F1-ketju

  • 660 995
  • 5 107

tiikeri

Jäsen
jussi_j kirjoitti:
Eipä tuo vanha pistesysteemi paljon Kimiä auttaisi, sillä tilanne olisi sillä nyt 85-64 Alonsolle. Tästa seuraisi se, että Kimin voittaessa kaikki loput kisat ja Alonson ollessa toinen, peli päättyisi lopulta Alonsolle 115-114 ja voisimme syyttää J-B:tä Kimin mestaruuden viemisestä.

No enpä sitä suoranaisesti tarkoittanutkaan, että se jotenkin Kimiä auttaisi enemmän loppukaudesta. Mutta tulevilla kausilla voittaja saisi sen edun pisteiden muodossa, joka voitosta kuuluukin saada. Samanlainen muutos pitäisi tulla myös tuonne rallipuolelle. Naurettavia nämä keinotekoiset yritykset tasoittaa sarjoja ja antaa hitaammille kuskeille enemmän mahdollisuuksia kerätä pisteitä.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Korhonen kirjoitti:
Tuskinpa oli vika Michelenissä, kun kaikilla muilla talleilla renkaat kestivät, mutta Williamsilta puhkesivat kaikki neljä kisassa käytettyä oikeaa takarengasta. Vähän liikaa yhteensattumia, että vika voisi olla rengasvalmistajassa...

No joo ehkä vedin vähän turhan hätäisesti, mutta eikös Indyssäkin vain Toyotalla hajonnut vasemmat takarenkaat harjoituksissa (kolme kertaa).

Kun kerran renkaista kirjoitetaan, niin mikäs Michael Schumaherin renkaissa oli kun ne vaihdettiin? Hänellehän vaihdettiin molemmat takarenkaat. Sääntöjen mukaan renkaita saa vaihtaa ainoastaan silloin kun ne on rikki/vaaralliset. Suttasiko mies renkaansa vaaralliseen kuntoon kun hän oikaisi auton pyörähdyksen jälkeen.
 

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Mersun kone taas vaihtoon Räkän autosta!

Mersun kone joudutaan siis vaihtamaan Räikkösen autoon Monzan kisan aika-ajoihin ja lähtöruutu tippuu taas perinteiset 10 sijaa. Uusi kehitysversio moottorista tuli juuri tähän kisaan ja heti lauantai harjoitusten jälkeen pakko vaihtaa! Tää on naurettavaa pelleilyä Mersun puolelta, jälleen kerran - McLaren on paras auto mutta moottori umpisurkea luotettavuuden osalta. Antakaa jo sille Haugille fudut, se on ainoa järkevä teko.

Ai niin nyt se Alonson mestaruus on entistä varmempi, kiitokset hän varmaan lähettää Ilmorin tehtaalle jossa Mercedeksen koneet tehdään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bili kirjoitti:
Mersun kone joudutaan siis vaihtamaan Räikkösen autoon Monzan kisan aika-ajoihin ja lähtöruutu tippuu taas perinteiset 10 sijaa. Uusi kehitysversio moottorista tuli juuri tähän kisaan ja heti lauantai harjoitusten jälkeen pakko vaihtaa! Tää on naurettavaa pelleilyä Mersun puolelta, jälleen kerran - McLaren on paras auto mutta moottori umpisurkea luotettavuuden osalta. Antakaa jo sille Haugille fudut, se on ainoa järkevä teko.

Ai niin nyt se Alonson mestaruus on entistä varmempi, kiitokset hän varmaan lähettää Ilmorin tehtaalle jossa Mercedeksen koneet tehdään.

Ei se Haug niitä moottoreita rakenna. Todennäköisempää on, että mekaanikot on tumpeloinu ja joku letku on kiinnetty huonosti. Tästä on johtunu pieni koneen keittäminen ja pakollinen moottorinvaihto.
Parempi harjotusten jälkeen, kun kisassa kuitenkin.

Ja Alonson mestaruus oli varma jo ilman tuotakin. Renaultin ei tarvitse ottaa moottoristaan kaikkea irti, joten siellä päässä ei moottorit pamahtele. Ajattele nyt järjellä, Alonsolle riittää, että ajaa maaliin lopuissa kisoissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
repe_joke kirjoitti:
Ja Alonson mestaruus oli varma jo ilman tuotakin. Renaultin ei tarvitse ottaa moottoristaan kaikkea irti, joten siellä päässä ei moottorit pamahtele. Ajattele nyt järjellä, Alonsolle riittää, että ajaa maaliin lopuissa kisoissa.
No miksi Mersun sitten pitäisi ottaa kaikki irti? Vauhtihan riittää muutenkin Renaultille. Kimi on ollut melko ylivoimainen about kaikissa kisoissa, missä on saanut lähteä vauhtinsa mukaisesta lähtöruudusta ja ajanut maaliin saakka. Helvettiäkö ne niitä koneita rääkkäävät? Pari hummaa pois ja pienemmällä marginaalilla voittoon.
 

Teukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Chicago Blackhawks
Mersu kyllä osaa pilata mestaruusmahdollisuudet täysin.

Kaudella 2000 - ai että jos mersun moottori olis kestäny parisen kisaa useammin, olis herra Häkkisellä 3maailmanmestaruutta.

Kaudella 2003 - Tottakai mersun piti alkaa leikkimään moottorillaan juuri kun päästiin saksanmaalle, no poks pum. Kappas vain, mersu pilas Räikköseltä ensimmäisen maailmanmestaruuden.

Kaudella 2005 - Viittiikö tästä enään edes puhua? Norbert Haug eläkkeelle ja nopeasti. Mieheltä ei tule kun paskaa suustaan. Suomalaiset ja Mercedes moottorit - ei hyvä tule.

Tosin onhan meitä kahdesti jo onnistanut, mutta siitäkin on jo niin monta vuotta, että sanasta mersun moottori, tulee heti ensimmäisenä mieleen savu ja liekit.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ensireaktioni oli koko lailla samanlainen kuin edellisillä kirjoittajilla, mutta kuten tuli tuossa kaverin kanssa keskusteltua, McLarenin ja Räikkösen nopeus riittää kaikella todennäköisyydellä kymmenenneltä tai vähän huonommaltakin sijoitukselta vähintään palkintopallille, kunhan paketti kestää itse kisassa. Ja jotta erityisesti toivomani loppuun saakka tiukka mestaruustaisto nähtäisiin, Alonson on keskeytettävä enemmän tai vähemmän joka tapauksessa, siis Räikkösen lähtöpaikasta riippumatta.

Eli loppujen lopuksi tilanne ei ehkä sittenkään niin dramaattisesti muuttunut. Toki Montoyan rooli on hyvin mielenkiintoinen, jos Alonso todella olisi poissa pelistä ja Räikkönen ajaisi loppuvaiheessa toisena Kolumbian pojan perässä. Mäkkien vuodesta ja kisasta toiseen jatkuva epäluotettavuus on kuitenkin resurssit ja sataukset huomioon ottaen kieltämättä käsittämätöntä.


Ranger
 

tiikeri

Jäsen
Alonso uhkaa kolaroida Kimin ulos radalta

"Mikäli joudun taistelemaan häntä vastaan pyörä pyörää vasten, saatan tehdä niin. Kimi on ainoa, joka enää voi uhata unelmaani maailmanmestaruudesta. En anna sen tapahtua".

Kyseinen kommentti laskee jälleen kerran tämän pellen arvostusta entisestään. No, mitään kolarointeja ei näköjään tarvita (McLaren tekee sen itse), mutta tuollaiset kommentit voisi fiksu henkilö jättää sanomatta. Alonso on kuitenkin osoittanut olevansa ihan jotain muuta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
tiikeri kirjoitti:
"Mikäli joudun taistelemaan häntä vastaan pyörä pyörää vasten, saatan tehdä niin. Kimi on ainoa, joka enää voi uhata unelmaani maailmanmestaruudesta. En anna sen tapahtua".

Kyseinen kommentti laskee jälleen kerran tämän pellen arvostusta entisestään. No, mitään kolarointeja ei näköjään tarvita (McLaren tekee sen itse), mutta tuollaiset kommentit voisi fiksu henkilö jättää sanomatta. Alonso on kuitenkin osoittanut olevansa ihan jotain muuta.

Heh. Oikeastaan toivon, että Alonso tekee tuon. Sitten olisi taas kiva nähdä, mitä FIA tekee. Yhden kerran, kun tahallaan on kolaroitu mm-taistelussa oleva kuski ulos, niin se johti pisteiden menetykseen sijoituksen diskaukseen.
Että Alonso näytä taitosi nuo, ja pukkaa Kimi tahallaan radalta pois.

Idioottihan kaveri on, siitä ei ole ollut epäselvyyttä, mutta noin tyhmä oli yllätys.
Ne painostamis puheet vielä jotenkin ymmärtää (helppohan sitä painetta on antaa yli 10 sekan päästä), mutta tämä menee jo ihan omaan kastiinsa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tiikeri kirjoitti:
"Mikäli joudun taistelemaan häntä vastaan pyörä pyörää vasten, saatan tehdä niin. Kimi on ainoa, joka enää voi uhata unelmaani maailmanmestaruudesta. En anna sen tapahtua".

Kyseinen kommentti laskee jälleen kerran tämän pellen arvostusta entisestään.
Jos tuo juttusi otsikko oli itsesi kehittelemä, eikä Alonson itsensä sanoma, en ymmärrä mikä espanjalaisen kommentissa mättää...

Eikö formuloissa ole tarkoitus taistella vaikka rengas rengasta vasten, jos molemmat ovat siinä leikissä mukana. Ainakin itse toivon ja uskon, että jokainen kuljettaja Kimin mukaanlukien mestaruudesta taistellessaan on valmis tsemppaamaan "pyörä pyörää vasten."

Siinä vaiheessa kun mennään Schumin mestaruustaisteluissaan käyttämälle "keula mahdollisimman jyrkästi kaverin sivuponttoonia vasten"- asteelle, alkaa homma menemään liian pitkälle.

Edit: Monzassa tuo lähteminen kauempaa ei onneksi McLarenin nykyvauhdilla tuota sen suurempaa katastrofia. Ohituspaikkoja löytyy kyllä, ja kuten sanottu, Alonson sijoittuessa kärkisijoille on lähes sama, onko Kimi voittaja vai vasta kolmas.
 

Kaivanto

Jäsen
Räikkösen mestaruushan edellyttää joka tapauksessa Alonsolta keskeytyksiä. Räikkönen-McLaren-paketti on tällä hetkellä niin ylivoimainen, että vehkeiden kestäessä se tulee kahden parhaan joukossa maaliin vaikka ruudusta 11, mikäli Alonso keskeyttää. Näin ollen tämä konerikko ei varsinaisesti vielä torpedoinut mestaruusmahdollisuuksia.

Räikkösellä on kyllä tajuton munkki siinä, että susi moottori räjähtää aina harjoituksissa eikä aika-ajoissa tai kisassa. Jos kone olisi mennyt kahdesti kisassa, hän olisi 14 pinnaa köyhempi ja jo pihalla mestaruustaistosta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ossi kirjoitti:
No miksi Mersun sitten pitäisi ottaa kaikki irti? Vauhtihan riittää muutenkin Renaultille. Kimi on ollut melko ylivoimainen about kaikissa kisoissa, missä on saanut lähteä vauhtinsa mukaisesta lähtöruudusta ja ajanut maaliin saakka. Helvettiäkö ne niitä koneita rääkkäävät? Pari hummaa pois ja pienemmällä marginaalilla voittoon.

Mclarenin pomothan puhuvat koko ajan molemmista mestaruuksista. Täten heidän on pakko viedä autonsa äärimmilleen, että voittoja tulee.
Ja ite Dennis sanoi, että Mclaren ei haaskaa auton nopeutta, luotettavuuden takia.

Ja kuten sanoin jo aikaisemmin, niin moottorissa ei välttämättä ole mitään rakenteellista vikaa, mekaanikot ovat vain tunaroineet. Ei olisi meinaan ensinmäinen kerta Mclarenilla.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kaivanto:

"Räikkösellä on kyllä tajuton munkki siinä, että susi moottori räjähtää aina harjoituksissa eikä aika-ajoissa tai kisassa. Jos kone olisi mennyt kahdesti kisassa, hän olisi 14 pinnaa köyhempi ja jo pihalla mestaruustaistosta."


Räikkönen on tällä kaudella keskeyttänyt tekniikan takia johtoasemasta kolmesti. Jos paketti olisi kestänyt edes siedettävällä tavalla, hän olisi 30 pinnaa rikkaampi ja MM-titteli melkein taskussa. Tämän lisäksi hän on yhtä monesti moottorivaihdon takia menettänyt 10 sijoitusta aika-ajoissa ja Indianapolis - joka olisi ongelmitta kisattaessa ollut kaikella todennäköisyydellä Mäkkien näytöstä - jäi Michelineiltä ajamatta kokonaan.

Eli vaikka kirjoittamasi eittämättä faktisesti paikkansa pitääkin, kokonaisuutta vähänkin ajatellen sanat "tajuton munkki" ja "Räikkönen" on vaikea saada mahtumaan samaan lauseeseen tämän kauden osalta.



Ranger
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
repe_joke kirjoitti:
Ja kuten sanoin jo aikaisemmin, niin moottorissa ei välttämättä ole mitään rakenteellista vikaa, mekaanikot ovat vain tunaroineet. Ei olisi meinaan ensinmäinen kerta Mclarenilla.

Aivan. Mitään tilastoja minulla ei ole käytettävissä eikä muisti kunnolla pelaa, mutta eikö noita keskytyksiä ole tullut mm. ripustuksen hajoamisesta, hydrauliikan pettämisestä, mekaanikon tunaroinnista jne. Konekin on varmaan jossain kisassa hajonnut, mutta aika epäonnista on Räikkösellä ollut, varsinkin alkukaudesta.
 

Kaivanto

Jäsen
ranger kirjoitti:
Eli vaikka kirjoittamasi eittämättä faktisesti paikkansa pitääkin, kokonaisuutta vähänkin ajatellen sanat "tajuton munkki" ja "Räikkönen" on vaikea saada mahtumaan samaan lauseeseen tämän kauden osalta.

No joo, olihan tuossa puolet provokaatiota ja jos koko F1-sarjassa ei olisi nähty tällä kaudella yhtäkään keskeytystä, Räikkönen olisi varmasti pistejohdossa. "Tajuton munkki" oli retorinen keino tuoda kolikon toinen puoli esiin.
 

X-Hearted

Jäsen
On nämä tämän kauden säännöt perseestä, kun ylivoimaisesti nopein kuljettaja koko sirkuksesta joutuu lähtemään sijalta 11. Toisaalta taas, kuinka monta kertaa moottori on jouduttu kisojen aikoihin vaihtamaan Renaultilta, Williamsilta tai Ferrarilta? None. Ehkäpä se suomalaisten rääkkäävä ajotyyli... Ainiin, eihän sitä kukaan uskonut.

Mukavaa on...
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Routainen Sydän kirjoitti:
. Ehkäpä se suomalaisten rääkkäävä ajotyyli... Ainiin, eihän sitä kukaan uskonut.

Mukavaa on...

Mitenpä nykypäivän koneen rikki saat ajettua, kun datamasiinat ohjaavat jokaista toimintaa mitä moottorissa tai muutenkin tekniikassa tapahtuu. Eiköhän Haugin Norbert voisi Mario Ilienille ja Kimin kisainssille kertoa, että sheivaa Kimiltä 10 % tehoja pois, ohjaa 4% vaihteiston nopeudesta pois, jotta kone kestäisi. Kimi olisi silloinkin varmasti nopein kuski.

Aivan arkipäivän esimerkki:

Käytin leasing-Focustani huollossa Stockmann Pitskussa säännöllisesti. Noutaessani autoani hoidosta, huolto-heijari sanoi moittien: " Ei näillä ole pakko aina rajoittajaan asti kiihdyttää". Näytti vielä muutaman printin data-loggerilta saamastaan tiedosta. Perus-Foordistakin saa noin paljon dataa ulos, niin voit varmasti kuvitella miten paljon McLaren-Mesestä saa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu, ei se Kimi McLarenilla sitä mestaruutta tule koskaan saavuttamaan, ainakaan niin kauan kuin tälläinen epävarma meno jatkuu. Samasta jutusta kärsi Häkäkin viimeisillä kausillaan ja ilman McLaardenin epävarmuutta olisi hän taistellut Schumin kanssa tasapäisemmin mestaruuksista.

Kunhan Kimi loikkaa Ferrarille, niin sitten hänellä on allaan varma auto, joka tuskin hyytyy tuosta vaan. Silloin Räikkösestä on mahdollisuus leipoa maailmanmestari kerran tai pari jopa.

Schumin lukemiin ei kukaan varmaan enää koskaan tule pääsemään.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ted Raikas kirjoitti:
Juu, ei se Kimi McLarenilla sitä mestaruutta tule koskaan saavuttamaan, ainakaan niin kauan kuin tälläinen epävarma meno jatkuu. Samasta jutusta kärsi Häkäkin viimeisillä kausillaan ja ilman McLaardenin epävarmuutta olisi hän taistellut Schumin kanssa tasapäisemmin mestaruuksista.

Kunhan Kimi loikkaa Ferrarille, niin sitten hänellä on allaan varma auto, joka tuskin hyytyy tuosta vaan. Silloin Räikkösestä on mahdollisuus leipoa maailmanmestari kerran tai pari jopa.

Schumin lukemiin ei kukaan varmaan enää koskaan tule pääsemään.

On tuossa kolikossa kääntöpuolikin. Schumia sanotaan loistavaksi auton kehittäjäksi ja lisäksi hän on ilmeisen hyvä motivoimaan tiimin työntekijöitä myös verbaalisessa mielessä. Schumin poistuttua Ferrarilta jää niin talliin, kuin Ferrarin faneillekin suuri aukko ja mielettömät odotukset seuraajalle. Mikäli auto ei heti olekaan voittajakunnossa kasautuu tälle seuraajalle tolkuton määrä menestyspaineita ja koko ajan ajetaan Suuren Mestarin varjossa.

Kimillä on varmasti taitoja auton säätämiseen ja optimaalisen suorituskyvyn löytämiseen. Mitään huikeaa talliväen hurmaajaa ja motivaatiopuhujaa Kimistä tuskin kuitenkaan tehdään. McLarenilla Kimi saa (Kekenkin sanoin) keskittyä ajamiseen ja saanee myös Häkkisen jalanjäljillä tilaa sekä aikaa itselleen. Lisäksi Ron Dennis näyttää selvästi haluavan Kimin Mikan tavoin pitkäaikaiseksi kuljettajaksi ja näin talli sitoutuu rakentamaan Kimistä mestaria - ja kuitenkin varmasti paljon paineettomammin kuin Ferrarilla tilanne olisi. Ja kyllä se hyvä kausi sieltä Mäkillekin varmasti tulee, kuten tuli Häkkisenkin aikana.

Vähänkään huonommalla tuurilla siirto Ferrarille voisi olla Kimin F1-uran kannalta todella huono liike. Olkoonkin että kyseessä on perinteikäs ja kunnioitettu talli, jolle tarvittaessa tehdään omia sääntölisäyksiäkin FIA:n toimesta (jaa mitkä toleranssit ja mitähän ne koskivatkaan?)...
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Routainen Sydän kirjoitti:
Ehkäpä se suomalaisten rääkkäävä ajotyyli... Ainiin, eihän sitä kukaan uskonut.

Suomalaisten ajotyyli? Ei helvetti. Juu, kyllä se varmaan on nimenomaan kansallisuudesta kiinni miten autoa ajaessa käytetään kaasua ja kytkintä. Sinullekin on jo monet kerrat selitetty ettei nykyisiä F1-autoja yksinkertaisesti voi rikkoa esim. vaihtamalla vaihteita väärin, mutta sama laulu vain jatkuu. Toisaalta tämäkin haiskahtaa taas vankalta trollaukselta, joten ehkä ajoin taas suomalaisittain suoraan miinaan. Ehkä mulla sitten vaan on väärä ajotyyli.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ron Dennisin mukaan Räkä ajoi paalupaikkaan oikeuttaneen ajan taktiikan muutoksen takia huomattavasti raskaammalla autolla. Tämä merkinnee sitä, että hän noussee voittotaisteluun, kunhan selviää ehjänä ensimmäisestä shikaanista, joka Monzassa tuottaa romua erittäin suurella todennäköisyydellä.

Näin ollen tiukka MM-taisto on edelleen täysin mahdollinen, kunhan Alonso kohtaa ongelmia, minkä kyseinen skenaario olisi siis vaatinut joka tapauksessa.


Ranger
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Routainen Sydän kirjoitti:
Ehkäpä se suomalaisten rääkkäävä ajotyyli... Ainiin, eihän sitä kukaan uskonut.

Katsopa huviksesi erään saksalaisen ajotyyliä, joka ajaa sellaisella punertavalla autolla. Kysy sitten itseltäsi, että rääkkääkö suomalaisen ajotyyli enemmän autoa kuin sillä punertavalla autolla ajavan saksalaisen.

Siitä on sitten hyvä lähteä miettimään eteenpäin. Muutaman formulakisan nähneenä paikanpäältä tuo rääkkäys-toteamus lähinnä naurattaa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Routainen Sydän kirjoitti:
Ehkäpä se suomalaisten rääkkäävä ajotyyli... Ainiin, eihän sitä kukaan uskonut.

Katsopa huviksesi erään saksalaisen ajotyyliä, joka ajaa sellaisella punertavalla autolla. Kysy sitten itseltäsi, että rääkkääkö suomalaisen ajotyyli enemmän autoa kuin sillä punertavalla autolla ajavan saksalaisen.

Siitä on sitten hyvä lähteä miettimään eteenpäin. Muutaman formulakisan nähneenä paikanpäältä tuo rääkkäys-toteamus lähinnä naurattaa.

EDIT: Niin ja sen verran tuosta Ferrari-huhusta, että olisihan se hienoa jos Kimi Ferrarille menisi. Ferrari on kuitenkin The Talli F1-karneevaaleissa. Tosin nykyään heidän autonsa on paljon hitaampi kuin Mclarenin, mutta luotettavuus on hyvä ja sen päälle on helpompi rakentaa.
 

X-Hearted

Jäsen
Arvasin, että avautumiseeni tulee palautetta. Anteeksi, ehkä olen lyhytnäköinen, pessimisti ja turhautunut Kimi Räikkösen - ja eritoten McLarenin - toimintaan kaikin puolin. Suuret anteeksipyyntöni lienee paikallaan kaikilta osapuolilta erikseen ja tasapuolisesti. Olin aistivani provoviestin makua, ennenkuin painoin Lähetä-nappia, mutta sitä meikäläisen tapaista penkkiurheilijaa vaan vitutti niin paljon tuo Monzan GP:n moottorisekoilut.

Anteeksi, että tartuin iänikuiseen ja turhanpäiväiseen asiaan. Tämä ei toistu. Annetaan Räikkösen näyttää tänään, miten palkintopallisija otetaan haltuun - meisselin näyttämisen lisäksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ranger kirjoitti:
Näin ollen tiukka MM-taisto on edelleen täysin mahdollinen, kunhan Alonso kohtaa ongelmia, minkä kyseinen skenaario olisi siis vaatinut joka tapauksessa.

Ranger

Ongelmat on hyvinkin mahdollisia jo ekassa mutkassa. Montoya tuskin antaa periksi ensinmäiseen mutkaan mentäessä, joten jos Alonso on rinnalla, niin romua tulee.
Vaikka en tieten tahtoen kenellekkään vaikeuksia suo, niin mm-sarjan viimesten kisojen kannalta olisi hienoa, jos Alonso keskeyttäisi Monzassa, ja Räikköinen voittaisi.
Ei olekkaan ihan äsken ollut taistelua maailmanmestaruudesta viimeisissä kisoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös