maailmanmestaruuksia.

Tuohan nyt on ihan puutaheinää, kuten muistaakseni tässäkin ketjussa tullut jo aiemmin ilmi. Sekä Renaultilta että Mäkiltä on tullut selkeää tekstiä tänäkin kesänä, että kuljettajien maailmanmestaruus on tärkein. Tallimestaruuspisteet ovat kyllä tärkeitä rahanjaossa ja siitä syystä menestyminen tallien kisassa on erityisen tärkeää köyhemmille talleille. Eipä Ferrarikaan kauheasti juhlinut 1999 vaikka voittivatkin tallimestaruuden, kuten olivat tehneet muutaman kerran aiemminkin 21 vuoden kuivalla kaudella, ennen kuin Schumi voitti heille henkilökohtaisen mestaruuden.

Tallimestaruuden hyöty rahan lisäksi on varikkopaikan valinta. Toisaalta kakkoseksi tullut on kuitenkin ihan ykkösen vieressä varikolla ja uskoisin, että on paljon hienompaa, että tallissa on auto numero 1, kuin että varikolla paikka on ensimmäisenä.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ron Dennisin käsitys maailmanmestaruuden arvosta - tässä vaiheessa kautta -on, sanoisinko omalaatuinen:

Viime sunnuntaina Italian GP-taiston tauottua - ja Kimi Räikkösen MM-eväiden huvettua lähes olemattomiin - Dennis yllätti valikoidun joukon kansainvälistä lehdistöä perusteellisesti.
- Maailmanmestaruus on kuin virkamerkki. Siihen ei liity mitään materialistista arvoa, huokaisi Dennis - tunnetusti maailman huonoin häviäjä.

http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:6:0:0,4:6:1:1:2005-09-09,4:325753,1:0:0:0:0:
 

Bandana

Jäsen
Joo, mikäli F1-piirit arvostavat tallimestaruutta enemmän, niin kyllä luulisin sen olevan päinvastoin katsojien keskuudessa. Ainakin minua kiinnostaa paljon enemmän kuljettajien MM kuin tallien vastaava.

Kuljettajat ovat persoonia ja heidän taisteluaan on mielenkiintoista seurata. Tallien osalta riittää kun pystyy tallien MM-pistetilanteen perusteella jakamaan tallit huipputalleihin, keskikastiin ja häntäpäähän.

Tätä asiaa nyt voi miettiä ihan luettelemalla viime kausien kuljettajien ja tallien mestarit. No okei, Schumi ja Ferrari ovat olleet aika ylivoimaisia ja se helpottaa, mutta yleisesti ottaen on ainakin allekirjoittaneen kohdalla helpompaa ja luonnollisempaa luetella kuljettajien mestarit.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Repolainen kirjoitti:
Denniksen mukaan Pizzonia luisteli slickseillä Montyn perään päästettyään tämän jo ohitseen.

Dennis puhuu taas sitä itseään. Pizzonian mukaan tapahtui näin:
"I was on dry tyres, and lapping quicker than him," said Pizzonia. "He was quite slow maybe because his tyres were not good anymore or maybe he was just cruising to the end of the race. I thought he saw me and when he braked really early I thought he was trying to let me by.

"I put my car next to him but obviously he hadn't seen me because he turned into his normal line and I couldn't avoid the crash. I am sorry for him because I am not here to destroy anyone's race. I destroyed my race too."

Eli Pizza oli ohittamassa Montoyaa eikä toisin päin. Montoya ei ole varmaan osannut edes aavistaa, että joku kierroksella jäänyt yrittäisi hänestä ohi eikä ole täten paljon peileihin katsellut. Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Montoyan ulosajo johtui täysin Pizzoniasta. Tämän Pizzonia myönsi myös itse. Pizzonia yritti ohittaa hitaampaa Montoyaa, ja Montoya ei sitten huomannut tätä ja seurauksena kolari.
Pizzonia oli siis nopeampi, kun Montoya, koska miehellä oli kuivakelinrenkaat, ja ne toimi jo kisan lopussa välikelinrenkaita paremmin.

No joo kisassa tuli kaiken kaikkiaan suht paljon romua. Siellä varmasti laskimet käy kuumina, laskettaessa paljonko haihtui rahaa savuna ilmaan erinäisten kolareiden seurauksena.
Saton ja Schumin kolari osoitti taas, että Saton paikka ei ole kilpa-auton ratissa. Tv-kuvan perusteella näytti ikäänkuin siltä, että Schumilta meinasi mennä hermot. Mikähän kumma siinä on, että Spa:ssa Schumilla on pinna kireällä keskeytysten jälkeen?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Czescku kirjoitti:
Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.

Niin kyllä minun perusajatus kilpa-autoilussa lähtee siitä, että jos sinut on kierroksella jo kerran ohitettu, niin älä yritä tyhmiä ohituksia.
Paikka jossa miehet ajoivat ulos (jos näin sen oikein) ei kyllä tarjoa paikkoja juurikaan ohitukseen.
Pizzonia olisi varmasti päässyt ekalla kunnon suoralla ohi, mutta ei jaksanut odottaa.
Ja sitten ei Montoyan velvollisuus ole väistellä kierroksella ohitettua Pizzoniaa, vaikka Pizzonia olisikin nopeampi. Se menee päinvastoin.
 

Bandana

Jäsen
Mitenköhän muuten nyt käy kun Red Bull ostaa Minardin: Vaihtuuko tallin nimi?

Olisi nimittäin erittäin sääli jos näin kävisi, sillä Minardi on kuitenkin erittäin sympaattinen ja tietyllä tapaa perinteikäs (ja Ferrarin jälkeen toiseksi suosituin) talli.

On muuten aika aktiivisesti talleja tullut ja mennyt. Häkkisen ensimmäisen mestaruuskauden 1998 talleista mukana on Minardin lisäksi samalla nimellä enää McLaren, Williams, Ferrari, Sauber ja Jordan, joka vaihtuu Midlandiksi tämän kauden jälkeen.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
repe_joke kirjoitti:
Ja sitten ei Montoyan velvollisuus ole väistellä kierroksella ohitettua Pizzoniaa, vaikka Pizzonia olisikin nopeampi. Se menee päinvastoin.

Jos ajaa (kuten Montoya) 4 sekuntia tallikaveriaan hitaampia kierroksia, voisi olettaa, että joku saattaa tulla ohi ja toisaalta olisi myös tallin velvollisuus kertoa, että kuivan kelin renkailla mennään kovempaa ja Pizzonia on perässä. Klien meni Alonsosta ohi ihan hienosti vaikka oli kierroksella jäänyt. Toisaalta pidänkin kyllä Alonsoa huomattavasti fiksumpana ja vähemmän riskialttiina kuljettajana kuin Montoyaa.

Näitä kahta tapausta (Sato/Schumi ja JPM/Pizza) ilmeisesti jury käsitteli kisan jälkeen. Kyllä noista varmaan rangaistukset tulee jos niihin on aihetta. Montoya oli kyllä vähemmän syyllinen kolarissaan, mutta ei mielestäni kuitenkaan täysin syytön, joten tuon voisi pistää "racing incident" sarjaan. Satolle kyllä kuuluu jonkinlainen rangaistus, eli 10 pykälää taaksepäin seuraavassa aika-ajossa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Czescku kirjoitti:
Satolle kyllä kuuluu jonkinlainen rangaistus, eli 10 pykälää taaksepäin seuraavassa aika-ajossa.

Ei käy. On taas aika mersun moottorin paukkua ja 10 pykälää taaksepäin on varattu Räikköselle, että saadaan kisa jännäksi:)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Czescku kirjoitti:
Dennis puhuu taas sitä itseään. Pizzonian mukaan tapahtui näin:
"I was on dry tyres, and lapping quicker than him," said Pizzonia. "He was quite slow maybe because his tyres were not good anymore or maybe he was just cruising to the end of the race. I thought he saw me and when he braked really early I thought he was trying to let me by.

"I put my car next to him but obviously he hadn't seen me because he turned into his normal line and I couldn't avoid the crash. I am sorry for him because I am not here to destroy anyone's race. I destroyed my race too."

Eli Pizza oli ohittamassa Montoyaa eikä toisin päin. Montoya ei ole varmaan osannut edes aavistaa, että joku kierroksella jäänyt yrittäisi hänestä ohi eikä ole täten paljon peileihin katsellut. Syytä varmaan molemmissa, mutta ei Montoyaa voi tuon Pizzan kommentin perusteella ihan syyttömänä pitää ainakaan.


Ei Dennis varmaan ollut noin sitten sanonut. Toisella foorumilla vain näin väitettiin ja Montoyan autosta näki että perään oli törmätty. Täälläkin aloitettiin Juan Pablon grillaus joten sorruin toisen käden tiedon esittämiseen faktana.

Mitä Pizzonia kuvitteli saavuttavansa menemällä varikolle muutamaa kierrosta ennen maalia vaihtamaan renkaat? Huomattuaan virheensä hän alkoi hyökkäämään tuhoisin seurauksin kierroksella edellä olevan kimppuun. Täysi katastrofi auton ratissa tämä brassi. Kamikaze Satolla oli sentään täysi tilanne päällänsä kun hän törmäsi suureen mestariin. Pizzonia oli kierroksella jäljessä ja ainoa motivaatio ohitukseen, ja ainakin noin suurella riskillä oli Renaultin pussiin pelaaminen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sasha kirjoitti:
Mitenköhän muuten nyt käy kun Red Bull ostaa Minardin: Vaihtuuko tallin nimi?

Olisi nimittäin erittäin sääli jos näin kävisi, sillä Minardi on kuitenkin erittäin sympaattinen ja tietyllä tapaa perinteikäs (ja Ferrarin jälkeen toiseksi suosituin) talli.
En muista yhtään mitä luin, mutta jostain pari päivää sitten lukemastani jutusta mieleeni jäi lause "And so the name Minardi will disappear from the pit-lane." ELi taitaa vaihtua, ja sikäli ihan ymmärrettävää, että Red Bull haluaa jättifirmana nimensä esille tallissa, johon ovat juuri laittaneet läjän rahaa.

Takuma Sato voi luultavasti alkaa etsiä uutta tallipaikkaa. Kesällähän BAR:in tallipäällikkö totesi, että toistaiseksi japanilainen on samalla lähtöviivalla tallipakian suhteen kuin kuka tahansa, mutta loppukaudesta hänen on osoitettava, että hän on paikan arvoinen. No, pisteitä on edelleen tilillä tuo vakuuttava 1 (yksi) kappale, ja tänään saatiin jälleen yksi osoitus nippon-miehen ennakkoluulottomista tempuista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös